bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jeden výfuk místo dvou
17.11.2010 v 11:09
Ahoj, na litrové CBFku jsou dva výfuky. Jako nevypadá to špatně a motorka je alespoň vyvážená ale upřímně řečeno, při mazání řetězu mě ten levý výfuk docela omezuje přístup. Napadla mě myšlenka jeden výfuk sundat a zbývající nahradit laďákem. Holt by motka ze zadu vypadala jako šestikilo
Můj dotaz zní, je to technicky proveditelné, aniž by trpěl motor, snížil se výkon, odešel by katalizátor, případně něco jiného? Teoreticky při správně provedeném vývodu za katalizátorem a koncovkou, která má správně propočítaný průchod spalin (2x víc, než při použití dvou laufů), tak by to mělo v pohodě fungovat, ne?

Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 11:13 | Nahoru | #1
Na spoustu motorek se dělá 1 laďák místo 2 origo (př. KTM 690 supermoto, Triumph Thruxton a desítky dalších). Takže podlě mě no problem

1 reakcí na tento příspěvek Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 11:20 | Nahoru | #2


Ten přístup je podle mě úplně v pohodě To bys mohl rovnou sundat nádrž a jezdit s petflaškou benzinu na zádech, protože až budeš seřizovat karburátory, ventily nebo jen polezeš do airboxu, budeš stejně muset sundat nádrž

PS: dobré ponožky

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 11:31 | Nahoru | #3

JyrkaFM>

Ten přístup je podle mě úplně v pohodě To bys mohl rovnou sundat nádrž a jezdit s petflaškou benzinu na zádech, protože až budeš seřizovat karburátory, ventily nebo jen polezeš do airboxu, budeš stejně muset sundat nádrž

PS: dobré ponožky


No jo, jenže jak často lezu pod nádrž kvůli ventilům oproti frekvenci mazání řetězu? Jinak mám stříkačku a airbox dali japonští soudruzi z boku, takže při výměně filtru jen povolím jeden šroub na plastu pod sedlem.
Jj ponožky dobrý, když mám dlouhé nohy, na které nestačí konfekční délka nohavic.

2 reakcí na tento příspěvek Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 11:36 | Nahoru | #4
Než ten výfuk by mě srala absence hlavního stojanu

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 11:43 | Nahoru | #5
Dědóch> Tjn, mazání řetězu bez hlavního stojanu je za trest. Na monsteru mám taky 2 výfuky docela podobně umístěný a vůbec mě nevadí, zato za chybějící hl. stojan bych jim nejradši urazil pracky.

Naposledy editováno 17.11.2010 11:44:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 12:03 | Nahoru | #6

Dědóch>Než ten výfuk by mě srala absence hlavního stojanu


No to mě sralo taky, takže jsem nedávno zakoupil jeden od SW-Motechu. I na zazimování je to super. Hodím na centrál, špalkama podložím přední vidle a motka s spokojeně levituje s gumama nad zemí.

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 13:19 | Nahoru | #7
No-limits> No jo hlavní stojan je super. Bez něj je to v prčicích,dá se to ale lepší je to sním. Pořád kvuli mazání zvedat normálním sotjanem je na prd.

No ale já bych tam ty dva výfuky nechal,jsou pěkný a je to symetrické. Mazání je obtižnější ale to by mě tolik neštvalo jako upravovat nebo udělat druhy svody aby tam mohl být jeden laďák.

Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 13:37 | Nahoru | #8
Nejsem kdoví jakej odborník, ale je fakt, že když má motorka 2 laufy, tak je každej nastavenej jinak, při jedňěch otáčkách je lepší ten a při jinejch zas ten druhej. Prostě je to složitý jak blázen a ti kluci co to vymýšleli, tak nad tím strávili asi hodně času. Jinejma slovama... zbytečně bych se v tom nerejpal a řaději bych našel jinou skulinku na mazání toho řetězu. Ale dělej si co chceš.

Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 14:39 | Nahoru | #9
Mám naprosto stejný názor jako Harry 007. CBF jsem měl 4 roky. Je pravda že mě ten výfuk při mazání vadil ale nenapadlo by mě do tak složitě propočítatelného mechanismu vrtat. Všechno má svůj účel. Myslým si že bys zbytečně vyhazoval prachy. A navíc 2 laufy jsou hezčí.

Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 15:16 | Nahoru | #10
známý ukazoval, jak to jeden expert vyřešil na Z1000 tak, že když škrábl jeden výfuk, tak ho sundal a dal místo něho jen zátku. Motorka po nějaké době pak netáhl a ty dva válce na té straně prý dostaly dost naprdel.
Nejsem expert, ale myslím, že kdyby výrobce měl jednodušší tam dát jen tak jednu koncovku, tak by jí tam možná vrazil rovnou a ušetřil by na váze i ceně.

Naposledy editováno 17.11.2010 15:19:19

1 reakcí na tento příspěvek Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 15:24 | Nahoru | #11
No jo,ale je trochu rozdíl,když někdo oddělá koncovku a do svodu dá špunt,nebo když někdo předělá 4-2-2 na 4-2-1

Naposledy editováno 17.11.2010 15:24:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 15:31 | Nahoru | #12
Dědóch> ale to je jasné, jen mě z této věty

"Napadla mě myšlenka jeden výfuk sundat a zbývající nahradit laďákem. Holt by motka ze zadu vypadala jako šestikilo "

spíš připadá, že majitel přemýšlí nad tím špuntem.

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 15:35 | Nahoru | #13
mmks> ajo takhle... no já předělání svodu bral jako samozřejmost,nad tímto jsem ani nepřemýšlel

Naposledy editováno 17.11.2010 15:36:12

Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 17:23 | Nahoru | #14
Si pořid novy model ten ma jen jeden lauf a hodne gsxr na okruhu to takmaji predelane plus katik ven a odbrzdit.....
JA bych se toho nebal

Naposledy editováno 17.11.2010 17:26:21

1 reakcí na tento příspěvek Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 17:30 | Nahoru | #15
Já si rozhodně vážím práce jap. konstruktérů, ale není nutné přeceňovat význam výfuku u čtyřtaktu. Jestliže má moto system 4-2-1-2, není odebrání jednoho tlumiče žádný velký problém. Samo že nejde jen tak zaslepit díru. Apropo například u Hayabusy jsou v sérii dvě koncovky a jako u většiny motorek se jeden výfuk zahřívá mnohem víc než druhej. Záleží tedy na umístění katu a lambda sondy, i když ta se dá nahradit elektronickým modulem. Já bych se toho nebál. Nějaký zkušenosti v tomle směru už mám.

2 reakcí na tento příspěvek Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 20:01 | Nahoru | #16
My God... jak to bude vypadat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jeden výfuk místo dvou

17.11.2010 v 21:01 | Nahoru | #17
WhiteS> To vážně říká ten pravý... všeználek teoretik opět zaperlil.

Jinak k tématu: Význam uspořádání výfuku pro motor není tak extrémní, jak někteří uváděli, nicméně zanedbatelný rozhodně není a v žádném případě nejde jen tak sundat tlumič a svod zaslepit. Osobně bych se do takové přestavby nepouštěl... i když je to čtyřtakt, tak konstrukce a zvlášť vyladění nových svodů a koncovky tak, aby to nemělo negativní vliv na motor, by bylo docela nákladné.

Naposledy editováno 17.11.2010 21:05:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jeden výfuk místo dvou

18.11.2010 v 08:10 | Nahoru | #18

J.M.K.>WhiteS> To vážně říká ten pravý... všeználek teoretik opět zaperlil.

Jinak k tématu: Význam uspořádání výfuku pro motor není tak extrémní, jak někteří uváděli, nicméně zanedbatelný rozhodně není a v žádném případě nejde jen tak sundat tlumič a svod zaslepit. Osobně bych se do takové přestavby nepouštěl... i když je to čtyřtakt, tak konstrukce a zvlášť vyladění nových svodů a koncovky tak, aby to nemělo negativní vliv na motor, by bylo docela nákladné.



Pokud nejseš slepej a příspěvky na fórum za tebe nepíše pomocná ruka, musíš uznat, že CBF 1000 s jedním výfukem bude katastrofa.

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

18.11.2010 v 08:50 | Nahoru | #19
WhiteS> Ujišťuji Tě, že slepý nejsem, CBF1000 s jedním laufem jsem již viděl a příspěvky píšu vlastnosručně.
Hlavně se tady bavím Tvými blboučkými příspěvky a pakliže je Ti z něčeho blivno, je mi líto, že jsem (díkybohu) dost daleko od Tebe a nemohu Ti poskytnout pytlík na zvracení.

Takové uvědomělé teoretiky, soudící něco, o čem si možná něco jen přečetli, vážně miluju. A asi i řada z nás.

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

18.11.2010 v 16:11 | Nahoru | #20

mmks>Dědóch> ale to je jasné, jen mě z této věty spíš připadá, že majitel přemýšlí nad tím špuntem.


No svody mám systémem 4-2-1-2, takže když to za katíkem uříznu a dám tam přechod 1-1, tak by to mělo fungovat, ne? Jen zašpuntovat je blbost, protože předpokládám, že bude stejně potřeba větší průměr trubky, která odvádí spaliny.

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

18.11.2010 v 16:12 | Nahoru | #21

WhiteS>My God... jak to bude vypadat?


No bude to vypadat jako CBF 600. Co je na tom divného nebo nepochopitelného?

(reakce na) Jeden výfuk místo dvou

18.11.2010 v 16:15 | Nahoru | #22

smrzak>Já si rozhodně vážím práce jap. konstruktérů, ale není nutné přeceňovat význam výfuku u čtyřtaktu. Jestliže má moto system 4-2-1-2, není odebrání jednoho tlumiče žádný velký problém. Samo že nejde jen tak zaslepit díru. Apropo například u Hayabusy jsou v sérii dvě koncovky a jako u většiny motorek se jeden výfuk zahřívá mnohem víc než druhej. Záleží tedy na umístění katu a lambda sondy, i když ta se dá nahradit elektronickým modulem. Já bych se toho nebál. Nějaký zkušenosti v tomle směru už mám.


No právě, že motka má systém svodů 4-2-1-2, takže by pak bylo 4-2-1-1. Chápu, že je potřeba nějak vypočítat a udělat za katem větší průměr trubky a i tlumič výfuku by měl být mohutnější. Teoreticky jako má letošní nový model CBFka s jedním výfukem.

Jeden výfuk místo dvou

19.11.2010 v 17:01 | Nahoru | #23
Čus . Přečti si něco o nové Cbf která má jeden lauf . Konstruktéři musely dát na druhou stranu plnou rozetu a protizávaží aby to bylo vyvážený . To bude asi větší problém než jeden lauf.

Jeden výfuk místo dvou

19.11.2010 v 21:10 | Nahoru | #24
co to je katalizátor to neznám je to něco podbného jako katalyzátor ?

WhiteS ty jsi ten pravý co tu má co rozumovat

Jeden výfuk místo dvou

20.11.2010 v 08:53 | Nahoru | #25
Nebál bych se, pěkný laďák a Motka bude dle mého víc sportovněší co do vizáže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 14 4.4.2024 v 09:01 Bubo32
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist