je mi 28 let, od 17 jezdím na Hondě Shadow 500 a teď, na "stará kolena" jsem si usmyslel, že si musím koupit nějakou krosku, klidně jen na jednu sezónu, klidně jen na projížďky v poli... Nevím proč, hrozně mě to začalo lákat. Problém je, že se v problematice endur vůbec neorientuju. Já jsem takový sváteční motorkář, vyjíždím jen když je hezky a vždycky jen pár (set) kilometrů a dom...
Mohli byste mi poradit něco v rozumné cenové hladině (50kKč?), na čem bych si mohl zablbnout a případně to zase další rok prodat?
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro?
Spazik>..líbí se mi ta suzuki DR350, vzducháč, s tim by nemuselo být tolik problémů, když budu jezdit víceméně lesní cesty a tak, ne? Jakou přibližně potřebuje ta motorka údržbu, když pominu výměny oleje a dolívání benzínu?
Pokud pomineš spotřebák, jako olej, benzín gumy, tak stačí seřídit ventily, náklady nulové.. Pokud je motorka OK.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro?
c.j.>Pokud pomineš spotřebák, jako olej, benzín gumy, tak stačí seřídit ventily, náklady nulové.. Pokud je motorka OK.
betowen>přesně tak spotřební věci benzím a olej a bude jezdit pořád jsou to držáky které vydrží všechno
To co píšete jsem v životě nezažil. Žádná motoka není "OK". Zvlášť ne 15 let starej teréňák. Mě se v životě nestalo že bych po koupi nemusel nic řešit - ani u nový. Tak bych tady nepsal takovýhle zavádějící výroky.
Jezdím sice jen na "ostrejch", ale měl jsem kdysi i DR750 Big ve velmi dobrým stavu - stejně jsem si ho musel vybavit:
pořizovačka 37000
přihlášení 1000
závažíčka350
z. guma 500
desky 900
tlumiče 800
fitry 400
olej 1300
kotouč 2200
pancéřka1000
servis Milan 4000 (rozvoďák, seřízení)
povinný 3000 (přiznávám, zbytečně drahý)
benzín 15000
prodej -36000
celkový náklady na 1 sezónu 31000,-
A to jsem jezdil do terénu jen málo, většina po silnici! A nic se mě nerozbilo.
Tak tady nemelte o nějakým "jen jezdit"
Rozdíl mezi starším endurem a starším ostrým endurem samozřejmě je,ale pokud chce člověk jezdit a ne jezdit do rozpadu stroje,investice jsou vždy.
Já si to ale raději takhle nesčítám. Chci mít klidné spaní
Vespa>To co píšete jsem v životě nezažil. Žádná motoka není "OK". Zvlášť ne 15 let starej teréňák. Mě se v životě nestalo že bych po koupi nemusel nic řešit - ani u nový. Tak bych tady nepsal takovýhle zavádějící výroky.
Jezdím sice jen na "ostrejch", ale měl jsem kdysi i DR750 Big ve velmi dobrým stavu - stejně jsem si ho musel vybavit:
celkový náklady na 1 sezónu 31000,-
Tak tady nemelte o nějakým "jen jezdit"
Tak to je nádherný výkaz, ale ani to nemůžu doma ukázat. Pořád tvrdím, že se vlastně rekreuji v přírodě, a s minimálními náklady...
Dědóch>Kup si DR 650 SE,to seženeš dneska kolem 50 a kdyžtak zase kolem 50 prodáš,za rok.
Souhlasím, DR 650 je dobrá volba pokud jezdíš na Shasowu 500.. A do budoucna můžes koupit vždycky něco ostřejšího když tě to moc chytne. Dr 650 je takova univerzalnejsi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro?
To bych mohl kontrovat svým případem, za sezonu najedu na enduru max 2tis km, tzn. jednou seřídit ventily, což si udělám doma, jednou vyměnit olej a filtr, což taky zvládnu doma, takže náklady zatím 400Kč, gumy mi vydrží minimálně dvě sezony, vyčistit vzduchový filtr, pojistku mám za 500Kč, benzínu projedu za 2tis km tak max. 140litrů, to je 4500Kč, což je nejvyšší částka za provoz. Takže i s benzínem jsem na 6tis Kč? A teda počítat projetý benzím mi přijde úplně absurdní to už můžu jezdit na kole, když chci ušetřit
c.j.>Vespa> v tom tvém soupisu je mimo tlumičů, kotouče a pancéřek vše spotřebák.. A já psal náklady "mimo spotřebák", takže tvému výroku moc nerozumím
To bych mohl kontrovat svým případem, za sezonu najedu na enduru max 2tis km, tzn. jednou seřídit ventily, což si udělám doma, jednou vyměnit olej a filtr, což taky zvládnu doma, takže náklady zatím 400Kč, gumy mi vydrží minimálně dvě sezony, vyčistit vzduchový filtr, pojistku mám za 500Kč, benzínu projedu za 2tis km tak max. 140litrů, to je 4500Kč, což je nejvyšší částka za provoz. Takže i s benzínem jsem na 6tis Kč? A teda počítat projetý benzím mi přijde úplně absurdní to už můžu jezdit na kole, když chci ušetřit
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro?
kdo se opravdu ježdění trochu věnuje,tak za rok najezdí několika násobně více a to už je na stroji znát-a tím pádem se i platí..
davidoss>no má 136 kg i s náplněma,ale já sem s její ovladatelností problém neměl,a i ten výkon je příjemnej né moc ostrá ani líná,prostě za mě na to vyblbnutí po poli nebo na cestě je výborná a někdo jí bere dokonce i na tratě
Tos mě rozesmál
TT-R má 131kg suchych a plně natankovany 154kg. Sice to furt neni těžky jak DR 650SE jak někdo psal, ale to DR má aspoň startér...
mesaboogie>
XT a TT se moc neliší, spíš jen v prumeru osiček kol, ráfkách, prumeru prednich vidlic, sání...na motoru minimalne.
jj, třeba na TT-R pasuje z XT válec, hlava, pístní a ojniční sada a příruby karburátoru, jinak je všecho jinak. Eště je možná stejny olejovy čerpadlo, ale ty se taky myslim měnily
2 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro?
Co se týče věcí,které jsou brány jako "bezspotřební",tak je to taky otázkou štěstí.
Co se týče té výdrže,tak je jasné,že ostrá motorka je na provoz dražší,jak neostrá.
A co se týče té ceny jako takové,tak motorka je koníček,a kdo nemá na svůj koníček,tak at ho neprovozuje!
Kdo počítá i benzín,tak je bud kolenovrt,nebo socka. Pak ale nevím,co chce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro?
Navrc.TT-R>Jinak já sem koupil bezudržbovy enduro TT 600R ´99, najeto tachometrovych 12tis km, ve skutečnosti asi přes 30. Předchozí majitel misto aby koupil origo pístní čep, tak to nechal vysoustružit. Mě se to utrhlo a rozsekanej celej motor. Všechno bylo novy, ale teď po 3 tis km mi to začlo žrat olej. Zjistil sem že píst měl výrobní vadu, byl tam malej výstupek a ten vydřel do válce drážku. Dnes to vezu na výbrus a po zajetí budu prodávat. S nákupní cenou 85tis mě to vyšlo s opravama už na cca 130 tis a nepočitám do toho gumy, servis tlumičů, výměnu olejů, destiček, a už vubec ne spotřebu benzínu. Teď když to budu prodávat jak zajedu novej píst, tak budu rád když dostanu 45tis. Navic nikdo nebude věřit že je celej motor novej...
...tak to je hustý. Já koupil svoje KLX v origo stavu za pár korun od kluka-pingl, co na ní jezdil do práce.Byla zavřená (dobrej předpoklad toho, že bude motor v dobré kondici, když nikdy nejel na plný výkon).Jak je mým zvykem, colou jsem jí hned odstrojil, vše prošel a vyměnil každej šroubek, co se mi nelíbil a byla nějaká investice na doplňkách.Ve všech hlubokých koutech po rozdělání nebylo nikde bláto, takže s ní asi opravdu nikdy v terénu nikdo nebyl.Motorka mi šlape jak hodinky a to jí dávám opravdu sodu.Dnes už je otevřená-přetryskovaná s laďákem.Cice váží 153 kg,...po mém odlehčení 142,....ale jede to furt a naprosto nic krom trochy oleje to nepotřebuje. Na bráchovém WR450F-ku? ....v loni na podzim se rozlítlo 5-tkový kolečko, blokem vlítlo do kliky a rozmlátilo ojnici a píst,....oprava 30táců. Když vyrazím na WR a jedu na něm to, co na KLX (hraboším se někde v potoce na jednom místě), tak se za chvíli vaří,....ale je lehoučká jak kolo. Na ty naše delší off-roady co tu jezdíme s těma pár klukama mi ale ta KLX vyhovuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro?
Osobně jsem šel do klasického endura a zjistil jsem,že nikam dál laťku posunovat nebudu.Hrdě se hlásím k enduristům,ale pro mě to znamená pár suchých polnic či polí,což můj stroj naprosto bez problémů zvládne.A provozní náklady? Prachy v tom mám,ale drtivou většinu spolykal můj "tunig"....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro?
Anti>Matess727x> No právě.Tady napíše týpek co přechází z čopra na enduro že si chce občas sjet nějakou polňačku a na konci je výčet suchých hmotností a doporučení na ostré stroje.
Osobně jsem šel do klasického endura a zjistil jsem,že nikam dál laťku posunovat nebudu.Hrdě se hlásím k enduristům,ale pro mě to znamená pár suchých polnic či polí,což můj stroj naprosto bez problémů zvládne.A provozní náklady? Prachy v tom mám,ale drtivou většinu spolykal můj "tunig"....
...ona je teď trochu taková móda, že kdo nejezdí lehkou ostrou, tak není endurák a jezdit do lesa na klasickém enduru, to jakože nemá smysl.Pak potkáš na ostrejch lehkej někoho, kdo má strach, aby se při offu moc neumazal a nenabral si do bot. Beru, že když si chce někdo posouvat své výkony, zvedat laťku a trénovat-a to ho baví a naplňuje, tak je pro něj lehká ostrá to, co potřebuje.Je ale spousta lidí, co jezdí do terénu na různých klasických endurech a mastodontech a k tomu jejich ježdění je vede spousta různých jejich pohnutek,....a nemusí to být zrovna pokořování nemožných výjezdů, či 5x do roka na enduro do Rumunska, páč jen tam je to největší off atd.Já mám při lásce k endurům ještě i jiné zájmy,...či nějaké povinosti, takže si ani nemůžu dovolit vydržovat si nějakou KáTéEmku se spotřebou financí za rok, jak tryskáč ve forsáži. Nebo spíše,....nechci, aby mi ostrá hapina za 100 kolíků stála doma,...krom těch pár dní v roce, kdy člověk něco na motorce podniká a sto klacků mi pak leželo ladem.A nejsem zase už ten šjalenec, co jezdí furt,...počasí nepočasí. Samozřejmě mě KLX někde váhou limituje, ale jak jsem psal-ke slušnému endurování nepotřebuje žádné finanční injekce a náklady na provoz jsou (u mého KLX) minimální.Moc se mi nelíbilo, co tu psal Pracka,....přes to, že ho mám rád,...něco ve stylu: "že enduro je koníček a kdo na to nemá, tak ať na to neleze".S tím nesouhlasím.Je spousta lidí-kluků, co maj prostě rádi motorky (třebas i právě inklinujou k těm klasickým endurům), nevydělávaj balík, tak si pořídí nějaký to starý DR-ko a taky se chtěj povozit. ....abych řekl pravdu, tak tuto sortu klůků mám tak nějak snad nejraději. Pak příde nějakej pitomec na lehký ostrý a s pohrdavým výrazem ve xichtě to tomu na DR-ku znechutí slovama,..."to jezdíš do terénu na takový těžký mrdce?".Samozřejmě je spousta klůků na lehkej ostrejch, co jezdí to co je baví a naplňuje, ale ničím jiným nepohrdaj,....z osobní zkušenosti třebas tady MikiberG. Na motorce umí jak polobůch, ale zároveň v partě, kde je většina lidí o několik tříd níže, jak váhou motorky, tak umem, se na nikoho nepovyšuje.Doufám, že se na mě nebude zlobit, že ho tady tak probírám,...ale na "mém" jihočeském offu mi opravdu udělal svým přístupem a pohodovostí radost.
Naposledy editováno 22.07.2010 16:57:12
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro?
Teď jsem při procházení inzerátů narazil na (mě doposud neznámý) pojem pitbike a dirtbike - jestli to dobře chápu, jsou to zmenšeniny krosových motorek, u pitbiků v poměru 3/4 - nebylo by to pro mě na blbnutí po polňačkách taky možné řešení? Řešilo by to i problém s mojí zanedbatelnou výškou a nezanedbatelnou výškou endur
Jsou to spíš hračky nebo motorky? Má to SPZ, nebo to na silnice nesmí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro?
Dolph-cz>hošani,nic proti,ale musím se zastat vespiče -když někdo najede za rok 2000km,tak je fakt,že do toho moc nedá,ale to už se pak snad ani nemůže mluvit o ježdění...
kdo se opravdu ježdění trochu věnuje,tak za rok najezdí několika násobně více a to už je na stroji znát-a tím pádem se i platí..
A to já asi nenajedu ani ty 2tis km.. Někdy má člověk chuť vyrazit zaskákat si na trať nebo se projet lesem, v zimě a v plískanicích ani nic jiného nezbývá a navíc je to paráda Ale jinak většinu km najedu na gsxr, polovinu z toho na jawě jen dojíždění do práce a polovinu z toho teprve enduro.. Plus dvěma auty tolik co na gsxr neb ospíše více.. Kdybych měl vrážet do běžné údržby takové absurdní peníze, tak motorky letí pryč jak špinavé prádlo..
(VFRa takhle letěla, když začínala vyžadovat větší investice za servis než za jízdu, "terénní" jawa se taky začala rozkládat a tak šla za cenu pneumatik.. nevidím důvod, proč si držet motorku, která už je za horizontem a stává se s z ní pokladnička)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výbrus honda VT 500 C 1985 Honda VT 500 Shadow | TrameCZ | 5 | 16.2.2023 v 19:46 rg250 |
Univerzální sedlo spolujezdce Honda VT 500 Shadow | malymotorkar | 1 | 15.5.2020 v 09:08 Martineček |
Ideální Chopper pro mladého začateč... [1, 2] Honda VT 600 Shadow, Yamaha XVS 650 DragStar, Honda ... | TigerRider | 33 | 29.6.2018 v 21:37 KORUNKA271 |
Co na chrom? Suzuki VS 1400 Intruder, Yamaha XV 1100 Virago, Suzu... | Kalanis | 26 | 19.5.2017 v 12:14 Bůča_ |
honda shadow VT 500 r,v, 1987 manu... Honda VT 500 Shadow | bobicek65 | 1 | 12.3.2016 v 15:17 -HARYS- |