renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 250 (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kerus
Vloženo 14.7.2015
Aktualizováno 2.7.2021
Zobrazeno 3 162x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Můj první drobeček na rozježdění (aby jsem se hned nezabil na nějakém litru ).

Více fotografii

Motorka koupena od Bazar Liberec

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Docela mne překvapila svojí svižností a ovladatelností. Navíc si mohu spoustu věcí pořešit sám - je to karburátor s jednoduchou řídící jednotkou. Každý válec má svůj výfuk a zvuk je super! Trochu mne mrzí bubnové brzdy, ale aspoň nebude tolik lákat lumpy.

Motorku bych doporučil pro - Určitě je vhodná pro začínající motorkáře na větší kubatuře. Velké riziko je, že velmi rychle čuchne k něčemu rychlejšímu a CB250 půjde dál. Na pojezdy po městě super. Jen opravdu nabušený auta mohou konkurovat zrychlení z 0 (vím, že to není trhač asfaltu, ale i tak si s osobáky poradí).

Doplňky na motorce - hlavní stojan, malý štítek, vyhřívané rukojeti, zásuvka 12V schovaná pod sedlem, držák na vodotěsné pouzdro na telefon, nerezový samodoma držák stopek (vodotěsné stopky s osvětlením - na mašině nejsou hodiny)

Průměrná spotřeba - 2.96 l/100km

Recenze

Pomalé začátky byly výrazně poznat na spotřebě. Motal jsem se okolo 3 litrů na 100 km. Později se zvedla a nyní jezdím něco přes 3 litry. Jezdím krátké městké úseky, mezi městy, ale i po dálnici. Na dálnici mi jede okolo 125 km / h a bohužel někteří automobilisti jsou hodně bezohledný. O nějakých 10 km větší rychlost by postačovala, ale to už je nad schopnosti mašinky. Po čtvrt roce mi odešla řídící jednotka a než zase začala jezdit uplynuly skoro dva měsíce - červenec a srpen. Vyměnil jsem dva servisy a už jsem si to chtěl opravit sám. Přesto se mi do konce sezóny (na začátku listopadu) podařilo najezdit 8500 km.
V loňské sezóně jsem dokoupil vyhřívané rukojeti a malý štítek nad světlo - docela často jsem jezdil po dálnici "na doraz" (120-125 km/h) a se štítkem je to výrazně příjemnější. Jo, úplně první investicí byla zadní pneumatika. Na třináct let starý gumě se fakt nedalo jezdit ani za sucha. Přední pneu se dočkala letos. Ta byla jen o rok mladší, ale držela. Za deště a na mokré silnici jezdím i na nových pneu velmi opatrně. S pneu je trochu problém - přední se dá sehnat pouze PIRELLI a zadní dělají asi 4 výrobci (samozřejmě vč. PIRELLI). Jezdím na City Demon od PIRELLI (vpředu i vzadu).
Brzdy mají blbou vlastnost, že po dešti nebo po ranní rose chvíli při brždění pískají než se zahřejou. Jejich účinek není kdovíjak silný, ale ubrzdí i mašinu osazenou dvěmi jezdci. Letos (2017) jsem měnil kompletní řetezovou sadu včetně ozubených kol. Také se mi podařilo sehnat hlavní stojan z nějaké bouračky z Rakouska. I s pomocí servisního manuálu mi to dalo docela zabrat a to se považuju za docela schopného.
Letos (2017) jsem chtěl sehnat držák na zadní kufr, ale všichni s ním končí a už ho nikdo nemá skladem .
Za jeden den mám nejvíce najeto zhruba 250 km a pohodlí nic moc. Asi ještě nemám ten správný zadní mozol. Edit: Nejvíce jsem jel z Jablonce nad Nisou do Uherského Brodu a druhý den zpět. No, to už byl docela zápřah. Jedna cesta je 325 km! To je tak maximum, co se rozumně dá ujet. Zadek si docela zvykl, ale byl to zápřah na zápěstí.
Na mašině je celkem 16 litrová nádrž s 3 l rezervou. Od plné do přepnutí na rezervu najedu zhruba 330 až 380 km podle stylu jízdy. Ten delší dojezd se mi povedl s přítelkyní za sebou a kochacím stylem jízdy (nemá ráda rychlou jízdu; max. 90 km/h). Edit: po delším ježdění se spotřeba ustálila okolo 3 litrů na 100 km a to ji rozhodně nešetřím a využívám celé spektrum otáček.
Postupné rozježdění mi otevřelo oči. Asi po 3000 km jsem byl na předváděčce Gladiusu 650 a nového litrového V-Stromu. Úplně jiný zážitek proti předchozím předváděčkám. Předtím jsem točil max. 3000 ot. a nově jsem si vyzkoušel hraniční otáčky. Úplně jiný zážitek. Na jednom úseku jsem na V-Stromu normální rychlostí (~80 km/h) začal předjíždět VW Transporter a řidiče napadlo, že se nenechá. Naivista. Asi po 200 m byl za mnou.
Přes zimu 2017/2018 jsem musel hlavní stojan sundat a opravit - byl celý ohnutý a popraskané sváry! A přitom na něm mašinka jen stávala. Když už jsem byl v tom servisování, vyměnil jsem olej a spojkové lamely. K tomu jsem si musel udělat speciální klíč - zatím mám hodně slušně vybavenou dílnu k dispozici a tak to není problém.
Tak a nastala generační výměna. Stalo se, co jsem psal do odstavce pro koho je moto nejvhodnější. Na konci léta 2017 jsem pořídil velké Varadero a Nighthawk už jen cestovně paběrkoval. Podal jsem inzerát a na koci dubna 2019 šel drobeček sloužit někomu jinému. Doufám, že novému majiteli poslouží alespoň tolik co mne.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Exith
Exith napsal 13.09.15 v 11:26 10b.

Zdravím, kolego, v modrým vypadá taky moc pěkně. Nad štítkem jsem taky uvažoval, ale zvítězila estetika :) Můj rekord je taky 125 km/h, ale jenom z kopce. Po rovině tak 110. Hodně kilometrů přeju .

cbmann
cbmann napsal 24.07.15 v 16:35 10b.

Vítej ve čtvrt litrech , pro začátek super

tomik.cesko
tomik.cesko napsal 16.07.15 v 23:18

Dvěstěpade je pro mě nejlepší objem pro motorku, lehká, jednoduchá, dostatečně rychlá a taky nic nežere. Hodně kilometrů vinčuju

p.epanica
p.epanica napsal 14.07.15 v 18:47 10b.

Málem bych zapomněl nějaký ten bod na rozjezd.

p.epanica
p.epanica napsal 14.07.15 v 18:44

Ať Ti chvilku vydrží ... aspoň na to rozježdění.

Více komentářů



TOPlist