Můj dotaz zní, je to technicky proveditelné, aniž by trpěl motor, snížil se výkon, odešel by katalizátor, případně něco jiného? Teoreticky při správně provedeném vývodu za katalizátorem a koncovkou, která má správně propočítaný průchod spalin (2x víc, než při použití dvou laufů), tak by to mělo v pohodě fungovat, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Jeden výfuk místo dvou
smrzak>Já si rozhodně vážím práce jap. konstruktérů, ale není nutné přeceňovat význam výfuku u čtyřtaktu. Jestliže má moto system 4-2-1-2, není odebrání jednoho tlumiče žádný velký problém. Samo že nejde jen tak zaslepit díru. Apropo například u Hayabusy jsou v sérii dvě koncovky a jako u většiny motorek se jeden výfuk zahřívá mnohem víc než druhej. Záleží tedy na umístění katu a lambda sondy, i když ta se dá nahradit elektronickým modulem. Já bych se toho nebál. Nějaký zkušenosti v tomle směru už mám.
No právě, že motka má systém svodů 4-2-1-2, takže by pak bylo 4-2-1-1. Chápu, že je potřeba nějak vypočítat a udělat za katem větší průměr trubky a i tlumič výfuku by měl být mohutnější. Teoreticky jako má letošní nový model CBFka s jedním výfukem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |