Tak předně važte si toho, protože tuhle sračku sem psal 2x, opera je v tuhle chvíli stabilní jak soused po patnácti teplejch vodkách ...
Shrnul bych to struktorovaně do operací
A) Broušení - ventilovejch sedel, ventilů a tak vůbec. Nejprve vydrbat kartáčem na vrtačce spalovací prostor kéby, pak opaly na ventilech a poblíž vodítek, ventily pak byly jako z linky vyjetý
B) Lapování. K lapování s oblibou používám akuvrtačku, lapovací pastu, bužírku, ikonu panny marie a slovník esperanta. vodítko ventilu je dobrý prostříknout olejem, zavést ventil, namazat styčný plochy a tam, sem to tejrat vrtačkou, která je přes bužírku a dvě sponky přidělaná k ventilu ze strany vahadel.
Tejráme to dokud sou plochy viditelně bez kazu či jiného druhu dojebání (vrypy a takový voloviny)
C) Leaktest - těsnost ventilů se zkouší po složení sestavy (ventil, sedlo ventilový pružiny, gufírko ventilu, pružiny, podložka a jistící kameny. Jejich montáž v jednom je srovnatelná s přípravou na zkoušku z inženýrský statistiky. Je to nudný, zdlouhavý, všechno z toho bolí a člověk by se šel nejradši ožrat. Pak už si člověk najde systém a jde to, přesto první okamžiky sou totální voser) naplněním prostoru za ventilem benzínem, Pokud ventil sákne, musí se to rozhodit a lapovat znova. Mně tekl pouze na předním válci vejfuk. Sestava dolu, zalapovat složit. Pak ještě jednou a pak znova. Po čtvrtý bych se už pod to podepsal.
D) Montáž. Nejprve vložíme do válců vodítka řetězů. na ně přijdou těsnění. pak samotný kebule. Dorazit k těsnění, utáhnout na předepsanej moment. Stručný jasný výstižný.
E) Řetízky, je vhodný namontovat hnedka teď. pak je to o trošku těžší. Zvršku spustit dolů (řetízky zásadně snejtovaný od dodavatele), převlíknout přes hřídel a na hlavě zajistit drátem čišroubovákem. Já tam rovnou hvístnul vačky s novejma rozvodovejma kolama a napínáky - samozřejmě vytažený a zajištěný drátkem.
F) Alternátor - tam dát je celkem oser, pokud člověk nemá správný nářadí (nechápu koho boha jeho napadlo ten alternátor držet klíčem č. 40. Takovej klíč se snad nachází pouze v repertoáru opraváře sloních houpaček!). Já si ho byl nucenej vyrobit, spěchal sem a nebyl čas, takže jsem schvátil frézku a vyrobil ho z příruby co sem našel v garáži. Po několika přestupkách proti strojařině sem ho úspěšně otestoval. Vše oukey-
F) Spojka spojková - byla namonotovná z druhý strany. Nejprve se montuje sedlo unašeče, převod k olejovýmu čerpadlu a unačeč spojky. vše v pořádku, jak má bejt . Je dobrý dbát na to, aby kameny kola čerpadla zapadli do unašeče. ( to mě napadlo teď, pujdu se mrknout jestli sem to neposral taky ). .. rozborka spojky, naházet dovnitř a utáhnout. Ono utáhnout spojku je taky docela kumšt. Dělá se to ca na 130 Nm, a proces kterým se to dělá, pokud není motor v rámu, připomíná spíš gangbang. Já stál na stole, rasoval spojku monenťákem a kolega stál dole a rval vývod sekundáru přípravkem proti sobě. Jen nad náma postavit manéž. Když sem tam montoval vypínací desku a pružinky, zjistil sem, že je ložisko spojky trochu načlý, v pondělí seženu nový
G) Primár - ní převod nebyl taky problém. Zavlíct do kliky, zajistit šroubem na 88Nm.
H) Dekl u startétru je před seřízením rozvodu nezbytnej, bo se na něm nacházi značky pozice hrnků. Takže ze strany alternátoru nakvedlat převody startéru a startér (přetěsněný), těsnění a zadeklovat - vyšroubovat kontrolní zátku a zátku otáčení klikou.
I) Repas bloku ventilových vahadel. Naštěstí jen rozborka a sborka, nic co by se mohlo vysrat. Kluzný plochy vahadel košér, jen asi časem vyměním šroubky seřizování ventilových vůlí.
J) Časování rozvodů - není tam co posrat. Návod na africatwin.cz je boží a Vilém X je frajer, kterému se klaním do níže uzlíků svých tkaniček. Zaaretovat rozvodová kola, zalepit a utáhnout na moment.
K) Seřízení ventilových vůlí je celkem pohodová práce, vše jak má být, dvě děsítky vejfuk, patnáct stovek sání
Co dál ? Spojkový ložisko, zadělat dekl, šroubky seřízení ventilů, dekly na hlavy a šup prásk s tím do rámu.
Sečteno a podtrženo, čtrnáct hodin práce a krom toho, že sem se šel vysrat a naobědvat sem z dílny nevylez. Nakonec mi to trvalo den a půl, protože sem se musel samou radostí ožrat a ta půlka dne padne na kocovinu
Za přečtení dostanete hašlerku. Mužete si je počítat, stejně je vám pak nejspíš nedám
-
vem dřeva kus, zapni si brus - ku a všechno si změř'
-
Leaktest
-
tadááá
-
...
-
volnoběžka startéru
-
přípravek nízké kvality, zato vysoké užitné hodnoty
-
řetěz olejového čerpadla
-
Spojen spojkou
-
před časováním
-
rozstřel bloku vahadel
-
paleček
-
blok vahadel po repasu
-
po časování
Díky za další díl U hašlerek si počkám, až toho bude celej pytlík, ať to zbytečně nekouskujeme
Pěkná práce... ale s těma hašlerkama jsi mne pěkně nasral.. od teď budu při čtení na truc přeskakovat písmenka