gbox_leden



Jak jsem jel sám na závod MotoGP – TT Assen 2009

Kapitoly článku

     Podle doporučení "domorodců" jsem na 3 km vzdálený okruh vyrazil na čtvrteční tréning na mašině. Za 4 minuty po odjezdu jsem měl zaparkováno na obrovském parkovišti hned za hlavní tribunou, za parkování se nic neplatilo. Je fascinující, že sa na toto parkoviště vejde 50.000 motorek a pustí sem jen auta s invalidy (vede hlavní tribuny je pro ně tribunka s přístupem s invalidními vozíky). To parkovište byla travnatá plocha s betonovými obrubníky, které sloužili na to aby se tam opřel boční stojánek, který se nezaboří – jednoduché fungující řešení. Já jsem byl netrpělivý a chtěl si před tréningy projít okruh – stál jsem v první řadě před vstupní bránou a nemusel potom při odjezdu motorku hledat mezi tisíci motorkami:
          Zajímavý byl i odjezd, kdy odjížděly motorky v několika proudech po speciální cestě se zábranami, kam nesměli ani pěší ani „plechovky“ a v místě křížení tras pěších byl dřevěný nadchod pod kterým motorky projížděli. Sice to už nejelo úplně plynule, ale byl jsem v kempu za 10 minut (třeba v Brně by to trvalo hodinu, motorka by měla teplotu 110°C a spojka by dostala pořádně zabrat.












     Podobné to bylo při odjezdu po závodě, kde tato ulička končila až na dálnici, kde byl otevřen specielní výjezd pro tento účel.



holandský radar na cestě do kempu měřil 50 km/h

Akce na okruhu

Na okruhu se nachází i TT Hall, kde je muzeum motorismu (vstup 6 €). Jsou zde vystaveny historické motorky a auta. Při TT Assen byla jedna show, kdy někteří jezdci z haly vyjeli na historických strojích a pózovali na ploše před halou. Dalším doprovodným programem byl závod jezdců na jedno kolo, jak jinak než na v Holandsku všude přítomných jízdních kolech.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (30x):
Motokatalog.cz


TOPlist