Naposledy editováno 28.04.2010 21:05:24
1 reakcí na tento příspěvek fichtl neháže jiskru
Šak si taky všimni, že při změně předstihu se pootáčí nejen cívky, ale taky přerušovač, páč jsou na jedné součástce.(Jawa 90 měla na jedné straně motoru alternátor a na druhé přerušovač, tohle dát dohromady, aby to spolehlivě fungovalo, to byla sranda).
V tom množství závad, pro které zapalko nedává jiskru bývá tohle nejzáhadnější, protože cívka dole sice napětí dává, ale...
Zvlášť v této době, kdy se fichtly montují dohromady z bůhví čeho .
Zapalko z 05ky je konstrukčně trochen jiné, je to taková zmenšenina soutěžácké magnetky. S tím se dá pomalu svařovat, ale taky musí sedět rotor se statorem. U těch soutěžních Jaw byly tyto součástky k sobě vzájemně "naladěny".
Zkrátka je to složité jak mlátička .
Zdenalbenal>Stator musí být "spárovaný" s rotorem. Protože ten altík vyrábí střídavý proud a k jeho přerušení musí dojít v okamžiku co největšího napětí. Takže když posuneš cívku moc mimo pólový nástavec, přerušovač může přerušit proud úplně někde jinde, než má.
Šak si taky všimni, že při změně předstihu se pootáčí nejen cívky, ale taky přerušovač, páč jsou na jedné součástce.(Jawa 90 měla na jedné straně motoru alternátor a na druhé přerušovač, tohle dát dohromady, aby to spolehlivě fungovalo, to byla sranda).
V tom množství závad, pro které zapalko nedává jiskru bývá tohle nejzáhadnější, protože cívka dole sice napětí dává, ale...
Zvlášť v této době, kdy se fichtly montují dohromady z bůhví čeho .
Zapalko z 05ky je konstrukčně trochen jiné, je to taková zmenšenina soutěžácké magnetky. S tím se dá pomalu svařovat, ale taky musí sedět rotor se statorem. U těch soutěžních Jaw byly tyto součástky k sobě vzájemně "naladěny".
Zkrátka je to složité jak mlátička .
kdyz vis to co si popsal v druhe vete uz to selskym rozumem das dokupy, v te chvili to hazi uz ok jiskru a chyti to i s uplne blbym predstihem to doladit uz je detail. spousta lidi neumi zakladni vec, sladit moment odtrhnuti s tim kdy je na civce nejvetsi napeti ale uz je hned to zapalko na hovno
Pokud strčim do fajfky malíček tak kope, ale málo...
Přitom všichni tvrdí že normálně jezdil.
Jak poznám která cívka je pro napájení VN cívky a která světelná.
+ nevíte jakej přibližně odpor má mít?
já naměřil 0,8 ohmu. to je asi Ok při tom průměru a počtu závitů.
Kladívko, kondik, a VN cívka je OK.
A nepředpokládám že by někdo měnil stator vs. rotor...
Takže to spárování by mělo bejt OK.
Dá se to nějak zjistit?
Naposledy editováno 10.07.2010 20:52:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr | macgiver66 | 40 | 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 9 | 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1 |
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr | ales799 | 29 | 12.4.2024 v 20:35 elvis78 |
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr | Jawa_Babetta | 14 | 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA |
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr | _bublina | 13 | 5.4.2024 v 10:30 Frantas |