Další věc, do který se mi chtělo jako do kydání prasatům, byly budíky. Bylo nezbytný je nějakým kouzlem naskládat do masky tak, aby bychy schovaný za štítem a nelezly moc ven. No a vzhledem k tomu, že po nehodě byly budíky popraskaný a ulámaný, mi nedělalo nějak extra prolém přefiknout je vejpůl. Vyrobil jsem teda dva bloky - teploměr otáčkoměr, jako druhej kontrolky a tachometr. Tyhle dva celky jsem nechal zavařit (p. Vágenknecht, Lužany - skvělá práce) a zabrousil.
Po pul hodině tetrisu na pátym levelu jsem našel pozici, která by i celkem ušla. Musel jsem ale o 90° otočit otáčkoměr, takže rozebrat a převrtat stupnici. Pro oba budíky jsem vyřízl z trojky plechu šablonu a naskládal je k sobě. V kokpitu jsem pak vyrobil do lešení duralovou kostičku, na kterou se šablona přitáhla. Vypadalo to ucházejícně. Žádná krása, nicméně účel světí prostředky. Podle šablony nakreslit DXF a vypálit (díky Tome) finální držák z černý pětky. Ještě se mi podařilo sehnat silentbloky a vyrobit distanční trubičky, takže budíky držej na silnici i v terénu uplně parádně.
STK proběhlo navzdory předpokladům absolutně bez problémů. ( pominu-li pseudosrandovní pindy typu aaa, kdopak se nám to vrátil z dakaru atd...)
Před dovčou jsem ještě zainvestoval do novejch předních kotoučů a destiček - brzdy jedovatý jak zakletý babou jagou
Další úpravou jsem zavedl proud do kufrů. Pod sedačkou mam vypínač a dva konektory, takže kufry jdou jednoduše sundat, přesto jde nabíjet za jízdy vevniř. Dokonce to i těsní.
V rámci krátkých projížděk jsem ještě urazil vodítko řetězu. Udělal jsem si ocelový s murtfeldovou vložkou
Jako další fičuru jsem se rozhodl vozit s sebou hasící sprej. Podle mně, nejlepší investice jaká může bejt. V itošce sebou povezu tak 8-10l vody, A fakt stačí, když převrhneš vařík. A že těch vypálenejch strání bylo.Zadělal jsem ho dvouma vazacíma páskama na levej padák. Od dovči jsem ho nesundal a když tak nad tím přemejšlím, ani ho sundávat nebudu. Přesto že jsem si rypák natlouk víc než jednou, drží.
Na co jsem teda přišel ještě při dovče je to, že motorka se chová dost přišerně při velkým zatížení (ca 475Kg). Přisoudil jsem to zvednutí vidlic a řidítkům. Nakonec jsem objevil chybku. Při prodloužení podstavců řidítek se zvětšila páka na svěrné spoje. Oba podstavce jsou uloženy v horních brýlích v silentbloku a stávalo se, že i přes dotažení svěrných spojů se nepatrně protáčely. proto jsem vyfrézoval mezi svěrné spoje torzní výztuhu z hliníku. Vedení je vážně o 100% jistější i bez zatížení. Všem co zvedaj řidítka určitě doporučuju.
Jo a tím mam hotovo a jezdim :) Přes léto byla spousta projektů a nebyl čas to dosmolit. Konám tak teď v rámci neschopnosti.
-
Kotůče
-
Rozdělení palubky
-
Budíky v kokpitu na šabloně
-
Duralová spojovací kostka
-
Finito
-
Kokpit
-
Sprej
-
elektrika v kufrech
-
Výroba vodítka
-
vodítko řetězu