PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hankye
Vloženo 16.2.2014
Aktualizováno 19.11.2017
Zobrazeno 6 831x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 08.03.2016, Uskutečněno: 08.03.2016, Zhlédnuto: 25x, Firma: Motorcycle bar U Doraza


Tak sem trošku pokročil. Přišlo mi celý ozubení na trojkový převod. Takže převodovka šla znova na subatomární částice. Tentokrát sem si už dal majzla a mazací díry na kroužkách volnoběžných kol zarovnal s mazací dírou na hřídelích.

Šlo to celkem bezproblémově, všechny součásti sou mazaný při montáži na funkčních plochách molybdenovou vazelínou smíchanou s olejem fifty fifty.

Při rozhozu se vyplatí skládat díly na nějakou tyč tak, aby se nepootočil smysl otáčení. Já to dělal na šroubovák uplej do svěráku.

Před samotným skládáním bylo ještě záhodný vytáhnout trysky mazání pístu - nikdo nestojí o to, aby v již složeným motoru zapadly omylem někam mezi setrváky kliky. Takže přes hadr vytáhnout sikovkama a přehodit těsnící kroužky. Starý těsnění doporučuju stříhat nebo jinak označit, hrozí že se zamíchají do nových.

V ruce sem složil oba hřídele k sobě aby do sebe zapadla všechna kola a opatrně vložil do ložisek. Vše bez problémů, vůle tam jsou H na h takže žádný kladivo ani podobný donucovací prostředky. Jen před samotnou montáží se vyplatí podložit si kartery nějakým špalíkem, pak nehrozí, že se hřídele zapřou o ponk. Pak přišel na řadu dojeb, a to poskládat do ozubených kol řadící vidličky. Naštěstí je jejich pořadí očíslovaný a krom podložky uplně vespod to celkem ušlo. Pak zasadit řadící kulisu a zavést čepy řadících vidliček do vyfrézovaných drážek. Hned potom se vkládá do otvorů vidliček vodící tyč. A tady nastal trošku problém. Tyč se propadla docela hluboko a osazení, které má být v karteru který se přikládá bylo až v dutině vidličky.
Tady sem si vzhledem ke svý nezkušenosti zavolat v podvečerních hodinách VilémoviX, jemuž za cenné rady patří nesukutečný dík. Kulisa má totiž na sobě místo na konci válce, kam se vidličky přes aretační mechanismus nikdy nedostanou. Takže stačilo zařadit do pozice vhodné pro montáž, vidličky se zařadili na patřičný místo a pak už šlo všechno hladce. Kontaktní plochy kartérů jsem otřel rozpouštědlem , natřel tenoučkou vrstvu silikonu a začal skládat. Ve třičtvrtě se mi ale karter kousnul. Zkusil sem mu jemně domluvit gumovou palicí ale bez výsledku. Mohla za to lehce vzpříčený distributor oleje pro klikový hřídel. Stačilo jej navést a pak na sebe skříně skvěle dolehly.
Z krabice jsem nasázel šrouby na patřičný místa a utáhl momenťákem podle předpisu. To samý z druhý strany

Abych rovnou vyzkoušel, jak moc sem to zesral, hodil jsem do motoru řadící ,mechanismus a aretační člen. Cvakačky za kačky, všechno maká jako zběsilý - odměna cigárkem a kávou

Pozapoměl jsem tam před půlením vložit simerinky, nebyl ale problem dostat je do karteru i teď, supr je natlačit je tam trubkovým klíčem hezky až na doraz a zajistit následně plechem. Malý gufero řadící hřídele se musí máznout vazelínou (na sucho to nejde, ostatně co jde taky na sucho žejo), to větší u vývodu už je mázlý z fabriky. Jestli to někde pochčije, tady to rozhodně nebude.

S čím sem se trošku nasral bylo to, že u vývodu na olejový filtr nebylo v sadě náhradní těsnění. Tak sem ho aspoň trochu revitalizoval silikonovým olejem a dotáhl rozvaděcím šroubem na krev.

Pak přišel čas čištění. Dentální hygienik by ze mně radostí sral zubní pastu. Tři hodiny na obou pístech. Je zvlášntní, že ten zadní byl v mnohem lepší kondici než přední, většinou to bývá přesně obráceně - mimochodem ani na jednom sem zaboha nemohl pootočit rozvaděčem oleje, což je na fůck .Doufám že mi víla zubnička za předvedený čištění nadělí třeba rozvodový řetízky.

Kroužkování sem se bál jako zkoušky ze statistiky. Je tam tolik věcí co se daj zesrat a výsledek rozhodně není zaručenej. Takže nejprve distributor oleje, spodní a vrchní jistící kroužek. Ty sem od sebe pootočil přibližně o dvacet milimetrů. Po sto dvaceti stupních pootočenej střední kroužek a pak horní. Naštěstí je na kroužkách pořadí i směr zakládání vyznačenej, takže to zvládne i mírně zručnej student na oboru kuchař/číšník.

Do kliky šli písty bezproblémově, čep stačí zastrčit prstem a zajistit. Dny, kdy bylo na montáž potřeba použít růženec, desetikilový kladivo a pařátek slepice sou nenávratně pryč.

Další sranec je vyčistit dosedací plochy válců od těsnění . No humus velebnosti. Příděl kartáčků na následující rok vyčerpán

Zavedení pístu do válce je trochu pakárna, ale ani to není nijak složitý. Stačí dát pozor aby se píst příliš nekřížil a aby nedošlo k odštípnutí hran kroužků. Nakonec mezi hrnky založit spojku chlazení a tadááá.

Někdy všude mezi těmahle kratochvílema sem do motoru nacpal externí mazací trubku zajišťující mazání vývodový hřídele, zrepasoval a namontoval vodní pumpu.

No a protože sem se mohl ještě chvilku kopat do řitě, šel sem dělat hlavy. Teda nejdřív je pro velký úspěch obě vyčistit. Příděl kartáčků do konce života vyčerpán. Nafta, VDčko, benzín hadr a kartáč, totální čistící porno.

Po dvouhodině sebemrskačství a inhalování ropných rafinátů sem dospěl za doprovodu mých halucinogeních přátel cíle.

Očíslovat pozice ventilů, vytáhnout zajišťovací kameny a ventily bylo otázkou chvilky. Na další práci ale nevybyl čas takže na čištění ventilů, dutin hlav a zabrušování ventilových sedel se chystám tenhle víkend.

Když to dobře dopadne a přijdou mi starší napínáky rozvodů, možná budu po víkendu montovat hlavy :)

Kdo ty grafomanský sračky dočetl až sem, má můj neskonalej obdiv a hašlerku k tomu :)

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
fanty (18) napsal 13.03.2016 v 10:48

Čekám hašlerku poštou jinak, dobře se to čte, maš dar to popsat tak, aby se i čitatel zapojil

Hankye (3) napsal 12.03.2016 v 00:17

to Jarolim
Kroužky na pístu sou ložený volně, měly by se pootáčet. tím že vložíš píst do válce zmenšíš průměr kroužku. Vymezí se tím právě vůle mezi pístem a válcem. Ve válci se pak už ale kroužkem pootočit nedá, kroužek díky stlačení pruží proti dutině válce, takže ve válci bude držet stopu. PRoto není vhodný dávat zámky nad sebe protože hrozí, že by se v tomhle místě píst podpaloval :)

wombat (5) napsal 10.03.2016 v 18:18

Seriál pokračuje , těším se na další díl.

Jo, a hašlerku si zasloužím...

Jakub59 (1) napsal 09.03.2016 v 10:16

Píšeš fakt skvěle. Je vidět že i popis opravy může být sranda!

6573 (47) napsal 09.03.2016 v 09:09

...dobře ty.Pěkná práce

jarolim (135) napsal 09.03.2016 v 07:17

Dobře
když na to koukám, pístní kroužky se na pístu točí volně nebo ne? Zajímá mě jak je to nafest i vůči válci? Jinak super prácička.

Emmette (0) napsal 08.03.2016 v 22:51

super úkon! Taky to chci umět


Nejnovější záznamy v deníku
  • Moto prt.9

    Další věc, do který se mi chtělo jako do kydání prasatům, byly budíky. Bylo nezbytný je nějakým kouzlem naskládat do masky tak, aby bychy schovaný za štítem a nelezly moc ven. No a vzhledem k tomu, že po nehodě byly budí

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 19.11.2017
    Uskutečněno: 03.05.2017
  • Moto prt.8

    Ne že bych se na to a na Vás přes zimu 100% vykálel. Sice je výhoda, že v mínus třech nepadá nářadí a matičky z rukou ale muj houser si řek svoje, a toho prostě nejde neposlechnout. Nebylo moc času ale přesto se s někter

    Typ: Oprava
    Vloženo: 23.02.2017
    Uskutečněno: 23.02.2017
    Komentářů: 3x
  • Moto prt.7

    Lakování zaštítil externě zcela šikovný člověk. Bílý mat se povedl. Co bylo ale třeba udělat bylo narovnat držáky na nádrži. Sikovkama přes hadr - naštěstí to není pohledová část a tak drobné oděrky nejsou to, co by mn

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.09.2016
    Uskutečněno: 25.09.2016
    Komentářů: 4x


TOPlist