yamaha_demo_tour




Honda CBF 600N

Kapitoly článku

Takovéto přímé srovnání si dovoluji jen proto, že motocykly jsou téměř identické, až na pohonnou jednotku a pár detailů. Navíc jsme měli možnost ozkoušet krátkodobě i tento stroj. Jednalo se však o CBF500 ve verzi s ABS, který si v ČR nemůžete bohužel z obchodních důvodů opatřit.
Vzhled obou motocyklů je skoro identický. Hlavní jsou tři rozdíly, které můžete na motocyklech vidět. První rozdíl – nejdůležitější - je samozřejmě v pohonné jednotce a všech náležitostech s ní spojených. Což znamená jiný vzhled motoru, jiné uchycení řadící páky, jiné vyvedení výfukových svodů a proto i CBF500 působí nepatrně drobnějším dojmem. Druhý rozdíl je v absenci jednoho kotouče přední brzdy. No a třetí spíše detailní rozdíl je, že CBF500 má směrová světla zakrytá oranžovým plastem, kdežto CBF600 kouřově zbarveným a jsou zde pak použity už jen oranžové žárovky.


Co se týče pohonné jednotky CBF500, jedná se o čtyřdobý řadový kapalinou chlazený řadový dvouválec, opět s 4-ventilovou technikou na válec. Výkon je 57 koní. Převodovka působí rovněž bezchybně, jen oproti CBF600 pocítíte podstatně kratší zdvih na řadící páce, což je o něco příjemnější.
Podvozek je obdobný jako u CBF600 a proto ho zde nebudu rozvádět. Pouze hmotnost je o 8 kg nižší, kterou nicméně při jízdě ani nepoznáte, možná nepatrně při manipulaci se strojem.
Jízdní pocity jsou však naprosto odlišné. Když poprvé nastartujete CBF500, ihned je jasné, že sedíte na dvouválci. Charakteristický hrubší zvuk a větší vibrace nepatrně rozšiřující se po celém motocyklu. Při rozjetí je samozřejmě znát menší výkon, nicméně nárůst výkonu je znatelný od počátečních otáček. Takže při potřebě většího zrychlení není potřeba motor vytáčet nad 6000ot/min jako u CBF600. Výkon, který máte k dispozici, je jednoduše řečeno od počátku otáček maximálně využit a tudíž nenastane nějaké znatelnější zrychlení při překročení určitého vyššího otáčkového pásma. Při průjezdech zatáček působí motocykl opět velice lehce a díky nižšímu výkonu a menší hmotnosti než u CBF600, nepocítíte ani již zmiňované vlnění při extrémnějším stylu jízdy. Obutí je shodných rozměrů jako u CBF600 a brzdný účinek i s absencí jednoho kotouče vpředu je stále dostatečný.


Někoho by mohla napadnout otázka, proč Honda nabízí dva téměř shodné stroje. A proč tu máme vůbec CBF600, když je tu na jedné straně CBF500 a na druhé straně CB600 Hornet? Dle mého názoru je odpověď jednoduchá. Na jedné straně CBF500 je dvouválec a tudíž úplně odlišný stroj, co se technické stránky týče. Je pravdou, že koncepčně jde prakticky o ten samý stroj jako CBF600. Někdo dvouválce upřednostňuje, pro někoho je zase čtyřválec lepší. Pro někoho může být výkonu v CBF600 už mnoho, pro někoho zase u CBF500 málo. Na druhé straně Hornet má zase hodně podobný motor s CBF600, i když disponuje větším výkonem, nicméně koncepčně se zase jedná o motocykl zcela odlišný. V jízdních vlastnostech je spíše podobný sportovním strojům.


Zkrátka Honda se snaží pokrýt co nejširší okruh zákazníků a nenechat ve svém výrobním programu ani minimální prostor, kde by nebyla schopná konkurovat ostatním výrobcům.

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist