PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hankye
Vloženo 16.2.2014
Aktualizováno 19.11.2017
Zobrazeno 6 831x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 15.02.2016, Uskutečněno: 15.02.2016, Zhlédnuto: 61x, Firma: Motorcycle bar U Doraza


Když už jsem ji rozstřelil o stromek, rozhodnul sem se krom plastů udělat kompletní GO celý motorky. Nechal sem jí přes rok vykvasit (motoabsenci sem těžce nesl) a pustil sem se do díla.

Kostra šla na pískování a lak, stejně jako většina hliníkových doplňků jako držáky, stupačky a tak podobně. Žádnej komax, polyuretanová barva. Uvidíme jak to bude držet.

Větší problém byla pohonná jednotka. Ta měla od předchozího majitele, jemuž tímto děkuji za celkem dobré ochcání mé osoby, dánů do vínku fatálně zdevastovanou hřídel u sekundárního kola. Takže půlení motoru.

Na to jak sem z toho byl podělanej to až takovej problém nebyl. Odholit a rozházet po odkladovém ponku. Na válcích je standartně i po sto tisících vidět honování, zpracování válce nelze konstruktérům hondy hanit. Kartéry šli hezky od sebe, nebylo potřeba vyvíjet nějak ukrutnou sílu.

Po tom, co to hliníkový vajíčko puklo na mě vykoukla převodovka, řadící kulisa s klikou a vidličky. No nejdřív sem byl překvapenej, že má kliku na hydrodynamických ložiskách, což sem upřímě řečeno nečekal. Ložiska mají minimální vůli a to se týká i ložisek převodovky - kdybych neměl již dopředu koupená nová, ani bych je neměnil. Stejně tak kroužky na předním i zadním válci. Je vidět že na přeplým řetězu byla ježděná vážně krátce.

Následovalo vysunutí řadící kulisy, vodící tyče vidliček a samotných vidliček najednou se dvěma hřídeli.

Demontáž probíhala taktáž jednoduše.Hřídele jsou v ložiskách uloženy na dobrých tolerančních polích, dají se sejmout rukou, maximálně dopomoci dřevěným kladivem.

Dalším krokem je přesazení vymačkané hřídele. Dle rad z Haynes Service and Repair Manual byla hřídel postupně odholována a skládána na tyč uloženou ve svěráku abych nepomotal sled a orientaci součástí. Při skládání zase jednotlivé díly otřeny a namazány emulzí z motorového oleje a molybdenové vazelíny.

Nechtěného dárečku se mi dostalo po poskládání a prohlídnutí ozubení - trojka má vydřené povrchové vrstvy. Takže obědnáno nové soukolí třetího převodového stupně.

Abych měl do další výplaty co dělat, vymlátil jsem valivá ložiska z kartéru, přičemž na jedno jsem musel vytočit na soustruhu reverzní kladivo. Dále nastoupil micí ponk v přilehlém JZD - ropný rafinát funguje skvěle, tolik sra*ek člověk neviděl.
Posléze došlo k nasazení nových ložisek na místním lisu.

Pro sichr byla prohlídnutá i olejová pumpa, která mi taky neudělala nějak extra radost. Všechen sajrajt z kol mi vlítnul do sítka sběrače a co nechytnul tak prolezlo skrze. Na pumpě jsou vidět vrypy ale vůle jsou blízko výrobním, takže ji zatím měnit nebudu a po složení přeměřím tlak manomentrem.

Takže než přijdou ozubená kola a vejplata, zatím jsem mohl pouze přetěsnit rozvodové Téčko na olej a namontovat pumpu zpět.

Sem zvědav jestli dám tu plečku dohromady

Pokračování příště

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Hankye (3) napsal 18.02.2016 v 07:09

Já ti dám krabicáksä ty hejsku ! :D ... Sem zvědav co na stelviu přijde na řadu teď :)
Tadle sezóna se mi ale čím dál víc jeví jako trošku nereálná. No uvidíme jak to pujde.

Jamaican (0) napsal 17.02.2016 v 17:00

Z krabičáka se nám klube docela krasavec vhodný k stolování . Pevný nervy a hodně štěstí, snad se letos už potkáme na tom našem tankodromu :)

wombat (5) napsal 15.02.2016 v 18:10

Držím palce a budu sledovat, jak se daří

Hankye (3) napsal 15.02.2016 v 12:38

Zdar,
No to se uvidí až jestli to povrčí :)

Radus88 (8) napsal 15.02.2016 v 12:26

dobrá práce, jsi šikovný


Nejnovější záznamy v deníku
  • Moto prt.9

    Další věc, do který se mi chtělo jako do kydání prasatům, byly budíky. Bylo nezbytný je nějakým kouzlem naskládat do masky tak, aby bychy schovaný za štítem a nelezly moc ven. No a vzhledem k tomu, že po nehodě byly budí

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 19.11.2017
    Uskutečněno: 03.05.2017
  • Moto prt.8

    Ne že bych se na to a na Vás přes zimu 100% vykálel. Sice je výhoda, že v mínus třech nepadá nářadí a matičky z rukou ale muj houser si řek svoje, a toho prostě nejde neposlechnout. Nebylo moc času ale přesto se s někter

    Typ: Oprava
    Vloženo: 23.02.2017
    Uskutečněno: 23.02.2017
    Komentářů: 3x
  • Moto prt.7

    Lakování zaštítil externě zcela šikovný člověk. Bílý mat se povedl. Co bylo ale třeba udělat bylo narovnat držáky na nádrži. Sikovkama přes hadr - naštěstí to není pohledová část a tak drobné oděrky nejsou to, co by mn

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.09.2016
    Uskutečněno: 25.09.2016
    Komentářů: 4x


TOPlist