renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuareg 660 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník petr0035
Vloženo 16.10.2023
Aktualizováno 11.3.2024
Zobrazeno 3 487x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Po prvním posedu, jak doma na gauči. Všecko při ruce, pohodový posed, lehká, prostě ti sedne.

Více fotografii

Motorka koupena od AMG Moto Ostrava

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 790 Adventure R: Zkoušel jsem 890 R, pač 790 R nebyla k půjčení. Těžká manipulace, vysoká, nepoužitelný motor pod 3000, dementní ochrana jezdce, na dálnici mi málem hlava uletěla, nic extra v základu.
BMW F 800 GS: Ceny za ojeté kusy se poslední 3 roky vůbec nehly, takže sorry jako.
BMW F 850 GS: Můj sen, nicméně za 4 roky starou motorku s nájezdem okolo 15-30k přes čtvrt mega, děkuji, ale asi příště. Jen proto, že je to bawo.
Honda XL750 Transalp: Absence tempomatu a myslím, že to udělala Honda naschvál, pač by se jim všichni vykákli na Africu. Mít tempomat, asi bych šel do ní no, ale řešit to kroužky a hovadinami v dnešní době u moto za čtvrt mega, ne díky.
Suzuki V-Strom 800DE: Přišla pozdě, v základu nic moc navíc

První dojmy - Sedneš a jedeš. To ti je tak fajná motorka, až to není normální, lehounká, obratná, gumový motor. Krásně se klopí i přes absenci silničního obutí. Motor i od 1500 otáček, jasně řekne ti, buď prosím něžný, ale nechá si říct. Od dvou tisíc úplně cajk, co chceš po mě? Řekni si. Základní sedlo, cajk, měkoučké. Při povolení pružiny si krásně sedne a dosáhnu nohama větší částí špiček pohodlně na zem.

Motorku bych doporučil pro - Je to moje první moto, takže klidně i pro začátečníka, nechce se postavit na zadní, nekope, ale když to chceš, ukáže ti osmý div světa. Líbí se jí všude, je úzká, takže ve městě nemáš problém, na dálnici 170 a pořád chce jet dál. Na okreskách bez problému v terénu moc nejeto, aby nepadla, bo zatím nemá zbroj.

Doplňky na motorce - Zatím objednaný deflektor na plexi, při větrném počasí se hodí, jinak je ochrana proti větru dostatečná. Rozhodně na jaře padáky, až budu trochu při penězích, plánuju i quickshifter, i když řadí perfektně, jen s neutrálem na křižovatce zatím bojuju. Pokud bůh a zaměstnavatel dá, tak vyhřívané hefty a možná propojení moto s mobilem, určitě kufry/brašny.

Recenze

Proč Aprilku? Protože jsem se rozhodoval rozumem a nechtěl kompromis, že z něčeho slevím, a budu mít něco jiného. Tohle balení je už v základu prostě pěkný a cena není vysoká. Výše jsou zmíněné důvody, proč jsem si nevybral z ostatních motorek. Jako první se budu věnovat životnosti. Kurví se všechno a kdo tvrdí, že ne, kecá.

Motor je osvědčený už z jiných modelů a má celkem slušný rodokmen, plně stavitelný podvozek od Kayaby prostě nemůže být špatný, brzdy od Bremba taky ne a ten zbytek si prostě Aprilka nějak udělala no ne? A teď jak je to ve skutečnosti. Motor, gumový. Oproti KTM 890 Adventure R je to nebe a dudy, jasně KTM tě chce shodit, ale pokud chci raketu, tak si koupím Indian FTR, to je teprve hovado, které tě zabije. U KTM pod 3000 nepoužitelné a z půjčeného kousku od Toroly z FM se ozývaly v nízkých otáčkách takové rány až jsem měl strach, že se to nějak kurví, normálně, jak by mlátilo kladivo do kovadliny. Na Tuaregovi? Tam sedneš, hodíš 2000 otáček a motorka bez problému zabere, jak nic, okolo 1500 musíš být něžnější a pohrát si s ní, ale kdo řadí v takových otáčkách, že jo? Další věc je motorová brzda, hej ty Bremba nepotřebuješ, stačí ti nohy jak na bobech, to brzdí jak důchodce cestou na hřbitov. Pustíš plyn, chvilku se nic neděje, bo ona není blbá a počká, jestli nejsi kokot a jen se nedrbeš na noze a pak spustí intenzivní brzdění. Krása, brzdím až úplně u křižovatky, někdy ani to ne. Když chceš, aby zlobila, řadíš 5000+ a ona zlobí, najednou je z celkem klidné motorky stává žhavá sedmnáctka, která to chce. Motor mě prostě nadchnul možná nejvíce. 170 na dálnici a pořád by chtěla jet dál. Paráda.

