Když už jsem ji rozstřelil o stromek, rozhodnul sem se krom plastů udělat kompletní GO celý motorky. Nechal sem jí přes rok vykvasit (motoabsenci sem těžce nesl) a pustil sem se do díla.
Kostra šla na pískování a lak, stejně jako většina hliníkových doplňků jako držáky, stupačky a tak podobně. Žádnej komax, polyuretanová barva. Uvidíme jak to bude držet.
Větší problém byla pohonná jednotka. Ta měla od předchozího majitele, jemuž tímto děkuji za celkem dobré ochcání mé osoby, dánů do vínku fatálně zdevastovanou hřídel u sekundárního kola. Takže půlení motoru.
Na to jak sem z toho byl podělanej to až takovej problém nebyl. Odholit a rozházet po odkladovém ponku. Na válcích je standartně i po sto tisících vidět honování, zpracování válce nelze konstruktérům hondy hanit. Kartéry šli hezky od sebe, nebylo potřeba vyvíjet nějak ukrutnou sílu.
Po tom, co to hliníkový vajíčko puklo na mě vykoukla převodovka, řadící kulisa s klikou a vidličky. No nejdřív sem byl překvapenej, že má kliku na hydrodynamických ložiskách, což sem upřímě řečeno nečekal. Ložiska mají minimální vůli a to se týká i ložisek převodovky - kdybych neměl již dopředu koupená nová, ani bych je neměnil. Stejně tak kroužky na předním i zadním válci. Je vidět že na přeplým řetězu byla ježděná vážně krátce.
Následovalo vysunutí řadící kulisy, vodící tyče vidliček a samotných vidliček najednou se dvěma hřídeli.
Demontáž probíhala taktáž jednoduše.Hřídele jsou v ložiskách uloženy na dobrých tolerančních polích, dají se sejmout rukou, maximálně dopomoci dřevěným kladivem.
Dalším krokem je přesazení vymačkané hřídele. Dle rad z Haynes Service and Repair Manual byla hřídel postupně odholována a skládána na tyč uloženou ve svěráku abych nepomotal sled a orientaci součástí. Při skládání zase jednotlivé díly otřeny a namazány emulzí z motorového oleje a molybdenové vazelíny.
Nechtěného dárečku se mi dostalo po poskládání a prohlídnutí ozubení - trojka má vydřené povrchové vrstvy. Takže obědnáno nové soukolí třetího převodového stupně.
Abych měl do další výplaty co dělat, vymlátil jsem valivá ložiska z kartéru, přičemž na jedno jsem musel vytočit na soustruhu reverzní kladivo. Dále nastoupil micí ponk v přilehlém JZD - ropný rafinát funguje skvěle, tolik sra*ek člověk neviděl.
Posléze došlo k nasazení nových ložisek na místním lisu.
Pro sichr byla prohlídnutá i olejová pumpa, která mi taky neudělala nějak extra radost. Všechen sajrajt z kol mi vlítnul do sítka sběrače a co nechytnul tak prolezlo skrze. Na pumpě jsou vidět vrypy ale vůle jsou blízko výrobním, takže ji zatím měnit nebudu a po složení přeměřím tlak manomentrem.
Takže než přijdou ozubená kola a vejplata, zatím jsem mohl pouze přetěsnit rozvodové Téčko na olej a namontovat pumpu zpět.
Sem zvědav jestli dám tu plečku dohromady
Pokračování příště
-
Před půlením
-
Pulka pryč
-
Omačkaný třetí převodový stupeň
-
Vymačkané rovnoboké drážkování
-
Mytí skříně
-
Mytí skříně
-
Oběžný rotor pumpy
-
Pumpa uvnitř bloku
Já ti dám krabicáksä ty hejsku ! :D ... Sem zvědav co na stelviu přijde na řadu teď :)
Tadle sezóna se mi ale čím dál víc jeví jako trošku nereálná. No uvidíme jak to pujde.
Z krabičáka se nám klube docela krasavec vhodný k stolování . Pevný nervy a hodně štěstí, snad se letos už potkáme na tom našem tankodromu :)
Držím palce a budu sledovat, jak se daří
Zdar,
No to se uvidí až jestli to povrčí :)
dobrá práce, jsi šikovný