renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 650F (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kwetonator
Vloženo 17.6.2017
Aktualizováno 20.6.2018
Zobrazeno 5 740x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Je to kultivovaný čtyřválec, neuvěřitelně ovladatelný, sice objem 650 ale dostačující pro nezávodní jezdce.

Motorka koupena od FIRMA:Honda Šenov (Šenov)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: Dvouválec a výkon

První dojmy - Jelikož předešlý motocykl byl DR Big 800, musel jsem si na 650ku chvíli zvykat. Ale když se srovnáte s novým strojem je to paráda.

Motorku bych doporučil pro - Lidem, kteří potřebují každodenně dojíždět do práce skrze ucpaná centra měst, jelikož je velikost skoro totožná se skůtrem Honda PCX 125, který jsem pár měsíců také vlastnil. A ten výkon se skůktrem nesrovnávat, je to taková malá raketa na dvou kolech, která táhne parádně už od nízkých otáček. Takže není třeba vytáčet do úplného bezvědomí.

Doplňky na motorce - bez doplňků
pokud se nepočítá držák navigace

Průměrná spotřeba - 4.92154 l/100km

Recenze

Výběr byl čistě účelový malá, dobře ovladatelná a hlavně ten výkon, aby taky trochu měla. Na 1000cku a výše jsem neměl peníze ani odvahu. Jelikož jsem chtěl nový motocykl už kvůli problémům, které jsem měl s předešlým, kdy jsem neustále řešil nějaký záludný technický problém.

Neměl jsem možnost si motocykl před koupí vyzkoušet a proto jsem vycházel pouze z recenzní a videí na youtube. Myslím, že recenze nijak zvláště nekecali. První posed a jízda nebyla nijak cizí, myšleno ovládání bylo zcela intuitivní a jakoby známé. Ono úplně bych neřekl, že sedla prdel na hrnec.

Před tím jsem měl velké cestovní enduro, já mu říkal "obluda" nemyslím to nijak hanlivě, prostě byla obrovská šlo o Suzuki DR Big 800, doposud jak je mi známo, největší 1dno válec na světě sériově vyráběný. A proto jsem se musel s novým strojem trochu seznámit, přece jenom byla o hodně menší a měla těžiště proklatě nízko oproti obludě. Prvních 500 km byla podle servisního manuálu spíše taková lehounká seznamovačka kvůli záběhu fungl nového motoru. Koupil jsem ji na podzim 2016, takže do konce sezóny jsem stihl něco kolem 1000 km.

Na začátku letošní sezóny jsem jí nechal prodělat první garanční prohlídku, kde doufám vyměnili záběhový olej a měli seřídit ventily. To slovíčko "doufám" není myšleno nijak konkrétně ale mám spoustu informací od různých známých, jak to v servisech chodí. Moje žena nějakou dobu pracovala v Hyunday, kde prodávala auta a o praktikách bych radši ani nepsal. Ale je třeba si uvědomit, že se jedná o Franchising a nelze toto chování jednotlivců paušalizovat.

No takže po "výměně oleje" a seřízení ventilů jsem mohl taky pustit pomyslný ventil trochu víc. Né že bych hned na 1ku točil 10k to opravdu není můj styl ale trochu si motor vytočit troufnu. Ono pořád je to nijak zvlášť zajetá motorka mám na tachometru necelých 1500 km. Takže se snažím pomalu a opatrně přidávat abych z ní nevychoval lenocha .

Není to ani týden co jsem byl na srazu a jel na jeden zátah 350 km, myslím tím s přestávkou na oběd a cca. 2-3 stavění na benzince (tankování, kafe, WC atd.).
Trasu jsem záměrně plánoval mimo dálnici, jelikož cestování po dálnici se mi osobně nezdá nijak záživné. Takže cesty 1,2 i 3 třídy poměr kilometrů kolik na kolik fakt nevím, ale když je cestička jak kobereček je to jízdní pošušňáníčko.

Horší už je to s dírami a hrboly, né že by si s tím podvozek neporadil ale enduro si v tomto případě přímo hovělo. Takže závěr zní čím lepší povrch tím víc Honda . No Ameriku jsem tímto neobjevil ale doufám, že každý pochopil co chtěl básník říci.

Jízda byla v pohodě v zatáčkách seděla pěkně v podstatě nic moc co bych vytknul.

