globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: fichtl neháže jiskru
28.4.2010 v 21:04
hele mam fichtla a ted sem zapojil zapalko podle 2 motoru ten jezdí 3 roky bez problemu nevim čím to a svíčka je zdravá (odskoušeno) díky moc jinak doufám že je to správný zapalko díky moc



Naposledy editováno 28.04.2010 21:05:24

fichtl neháže jiskru

28.4.2010 v 21:23 | Nahoru | #1
mohl si dat 30W stator na 20W rotor, nebo obráceně, a nebo špatná indučka..

fichtl neháže jiskru

28.4.2010 v 21:46 | Nahoru | #2
popřípadě to ještě může být třeba špatná faja...nebo máš na zápalku jen nedotažený kabel je tam hodně možností...

fichtl neháže jiskru

28.4.2010 v 23:40 | Nahoru | #3
odešel kundenzátor?

fichtl neháže jiskru

28.4.2010 v 23:55 | Nahoru | #4
Jak pise Reider, nepasuje rotor x stator (teda jedna z moznosti...) jiskru to hazet bude, ale jenom pokud nastavis nejakej nesmyslnej predstih, kurnik co ja se s tim tenkrat natrapil... bud hazel jiskru nekde o 15mm zdvihu jinde, nebo vubec.

fichtl neháže jiskru

29.4.2010 v 09:34 | Nahoru | #5
Může být špatná i ta zapalovací cívka na statoru nebo jak tady zazněla indučka atd.Tyhle zápalka byly neštěstí Ja sem tam dal z 05tky a furt to valí

1 reakcí na tento příspěvek fichtl neháže jiskru

29.4.2010 v 12:20 | Nahoru | #6
Stator musí být "spárovaný" s rotorem. Protože ten altík vyrábí střídavý proud a k jeho přerušení musí dojít v okamžiku co největšího napětí. Takže když posuneš cívku moc mimo pólový nástavec, přerušovač může přerušit proud úplně někde jinde, než má.
Šak si taky všimni, že při změně předstihu se pootáčí nejen cívky, ale taky přerušovač, páč jsou na jedné součástce.(Jawa 90 měla na jedné straně motoru alternátor a na druhé přerušovač, tohle dát dohromady, aby to spolehlivě fungovalo, to byla sranda).
V tom množství závad, pro které zapalko nedává jiskru bývá tohle nejzáhadnější, protože cívka dole sice napětí dává, ale...
Zvlášť v této době, kdy se fichtly montují dohromady z bůhví čeho .
Zapalko z 05ky je konstrukčně trochen jiné, je to taková zmenšenina soutěžácké magnetky. S tím se dá pomalu svařovat, ale taky musí sedět rotor se statorem. U těch soutěžních Jaw byly tyto součástky k sobě vzájemně "naladěny".
Zkrátka je to složité jak mlátička .

(reakce na) fichtl neháže jiskru

29.4.2010 v 12:36 | Nahoru | #7

Zdenalbenal>Stator musí být "spárovaný" s rotorem. Protože ten altík vyrábí střídavý proud a k jeho přerušení musí dojít v okamžiku co největšího napětí. Takže když posuneš cívku moc mimo pólový nástavec, přerušovač může přerušit proud úplně někde jinde, než má.
Šak si taky všimni, že při změně předstihu se pootáčí nejen cívky, ale taky přerušovač, páč jsou na jedné součástce.(Jawa 90 měla na jedné straně motoru alternátor a na druhé přerušovač, tohle dát dohromady, aby to spolehlivě fungovalo, to byla sranda).
V tom množství závad, pro které zapalko nedává jiskru bývá tohle nejzáhadnější, protože cívka dole sice napětí dává, ale...
Zvlášť v této době, kdy se fichtly montují dohromady z bůhví čeho .
Zapalko z 05ky je konstrukčně trochen jiné, je to taková zmenšenina soutěžácké magnetky. S tím se dá pomalu svařovat, ale taky musí sedět rotor se statorem. U těch soutěžních Jaw byly tyto součástky k sobě vzájemně "naladěny".
Zkrátka je to složité jak mlátička .



kdyz vis to co si popsal v druhe vete uz to selskym rozumem das dokupy, v te chvili to hazi uz ok jiskru a chyti to i s uplne blbym predstihem to doladit uz je detail. spousta lidi neumi zakladni vec, sladit moment odtrhnuti s tim kdy je na civce nejvetsi napeti ale uz je hned to zapalko na hovno

fichtl neháže jiskru

31.5.2010 v 23:03 | Nahoru | #8
každopadně si stim pohraj vičisti,skontroluj,skoušej a určo to pojede toty motorky jsou na to stavěny aby ses vnich fur hrabal a jak tu už psali kluci to muže byt všim

fichtl neháže jiskru

10.7.2010 v 20:50 | Nahoru | #9
Ahoj, mam podobnej problém, přítulky dvacítka neháže jiskru a když už tak slabou...
Pokud strčim do fajfky malíček tak kope, ale málo...
Přitom všichni tvrdí že normálně jezdil.
Jak poznám která cívka je pro napájení VN cívky a která světelná.
+ nevíte jakej přibližně odpor má mít?
já naměřil 0,8 ohmu. to je asi Ok při tom průměru a počtu závitů.
Kladívko, kondik, a VN cívka je OK.

A nepředpokládám že by někdo měnil stator vs. rotor...
Takže to spárování by mělo bejt OK.
Dá se to nějak zjistit?

Naposledy editováno 10.07.2010 20:52:24

fichtl neháže jiskru

11.7.2010 v 23:10 | Nahoru | #10
cus hej lidi toto klidne muze delat magneto protoze je malo namagnetovane zkratka to vyrabi malo stavy skuste to hodit do nejakeho JAWAČU a oni by vam to meli namagnetovat a pak uz to tam staci hodit zpatky nastelovat predstih a melo by to fakat mam doma 125 ČZ ale tam mam asi spatnu civku schanim novu ale to uz asi nesezenu kdybyste o necem vedeli tak mi hodte kontakt diky cus ...

fichtl neháže jiskru

15.7.2013 v 20:49 | Nahoru | #11
mám stejný problém ale když dám prst do fajky tak nic ...

fichtl neháže jiskru

5.8.2013 v 00:09 | Nahoru | #12
pokud jste to už vyřešili tak píšu zbytečně, ale to je jedno :D... Spárování rotoru vs statoru, na rotoru je nějaký označení a na začátku je buďto 05 nebo 20. 05 je 20w a 20 je 30w, na statoru je přímo napsáno 20w nebo 30w, ale to je uplně jedno jakej se tam dá jelikož záleží kam umístíte zapalovací cívku (má o něco slabší drát než světelná a myslim že neni tak vysoká, ale tim si nejsem jistej). Takže pokud máš 20w rotor musí být zapalovací cívka pravo dole ( naproti vývodu kondíku) a pokud máš 30w rotor musí být za kondíkem. Taky jsem se s tim natrápil :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas


TOPlist