renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuareg 660 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sylver
Vloženo 15.4.2022
Aktualizováno 17.7.2023
Zobrazeno 8 217x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Novinka od Aprilie pro rok 2022. Cestovní enduro, které se terénu nebojí. Nebo chcete-li... které do terénu patří!

Více fotografii

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: Vyšší, těžší, menší obratnost, dušové pneu ... ale jinak nic proti. Její prodejní čísla hovoří za vše.

První dojmy - První dojmy výborné, vše funguje jak má, moc hezký zvuk, hezký zátah odspodu. Ovladatelnost, vyvážení, nízko umístěné těžiště. Není to vysoká koza.

Motorku bych doporučil pro - Škoda pro někoho, kdo nechce ochutnat terén. Kvalitu podvozku ocení člověk až tam.

Doplňky na motorce - Padáky a zadní plotna od HEED. Padáky jsou super a už párkrát pomohly. Plotna je 100% funkční, ale už ne tak líbivá. To proto, že je hrozně velká a výrazně kazí zadní štíhlou partii motorky. Takže bude využita, jen pro případné cestování. Kufr neplánuji. Dále doplněny bástry od Barkbusters a ještě kryt motoru znovu od polského HEED.

Recenze

Začal bych tím, že jsem měl před pár lety Versyse 650, se kterým jsem byl maximálně spokojený. Řadový 2-vál, pružný, ovladatelný, pohodlný. Ale stalo se, že mě začal lákat terén, časem víc a víc. Přestože jsem se Versyse snažil přemlouvat, neměl pro to pochopení. A tak přišla KTM 690 Enduro. Jenže jak jsem časem zjistil, byla do offu až moc hrrr. Zažili jsem spolu hodně intenzivní zážitky, ale nebylo to ono. Hledal jsem zkrátka něco podobně schopného jak na silnici tak i v terénu, tak 50/50?!
Vyzkoušel jsem 790 Adventure/R a objevil, že tady jsem na správné stopě. Ale ...

Taky jsem věděl, že Aprilia chystá vypustit nového Tuarega s motorem z malého RS/Tuona. Tak nějak jsem tušil, že by se mi to mohlo líbit. A taky že jo. Tuareg mě zaujal hned od prvního představení. Ani ne tak designem, kdy jsem měl ze začátku trochu problém s maskou, ale hlavně svými parametry: velká kola 21+18 na drátech, bezduše, vysoké zdvihy, hmotnost, barevný TFT display, mapy, možnost si vše nastavit dle sebe. Čekalo se na zveřejnění ceny a první kusy v ČR.
Ono to naživo vždycky vypadá jinak, většinou líp. A stejné to bylo i u Tuarega.
Krátce jsem si ji ještě porovnal s Tenerkou 700, ale ta byla na můj vkus celkově těžkopádnější a vyšší (pro moji nevýšku 170 cm důležité). Cenový rozdíl vzhledem k výbavě je pro mě akceptovatelný.

Zatím zajíždím (do 6.000 RPM), čeká mě 1. servis, jsem moc spokojen. Zkrátka radost z nového stroje.

+
Podvozek
Vyváženost
Dostatečně silný motor
Elektronika

-
Pod sedlem žádné místo
Rovné ventilky - horší přístup
Byť drobná plotna vzadu + výstražné světla ... by se hodily
Elektronika??

Ideálním místem jsou nekvalitní zakroucený venkovský cesty. To si tak člověk jede, kochá se, vyhlíží nějakou pěknou lesní cestičku, šotolinku, louku atd. kam se půjde na chvilku vyblbnout. Když se tak stane, vrátí se zpátky na silnici a užije si zatáčky jako na nějakém sportovním naháči. Jedním slovem OBOJŽIVELNÍK.

První garanční servis proveden K2moto na Vrbovce. Dobrá domluva, cena přes 4000,- překvapila :-o
Po roce a druhém servisu (trochu víc na západ, mimo ČR) zjištěno, že 1. servis nebyl zapsán do elektronické servisní knížky. Hjůstne, máme problém! Vyřešeno jedním telefonátem na Vrbovku, tak snad to bude ok.

Najeto 4 tis.km.
Vše si tak nějak sedlo. I spotřeba šla o kousek níž. Nyní stabilně pod 4,5l. Doplněny padací rámy a zadní plotna od Heed (POL).
Všeobecně se už dají sehnat doplňky nejen originální, které stojí upřímně nesmysl.

Spokojenost stále platí. Nejvíc si cením lehké ovladatelnosti už od nulové rychlosti. Dočetl jsem se, že je Tuareg vyvážený (váha) souměrně předek i zadek. Možná právě díky tomu a širokým řídítkům se ovládá jako kolo.

Mínusem je fakt, že motor dost topí. Registruje to člověk při teplotách nad 25°a hlavně ve městě resp. při zastavení na světlech. Dalším negativem ucukaný projev při konstantních 4000 ot.

Sezona 2022 z pohledu nájezdu moc slavná nebyla. Celkem na moto 4500km. Holt byly jiné záležitosti. Spokojenost ale zůstává. Když výrobce po sezoně stroj zlevnil, trochu mě tím nasral, ale o důvod víc jít do ní.

2023: Doplněny pořádné bástry Barkbusters a taky kryt motoru od stejného dodavatele jako v případě padacích rámů (viz výše).

Druhý garanční servis (v metropoli západoevropské země) při necelých 5000km, cena 222 EUR.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
elvis78
elvis78 napsal 08.10.23 v 14:02 10b.

tahle barevná varianta je moc pěkná

TRAVEX-BMW-GS
TRAVEX-BMW-GS napsal 15.09.23 v 13:27 10b.

Moc pěkné

Black_Tea
Black_Tea napsal 09.09.22 v 21:59 10b.

Krásná, svá, úžasná...prostě Aprilia. Za mě palec nahoru:)

Fyro
Fyro napsal 07.08.22 v 21:32

nejdou mi zadat

Fyro
Fyro napsal 07.08.22 v 21:31

a jasných 10

Více komentářů



TOPlist