globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1-čka LED relé
10.4.2010 v 09:05
Čaudy, máte někdo už vyměněné relé na blinkrech? Jde mi o to že jse koupil blinkry a s odpory mi blbnou-chvíli svítí silně pak slabě. Baterkou to není (zkoušeno v různých otáčkách), ani v kontaktech problém není. Porčetl jsem tady všechny podobná témata, ale nikde nikdo nenapsal, "vyřešeno takhle a funguje", nebo "je třeba tohle a tohle". Někomu funguje jen relé, někdo dává i odpory Aby se v tom čert vyznal. Mě se odpory povedlo srazit rychlost (blikají správnou rychlostí,frekvencí), ale s různou intenzitou světla. Našel jsem nějaká relé pro LED ale nevím zda budou stačit a co víc k tomu pořídit když samotné odpory (zátěžové rezistory) u mě nejdou a u někoho zas ano. Mám R1 rok 99. relé je dvoupinové úplně poslední pod příčkou pod sedlem. Kdyby ho někdo s R1 měnil a měl vyzkoušený přesný typ byl bych vděčný. Díkyrelé 1 relé 2 blinkry


R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:22 | Nahoru | #1
Zkoušel si víc hodnot těch zátěžových odporů?Ono sice pokud jich člověk nakoupí a stejně to pak nejde sou to vyhozené prachy,takže nejlepší asi sehnat někoho kdo je má.Ale pokud to zatížíš moc,už se pak nemusí rozsvicovat všechny apd.A ten přerušovač taky nemusí byt stopro,chce to fakt typ přímo k těm blinkrům.Eště možné řešení:zatěžový odpor(kvůli frekvenci)k němu obyč relé a přes ně blinkry.Pak budou dostávat"plné napětí"a blikat jak mají.Ale chce to vyladit a správně zapojit(ty dvoupinové přerušovače sou takzvané"sériové"kostří se přes zátěž-žárovku,z toho pak plynou další problémy pokud něco měníš).

R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:22 | Nahoru | #2
To relé funguje, sám ho tam mám, stačí ho pod sedlem prohodit. To co máš jako relé 1 a 2 jsou naprosto totožný součástky.

Jinak funguje to i s rezistory, buď je máš špatně zapojený, nebo spočítaný. Ale kup to relé, rezistory vyházej a bude to fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:44 | Nahoru | #3
Tak to jsem zvědavý, jestli ti někdo něco poradí-kromě nějakých hovadin.
Mě se doma taky povalovali asi 2 roky led diodové blinkry(měl jsem je nachystané na motorku, tu jsem prodal).
Tak si říkám dám je na novou.Připojil jsem i relé SHIN -YO , i odpory od Qvadprofi (mají tam i povídání co a jak) a zkoušel mi to elektikář motorkář a měl snahu.
Bohužel ani po různém přehazování, přepojování, jsme se nedostali k ničemu.
Blinkry blikají, ale jen na poloviční intenzitu.To mi je k hovnu.
A taky jsem pročetl všemožné debaty a nikde nic.
Tak nevím.Zatím nechám původní, ale zase když mi doma leží a hlavně mi to vrtá, proč to nejde?

R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:47 | Nahoru | #4
Jo a ty blinkry mám úplně stejné.

R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:47 | Nahoru | #5
SICE NEMÁM JAMAHU, ALE MĚL JSEM STEJNÝ PROBLÉM NA JAWĚ.
KOUPIL JSEM SI TENHLE, A BYLO PO PROBLÉMU.
ELEKTRONICKÝ PŘERUŠOVAČ
PROBLÉMEM JE ŽE DIODY MAJ JINEJ ZÁTĚŽOVEJ ODPOR NEŽ ŽÁROVKY, PROTO SE TAM MUSÍ PŘIDÁVAT ODPORY. NO A DALŠÍ PROBLÉM JE ŽE POKUD NEMÁŠ DOSTATEČNĚ ODRUŠENÝ ALTÍK.
JO A TAKY ZÁLEŽÍ NA TOM, JAK JSI TEN ODPOR ZAPOJIL?
MĚL BY BÝT ZAPOJENÝ PARALELNĚ

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:48 | Nahoru | #6

Podas>Tak to jsem zvědavý, jestli ti někdo něco poradí-kromě nějakých hovadin.
Mě se doma taky povalovali asi 2 roky led diodové blinkry(měl jsem je nachystané na motorku, tu jsem prodal).
Tak si říkám dám je na novou.Připojil jsem i relé SHIN -YO , i odpory od Qvadprofi (mají tam i povídání co a jak) a zkoušel mi to elektikář motorkář a měl snahu.
Bohužel ani po různém přehazování, přepojování, jsme se nedostali k ničemu.
Blinkry blikají, ale jen na poloviční intenzitu.To mi je k hovnu.
A taky jsem pročetl všemožné debaty a nikde nic.
Tak nevím.Zatím nechám původní, ale zase když mi doma leží a hlavně mi to vrtá, proč to nejde?



tohle je hrozně zajimave, nechapu, proč nějaky hobby eletrikař nevymysli nějaky jednoduchy přerušovač pro LED blinkry, byl by z toho možna zlaty dul))

(reakce na) R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:54 | Nahoru | #7

Axel>tohle je hrozně zajimave, nechapu, proč nějaky hobby eletrikař nevymysli nějaky jednoduchy přerušovač pro LED blinkry, byl by z toho možna zlaty dul))


ALE VŽDIŤ UŽ JE TO DÁVNO VYMYŠLENÝ (VIZ ODKAZ VÍŠE) JEN O TOM NIKDO NEVÝ.

1 reakcí na tento příspěvek R1-čka LED relé

10.4.2010 v 10:58 | Nahoru | #8
ty odpory pro led diodu jak si to ty nakreslil maj bejt vzdy seriove

(reakce na) R1-čka LED relé

10.4.2010 v 11:00 | Nahoru | #9

kulik>ty odpory pro led diodu jak si to ty nakreslil maj bejt vzdy seriove


KDYŽ JE ZAPOJÍŠ SÉRIOVĚ, TAK SE POTOM NEDIV ŽE TI TO MÁLO SVÍTÍ

1 reakcí na tento příspěvek R1-čka LED relé

10.4.2010 v 11:03 | Nahoru | #10
Právě že všude je spousta debat, ale žádný OSVĚDČENÝ a jistý návod k výsledku. Mě blikají s proměnlivou intenzitou. Spočítané to je asi správně (rychlost se snížila a je shodná s originálem, a intenzita je NĚKDY taky v porádku-chvíli svítí jako ďas a pak zas na půlku). Jinak jsem zapojil paralelně 10 OHM 10 W zátěžák i s koncovkama. Je možné že s jinými hodnotami to šlo lépe (ale už na odpory kašlu-výroba mě trvala cca hodinu a náklady 95,- takže při nějakým laborování jsem na ceně relé). Jsem zvědavý zda se ještě sejde více názorů a někdo kdo to má vyžkoušené jako athlan. Jinak všechny blinkry jsem vyzkoušel přímo na baterce abych vyloučil vadu v nich, zkoušel jsem zapojování jak na motorce bez motoru tak na nastartované s různými otáčkami. Možná by se nechalo dojet třeba do Bikersu kde jsem koupil blinkry abych si tam přímo s nimi zkusil to relé a bylo by jasno.

1 reakcí na tento příspěvek R1-čka LED relé

10.4.2010 v 11:10 | Nahoru | #11
To relé v prvním příspěvku JE elektronický přerušovač, resp. časovač, nevím co vymýšlíte. Není to zátěžový, takže to nemůže s kolísáním výkonu blikačů mít souvislost.
Jestli chceš, až bude počasí, napiš, na motorce sem tam hned a vyzkoušíš si to.

Podas -> nevím co si tam měl za elektrikáře, ale jestli si neumí změřit příkony a spočítat podle nich potřebný odpor, pak zřejmě nebude za problémem technologie, ale pan elektrikář odpustí, pan elektrikář.

R1-čka LED relé

10.4.2010 v 11:24 | Nahoru | #12
athlan: Jasné . Jde o to že mám teď ještě motku rozebranou (mám plasty v laku), tak jsem si připravoval vše ostatní. Mě to přišlo strašně "náladový". Jednu chvíli to šlo normálně. Stál jsem u toho s vyučeným elekrikářem kterého jsem si vzal na pomoc a blinkry nás oslňovali a najednou ubraly a nic.. Jak kdyby se něco ohřálo a nešlo to Dostal jsem i dvě PM od kluků kterým jsem psal a mají na R1 99 LED a jeden tam má jen relé a funguje dobře a druhý se mrkne, ale ničeho zvláštního si nevšiml takže asi taky (myslím ža odporů navíc by si všiml a byly by podezřelé kdežto relé zapadne jako original). Už by bylo fajn po všech možných debatách tady udělat tečku a ríct jasně co šlape a tím pádem pokud nee tak je chyba jinde (nevím může to možná ovlivnit baterka, přechodové odpory atd.?). Tak snad se doberem nějakého závěru pro všechny..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1-čka LED relé

10.4.2010 v 11:26 | Nahoru | #13
hnjupis>To bude asi tím,že žádný osvědčený-universální návod není.Bud by to měli prodávat jako set ktarý je vyzkoušený,nebo pak musíš zkošet.Jo a ta věcička od flajzara tu byla v podobných modifikacích už probíraná víckrát.Tohle je ale vlastně hotové(prodávají i složené)ale musíš ještě řešit mechanickou část(krabičku,nejlíp vodotěsnou).A těch 10ohm/10W nevím.Já dal kámošovi na Ledkové 3R3/20W a v poho.I když příkonově to není ideál a lepší by bylo 2R5/40W.To tak odpovídá a šlo to pak ideál.Ale to měl i trochu kvalitnější blinkry stály asi litr.Jinak i ledka může při stejném napětí svítit s různým jasem(udělala mi to jedna"výkonová 1W"asi je to ale výrobní vada )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1-čka LED relé

10.4.2010 v 11:43 | Nahoru | #14
Boda> No tak právě proto se snažím na něco co by fungovalo spolehlivě a všem prijít U toho Flajzara je napsáno vsazeno do krabičky která je součástí stavebnice takže krabka je k tomu a jen bych to zalil tavnou pistolí. Já mám led-blinkry s 0,82W takže dost nízké a na to by mělo těch 10 O 10 W být akorád. Tak uvidím. Zkusím nějaké půjčit a testnout..

(reakce na) R1-čka LED relé

10.4.2010 v 14:09 | Nahoru | #15
hnjupis> Ááha,sem si nevšiml,jen sem na to rychlostně nahlédl.Ta krabička je fajn takže jen utěsnit jak říkáš.Jinak na klasický přerušovač když si spočítáš jakým proudem je zatížený když sou dvě žárovky po 21W by mělo byt 3,5A.Doufám že sem to spočetl dobře .No a estli ty blinkry berou 0,82W je to dost rozdíl.U toho elektronického přerušovače pokud není řešena signal.přeruš.žárovky(jako u klasiky)je to jedno ale i tak to někdy nemusí rozsvicovat všechny diody.Záleží co je na výstupu za spínací prvek(tranzistor apd.).Pokud bys tam ěl samo jiné původ.žárovky než 21 W,je to pak jiná.Ale pokud tam je přeruš.na 2 x 21W,je těch 10R velká hodnota(malá zátěž).

R1-čka LED relé

12.4.2010 v 11:23 | Nahoru | #16
Hele tak jsem dnes volal do krámu a relé mají ale je 3-drátové. Jeslti jsem podle našeho měření pochopil správně tak zapojím "+" a drát "sygnalu" (na tom se napětí mění). A "-" nechám být. nebo je to jinak?

1 reakcí na tento příspěvek R1-čka LED relé

12.4.2010 v 19:40 | Nahoru | #17
Tak jsem asi v * Přivezl jsem relé, jsou na něm pěkně značeny písmena "B" , "E" , "L" a na originál relé jsou jen "B" a "L" takže jsem je zapojil a nic Ani nebliknou.. Kámoš co dělá počítače a elekriku v autech říkal, že můžou být nějaký velký odpory, že jsou LED-ky háklivý. Nezdá se mi, že by se nic nedělo. Zkusil jsem jen pro test oba dráty, co jdou do přerušovače spojit. Blinkry se rozsvítí a svítí (podle mě v porádku), ale když s dráty zkusím o sebe škrtnou aby blikaly tak se nic neděje. Totéž když zapnu blinkry na rukovítku a pak je spojím nestane se nic. Až když je dám od sebe probliknou.. Už fakt nevim co s tím Teď zkusím přecvakat všechny konektory na blinkry, rozebral jsem rukovítko a ošmirgloval kontakty, ještě prostříkám kontakty a svorkovnice kontaktolem. Nenapadá někoho v čem by mohl být problém? Zítra sem můžu dopsat popis z přerušovače (zatím jsem si zapamatoval jen něco o 12,8 V).

R1-čka LED relé

12.4.2010 v 20:17 | Nahoru | #18
To je zábavný to tady sledovat a přitom by stačilo pohledat, těch schemat a rad už tady bylo kvanta

(reakce na) R1-čka LED relé

13.4.2010 v 11:37 | Nahoru | #19
athlan> Tak ten pan elektrikář je teda tady. Vysvětlíš mi,když jsi takový odborník,proč se led blinkr nerozsvítí ani při přímém připojení na zdroj 12 V =,tzn na baterii?Desetkrát to připojíš,z toho se jednou,možná dvakrát rozvítí pěkně plnou intenzitou,párkrát hádám čtvrtinouvou intezitou a ve zbytcích pokusů se nerozsvítí vůbec-třeba jen problikne?Veškeré laborace v diskuzích se týkají připojení s původním-sériově zapojeným přerušovačem,který se změnou zátěže změní frekvenci blikání,protože jde o elektromechanickou záležitost-bimetal.Tam se samozřejmě musí použít paralelně řazené odpory,které svou hodnotou odpovídají zátěži původních žárovkových blinkrů.Tam,pokud zvolíš nesprávnou hodnotu,pouze ovlivníš frekvenci blikání,případně to nebliká vůbec.My ovšem máme nové elektronické relé,na jehož funkci odběr blinkrů nemá vliv a stejně to nejede.Jak má ale toto relé spínat zátěž,která neumí svítit ani sama o sobě!!!!!To relé je tam jen kvůli tomu,aby blinkry blikaly a ne trvale svítily!Pokud se led blinkr neumí rozvítit sám o sobě,tak mu žádný přerušovač nepomůže,byť by to byl třeba urychlovač neutronů a může to být i ruskej TOKAMAK teď mudruj!Nejsem žádnej elektronik,ale v tomhle stačí znát ohmův zákon(a umět ho aplikovat!!!),který se bere ve fyzice v základní škole.Já sám jej jako elektrikář úspěšně používám asi 35 roků.Problém vidím v samotnejch blinkrech,ke kterým nemá majitel žádnou dokumentaci.Ty se tváří nerozebíratelně.Sorry.Poraď!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1-čka LED relé

13.4.2010 v 11:59 | Nahoru | #20
hnjupis> B a L dodržíš,jako na starém přerušovači a "E" je z anglického Earth -zem,takže to zapojíš na mínus pól(kostru).Tento vývod navíc je tam oproti původnímu zapojení proto,že tento přerušovač je elektronický,není zapojen sériově s blinkry a proto potřebuje pro své napájení nejenom + pól ale i zmíněný mínus pól.Pak ti začne to relé krásně klapat ve správném rytmu,ale poku máš blinkry jako Podas,hovno se stane.Taky jsme v prdeli!Tyto blinkry neumí svítit ani samy o sobě!jak jim má pomoct nějakej přerušovač nechápu!A to už to nějakej pátek dělám.K blinkrům dokumentaci nemáme tak bůh suď.Kdybys to rozchodil,rádi se poučíme.Čus.

(reakce na) R1-čka LED relé

13.4.2010 v 13:09 | Nahoru | #21
50571> Díky chlape!!!! Já jsem se právě bál, že pokud připojím mínus můžu to skratovat! Nevěděl jsem, co se stane.. U normálního přerušovače jsme naměřili stalých +12V a kolísání (takže asi signal) a z toho kámoš vyrozuměl, že kostrou se blinkr spíná ale v přerušovači není. Jinak už jsem byl docela v prdeli a nikdo nebyl schopný říct (díky Dingovi, že se jen tlemí a nereaguje ani PM i když by mu to zabralo cca minutu jeho drahoceného času můžeš na sebe být hrdý, být všichni na fˇoru jako ty tak je smysl fˇora v prdeli! ), tak jednoduchou a přitom zásadní věc ( NENÍ V ŽÁDNÉM VLÁKNĚ A ŽE JICH TU JE ) že třetí pin (drát) od nového přerušovače se musí zapojit na kostru. Pro mě (R1 rok 99) měl konektor dva dráty, tak jsem připojil dva. Všude bylo napsáno na každý dotaz "prostě vyměň nový přerušovač za starý a je to" nebo "nekupuj drahý přerušovač a dej tam odpory" , ale o dodávání kostry nikde ani slovo. jinak to co píšeš o Tvých blinkrech je na prd. Já je zkoušel (díky radám odsud) hned jak jsem je přinesl rovnou na baterce a fachčí dobře Díky ještě raz, a já běžím do garáže zkoušet

edit. písmenka jak jsem měl radost psal jsem jak prase

Naposledy editováno 13.04.2010 13:15:16

R1-čka LED relé

13.4.2010 v 16:03 | Nahoru | #22
on to píše o blinkrech mých , které jak jsem již psal mám stejné jak ty. Dingo je fakt vtipnej.

R1-čka LED relé

13.4.2010 v 21:27 | Nahoru | #23
Podas- mě už jdou!! Už jsem je rozhýbal!! Konečně!! Jdou ti když je dáš přímo na baterku?? Když svítí málo tak jsou vadné nebo je slabá baterka, když vůbec máš obráceně drátky (LED-ky na polaritu hrajou kdežto žárovky nee), nebo jsou úplně v prdeli. Další věc je že moje blinkry tudíš i tvoje jsou na 12V a mají JEN 0,82W!!!! Takže aby ti to chodilo musíš tam dát ještě odpory!!Buď jeden před přerušovač na kabel "L" - signal (u mě hnědobílý), nebo dáš dva, přímo před každý blinkr - jen jeden na stranu - dal dozadu je tam lepší přístup. Ty odpory jsou zapojený tak jak mám ve fotkách. Je to proto že přerušovač funguje od dvou W a naše blinkry dají dohromady jen 1,64W!! Když jsme to zapojily bez nich tak nesvítily a nic se nedělo (blikly jen když jsme třeba kostrou škrtli tak blikl). Zkusil jsem tam dát odpor a světe div se už to krásně bliká!!

Takže univerzální návod se dá říct je jednoduchý - i když máte v originále dvou-pinový konektor na přerušovači použijte klidně tří-pinový konektor. "L"(bíle označen) , "B"(červeně označen) připojte dle originál. přerušovače (jinak při proměření proti kostře musí být na "B" stálých 12V a na "L" musí napětí klesat a stoupat pokud je zapojený regulátor jinak na vypojeném drátu nebude nic. A navíc konektor "E" (zeleně označen) na kostru (nejlépe natáhnout z baterky). Dál záleží na blinkrech a přerušovači. Kolik berou a od kolika spíná!! (to jsem z počátku neřešil a přidělal si tak zbytečně pár hodin nervů ) Pokud regulátor spíná od větší W-atáže je třeba jí dohonit zátěžovými rezistory (aby měl odběr a začal vůbec přerušovat). (já dal 10 Ohm 10 Wat). Takhle to funguje na R1 99 a myslím že to bude makat na všech moto.

Pokud je něco nepřesné, tak rád změnim nebo doplním ale takhle jsem nakonec vše roznýbal na plný svit a frekvenci jako originální blinkry (tuším 0.8 hZ).

Ps díky za rady a teď jsem se naučil jako nikdy nic

R1-čka LED relé

16.4.2010 v 20:38 | Nahoru | #24
Tak aspoň k něčemu jsme došli. No jsem rád, že ti poradil můj kámoš, který dle některých asi není pan elektrikář.
Akorát ty moje svině jednou přiložíš na _baterku a hned svítí a jednou přiložíš a nic a když trochu pošmrdláš po těch kontaktech, tak zas rožnou.No dělají to všechny 4 zkoušeli jsme to i přes měřák, jestli do nich jde šťáva- jde.Takže jsou asi vprdeli či co.Už jich mám plné Kozzy, tak na ně seru.
Jenže 50507 to nedá spát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1187, 1188] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35618 Dnes v 13:53 oxygen
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist