PROFIL MOTORKY

Ducati Multistrada 950 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník faborsky
Vloženo 10.1.2018
Aktualizováno 10.1.2018
Zobrazeno 2650x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Úžasná italka. Pohodlná, veliká, dostatečně sportovní a hlavně nádherná. Za tu cenu je top!

Více fotografii

První dojmy - No z první jízdy jsem byl upřímně trochu nesvůj. Jel jsem ve dvou a hned do zatáček a žádnej adrenalin to teda nebyl. S tou motorkou se člověk musí trochu naučit a pak začíná zábava.

Motorku bych doporučil pro - Pro člověka, který chce sportovní motorku, šmrnc, styl, chce cestovat ve dvou ale svízt se pěkně i kolem baráku. Není to asi nejvhodnější motorka na dojíždění do práce ale jinak super!

Doplňky na motorce - Zatím vůbec nic, úplně holá z fabriky, ale už tento týden sháníme vhodnej top case.

Recenze

Motorka patří kamarádovi, který tady není zaregistrovaný. Začíná s půjčovnou (www.canaryride.com) na Kanárských ostrovech a já mu tady pomáhám se servisem a staráním se o motorky. Mimojiné mám tak možnost spoustu motorek otestovat. Rovněž mám možnost sledovat, jak se bude tahle Ducati chovat po 10, 20, 30 atd. tisících kilometrech po tom co ji budou sedlat všelijaký majitelé. Samozřejmě vás o tom budu informovat (náklady na servis, závady, ...)

Motorku jsem teď měl půjčenou asi na týden a dokonale se s ní zžil. První den byla docela hrůza, připadal jsem si docela nebezpečně a to jezdil hodně pomalu. Bál jsem se docela do zatáček a připadalo mi, že to až tak moc nejede... Každej další kilometr navíc ale můj názor už jen zlepšoval.

Nakonec jsem to pojal formou velmi detailního videotestu, kde věřím najdete odpověď na vaše otázky. Tady to je:


Pokud se na video nechcete dívat, zkusím to i popsat. V první řadě bych tu motorku neporovnával s verzí 1260. Byť to na první pohled není vidět, to jsou prostě jiný stroje. Za tu cenu je ale 950 v tý kategorii fakt nej volba pro člověka, který chce cestovat ve dvou a zároveň se na motorce bavit a vypadat u toho dobře. Ta motorka vypadá zatraceně dobře a tepe v ní dost divokej motor z modelu Hypermotard 939.

Líbí se mi na motorce dva režimy jízdy. Jeden kdy řadim do 5 tisíc otáček a užívám si točivýho momentu přes 90 NM, který tam už v tom pásmu je. Druhej pak na špičce výkonu 8 - 8.5 tisíce otáček kde je řádnej kopeček plnýho výkonu 113 koní a je to tam vážně sranda a adrenalin. Motorku jsem testoval i v lehkým terénu a na dálnici a vždycky plnila svou roli na jedničku! Je úžasná.

Co bych vypíchnul je zvuk a brzdy! Zvuk je úžasnej na standardní koncovku (viz video) a stejně tak brzdy M4, skoro to nej náčiní co na normální motorce může bejt. Ty fakt v kombinaci se super ABS dodávaj velkej pocit bezpečí. Taky kontrola trakce v 8 stupních funguje úžasně.

Moto má teď najeto 5 000 km, zatím bez servisu (kromě první výměny oleje), bez oprav, zatím původní gumy a maj ještě tak 50 - 60 %. Servis je napsaný na 15 000 km a rozvody desmo až 30 000 km, to vypadá dobře.

Budu poctivě informovat, jak je motorka náročná a spolehlivá v dlouhodobém horizontu. Ať vám to jezdí :))

***
Btw. ještě se hodně řeší ty rozdíly mezi 1260 a 950, tak jsem to tady celé zpracoval do detailu. Ať slouží: Co má Ducati Multistrada 1260 navíc či jinak oproti verzi 950
Motor ve 1260 je větší (1260 cm3) silnější (158 koní a 130 Nm točivý moment), kromě toho je to ale modernější motor se dvěma svíčkami na válec či variabilním časováním ventilů DVT.

1260 má letmé uložení zadního kola a jiná kola (vpředu 17” a vzadu širší 190 mm pneu). S tím souvisí změny v rozměrech, 950ka má delší rozvor a je celkově o něco delší. 1260 má nastavitelné sedlo v rozměrech 825 - 845 mm, přičemž 950ka má v základu jednu výšku 840 mm. 1260ka váží cca o 5 kg více a liší se také úhel řízení, kde 1260 má 25 stupňů a 950 25,2.

1260 má elektronický podvozek Ducati Skyhook Suspension (DSS) a dokonalejší lean ABS - konkrétně Bosch 9ME cornering ABS, obojí díky velmi vyspělé jednotce Inertial Measurement Unit (IMU). Má také hydraulickou spojku.1260 má mj. o 3 zuby méně na rozetě.

V elektronice je rozdílů mnoho. Větší a barevný LCD displej, bluetooth s handsfree, bezklíčkové zapalování, LED světla, vyhřívané rukojeti, tempomat, anti-wheelie asistent DWC. 1260 má jiný způsob ovládání multifunkčního displeje na řidítkách. 950 má však jiné sedlo, resp. sedlo z verze Enduro 1260. Brzdy jsou ale např. (s vyjímkou ABS) na obou modelech stejné.

U 1260 se dá připlatit za quick-shifter a také koupit v motorku ve více speciálních edicích. A samozřejmě se liší v ceně. Verze 1260 začíná na 439 000 Kč.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr7474
Petr7474 napsal 15.01.18 v 13:42 10b.

Vynikající recenze. Gratuluju

faborsky
faborsky napsal 14.01.18 v 02:13

Díky moc všem.

@harryetka zrovna pracuji na testu Triumph Street Scramblera. Ten v česku ještě nikdo nerecenzoval, tak to bude super. A pak se uvidí :))

Tuji
Tuji napsal 13.01.18 v 22:56 10b.

Super recenze! Díky!

Více komentářů



TOPlist