Ale přece jenom nějaké ale tu je. Jde o docela nepříjemné vibrace při určitých otáčkách. Je to jako mravenčení, když se vám odkrví nějaká končetina, ale to mravenčení je nejvíce cítit v končetině, která když se odkrví je to na rande s pěknou dívkou docela problém . Ale mravenčení zmizí, když přidáte nebo uberete a je vyřešeno. Za celou cestu jsem si toto mravenčení uvědomil asi 3 krát a to za necelých 5 hodin čistého času jízdy, takže bych to jako zásadní problém neviděl.

Jako další ale bych považoval pohodlnost sedadla po určité době jízdy cca. po 3 hodinách jsem cítil, že sezení není úplně ono tlačilo mě na stehnech a pak i kostrč, no prostě celá prdel. Nejsem schopen říct, jestli to je tím, že nejsem zvyklý nebo tím, že sedlo není ještě pořádně prosezené. Každopádně pokud to nepřestane, i toto má řešení, sice to bude něco stát, ale co bych pro své pozadí neudělal. Dá se vložit gelová vložka. Jinak sedlo není nijak zvlášť nepohodlné posed se dá dle potřeby upravit poposednutím dopředu nebo dozadu.

Ještě bych se rád zmínil o takové docela důležité drobnosti. Neuvěřitelně mě baví na stroji tohoto rozměru přijíždět k ucpaným křižovatkám. Na enduru (obludě) jsem se poslušně zařadil do kolony stojících aut a čekal na milosrdenství v podobě krátkého signálu zeleného kolečka či šipky.

Ale nyní se mi otevřela nová cesta v podobě třetího doposud pro mne neznámého v klasickém automobilu doslova neviditelného pruhu. Tento pruh se nachází pro upřesnění, hlavně také pro neznalé přesně mezi levým a pravý jízdním pruhem. Je to pruh určený jen pro vyvolené , teda aspoň já si tak vždy připadám, když do něj vjíždím. Už z dálky ho vidím jako maják na širém moři a vím, že dopravní špička je jen pro přerostlé kocábky na čtyřech kolech.

Jen ze začátku, když jsem ještě nebyl úplně srovnaný s novým strojem se mi párkrát stalo, že při průjezdu tímto pruhem výjimečnosti jsem byl plný euforie a byl zamyšlen nad dokonalostí dvou kol, tak když se rozsvítil ten magický signál zeleného typu, zařadil jsem první stupeň v řadě z celkového počtu 6ti a očekávajíce minimálně start raketoplánu Columbia, došlo k totálnímu probuzení ze sna.

No prostě sem musel zapracovat na rozjezdech, protože jsem lama a v tom stresu, že nebudu u další křižovatky první mi to chcíplo.

Závěrem bych chtěl jen dodat, že dvě kola jsou to nejlepší co znám a v podobě Hondy CB 650 F, je to jako výjimka potvrzující pravidlo. Jen doufám, že má nadsázka nikoho nepohoršila ale naopak pobavila a pokud to máte aspoň trochu jako já, jsem rád i za Vás.

Doufám, že toto malé povídání o CéBéčku někomu pomůže při rozhodování co koupit pod stromeček. Já osobně toho načetl strašně moc a zkušenosti uživatelů jsou k nezaplacení.

Až příjdu na něco dalšího o co bych se mohl podělit, tak přidám.

20.6. 2018 - Blíží se další sraz, tak potom napíšu souhrn nových zkušeností se strojem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Viťa500
Viťa500 napsal 03.06.22 v 20:16 10b.

Sapper
Sapper napsal 17.02.19 v 14:48 9b.

Blahopřeju. Zábava na 650ccm 4válci dokonalá, dle máho soudu. Hlavně je to Honda.

Brzous
Brzous napsal 13.06.18 v 19:16 10b.

Kwetonator
Kwetonator napsal 19.07.17 v 22:18

Tak jo kecali, díval jsem se teď do uživatelské příručky a vůle ventilů se kontroluje až při 24.000 Km.

Kwetonator
Kwetonator napsal 19.07.17 v 22:11

K vetilům jen dodám co mi řekli to jsem napsal. Nejsem strojní inženýr, takže jestli kecali nepoznám. A 220 km/h jsem zatím viděl jen videa na youtube. Ale 100pro souhlas s tím že je to dobrá motorka.

Více komentářů



TOPlist