globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na olej!
 
15.4.2010 v 07:39
Pokud kupujete nový olej nekoukejte na značku ale na API! API udává jak je daný olej kvalitní!Pokud je na obalu napsáno API SC nejedná se o moc kvalitní olej, pokud tam je API SJ je to dobrý. čím je druhé písmeno v abecedě dál tím se jedná o kvalitnější olej. Zrovna tak můžete míchat různé značky olejů ale vždy musí být shodné API!!Snad to někomu pomůže při výběru oleje.

Uzavřeno 23.06.2010 v 21:49 uživatelem cempa

Otevřeno 15.07.2010 v 23:53 uživatelem cempa


Naposledy editováno 15.04.2010 08:13:55

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 08:58 | Nahoru | #31
No tako to asi používáš jednu značku gum,svíček,řetězu protože to je v manualu. To aby se na to další výrobci v......!

Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:09 | Nahoru | #32
pobavil jsem se

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:12 | Nahoru | #33

cempa>No tako to asi používáš jednu značku gum,svíček,řetězu protože to je v manualu. To aby se na to další výrobci v......!


Tak třeba když sme u těch svíček,tak by si měl použít tu,co předepisuje výrobce. Neboť při konstrukci motoru resp spalovacího prostoru a jeho tvaru se ví,jaká tam bude svíčka a je to všechno optimálně udělaný. Když si použiješ jinou,tak celý snažení konstruktérů můžeš poslat do kytek.To můžeš píšu záměrně,že není vyloučení,že to může bejt i lepší.Ale to je na delší debatu

Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:17 | Nahoru | #34
Takže si nemysli,že když si koupíš vytuněnou iridiovku s pěti elektrodama za 600 kč,že si pro ten motor udělal líp,než že tam necháš předepsaný ngk za 150 kč. To samý platí i u olejů!To že se budeš dívat jen na to,že tam máš dle api současnou normu,ještě neznamená,že ten olej je pro ten danej motor to pravý!Nehledě na to,že jak už bylo psáno tak API je použitelný pro auta. U motorek se musíš dívat taky na JASO což je norma pro spojky v olejový lázni

Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:21 | Nahoru | #35
cempa: hele jestli tomu fakt rozumis tak ale o tom neumis psat, protoze to cos tu vyplodil jsou blbosti temer vse. Do motorky se leje olej s vlastnostmi predepsanymi vyrobcem, na znacce tolik nesejde, lejt tam zbytecne neco co splnuje vyssi "automobilovou" normu je blbost... to plati pro laiky, odbornik si sezene presne hodnoty u specifickych parametru ne jen nejakou vseobecnou "normu" kde jsou parametry jako teplotni stabilita,strihova stabilita a kdovi co vsechno a na zaklade toho posoudi o jak kvalitni olej jde, posoudit to podle API asi neni to prave orechove zvlast kdyz API neni primarne norma pro posuzovani motocyklovych ale automobilovych oleju. Vic by ti rekli asi lidi co tady na foru olejum rozumi a vim ze jich tu par je, ale obavam se ze asi nebudou mit naladu ztracet s tebou cas.

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:23 | Nahoru | #36
Zrovna já tam místo ngk mám iridiovou protože tam mám kit dynojet a s obyčejnou by to asi dobrotu nedělalo ale nevím už jsem to tak kupoval.

Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:31 | Nahoru | #37
Kuwa..... taky tam leju už nějakou dobu ten Castrol gps power 1 sae 10w-40 , api SJ , jaso T 903:2006 - MA,,,,,, asi ho jdu vylejt , vypláchnout vanu a asi dám motku na generálku , když je to taková sračka jo a možná si hodim mašli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:39 | Nahoru | #38

Michal1011>O dvou ? Tak to už jednoznačně a jistě mužeš říct, že stojí za hovno

Já ho používám a nemám s ním problém. Tak teď víš o jedné která neklouže



Musím se přidat,já Castrol Power 1 GPS taky používám a žádný problém nepozoruji.Takže už jsme dva proti dvou .

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:46 | Nahoru | #39

cempa>Zrovna já tam místo ngk mám iridiovou protože tam mám kit dynojet a s obyčejnou by to asi dobrotu nedělalo ale nevím už jsem to tak kupoval.



na tu obyc co doporucuje vyrobce by to fungovalo uplne stejne...

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:49 | Nahoru | #40
Nevím já to už takhle koupil přímo z Anglie a tam asi na prachy moc nekoukaj,spíš na kvalitu

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:51 | Nahoru | #41
Jinak API je pro mě osobně víc srozumitelný než JASO které má jenom dvě třídy MA,MB. stejně většina moto olejů má JASO MA!

Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:52 | Nahoru | #42
Po delší době zase vlákno, který sem si přečetl celý a do konce

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:55 | Nahoru | #43

Prcek_kv>Musím se přidat,já Castrol Power 1 GPS taky používám a žádný problém nepozoruji.Takže už jsme dva proti dvou .

Já s bráchou 2 moto 4 roky GPS- no problém 4-2 (ale asi to bude sračka když to 1 člověku na 2 motorkách nechodilo! možná to nebude olejem)

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:55 | Nahoru | #44

cempa>Nevím já to už takhle koupil přímo z Anglie a tam asi na prachy moc nekoukaj,spíš na kvalitu



nejsem si jistej jestli drazsi=kvalitnejsi, nebo exotickej nazev/material = kvalitnejsi...

ale proc ne. kazdej jak chce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 09:59 | Nahoru | #45

cempa>Jinak API je pro mě osobně víc srozumitelný než JASO které má jenom dvě třídy MA,MB. stejně většina moto olejů má JASO MA!



stejne jako vetsina oleju ma API SG ... najdi mi nakej soucasnej motocyklovej olej kterej ma API nizsi nez SG....

ono kdyz se porovnaji parametry tak by se dost mozna prislo na to ze jeden olej kterej ma SG je lepsi nez olej s SJ ... protoze to ze splnuje normu vyssi muze znamenat snizene treni apod veci ktere v motocyklovem motoru nemaji vetsi vyznam, ale muze byt horsi v parametrech dulezitych pro motocyklovy motor... treba ta strihova stabilita, kterou myslim zrovna to API moc neresi. ale tady bych se nerad hadal, nejsem zadnej odbornik na oleje..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:01 | Nahoru | #46
assassin> mně se zdá že spousta motorovejch olejů má API SG jenom proto, že na tu certifikaci kašlou, viz motorex kterej to tak měl dlouhá léta a až letos má uvedený vyšší API, a pochybuju že by se ten olej najednou radikálně změnil. Navíc API je označená i v JASO, která je jediná směrodatná.

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:07 | Nahoru | #47
Většinou JASO MA zahrnuje API SG,SH,SJ,SL je ale zajímaví že olej s SG je levnější než SL!A osobně se přikláním k tomu že za kvalitu se platí.

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:07 | Nahoru | #48

Stev>assassin> mně se zdá že spousta motorovejch olejů má API SG jenom proto, že na tu certifikaci kašlou, viz motorex kterej to tak měl dlouhá léta a až letos má uvedený vyšší API, a pochybuju že by se ten olej najednou radikálně změnil. Navíc API je označená i v JASO, která je jediná směrodatná.



asi tak, parametry vyssich API nemaji pro motorky vyznam a moderni oleje tou certifikaci prozenou firmy co oleje vyrabi jen aby to lip prodali.. ma to neco vyssiho tak to nekteri zakaznici koupi za vyssi cenu:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:09 | Nahoru | #49

cempa>Většinou JASO MA zahrnuje API SG,SH,SJ,SL je ale zajímaví že olej s SG je levnější než SL!A osobně se přikláním k tomu že za kvalitu se platí.



super tak si tu poucku v uvodu mohl zjednodusit ze pri vyberu neni potreba se ridit API ale jen cenou

BTW to je ten tvuj castrol za 183 celkem shit, protoze ja kupuju shell za 209 .. a je to obyc 10W-40 API SG ... jestli se za kvalitu plati, vnasi to do cele veci nejaky rozpor...

Naposledy editováno 15.04.2010 10:11:08

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:15 | Nahoru | #50
Za kvalitu a lidskou blbost se platí! To že ten nebo ten olej je dražší neznamená,že je kvalitnější. A kdyby byl,tak ještě neznamená,žek když si do svý motorky naleješ olej 2x dražší,že se motor opotřebí 2x pomaleji!

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:17 | Nahoru | #51

Durex>Za kvalitu a lidskou blbost se platí! To že ten nebo ten olej je dražší neznamená,že je kvalitnější. A kdyby byl,tak ještě neznamená,žek když si do svý motorky naleješ olej 2x dražší,že se motor opotřebí 2x pomaleji!


Panáček autor threadu mě tak rozesmál,že jsem málem spadl ze židle.
za kvalitu se platí,proto je SJ dražší,jak SG...
Hele,když jsi z těch Pardubic,nejsi to ty,co chtěl po mě předloni zadarmo fireblada?

Naposledy editováno 15.04.2010 10:18:10

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:17 | Nahoru | #52
osobní zkušenost: (ps. nejedná se o motorku)první oprava rychloběžného turbokompresoru cca 100000otáček za m. po 5letech non stop provozu-orig. olejová náplˇn červená vysoké vizkozity. další už po roce olej hnědý převody KO.--castrol gps barva červená vyskozita podobná = pro mě důvěra. jak říkám nelze porovnávat moto a kompresor ale kvalita o něčem musí svědčit.

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:18 | Nahoru | #53
Nehledě na to,že když si pudeš koupit olej do HD shopu v nádobě s polepkou HD za 300 kila litr,tak že to bude super.Je to obyč minerál(i když ono dneska čistokrevnej minerál stejně není žádnej olej). Tak a teď mi řekni,jestli si pořád stojíš za tvou teorií,že čím dražší,tím lepší a kvalitnější?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:20 | Nahoru | #54

assassin>super tak si tu poucku v uvodu mohl zjednodusit ze pri vyberu neni potreba se ridit API ale jen cenou

BTW to je ten tvuj castrol za 183 celkem shit, protoze ja kupuju shell za 209 .. a je to obyc 10W-40 API SG ... jestli se za kvalitu plati, vnasi to do cele veci nejaky rozpor...

co dodat snad jen toto168 kč

Naposledy editováno 15.04.2010 10:21:55

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:20 | Nahoru | #55
assassin> to já už bych mohl hodit motorku do šrotu ...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:21 | Nahoru | #56

cempa>osobní zkušenost: (ps. nejedná se o motorku)první oprava rychloběžného turbokompresoru cca 100000otáček za m. po 5letech non stop provozu-orig. olejová náplˇn červená vysoké vizkozity. další už po roce olej hnědý převody KO.--castrol gps barva červená vyskozita podobná = pro mě důvěra. jak říkám nelze porovnávat moto a kompresor ale kvalita o něčem musí svědčit.


Poslouchej, ty Šalamoune,barva oleje je nicnevypovídající parametr. že angláni barví castroly na červeno neznamená,že ta červená barva ho zlepší.
To se dělá pro takový mudrlanty,jako jsi ty.
Zrovna olej GPS od castrolu je u mě shit. Kloužou po něm načatý spojky a jeho antikorozní vlastnosti jsou opakovaně v testech špatné. V jednom dokonce nevyhovující! Když už castrol,tak R4ku apod.,nebo jinou značku. Takový motorex,motul či shell jsou rozhodně lepší oleje a za míň peněz,jak tebou uvecenej kastról...

Naposledy editováno 15.04.2010 11:31:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:21 | Nahoru | #57

cempa>osobní zkušenost: (ps. nejedná se o motorku)první oprava rychloběžného turbokompresoru cca 100000otáček za m. po 5letech non stop provozu-orig. olejová náplˇn červená vysoké vizkozity. další už po roce olej hnědý převody KO.--castrol gps barva červená vyskozita podobná = pro mě důvěra. jak říkám nelze porovnávat moto a kompresor ale kvalita o něčem musí svědčit.


A ty si myslíš,že čistota oleje značí jeho výkonost nebo kvalitu? Takže radši chceš mít krásně růžovej olej v kontrolním okýnku a karbon usazenej v motoru a nebo vypustit hnědej olej,kterej na sebe navázal i nečistoty?

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:22 | Nahoru | #58

prackarr>Poslouchej ty šalamoune,barva oleje je nicnevypovídající parametr. že angláni barví castroly na červeno neznamená,že ta červená barva ho zlepší.
To se dělá pro takový mudrlanty,jako jsi ty.
Zrovna olej GPS od castrolu je u mě suit. Kloužou po něm načatý spojky a jeho antikorozní vlastnosti jsou opakovaně v testech špatné. V jednom dokonce nevyhovující! Když už castrol,tak R4ku apod.,nebo jinou značku. Takový motorex,motul či shell jsou rozhodně lepší oleje a za míň peněz,jak tebou uvecenej kastról...


byl si rychlejší

Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:22 | Nahoru | #59
Podle mě každej olej, kterej plní specifikaci předepsanou výrobcem je pro ten motor vhodnej. Když dodržíš předepsanej interval výměny a máš správný množství oleje v motoru, nemělo by se vůbec nic stát. Nekoupil bych nějakej noname olej, protože tam neni záruka, že má opravdu garantovanou specifikaci. Ale nevěřim, že renomovaný firmy (Motorex, Motul, Shell, Castrol, Denicol...atd.) si nedovolej vypustit žádnej šit. Jen by si tim pokurvily dobrý jméno a rozhodně by se jim to nevyplatilo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 10:23 | Nahoru | #60

Durex>A ty si myslíš,že čistota oleje značí jeho výkonost nebo kvalitu? Takže radši chceš mít krásně růžovej olej v kontrolním okýnku a karbon usazenej v motoru a nebo vypustit hnědej olej,kterej na sebe navázal i nečistoty?


teď jsi byl zase rychlejší ty.
Mě by zajímalo,jestli je mu fakt 32,jak uvádí v profilu. Podle stylu psaní a názorů ho vidím tak na 18-19 let.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist