globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

14.12.2010 v 20:33 | Nahoru | #151
Geniální..nemá to chybu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

14.12.2010 v 20:57 | Nahoru | #152

Revolt píše: Každopádně řešení je to lepší než doposud a je dobře, že zahrnuje od 18ti takové motorky jako je GS 500 neb ER 5, bez jakékoliv potřeby uprav v TP. No a samozřejmě to vymítí obávané R1 s 25kw, ale k tomu se já radši moc nevyjadřuju, taky nejsem zrovna svatoušek.



EE, ER 5 ma bohuzel 36kW, CB 500 pres 40, novejsi GS 500 maj 37kW, jenom stare GS 500 se tam vejdou (33kW). Viz muj prispevek:

Bohuzel Transalp a mnoho dalsich hodnych dvouvalcu (a ani treba jednobuch F650 GS) se tam zbytecne nevejde, meli to dat 50kW a uplne bez zavirani nebo aspon 40kW. Lide by pak opravdu zacinali na nezaludnejch motorkach, takhle porad budou v kurzu papirove zavrene ctyrvalcove sestky, ale porad je to velkej posun proti aktualnim debilnim 25kW a zavirani erjednicek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

14.12.2010 v 21:29 | Nahoru | #153
SirIndy> Promiň, nečetl jsem celé vlákno. A s těma pětkama je to škoda, myslel jsem, že se jich tam vleze víc. Bude z toho jen další fráze "35 kw v TP, jinak otevřená".

A ty čtyřválcové šestky asi moc v kurzu nebudou, protože většina z nich má původní výkon větší než 70kw, takže takhle schválenému řidičáku A2 nebudou vyhovovat.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

14.12.2010 v 22:15 | Nahoru | #154

Revolt píše: SirIndy> Promiň, nečetl jsem celé vlákno. A s těma pětkama je to škoda, myslel jsem, že se jich tam vleze víc. Bude z toho jen další fráze "35 kw v TP, jinak otevřená".

A ty čtyřválcové šestky asi moc v kurzu nebudou, protože většina z nich má původní výkon větší než 70kw, takže takhle schválenému řidičáku A2 nebudou vyhovovat.



Vetsina jo, hlavne ze supersporty jsou ze hry venku, ale spousta nahacu a silnicnich cestaku se dale bude papirove zavirat. Temi 50kW by tomu slo uplne zamezit.

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.1.2011 v 18:07 | Nahoru | #155
Takže když si za rok udělám na 25kw tak potom musím 2 roky jezdit abych mohl na neomezenou?? nebo jak??

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

29.1.2011 v 20:08 | Nahoru | #156
jo tak tak

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 11:32 | Nahoru | #157
Chápu to správně že když si podávám přihlášku do autoškoly na neomezenou kubaturu letos (r. 2011) platí ještě že mi může bejt 21 a ne 24 a mít papíry na menší mašinu?

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 12:03 | Nahoru | #158
Sergeant> ano

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 12:08 | Nahoru | #159
Kdyby výrobci nědělali různé "mezi" kubatury (250, 700, 800...), tak mohly být jednoduše 125 ccm od 16 let, 400ccm od 18 let a od 21 let s praxí neomezeně. Bez nějakých kw nebo obcházení v TP (pokud by to bylo zavedeno i v legislativě)... Bohužel v současné době čím víc byrokracie, nařízení, omezení, výjimek - tím líp . A výrobci se akorát předhání ve výkonu a objemu... paráda

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 12:38 | Nahoru | #160
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...
Kdo zjistí, že ta osoba opraavdu 2 roky pobírala praxi v provozu anebo ŘP jen vlastnila a nejezdila?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 12:51 | Nahoru | #161
rancher>
§ 84: ...k žádosti o rozšíření řidičského oprávnění přiloží uchazeč tři páry sjetých sliderů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 12:58 | Nahoru | #162
Petr-RSV>

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 13:00 | Nahoru | #163
Petr-RSV> err.

Naposledy editováno 22.02.2011 13:03:49

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

22.2.2011 v 13:51 | Nahoru | #164
Je hezké, že furt něco vymýšlejí, alespoň to vypadá, že tam něco dělají...

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

23.2.2011 v 08:50 | Nahoru | #165
MATY2> dík

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

28.2.2011 v 15:28 | Nahoru | #166
Ae když si příští rok koupím motorku s 25 kw v TP a bude otevřená tak na ní můžu jezdit jestli to dobře chápu??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

28.2.2011 v 17:43 | Nahoru | #167
David.RS> Zalezi na tom kdy to schvali a jakou skupinu si vlastne udelas. Kazdopadne 25kw pouze v Tp je docela o pruser. Pri bezne kontrole se to neresi, ale pokud by se v tom nekdo stoural tak to mas rizeni technicky nezpusobileho vozidla bez prislusneho opravneni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

28.2.2011 v 19:53 | Nahoru | #168
MATY2> Dělal bych A2, ono se to řeší hlavně když je nehoda nebo něco ne??

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 08:57 | Nahoru | #169
David.RS> Je celkem pravdepodobne ze A2 se bude vydavat az od r.2013 a navic motorka s 25kw skrcena vic nez z 50kw nebude splnovat podminky pro sk. A2 viz. forum vyse.

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 09:05 | Nahoru | #170
píše se vůbec v malém tp i původní neškcený výkon?

Naposledy editováno 01.03.2011 09:20:25

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 09:18 | Nahoru | #171
bledemon> nepíše, ale tento údaj si může PČR téměř okamžitě dohledat

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 09:27 | Nahoru | #172
Dík, to aby měli v těch svých netbucích i vypočtený přepočet kw/kg aby nemuseli u krajnice vytahovat kalkulačky

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 11:00 | Nahoru | #173
Stejně mě mrzí že nějak neošetřili úplnej úpadek strojů jako je Dandy, Moskyto, Simson, pionýr a spol... To jsou stroje který maj 50 ccm, ale rychlost v TP vyšší než 45 km/h, takže si je už nikdo nekupuje. Patnáctiletí to řídit nemůžou, protože to jede rychleji než 45, a šestnáctiletí už si radši koupí 125 ccm. Těmhle motorkám asi odzvonilo, nevim zda se to ještě dá prodat jestli to má někdo doma...

Naposledy editováno 01.03.2011 11:01:24

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 13:41 | Nahoru | #174
Simsona jsem koupil a za dva roky prodal. Nebyl problém. Pokud někdo nemá na dvacku...

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 15:22 | Nahoru | #175
Takže když mám škrceného horneta na 25 kw , tak na něm nemužu jezditkdyž vlastním řp od 18ti-25kw?

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 15:53 | Nahoru | #176

tucet píše: Takže když mám škrceného horneta na 25 kw , tak na něm nemužu jezditkdyž vlastním řp od 18ti-25kw?



když se naučíš hledat v textu tak ano, již je to zde probíráno.

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 16:42 | Nahoru | #177

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 16:53 | Nahoru | #178
35 kW je malo (to mohli zaokrouhlit aspon v rastru desitek nahoru, vykony motorek se stejne budou i nadale zvysovat) a fichtl od 17 let je moc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 17:29 | Nahoru | #179
bikes> opet dalsi novinarske kidy

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

1.3.2011 v 17:42 | Nahoru | #180
MATY2> at je to tak nebo tak me to je zatim jedno, zatim nemam potrebu silnejsi motorky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist