PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ1 Fazer (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník frank79
Vloženo 12.11.2010
Aktualizováno 4.4.2011
Zobrazeno 2954x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


V mém případě logický následovník mých dvou předešlých Yamah FZS 1000, jejichž slušnému stádu koní dávám napít od roku 2002.

Více fotografii

Recenze

Tak shoda několik náhod dala podnět k tomu, že sem se nečekaně začátkem října stal majitelem FZ1 Fazer model 09.
Hned po prvním nasednutí sem zjistil, jak je FZ1 mnohem bachratější a tužší, než předešlá FZS a celkem mě překvapilo, že tam kde starý Fazer v plném náklonu celkem filtruje podélné nerovnosti, tam FZ1 začíná dost protestovat a ztrácí na klidu. Je možné, že na vině bude naprosto šílené originální obutí Michelin Pilot Road, které dosti umrtvuje řízení. Vůbec nechápu, jak může už tuhle značně historickou pneu na něco Yamaha obouvat ! (U Bati bych se tomu nedivil, ale Yamaha?! ) Takže první co sem udělal, byl nákup bačkor Dunlop GP Racer, ale jelikož letos se nám sluneční počasí odstěhovalo jinam dřív, než sme asi všichni očekávali, tak budu muset na první pořádný nálet do zatáčky počkat, až na příští rok.
Další co mě překvapilo, byla spotřeba. Mrcha je krapet rozežraná, (což je ještě horší,než u jejího majitele) a tak když se vezme pěkně pod krkem, tak 10L není problém a to sem díky podzimnímu počasí nejel to co jezdím normálně, takže počítám, že pak si pápne možná ješte víc. Starý Fazer si v tomhle režimu ( nad 8000ot/min na 1.2.3.) vzal max. 8.5L a při normálním tempu ( 160km/h na 6tku) bral 6L a FZ1 8L .Takže při pročítání recenzí majitelů tady na fóru celkem nechápu, jak někteří uvádí spotřebu 6.5L a pár dokonce ještě méně!!! Jinak brzdy jsou proti FZS o třídu výš, alespoň mám ten pocit, i když to může možná zkreslovat i posez, který je na FZ1 o poznání sportovnější a váha přecejenom víc na rukou ( v porovnání se starým,samozřejmě ). Za to motoru oproti starému modelu uteklo asi pár koní mimo výběh a než je tam zase člověk nažene, tak to chvilku trvá, ale v 8000 ot/min jakoby zaklapli dveře výběhu a celé stádo začne pořádně tahat pohromadě a nepřestane, dokud je pomyslným švihnutím byče nezastaví až omezovač za 12000 ot/min.
Řidítka jsou pohodově šíroká, ale prapodivně zahnutá směrem k pilotovi ( nechápu, že ty šikmooký trpaslíci taky nemyslí na nás Evropany průměrného vzrůstu ), takže na jaře pojedou do věčných lovišť. O další lístek na stejné místo se přihlásil i výfuk a stupačky, takže sem pořídil exklusive RPéčko All Carbon Red s KN-kem přepáčko od PP tuningu a na cestě už je jiný převod pro větší tah ve středu ( když to bude lepší i v sobotu a v neděli,budu rád ).V říjnu už sem stihnul jen prvních pár stovek kilometrů a i ty stačily k poznatku, že FZ1 Fazer a FZS 1000 jsou dva naprosto odlišné motocykly,které mají jen společnou prvotní myšlenku - na rychlé a zároveň i pohodlné svezení.
Teď už se nemůžu jen dočkat jara, až poprvé uslyším jeho zpěv v nejvýšších oktávách a přidám sem další zkušenosti a poznatky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jony81
jony81 napsal 02.06.11 v 23:15

Pěkná recenze mohl bys taky hodit fotku toho laufu

cat-nikita
cat-nikita napsal 26.05.11 v 20:16

Slušná sbírka motorek ti prošla rukami , paráda

rof-pisek
rof-pisek napsal 19.01.11 v 09:58

krasavice, kámo, tak svižně, ale opatrně, oki?:) hodně km bez nehody přeju...

Více komentářů



TOPlist