Hezka vykonna nahradnice, po skoro dokonale VFR800fi, kterou mi nabourali :/
Výška jezdce: 181 cm
První dojmy - Na prvni pohled precijen modernejc vypadajici motorka oproti puvodni VFR800fi...Po nactenych pozitivnich recenzich na vykon me tah motoru prekvapil. :/ Od spoda to sem cekal horsi, ale vrsek hrozne zklamani (nevedel jsem ze je to zavrena FR verze). Velice pohodlny posaz pro jinak dost sportovni moto.
Doplňky na motorce - CNC packy, vyfuk GP (jen pro sport), KN filtr (jen pro sport), tlumic rizeni, Stupacky bez limiteru, Drzak znacky, integovane LED blinkry v zadnim svetle,LED blinkry vepredu, Zasuvka 12V ON se zaplym klickem s vyplim nam 2x USB pod sedlem(dobijeni pres noc), Ucpany AIS system v sani, Privera ve vyfuku deaktivovana, retezovka do sily(-1zub vepredu,letos zkusim jeste +2zuby dozadu) 5barevnych LED indikator prerazeni jak F1, ukazatal aktualniho kvaltu, teplomer + ukazatel dobijeni, 3x kufr pro cestovani, v ECU motoru menim parametry, quickshifter, letos upravim airbox, central R1 2018
Recenze
Propadl jsem cestovani a protoze jsem realista a vim, ze vsichni stejne dnes cestuji z 98% po silnici ;) Takze vysoke teziste a spatnou airodynamiku dnesnich modnich SUV "dalnicnich krosek" se 17kolama doopravdy nepotrebuju :p (do terenu patri "slabe" a hlavne lehke moto = a na to mam CR500AF :D ). Navic skoro pul silnicni sezony stejne jezdim jen "na lehko pro zabavu" doma a proto nepotrebuji zadny mohutny kriznik.
Po perfektnich cestovnich a sportovnich zkusenostech s VFR -> Tu mi bohuzel pri posledni dovce pri navratu srazilo nepozorne auto, jsem velice slozite hledal rovnocenou nahradu: (sportovni geny, spolehlivost, rozsirenost v CR, moznost 3kufru, pohodli pro 2, rozumnoui hmotnost+velikost)
Nakonec jsem se rozhodl pro FZ1 fazer GT. Prozatim sem absolvoval pouze 3500km Takze rozhodne nemohu udelat zadnou "cestovatelskou" recenzi, ale sportovni jizda s geny yamahy R1 teda ma neco do stebe :)
Hlavne neskutecny pokrok ohledne presneho rizeni, tuhe a plne seriditelne predni vidle. I ram se zda velice sportovne tuhy. "Demonizovane nizke stupacky" mam bez prepakovani, ale sportovni bez limiteru a tak skrnu doopravdy ojedinele.(dokonaly ideal pohodli vs sport)
Jinak sedi se velice pohodlne i kdyz sedlo by mohlo byt i mekci. Riditka pohodlne jak na enduru :D Pri retezovce do sily jak mam upraveno (zoubek min ve predu), velice vitam seriditelny tlumic rizeni.
Motor ma krasne plynuly sametovy tah. Bohuzel zvuk obycejneho radoveho vysavace, ktery ani nesplha k vyraznym sportovnim otackam(limiter 11800rpm). Motorku jsem neznale koupil skrcenou puvodem z FR (pri testovaci jizde jsem nemal sanci dosahnout vyssi rychlosti a tak jsem nepoznal vykonovy deficit 106k vs 150k.) Mou FR FZ1 se mi diky navodu ve foru tady + zahranicnim podarilo otevrit a vykonu ma motor skutecne uz skoro vic nez dostatek
.
Ale stale nejsem spokojeny...protoze jinak sametovy motor ma velice neprirozenou reakci plynu pri pridani kdyz byl predtim zaklapnut. Udajne 2006 to mel nejhorsi, ale i u novejsich yamah R1 / R6 / FZ6 / FZ1N se to resi(FUEL CUT deaktivace)...Rekl bych ze toto skubani je v zatacce az nebezpecne!!! = budu resit flashovim ECU motoru (flashtune si chci poridit - myslim ze jen PCommander to nespravi i kdyz prej taky pomuze)
Yamahu mam z 50% i pro cestovani... tak me docela sklamala prevodovka s dlouhou jednickou v kombinaci slabeho motoru v nizkych otackach (omezovacc cca 140kmh a poradny tah az od 6000rpm). Pro alpske serpentyny s plnou polni asi nicmoc :/ Resil jsem o jeden zub mene ve predu retezovky a to precijen znatelne pomohlo. Ale zas se mi zda ze pak kvalty dost blizko u sebe a ze 6tka na dalnici muze mit jeste vetsi spotrebu, ktera pro takto malinkou nadrz (18L) je i v originale pro cestovani neprijemna.
Kazdopadne FZ1 ma sve kouzlo a verim az budu mit flashtune pro domaci prehravani ridici jednotky budu nakonec spokojen. Navic co mam sportovni vyfuk jen pro sportovni jizdu, budu muset obohatit smes ve strednich otackah asi..
>Sonicek dik za tip...koukal jsem na profil a s tvym popisem FZ1 rozhodne souhlasim a z videa je videt ze ji taky pouzivas . Ohledne toho PC V jsem mysel ze prave NENI TREBA kdyz si prehraju ECU pomoc i "flashtune" az ho sezenu. guicshifter pomoci flashovani jednotky jde prave take udelat(nepotrebuju)... Jinak PC3+5+ign je jen pomocnik na smes/predstih. Mas absolutni pravdu jednotka ECU dela vse ! a kdyz budu mit ten kabel+SW udelam si vse(teda na co si troufnu). Kazdopadne dik za tip na odbornika, snad bude ochotnej trebas poradit i kdyz si to pak budu delat sam(pokus-omyl )...hodne sem to nastudoval z anglickejch for a videi, ale nejaka konkretni rada od zkuseneho s FZ1 by se treba hodila...
>tomasluko a >Brukev Dik za koment...Udajne to skubani mela FZ1 2006 nejhorsi a i kdyz mam "2006 prosinec ". Od 2007 je to uz zlepsene, ale take si to nejen u yamah opravuji. Koukam ze mas taky ten prvni model s tou lepsi zlatou vidli fz8 uz by to mela mit lepsi, ale jak jsem psal maji to vsechy podobne yamahy Jinak za to skubami u novejsich motorek muze "fuel cut". Vypnuti vstrikovani aby motor vic brzdil a zarovem i pitome emisni opatreni. Nicmene to se necha v ECU deaktivovat a vyrazne se to zlepsi(z 90% odstrani). Tady najdete videa kde to ladic "Ivans" to FUELCUT chovani demonstruje https://www.youtube.com/user/irbiker1 ;)
>Brukev.. Pravda ze pokud clovek jezdi normalne je zavrena verze k nerozeznani (do 7500rpm stejny). Motorka sloro nema silu jezdit po zadnim ani na 1cku. Po otevreni a zprevodovani je to uz jine kafe a i kdyz ma tu fazer verzi jsem rad ze mam tlumic rizeni. A uzivam si rychla wheelie (165kmh) na vyspojkovanou 2jku...navod na otevreni zde v diskuzi- doporucuju ;) http://www.motorkar.../?t=117894&pgr=2