renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 650F (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lukino_256
Vloženo 30.3.2023
Aktualizováno 8.11.2023
Zobrazeno 2 353x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Honda a čtyřválec, to je docela klasika. Dodnes pořád nechápu, jak se to stalo, že se mi jednoho dne objevila v garáži :)

Více fotografii

Motorka koupena od soukromý prodejce

Výška jezdce: 169 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Vyzkoušena v rámci autoškoly, ale nezaujala natolik, abych čekal na dobrou nabídku ojetiny (navíc se v luxusní barvě Night Fluo dělala jen verze před faceliftem, která mě vzhledově nezaujala)
Kawasaki Z650: Původně jsem snil právě o ní, a to (pro změnu) hlavně kvůli vzhledu. K testovací jízdě nakonec nedošlo, protože se objevila Darinka

První dojmy - Moje třetí motorka, první koupená již jako ojetina, po čtyřech sezónách strávených s Benelli BN 302 S. Budu se opakovat podobně jako při výměně stopětadvacítky za Benellku, ale Honda je zkrátka zase úplně jinde, hlavně výkonově.

Motorku bych doporučil pro - Univerzál snad pro všechny. I s mojí výškou se dá dosáhnout na zem a váha motorky se dá zvládnout také.

Doplňky na motorce - držák na mobil
ukazatel zařazeného převodového stupně
přelakovaná kola do barvy Fluo Yellow
větší rozeta a menší řetězové kolečko
speedohealer

Recenze

Jak jsem vzpomínal na konci recenze Benellky, motorku, která dostala jméno Darinka, jsem si přivezl v září 2022, krátce poté, co jsem si v Brně dodělal papíry na neomezené A a prohlásil jsem, že motorku měnit nebudu. No, výsledek vidíte sami...
Motorka původem z Německa, skrze předchozího majitele dovezená do Česka a důkladně prověřená ve dvou servisech, s nízkým nájezdem (necelých 13k km), servisní knížkou a za velice zajímavou cenu. Tak pevně věřím, že vše vydrží v pořádku ještě hodně dlouho.

DESIGN
Paradoxně začnu lehkou kritikou - ze samotného designu si na zadek asi nikdo nesedne. Z mého pohledu se jedná o takovou tu japonskou moderní klasiku, co nenadchne, ale ani neurazí. Co je ale naprostá pecka, jsou ty čtyři svody výfuku vysázené vedle sebe a vyvedené na jednu stranu. Když jsou ale samotné tvary kapotáže docela nuda, potěší jakákoli snaha o zpestření nějakým zajímavým lakováním nebo polepy, a tady už to začíná být trochu zajímavější. Za matný černý lak má Honda za mě určitě palec nahoru, za vcelku abstraktní polepy s trochou mé oblíbené fluo žluté také, jen ten bílý rám a zadní kolo už tvořily takový zvláštní kontrast, který si říkal o úpravu. Vzal jsem tedy část ušetřených peněz a šel vyjednávat lakování kol, původně jen zadního, nakonec obou, a také polep bílého rámu, ze kterého nakonec sešlo. Názor ať si udělá každý sám, já jsem s výsledkem spokojený, přidal jsem na své žluté a jsme s motorkou opět hezky sladění.

Když se odprostím od laborování nad barevnými variantami, zadní světlo je minimalistické, ale aspoň je LEDkové a přední má pouze obrysové LEDky, jinak svítí klasickým halogenem, což je oproti Benellce krok zpátky. Upřímně mi přítomnost malých LEDkových bludiček v horním rohu světlometu nedává smysl, když naprosto vždy svítí společně s hlavním světlem. Pamatuji si, že naprosto stejně jsem se nad tímto faktem pozastavoval i u mojí bývalé Yamahy.

ZÓNA ŘIDIČE
Už několikrát jsem četl, že když se posadíte na Hondu, cítíte se hned jako doma. A hele, ona je to opravdu pravda :). Posez sice není až tolik vzpřímený jako na Benellce, řídítka jsou určitě níž, ale stále bych ho hodnotil velice kladně a najet za den větší porci kilometrů v trochu aktivnější pozici určitě nebude problém (200 km vyzkoušeno). Co je jednoznačně změna k lepšímu, je umístění stupaček - na Benellce byly opravdu hodně vzadu, a pokud jezdíte se špičkami na stupačkách, připadalo mi to až lehce omezující. Na Hondě je naopak umístění stupaček naprosto přirozené, a třeba oproti MT-07, která je má asi ještě více vpředu, mi nepřekáží ani při zastavení. Sedlo je velice prostorné (berte v potaz mé dívčí rozměry) a nezdá se, že by se mělo po delší době prosedět. Výška sedla je ještě přiměřená, určitě jsou motorky nižší (třeba Z650), ale v rámci možností na zem dosáhnu.

Ovladače na řídítkách jsou rozmístěny víceméně běžně, snad až na klakson, který má tlačítko velké víc než dost, v případě jeho potřeby pro něj musím ale nepřirozeně zkroutit ruku a navíc lze snadno zaměnit s poměrně utopeným přepínačem blinkrů. Lze si na to ale samozřejmě zvyknout. Také jsem musel objevit, jak funguje světelná houkačka (probliknutí dálkovým světlem), která nemá vlastní tlačítko, ale je součástí přepínače světel. Přístrojovka je rozdělená na dvě části, o žádné TFT se nejedná, naopak se jedná relativně o digitální retro. Co je mi ale ve finále po tom, když rychlost a otáčky přečtu za jakékoli situace, což by mělo být to hlavní. Palivoměr by mohl mít více dílků, co ale absolutně nechápu, je absence jakéhokoli teploměru (ani olej, ani chladící kapalina (!), natož venkovní teplota). Naopak oproti Benellce můžu pochválit více schopností palubního počítače, který ukazuje spotřebu jak aktuální, nebo průměrnou, tak i spotřebované množství paliva během tripu. V originálním stavu bych také postrádal ukazatel zařazené rychlosti, kterým jsem již zmlsaný, problém ale vyřešil již předchozí majitel, který ho instaloval přímo na řídítka.

JÍZDA A MOTOR
Velikost a váha (pohotovostní hmotnost 206 kg) není to, co by se výrazně lišilo od na svou kategorii lehce "obtloustlé" Benellky, ale jak jistě tušíte, o své slovo se tu hlásí motor, který je vlastně hlavním viníkem, proč je Darinka u mě v garáži. Sportovní rychlou motorku mám tak nějak od dětství spojenou s typickým zvukem, a to právě s, jak někdo říká "vysavačovým", zvukem čtyřválce. A řeknu vám, první moment, kdy jsem si na testovací jízdě řekl, že ta motorka asi skončí u mě doma, bylo, když jsem poprvé vzal pořádně za plyn, slyšel ten zvuk a pocítil tu "plnotučnou" (vy na silnějších motorkách berte s rezervou) akceleraci. Pardon, kecám, ten první moment nastal, když jsem zjistil, že dosáhnu na zem, ale tenhle byl hned druhý a intenzivnější :).

Když se budu podrobněji věnovat motoru, pro mě skvělá charakteristika (na kterou jsem mimochodem zvyklý z Benellky) je, že všech 64 kW a podobný počet newtonmetrů je až nahoře těsně pod samotným vrcholem. Piloti zvyklí na dvouválce nebo tříválce by mohli namítat, že jsou rychlejší s výkonem dole, resp. ve středu, a budou mít možná i pravdu, ale jízda na motorce má být primárně zábava, a to pro mě znamená tahat a tahat motor nahoru a hledat v něm i toho posledního hřebce až tam úplně nahoře, obzvláště když to navíc ještě pěkně zní. Ať jsem ale objektivní, tahle sranda se dostavuje opravdu až nahoře, řekněme od 8 tisíc a jejímu dosažení na okreskách vcelku brání opravdu dlouhé převody. Pardon, ale nevím, k čemu mi je dobré, že maximálka je daleko přes 200, případně že trojka je skoro do 170 km/h, když chci točit a tahat v rámci alespoň trochu rozumných rychlostí... Tomuhle by mohlo pomoct pohrání si s řetězovými kolečky více do síly, na které se chystám a v nějaké budoucí aktualizaci se zmíním, jak moc to pomůže nebo ne. Podobné schéma typu "všechno nahoře" poskytuje i zvukový doprovod linoucí se z krátkého výfuku umístěného pod motorem. Přemýšlím, jestli by to nechtělo zapracovat i na tomto, jsem docela zmlsaný z Benellky, která rámusila skoro pořád, ale ještě jsem se neodhodlal. Byl bych ale nerad, kdyby z textu vyznělo, že motorka jinde než nahoře nejede, to by byla lež. Abych byl přesnější, z mého pohledu Honda nahoře letí a níž velice dobře jede :). Chcete se kochat, nebo jedete někam dál? Není sebemenší problém. Ten sametový čtyřválec si na šestku schroupne úplně všechno asi tak od 30 km/h, je mu to totálně jedno, a když za to vezmete, opravdu svižně se sebere - zkrátka flegmatik. Z praktického pohledu přidám, že dálniční rychlost motorka zvládá levou zadní, neruší nadbytečným hlukem a kombinovaná spotřeba se u mě pohybuje okolo 5 l/100 km, což znamená dojezd 250 - 300 km.

Co se týče převodovky, tak nemohu říct křivého slova. Kvalty zapadají jeden za druhým, a na rozdíl od Benellky naprosto vždycky najdu na první pokus bez jakéhokoli popojíždění neutrál, a to jak z jedničky, tak z dvojky. Spojková páčka mi opět přijde spíše tužší. Upřímně by měl zajímalo, ke které motorce bych já řekl, že na páčku stačí jeden prst, jak často čtu v článcích... K brzdám toho bohužel moc neřeknu, mohlo by stačit, když napíšu, že fungují tak, jak mají, s dostatečným účinkem a plynulým nástupem. Motorka je ve verzi ABS, to jsem naštěstí ještě v žádné krizi nevyzkoušel, pozitivní ale je, že brzdová páčka rozhodně není taková tupá, jako byla u Benelli, ba naopak se mi zdá hezky progresivní.

Z pohledu jízdních vlastností jsem si na hmotnější motorku zvykl už dříve, takže zde jsem žádnou velkou změnu nezaznamenal. Macatá zadní pneumatika (180/55 R17) vypadá dobře a dává najevo, že tohle už bude rychlý stroj. Podvozek je spíše trochu tužší a v zatáčkách s kvalitním povrchem podrží a dodá jistotu. Nekvalitní silnice nejsou úplně to pravé, ale určitě není podvozek tvrdý nebo nepoddajný, zkrátka je nastaven spíše pro svižnou jízdu. Velice mi vyhovuje široká nádrž, o kterou se dá při průjezdu ostřejších zatáček opřít nohama. Mně osobně to dodává jistotu a jakýsi pocit spojení se strojem.

SHRNUTÍ
Když to shrnu, tak ačkoli se najdou věci, které se dají zkritizovat, tak se jedná o maličkosti, a hlavně - to hlavní - z jízdy a z motoru jsem naprosto nadšen a posunu k lepšímu rozhodně nelituji. Jak budou přibývat kilometry (aktuálně mám vlastních asi 2000 km), budou přibývat i řádky recenze.

AKTUALIZACE 1.5.2023
Tak jsou tu ty slíbené fotky :)

AKTUALIZACE 8.11.2023
Nečekaně dlouhá a vydatná sezóna ukončena, najeto cca 8000 km. Motorka mi opravdu snadno padla do ruky a ukázala se jako veliký univerzál, zvládlo se za den i skoro 400 km prakticky bez přestávky. Řetězová kolečka byla vyměněna, zpřevodování více do síly určitě pomohlo a jsem rád, že jsem to zkusil. Menší nevýhodou byla nutná instalace speedohealeru, protože se výměnou rozhodil tachometr, který přeměřoval skoro o 20 %.
Baví mě sledovat i spotřebu, která při klidném cestovním tempu umí klesnout téměř až ke čtyřem litrům. Přidám ještě poznatek k převodovce, ano, kvalty zapadají krásně, ale snad až příliš lehce. Při jízdě v keckách po městě je to pecka, ale v pevné moto botě mi občas chyběla dostatečná zpětná odezva, že jsem opravdu zařadil.
Mám za sebou také menší servisní akci - oprava těsnění na termostatu v chladícím okruhu. Nic zásadního, těsnění a chladící kapalina vyměněny a jede se dál.

Tedy jede se dál... Nejede. Zbláznil jsem se. Motorka už má nového majitele a já mám zase jinou... Recenze nové je samozřejmostí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Samíc
Samíc napsal 01.05.23 v 21:38 10b.

Moc pěkná

Myschan
Myschan napsal 04.04.23 v 13:19 10b.

Ty kola se fakt povedly

Davcoun
Davcoun napsal 31.03.23 v 14:47 10b.

100 bodů za fluo kola

JardaBar
JardaBar napsal 31.03.23 v 12:58 10b.

šestky od Hondy jsou radost.

Fyro
Fyro napsal 30.03.23 v 21:44 10b.

Čtyřválce jsou dobrý

Více komentářů



TOPlist