Brzdy jsem říkal, že nepotřebuješ při normální pohodové jízdě. Ale dejme tomu, že před tebou jede cyp nebo ti vybočí z levého pruhu do pravého, ubrzdíš. Ubrzdíš v pohodě a nebrzdil jsem ještě fakt nadoraz. Takže není problém. A ABS funguje fajn, stalo se mi, že jsem dobržďoval u krajnice na štěrku a jde to.

Podvozek, pohoda, zatím ho mám v základu, ale žehlí slušně, nepřijde mi extra houpavý. Pružinu mám nastavenou volněji, abych lépe dosedl, v prodejně doporučovali přitáhnout, když bude bagáž nebo baťůžek. V terénu jsem byl zatím jen jednou kvůli absenci padáků, ale cekem příjemně mě překvapil, polňačka bez jakékoliv ostudy a šutrová cesta poměrně slušně, nemůžu srovnat jiné moto.

Ergonomie. Hele já si nemůžu stěžovat. Na KTM mě bolela prdel po hodině jízdy, tady po půl dni nic. Motorka je hezky úzká, řídítka akorát. Co mi trochu vadí je nulové místo pod sedlem, taktak jsem tam narval lékárničku.

Ochrana před větrem. Netuším, jak, ale fouká na ní méně než na KTM. To má v základu naprosto dementní větrný štítek. Tady to jde, pokud přehnaně nefouká.

Ovladatelnost. Tím jak je lehká, tak je i dobře ovladatelná. Nevím, jak se to povedlo s 21 vepředu, ale řekni mi, co chceš a já to udělám, prostě mě pošli do zatáčky a já ji projedu. Možná je to vahou, možná nádrží pod sedlem, možná svařeným podsedlovým rámem, já fakt nevím. Jsem nadšený ve městě i na okreskách, fakt si všechno dává na pohodu, prostě univerzál, který jsem chtěl.

Spotřebu mám 4,6 - 5 litrů, podle toho, kde jezdím, ale postupně klesá.

Servis je zatím základní, neřeším nic jiného, šlape, jak má.

Sečteno, potrženo. Motorka je super, výkon mi stačí, ba co víc, vyhovuje, viz povídání o motoru. Líbí se mi její lehkost, ovladatelnost, spotřeba, vzhled (mám žlutého kanárka :D). Nemám pocit, že by něco bylo blbě udělané, nepraktické, absence zadních madel mi je fuk (viz jedna recenze na youtube), v motoškole mě učili, že obě ruce na řídítkách, moto opřít o sebe a nemůže se nic stát, zatím se nikdy nic nestalo. Jo a tempomat funguje od 60ti, mohl by být od pade, ale co už. A nepřišel jsem na to, jak zapnout výstražný trojúhelník, asi zavolám do prodejny, či neví.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
petr1000001
petr1000001 napsal 29.01.24 v 10:05 10b.

Dobře ty

VlastiMatty
VlastiMatty napsal 08.11.23 v 14:28 10b.

Ahoj Gratuluji Žluťáskovi,

ať dělá radost, jaké jsou další dojmy? Taky po ni pokukuji takže cokoliv dalšího o ní jen hltám!

wrabeCZech
wrabeCZech napsal 04.11.23 v 07:51 10b.

Ahoj, gratulka k super stroji, vím co říkám a tempomat nejde až od 60ti jen po něm míň nechtěj na 6ku a je to

elvis78
elvis78 napsal 23.10.23 v 07:16 10b.

krásná

CCB_larry
CCB_larry napsal 21.10.23 v 11:59 9b.

Pěkná recenze Tempomat od 60 bude v pohodě, to pojedeš stejně reálně tak 54, ne? Za to na 50 snad nepokutujou nikde A jak rozbikat čtyřky nepíšou v návodu?

Více komentářů



TOPlist