renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R125 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník vlkousI
Vloženo 21.5.2015
Aktualizováno 6.1.2017
Zobrazeno 6 590x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná čtyřtaktní motorka ideální pro začínající jezdce nebo pro ty, co chtějí do školy jezdit taky jinak než autobusem, a skútr pro ně není řešení, chtějí zaujmout nějaké ty spolužačky.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia RS 125: Spotřeba, údržba

První dojmy - Když jsem poprvé přišel k motorce, zaujala mě svou velikostí. U nás v okolí má mnoho lidí Hondu CBR125r, ale ta je oproti R125 opravdu "motokolo", alespoň tedy starší ročníky. Byla to láska hned na první pohled, na živo vypadá mnohem lépe než na fotografiích, pokud přestupujete ze slabší kubatury, nebo jste motorku řídili leda tak v autoškole, dejte si pozor, abyste neskončili v první příkopě, je to úplně jiná káva, než YBR v autoškolách, nebo Simsony a Fichtly, na kterých jsme mnozí vyrůstali.

Motorku bych doporučil pro - Začínajícím jezdcům, kterým se líbí kapotované motorky, rádi si užijí náklon v zatáčce, a očekávají spolehlivost a nízkou spotřebu.

Recenze

Motor a servis
Uvnitř rámu této motorky bije čtyřtaktní srdce se čtyřmi ventily, 15 koňskými silami - což je maximum pro řidičské oprávnění A1. Motorku jsem koupil s nájezdem 37 200km, ale předchozí dva majitelé jí asi občas dali zabrat, a tak v 39 000 km opravuji přidřený píst, ojnici a rozvodový řetěz. Mazání motoru v mém případě zajišťuje olej Yamalube 10W40 (jen převlečený Motul 10W40 do značky Yamaha). Přístup k motoru celkem komplikují plasty, ale to je u téhle kategorie motorek fakt, se kterým musíme všichni počítat. Po odšroubování několika plastů, které drží většinou na 3 - 4 šroubcích, se dostaneme k motoru. Svíčka se klasickým nástrčným klíčem poněkud špatně šroubuje ven kvůli stísněnému prostoru. Pro výměnu kapalin bohužel musí některé plasty pryč, ale to je otázka 10 minut.







Převodovka a rychlost
Převodovka může nabídnout 6 rychlostních stupňů, kvalty při řazení perfektně zapadají a jde krásně plynule a bez bytečných vůlí nebo klapání, ještě se mi nestalo, aby mi vypadla rychlost. Ve městě vám nebude chybět akcelerace, jelikož na 50km/h se motorka dokáže vyšvihnout rychle a dosáhne této rychlosti na druhý kvalt. Při jízdě mimo město pocítíte pokles akcelerace, ale i tak motorka nemá problém jet na rovině běžně 115km/h v normální narovnané pozici, i do větších kopců si udrží s přehledem rychlost nad 90km/h. Maximální rychlost je v omezovači z kopce 134km/h, ale to se může lišit podle velikosti rozety od původního majitele.







Spotřeba
Spotřeba se odvíjí od stylu jízdy. Při sportovní jízdě z omezovače do omezovače si vezme přibližně 3L-3,2L/100km, při úsporné jízdě jste schopni se dostat i na hodnoty kolem 2,5L/100km a při kombinovaném stylu jízdy se mi dlouhodobá spotřeba ustálila na 2,75L/100km (průměr z cca 1500km). Při jízdě se spolujezdcem se spotřba pohybuje kolem 3l/100km.







Ovladatelnost a spolujezdec
Motorka je krásně ovladatelná díky své malé váze a díky své stavbě krásně vede do zatáček a drží stopu. Sedlo pro spolujezdce je celkem tvrdé, a proto není ideální na delší cesty, nedokážu si na něm představit jet více než 100 - 200km.







Brzdy
Brzdiče Brembo jsou pracanti a pro tuto motorku jsou naprosto ideální - vyvážený nástup a velký brzdný účinek. (Oproti Hondě FMX 650 s brzdiči Nissin brzdí Brembo na R125 mnohem více a jsou také lépe dávkovatelné)







Pneumatiky
Na moto jsem jezdil Continental ContiGo (vepředu) a Continental ContiTwist (vzadu). Nejsou to špatné pneumatiky a za málo peněz nabízí celkem hodně muziky, ale potom, co jsem přezul na Pirelli Sport Demon, bych už neměnil... Motorce se neskutečně zlepšila ovladatelnost, lépe držela stopu, a hlavně pneumatiky držely i za horšího počasí pořád jako přibité.

Podvozek
Tlumiče jsou nastaveny na běžnou váhu jezdce, pro kterou tato kategorie byla stvořena - 75kg. Jsou stavěné hlavně na krásné silnice plné zatáček, ale celkem dobře si poradí i s našimi okrskovými silnicemi, které svou kvalitou občas připomínají spíše tankodrom. Nemůžeme sice na horších silnicích očekávat komfort cestovní motorky, ale i přesto s četnými výmoly dokáže zatočit bez toho, abychom byli naklepaní jak řízek k nedělnímu obědu.







Shrnutí
Yamaha YZF-R125 je ideální motorka pro začátek. Dokáže toho spoustu naučit, a funguje opravdu perfektně. S touhle motorkou si inženýři z Yamahy opravdu pohráli. Při normální klidné jízdě dokáže držet tempo i s velkými motorkami a pokud pojedou podle předpisů, nebudete je nikde zdržovat (snad jen na dálnici). Motorka má supersportovní posez, tudíž to na nějaké velké cestování není, ale mně posez vyhovuje, jen po delší cestě (víc jak 200km) mírně začínám cítit zápěstí, ale není to nic hrozného. Motorka je vhodná svou velikostí i pro větší jedince a problém s výškou by neměl mít ani člověk s 190cm. (měřím 180cm a motorka mi perfektně sedí).

Závěr
Po všech zážitcích a spoustě nádherných kilometrů nakonec musela jít do světa, jako ostatně snad každá dváca... Najel jsem na ní přesně 17 500km a musím říct, že mi za tu dobu přirostla neskutečně k srdci. Za tu dobu, co jsem ji měl, tak s ní byl jen jeden výraznější problém - a to zařený motor v cca 39500km (častý problém YZF-R125...), jinak téměř žádné jiné opravy nebyly třeba. Přeji novému majiteli spousty krásných kilometrů v jejím sedle, já teď přesedám na trošku větší stroj - Kawasaki Ninja 300, který na mě teď už netrpělivě vyčkává v garáži, až zase na jaře vyjedeme. :)







Video na závěr
Pro srovnání Yamaha YZF-R125 a čínská motorka Loncin XM125, už máme více dílů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
_DrexXy_
_DrexXy_ napsal 16.06.18 v 22:48 10b.

Bomba!

vojtasíč
vojtasíč napsal 07.04.18 v 20:20 10b.

Moc pekna hodne stastnych km s ninjou

vlkousI
vlkousI napsal 06.01.17 v 16:18

Díky všem za reakce :) Dváca šla asi před 3 měsícema z domu, teď sedlám Ninju 300 :) Top motorka :)
to Silvinka: Každej máme nejradši tu svoji motorku ;) Já jsem rád za to, že jsem začínal na Yzfku, nejlepší motorka :) Bude mi chybět




speroure
speroure napsal 02.01.17 v 20:31

Parádní silniční dváca

silvinka
silvinka napsal 02.01.17 v 16:42 10b.

Pěkná (modrá ), ale přesto.. moje stará Cebruška je srdcovka nějaké YZF-ko na ni nemá Ať to jezdí!

Více komentářů



TOPlist