PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hankye
Vloženo 16.2.2014
Aktualizováno 19.11.2017
Zobrazeno 6 849x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 21.04.2016, Uskutečněno: 21.04.2016, Zhlédnuto: 26x, Firma: motorcycle bar U Doraza


Vobčas vážně přemejšlím nad tím, jestli mi ty nervy za to stojej. Sem-tam je to zábavný přibližně jako trávit večer sledováním romantických nesmyslů na prima love v kombinaci se žraním pečenýho bůčku. Jednoduše řečeno je velmi jednoduchý odhadnout co se bude dít, mastnej budeš až za ušima a časem budeš mít pocit, že tím prostě marníš život. Tohle sem si ověřil při vymejvání
olejovýho chladiče. Shrnout to jde lidově řečeným moudrem často užívaným mým otcem : "Humus, bordel a prasečí chlív".Ten sajrajt co v chladiči zbyl už nikdo nikdy nevyndá. Přesto se mi asi po dvou úmorných hodinách podařilo uvíst ho
do použitelnýho stavu včetně vymytí vnitřku - konzistence oleje místo kdysi hrdého ropného rafinátu připomínala sojovou omáčku.

Montáž byla na cigárko, pár šroubků, nový o kroužky na spoj s motorem - to bylo otázkou okamžiku. Protože jsem čekal na ložiska do přepákování, rozhodnul sem se namontovat zámek sedla a západku s bowdenem. Vyčistit, namontovat - pohoda.Na holení pak přišel plastový nesmysl tvořící zadní blatník. Tenhle artikl byl celkem mocně napaden hobbybastlerem s tím, že mu povypadaly železné spony a rozhodl se jej po vzoru kutila Tima vylepšit několika díramy a stažením plastovou fazetou. No, starý jsem vyměnil za nový a doplnil ty chybějící.To trvalo i s montáží ca dvacet minut. Co ale dvacet minut netrvalo byla debahnotizace tohoto dílu. Z takový hromady bahna bych vysázel truhlíky s muškátama do každýho okna našeho baráku a se zbytkem bych zplanýroval sousední údolí.

Svou pozornost sem následně obrátil na montáž termostatu, respektive toho co zněj zbylo. Řek sem si že ho preventivně prohlídnu. Evidentně byl provozován v úpravě Sahara Max - spínání od bodu mrazu do nekonečna a ještě kousek dál. Spodní část těla včetně hadic byla řádně vygruntována, otřena a namontována do rámu s tím, že novej termostat obědnám. Když sem se mrknul na partsdepot, povolil mi z konečný ceny svěrač. Díky Vilémovi a Africatwin.cz už vím, že se na místo zubem času zmožených originálních termostatů s úspěchem používají termostaty určené pro daewoo matis. Bez skrupulí mohu konstatovat, že je termostat to jediný dobrý ,co z týhle satanem požehnaný fabriky vzešlo.

Když jsem se utřel a roupama nebylo co dělat, šel sem prohlídnout kabelovej svazek. Respektive jeho silně upravenou, chrou hlavou realizovanou verzi. Celý svazek bez nadsázky připomíná závěrečnou práci studenta SOU lektrotechnické po dva týdny trvajícím drogovém festivalu. Jeden drát přez druhej, tady kousek uštípnu a tady kousek přidám, čokoláda, izolačka a rozřezaná bužírka hlavního svazku. Rozhodnutí, který sem učinil sice nebylo šťastný, ale bohužel i to jediný, který se v danou chvíli nabízelo. Rozholit, přeměřit, sletovat a zaizolovat. Pro kristovy rány, jen během stupidního rozholení sem se musel třikrát oholit, a to mi fousy rostou pomalejc než třetí zuby. Cílem studenta patrně bylo, aby afra svítila oběma očima jak na tlumený tak dálkový, S radostí v srdci podotýkám, že nápad to byl bezvadný. Realizace ale pokulhává s přeraženou nohou a rukama dozadu a patnáct kilometrů zatím. Třeba to, že nectil trasy svazku a nový kabely místo pod brýlema tahal nad nima - při demontáži musela být pseudonová instalace přeštípána protože jinak bych ten svazek prostě nedostal z rámu. Po odholení jsem vysvazkoval odbočky, aby se kabely nepomíchaly a co nevidět napravím ty prasečiny. Izolace patrně proběhne pomocí kroucených bužírek a zakrytí vulkanizační páskou.

Chtíč po překonávání pařezů bez neustálýho odírání deklu motoru byl silnější než já - rozhodnul jsem se pro drobný strojařský hausaufgabe, tedy afriku zvednout přibližně o deset centimetrů. Vysoustružil jsem zátky a v rámci zachování životních funkcí vyztužil svěrnými spoji, které se budou montovat na spoj mezi horní a spodní brejle. K dobru přišla i vidlička přepákování o 8mm vyšší. Jejich montáž proběhne spolu s tlumičema přibližně za měsíc.
Jen dodám, že mi to kucí z práce krásně načernili, pro sichr to z venší vezmu černým sprayem.

A protože sem se flákal, přišli mi kurevský vánoce. Gufera předních tlumičů včetně repas sady s futrama, jehlová ložiska do přepákování zadního tlumiče, sady na repasi brzdových třmenů, vzduchovej filtr, olejovej filtr , vodítko řetězu na kyvnu a ložisko do krku řízení. Ložisko šlo do krku z fleku. Přes dřevo a dopomoct kladivem. Ani se mi neskříply. Usazení dělám pomocí šestihraný tyče z bahno matroše ( baj voko 11 373). Máznout grafitkou, sesadit, namlátit pomocí trubky ložisko na osu řízení včetně prachovky a zvrchu stáhnout matkou

Abych se trochu přesně vyjádřil k přepákování. To co chtěj za originál ložiska mi přijde moc i na židovskýho obchodníka bydlícího ve skotsku, tři kila se mi za jedno ložisko prostě dávat nechtělo. Udělal sem teda malej experiment a ložiska obědnal z MTZ - výroba thaiwan. Vlastně o nic nejde, odjezdím na nich sezónu, roz hodím to a když to bude k sětu tak to doporučím dál. Kdyby to šlo do motoru tak rozhodně takhle neriskuju - tohle se dá ale vyměnit během odpoledne. Na stahování jsem si vytočil z kousku duralu stahováček s 5mm osazením pro montáž prachovky. Čepy přepákování dostali časem taky za uši a konce už byly solidně orezlý. Do soustruhu s nima - jemnej smirk a olej. Za minutku sou jako nový. Když sem dal čep do ložiska, vůbec se to netočilo. Důvodem je vazelína patrně vyráběná z ptačích výkalů, holubů z nosu, vysokopevnostního epoxidovýho klihu a aby se to pro jistotu nehejbalo tak to nechali zaklet. Když sem na ní stříknul navoněnou naftu (WD40) okamžitě se jehly vysypaly. Takže vyčistit do mrtě, vyplácnout v benzínu a usadit na grafitku. Nalisování bylo bez problému
Je dost divný, když u toho dílu zase po létech cítím valivý pohyb místo kluznýho. Cena celýho se tu s ARITE prachovkama byla přibližně o 50% levnější, než kdybych je kupoval jinde - a ani tam by to nejspíš nebyl originál KOYO.

Tím sem pro teď skončil - příště dolisuju trojuhelník přepákování, ložiska do kyvné vidlice a nacpat to do rámu. Moc rád bych poslal ve čtrnácti dnech tlumič na repas. Už mě totiž svrbí haxna a každej zvuk motorky jedoucí kolem mě velmi silně popudí.

Hašlerky mi došly, teďka frčej klokánci

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
wombat (5) napsal 18.03.2017 v 18:11

Jsem trochu ve čtenářském skluzu, ale stále jsem na příjmu. Chválím skvěle odvedenou práci

jelda-f (10) napsal 23.04.2016 v 18:03

Africa bude jako nová ;) fakt se těším až vyrazíme někam

Petr_TA (29) napsal 21.04.2016 v 20:46

Držím palce
Afka za to stojí

elvis78 (139) napsal 21.04.2016 v 20:44

pěkné, pěkné


Nejnovější záznamy v deníku
  • Moto prt.9

    Další věc, do který se mi chtělo jako do kydání prasatům, byly budíky. Bylo nezbytný je nějakým kouzlem naskládat do masky tak, aby bychy schovaný za štítem a nelezly moc ven. No a vzhledem k tomu, že po nehodě byly budí

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 19.11.2017
    Uskutečněno: 03.05.2017
  • Moto prt.8

    Ne že bych se na to a na Vás přes zimu 100% vykálel. Sice je výhoda, že v mínus třech nepadá nářadí a matičky z rukou ale muj houser si řek svoje, a toho prostě nejde neposlechnout. Nebylo moc času ale přesto se s někter

    Typ: Oprava
    Vloženo: 23.02.2017
    Uskutečněno: 23.02.2017
    Komentářů: 3x
  • Moto prt.7

    Lakování zaštítil externě zcela šikovný člověk. Bílý mat se povedl. Co bylo ale třeba udělat bylo narovnat držáky na nádrži. Sikovkama přes hadr - naštěstí to není pohledová část a tak drobné oděrky nejsou to, co by mn

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.09.2016
    Uskutečněno: 25.09.2016
    Komentářů: 4x


TOPlist