journeyman_brezen




Honda CBF 600N

Kapitoly článku

Proč jsi si zvolila právě Hondu CBF500? Přicházely v úvahu i jiné stroje?


Učila jsem se jezdit na klasické Jawičce 350. Později jsem chtěla motocykl, který bude jednak silnější a na kterém by se také dalo trochu cestovat. Po zkušenostech od bratra a různých dalších lidí, jsem se nakonec rozhodla, že bude lepší motocykl zcela nový, se kterým nebudou problémy. Dlouhou dobu jsem přemýšlela nad Kawasaki ER-5, později však vyhrála Honda CBF500. Pak už stačilo jen vyřešit problém s tím, že CBF500 se v Čechách neprodává s ABS a já chtěla, aby to ABS-ko mělo. Nakonec mi to pomohli vyřešit zase kamarádi a tak jsem si nechala dovézt vysněné CBF500 i s ABS.


Měla už jsi nějakou závadu nebo jiný problém?


No problém :o), motorka je na mě trochu těžká, takže mi občas padá, když na jedničku někam odbočuji a otáčím stroj na hrozně malém poloměru ve skoro nulové rychlosti. Pády odnáší nejvíce ruční brzdová páčka, ale moc se mi líbí, že podobné lehké pády ji postupně pouze čím dál více ohýbaly, ale nikdy nezlomily. Dokonce i jeden rychlejší pád při průjezdu zatáčkou ve velkém náklonu páčka vcelku přežila. Po několika pádech jsem se z estetického důvodu rozhodla pořídit novou brzdovou páčku - neoriginální, ale ta se mi po jednom jediném opravdu pomalém pádu z místa zlomila.
Co se týče technických problémů, tak před pár dny mi akorát praskla žárovka podsvícení budíku. Jiný problém jsem zatím neměla.

Jakými je tvá CBF500 vybavená nadstandardními prvky, oproti sériové verzi?


Nu, kvůli již zmiňovanému občasnému odkládání motorky jsem si pořídila padáky od SW-motechu kolem motoru a nosiče na postranní kufry. Kufry jsem si koupila E21 od Givi, malé, praktické, levné, elegantní, jsem s nimi moc spokojená. Z estetického důvodu jsem si pořídila také originální malé přední plexi od Hondy, ale jeho přítomnost jsem za jízdy moc nepocítila.
A nakonec pro zabezpečení motocyklu jsem si pořídila blok na kotoučovou brzdu, který před jízdou nasadím místo levé stupačky. Díky tomu vám nerachtá a nerozbíjí věci pod sedlem a zároveň se vám nestane, že byste na něj zapomněli, protože bez levé stupačky si prostě rychlost nezařadíte.

Kolik už jsi najezdila na své CBF500 kilometrů, kde všude jezdíš, případně kam se ještě letos chystáš?


CBF500 jsem si koupila letos ke konci března jako svojí první pořádnou motorku a od té doby jsem už podnikla jeden týdenní výlet na Sardinii. Jinak jezdím zejména po Čechách, občas na nějaké ty nákupy do Německa. Dohromady jsem zatím najela kolem 8500 km a teď začátkem srpna se chystám na 14 dní do Turecka.

Jaký je tvůj vysněný stroj a co si pořídíš až ti CBF500 nebude stačit?

Konkrétně moc nevím, nic vysloveně vysněného nemám, zatím jsem spokojená s tímhle, ale ráda bych si tak po dvou letech pořídila přece jen něco trochu silnějšího. Co to bude, těžko říct.

A poslední otázka, jak se ti líbilo svezení na CBF600?


Byl to skvělý pocit sedět na motorce, kterou důvěrně znám, protože je prakticky stejná jako moje CBF500, ale je prostě o něco silnější. Moc se mi to líbilo.

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist