bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Servisní interval Vstřikování na FZ1
Tak jsem si pročítal návod na FZ1. Speciálně servisní intervaly. No a dočetl jsem se, že se vstřikováním se chodí jednou za rok, nebo co 10 tis. km na kontrolu,případně seřízení. V Yamaze mi bylo řečeno, že se u toho dělají podtlaky jako u karburátorů. Nějak se mi to nezdá!!?!!
Doteď jsem měl všechny motorky s karbecem a tam nebyl problém-jednou za sezónu mi to tady jeden šikovný borec s manometrama seřídil za 150kč. Ale to vstřikování tu nikdo nedělá a v Yamaze jsou ceny jinde a nejhorší je, že dělají něco na motorce a já na to nevidím-nemám rád když mi nějaké hovado pokládá nádrž na zem a sedá špinavý na motorku.

Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 08:42 | Nahoru | #1
JJ podtlaky se na tom dělají stejně jako na karbci. Sice je to stříkačka,ale asi tam máš taky 4 škrtící klapky ne?

1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 08:42 | Nahoru | #2
Ty máš nějakej mindrák že když nemůžeš na servis, tak je hned pro Tebe mechanik "hovado pokládá nádrž na zem a sedá špinavý na motorku." ????? Ne všude tě pustěj do servisu....já když dělal u motorek, tak jsem taky nepouštěl, ne proto, že bych chtěl oškubávat lidi, ale proto, aby měl mechanik klid na práci a ne mu furt někdo nervózně funěl do ucha ... Budeš si muset najít servis, kde Tě mechanik snese a dovolej Ti stát mu za zádama, určitě takový servisy budou ...A za 150 Kč Ti to žádnej servis asi bohužel dělat nebude ...150 v servise bude stát jen to sundání a nasazení nádrže ...

Servisní interval Vstřikování na FZ1

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2010 v 09:01 | Nahoru | #3
Podtlaky - přesněji synchronizace se musí dělat i na stříkačkách, nejedná se o nic jiného než natočení škrtících klapek aby všechny válce sály stejné množství vzduchu (směsi). Za 150 bych se na to mohl vykašlat, u některých strojů se to musí hodně odstrojit a třeba sundat i fitrbox.

Naposledy editováno 30.08.2010 09:02:00

1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 09:14 | Nahoru | #4
Taky nemám rád když mi na tom někdo něco dělá. Proto už dobrých 5 let si vše dělám sám
Třeba tu synchro jsem dělal letos v zimě i s čištěním škrtících klapek

Naposledy editováno 30.08.2010 09:14:46

(reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 09:19 | Nahoru | #5

Durex>Taky nemám rád když mi na tom někdo něco dělá. Proto už dobrých 5 let si vše dělám sám
Třeba tu synchro jsem dělal letos v zimě i s čištěním škrtících klapek



Jenže ne všichni tohle zvládnou nebo na to mají vybavení doma...

Servisní interval Vstřikování na FZ1

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2010 v 09:23 | Nahoru | #6
Vybavení koupíš za ušetřený peníze za servis a zvládneš to jedině tak, že to nemáš za hodinu,ale děláš to třeba celý odpoledne. Po druhý jen 2 hoďky a na po třetí to jde stejně rychle jako v tom servisu. Ale je mi jasný že je spousta lidí co jsou levý a v tomto případě doporučuji pro jejich dobro i dobro motorky opravdu zajet do servisu

1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 09:24 | Nahoru | #7
Když už jste to nakousli, tak se zeptám. To se seřizuje mechanicky, tzn. nějakým štelovacím šroubkem se natočí klapka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 09:27 | Nahoru | #8

vale46kart>Když už jste to nakousli, tak se zeptám. To se seřizuje mechanicky, tzn. nějakým štelovacím šroubkem se natočí klapka?


Jo musí se seřídit všechny 4 klapky tak, aby v sacím traktu byl stejnej podtlak na všech 4 hrnkách. Tzn nebudou všechny stejně natočený. Bez vakuometrů to neuděláš. Jen na ucho to jde,ale velice na hrubo.

Servisní interval Vstřikování na FZ1

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2010 v 09:31 | Nahoru | #9
Jinak ještě doplním,že je blbost to kontrolovat co 10 tkm. Pokud to jde krásně za plynem,není neúměrná spotřeba, krásně drží volnoběh a nejsou v průběhu výkonu nějaký díry, tak se o to není třeba starat.

(reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 09:56 | Nahoru | #10
Durex> To je mi jasné, že jedině s budíkama. V budíkách problém není, jen mě zajímalo, jestli se to nemusí napichovat na diag.

1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 10:01 | Nahoru | #11
Ne nemusí pokud to má palubní diagnostiku, kde si seřídíš pozici škrtící klapky (TPS)

(reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 10:12 | Nahoru | #12
Durex> No a to je přesně to, na co jsem se ptal. Takže to není jen seřízení šroubkem?!

Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 10:20 | Nahoru | #13
No pak ještě musíš povolit 2 šroubky a nastavit ten senzor. U busy je to na 2 minuty

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 10:48 | Nahoru | #14
Cooker> Mindrák nemám. Jen jsem bohužel vyrůstal v servisech na auta a vím, co se tam dějou za zvěrstva. Neříkám že všude, ale často. A nikdy to nebyl problém servisu a jeho kvality, ale konkrétních lidí(mechaniků-a ne jednoho!!!), kteří aby si nějak pomohli, tak na garančce nevyměnili olej-protože má najeto málo a je celkem čistý,Tohle kontrolovat nemusím-to by mělo být OK, Olej naleju po dolní rysku-udělám to tak 5-6krát a mám náplň zadarmo do svého motoru, Tady to zatírat základovkou nebudu-to se přelakuje plničem a rez vyleze až za dva roky!!! A podobně! A šef o tom ví hovno v dobré víře, že dělá pro zákazníka první poslední. Já si na motorce dělám všechno sám-i ten blbý motor si rozhodím-jen se neseru do ventilových vůlí a synchronizací-na to nemám budíky!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 11:05 | Nahoru | #15

Boss.trx850>Cooker> Mindrák nemám. Jen jsem bohužel vyrůstal v servisech na auta a vím, co se tam dějou za zvěrstva. Neříkám že všude, ale často. A nikdy to nebyl problém servisu a jeho kvality, ale konkrétních lidí(mechaniků-a ne jednoho!!!), kteří aby si nějak pomohli, tak na garančce nevyměnili olej-protože má najeto málo a je celkem čistý,Tohle kontrolovat nemusím-to by mělo být OK, Olej naleju po dolní rysku-udělám to tak 5-6krát a mám náplň zadarmo do svého motoru, Tady to zatírat základovkou nebudu-to se přelakuje plničem a rez vyleze až za dva roky!!! A podobně! A šef o tom ví hovno v dobré víře, že dělá pro zákazníka první poslední. Já si na motorce dělám všechno sám-i ten blbý motor si rozhodím-jen se neseru do ventilových vůlí a synchronizací-na to nemám budíky!!!!



Dnes je to těžký, to vím...ale určitě půjde najít nějakej slušnej servis nebo šikovnýho soukromýho mechanika ....

(reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 11:12 | Nahoru | #16
Boss.trx850> Jo, všechno to je v lidech - vymění se mechanik a z pohodovýho servisu je noční můra, vymění se kuchař v hospodě a hodil bys oběd na zem. A předtím to mohlo být supr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 13:00 | Nahoru | #17
Boss.trx850> tak zajdi za tím borcem co ti dělal karbeci za 150Kč. U stříkačky se to seřizuje uplně stejně Jen po 10000km se mi to zdá fakt zbytečné, ale tak japonci hodně věcí dělaj preventivně, stejně jak třeba u krosových motorek výměny pístů po určitých motohodinách, pokud s tím nebudeš jezdit fakt na doraz, tak to vydrží min. 2x tolik.
A jestli ti to neudělá ten borec tak prostě zajdi do Yamahy, jako jen synchronizace tak drahá nebude, na 99% to bude OK, takže to ani nebudou muset nic seřizovat, do 500Kč by ses mohl vejít, to zas není tak závratná částka
Já nevím co si každý stěžuje jak je všechno drahý, kolik moc si berou v servisu apod. jako sou to taky lidi, kteří si musí nějakým způsobem vydělat, z vlastních zkušeností vím jak to chodí a ikdyž si servis bere třeba 300kč na hodinu, tak ve výsledku z toho majitel moc nemá. Koupili ste si motorku? Chcete jezdit? Tak plaťte, každá sranda něco stojí, tak tu pak nebrečte..
A asi v žádném autorizovaném servisu tě do dílny nepustí, jak už bylo řečeno, ne každý má rád když mu při práci někdo stojí za prdelí a hlavně muže se ti cokoli stát, třeba ti spadne na nohu blbé kladívko z ponku nešťasnou náhodou, zláme ti prst, ale oni z toho pak můžou mít pěkný průser.... Tak se nediv že každý servis nepouští zákazníky do dílny.

Naposledy editováno 30.08.2010 13:01:13

1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 17:17 | Nahoru | #18
V autorizovaném servisu YAMAHA jsem platil za seřízení podtlaků 490 Kč.

(reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 18:31 | Nahoru | #19
MiTau> A prosimtě co ti tam seřizovali po 10000km nebo víc ?
Já mám najeto 23000 a to jsem na motoru měnil akorát svíčky a zatím jsem žádnou změnu v projevu motoru nezaznamenal, tak tet nevím jestli dát něco vubec seřizovat ?
Jestli těch 490kč nebylo za podívání?

(reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 20:33 | Nahoru | #20
Cooker> Takového šikovného mechanika tu máme-určitě mu rád udělám reklamu-je to Marek Šebeček-a je to opravdu frajer přes motorky a je hodně precizní a spolehlivý. Jen je problém, že koupil barák a vzhledem k tomu, že motorky nemá na plný úvazek muselo jít servisování stranou a maká na bydlení. No a nejhorší je, že já mám motorku ještě v záruce a tím pádem musím do autorizovaného servisu a ten mechoš u nás v Yamaze ve mně nějak nebudí důvěru. Budu tam muset, tak mě snad nesklame. Jen jsem potřeboval vědět co s tím budou dělat.
Musím na garančku-najeto jen 2600km, ale v záručních podmínkách je 10tis.km, nebo rok. No a rok je v prdeli a motorka ještě 10 měsíců v záruce( a na oleji je najeto 1600km a musí ven ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 20:37 | Nahoru | #21
mischa638> Já až tak neřešil finanční stránku věci, ale to že mi někdo bude šahat na motorku. Na ženskou mi taky můžou šahat jen vyvolení kamarádi.
U toho původního mechoše jsem vždycky pokecal, byl mu k ruce-podrž přines utáhni a ještě jsem se mrknul jak se co dělá a o kolik to bylo rozhozené!
Tímpádem jsem si já blbec poctivý mohl do deníčku zapsat kilometry a provedený servisní úkon a měl jsem jistotu, že to je opravdu OK.

(reakce na) Servisní interval Vstřikování na FZ1

30.8.2010 v 20:58 | Nahoru | #22
Boss.trx850> No jasně, já tě chápu, určitě je to pro tebe lepší když to dělá známý a ty mu pomáháš, tak to máš i za pár korun a víš co v tom je. Ale známý to určitě dělá pro zábavu a ne jako hlavní živnost narozdíl od servisu. Kdyby si brali v servisu za synchro 150Kč, tak si nevydělaj ani na chleba A do dílny tě nepustí již zvýše zmíněných důvodů co sem jmenoval. No ale jestli máš motorku ještě v záruce, tak čeho se bojíš? Když ti něco domrdaj, hned bych byl zpátky a chtěl prostě náhradu. Vím že sou dobré a horší servisi, ale když je něco zle tak je většinou chyba ve vedení. Protože pokud je mechanik jako nějaký zmrd, co by zkoušel ojebávat, tak ho po čase musí vyrazit, žádný majitel servisu si přece nenechá dobrovolně kazit jméno, ne? Jenže horší je když je zmrd ten majitel a ví o tom co se děje na dílně nebo spíš chce aby se to tam tak dělo. To pak většinou mechoš odejde sám, pokud je co kčemu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer context 11 28.8.2023 v 12:46 honza_biker
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N ondra-krajon 5 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_


TOPlist