gbox_leden



Jak jsem jel sám na závod MotoGP – TT Assen 2009

Kapitoly článku

     V Assenu je vstupenka na tréning (na oba dny 40€) jednotná a platí na všechny tribuny kromě VIP, která je uvnitř okruhu. Takže jsem si mohl projít po dobu tréningu více tribun ve snaze mít fotografie z více míst a hlavně si najít to správné místo na sobotní závod (měl jsem vstupenku na přírodní tribunu za 40 €)
Alespoň na nějaké fografii jsem i já, počasí bylo perfektní, na rozdíl ČR, kde v té době zuřili povodně a přívalové deště.

Tratáci používají na vnitrookruhovou dopravu klasický dopravní prostředek.´´

Hlavní tribuna



Nejrychlejší úsek okruhu mezi zatáčkami 14 – 17



     Jelikož jsem měl zakoupenu vstupenku na závod jen na přírodní tribunu, vybral jsem si tu u zatáčky číslo 14, to je ta co se najíždí na nejrychlejší úsek trati a ve výjezdu z ní jezdili driftem i 250. Nejpěknější drifting tu ale předváděl Toseland, naopak dost velké problémy zde měl Stoner, nemohl v měřeném tréningu zřejmě nastavit útlum zadní kyvky, tak to sním hodně házelo a i v závodě bylo asi hlavním problémem proč mu ujížděli vedoucí Yamahy -opakované rozkmitání při driftingu.
     Výhodou volby tribůmy u zatáčky 14 bylo i to, že zde byl ochranný plot cca 8 m od dráhy okruhu, takže byla cítit „vůně benzínu“ a spálené gumy. Bylo zase trochu složité „chytnout“ jezdce do záběru, v té zatáčce jeli na čtyřku - plný plyn.

Nechce se ani věřit, že Vale tímto driftem doklouže až skoro k obrubníku !!!
A je to doma - 100-té vítězství VALEHO v závodech MS silničních motocyklů.

Cesta domů

Tato kapitola už bude kratší, protože konec výletu a cesta domů už není to, na co by jsme se nějak extra těšili.

     Závody skončily a já se začal loučit s Assenem. Odjížděl jsem ale v klidu až v neděli ráno v 7:00 h, po stejné trase jako na závod. Podstatným rozdílem bylo to, že jsem jel celou cestu ve dne, že až po Litovel nepršelo, a že jsem měl vypito a snědeno vše ze zavazadel, tak jsem byl o 30 kg lehčí a bez batohu na sedadle spolujezdce (lépe se nastupovalo bez nebezpečí, že zakopnu o batoh a přepadnu i s motorkou na pravou stranu).
     Takže jsem při zpáteční cestě maximálně využíval neomezené rychlosti na německých dálnicích a málo kdy jsem jel pod 200 km/h. Jel jsem zase sólo, se zastávkami jen na tankování, cigaretu a nějakou tu svačinu. Hned po překročení německo-české hranice mi bylo jasné, že jsem doma – už v Ústí n.L. mi plechovka nedala přednost.
     Nicméně jsem se prokousal v odpolední, nedělní, špičce až k Litovli a už se těšil, že si po 1.100 km udělám akční fotku oblepené přední kapotáže a plexi muškami – vypadalo to hóóódně akčně, ale ten déšť od Litovle do do rodné vesničky mi to smyl a bylo po efektní fotce. V 20:00 h už jsem měl motorku zaparkovánu a šel s motorkáři na pivo podebatovat o zážitcích z pěkného výletu.



Rekapitulace

     Celkem jsem za 7 dní ujel 2.370 km, se spotřebou 5,506 l / 100 km. Vstupenky na tréning a závod mne stáli 80€, ubytování v kempu na 5 nocí 50 €. Dost mne zarazila cena benzínu, která už v Německu s přibližováním se k západu se blížila k 1,43 €/l v Holandsku byla 1,49 €/l. Proto jsem někdy tankoval na čerpací stanici vedle dálnice, podle navigace jsem si našel některou jen kilometr za sjezdem a zde byl benzíl o 0,2 € lacnější.

Pro toho kdo by chtěl cestovat do Holandska ale pozor! Většina čerpacích stanic, a to i na dálnici má v době od 23:00 do 06:00 zavřeno !!!


Autor se omlouvá za zhoršenou kvalitu některých obrázků a za případné drobné jazykové prohřešky.

RosSV 10.07.2009

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (30x):
Motokatalog.cz


TOPlist