Hlavně Jawy. Je to jejich chráněný patent. Čízy to měly jedině ty komunistama sloučený s Jawou. U motorek na rozdíl od aut se dá řadit i bez poloautomatické spojky aniž by se poškodily kolečka v převodovce,neboť vydličky posouvají a zasouvají ta kolečka úplně jinak než u aut. Když se to neumí a majitel stroje je křuska, tak mu nepomůže ani mačkání spojky. Né každému stroji dělá dobře řazení bez spojky. Nejde totiž o kolečka v převodovce,ale o rázy vznikající nárazem do komrese,nebo odporu ventilových pružin. Proto se používá spojka aby tyto rázy drobet jejím popuštěním změkčila. Tzv.vrknutí přez spoku je u 4t občas nezbytné pokud nemá antihopovou spojku,která dokáže obráceným protipohybem klouznout. Jinak jde majitel v náklonu lehčeji na tlamu. Co se tedy poloautomatického vypínání spojky týče. Bylo to vyvinuto hlavně aby se šetřilo lanko spojky. Dá se s tím sice i v nouzi rozjet,ale spojka prokluzuje. Kdyby totiž vypínací rolnička byla šroubem přitažena k vidlici řadící páky tak, aby to 100%vystavilo ,při podržení řadičky nahoru či dolů, spojka by za jízdy prokluzovala.