globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podřazování a brždění
 
7.4.2010 v 11:54
Zdravim
Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?


Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

7.4.2010 v 17:04 | Nahoru | #61
ja nebrzdim..nemam brzdy..

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

7.4.2010 v 17:06 | Nahoru | #62
Roberto>> jojo maj pravdu, na offroadku taky nesaham vubec na predni to je pravda, ale na silnici pred zatackou hodne predni a do toho to tam kopu dolu s meziplynama a to je fofr jak clovek zpomali. Pred naklopenim uz tam musis mit ten spravnej kvalt a uz si to drzet jenom plynem. Za zatackou 4ka 5ka a jses zase v riti

Nejvetsi blabol tu napsal POLY ze prej motor neni na brzdeni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 17:15 | Nahoru | #63

MartasUS>Roberto>> jojo maj pravdu, na offroadku taky nesaham vubec na predni to je pravda, ale na silnici pred zatackou hodne predni a do toho to tam kopu dolu s meziplynama a to je fofr jak clovek zpomali. Pred naklopenim uz tam musis mit ten spravnej kvalt a uz si to drzet jenom plynem. Za zatackou 4ka 5ka a jses zase v riti

Nejvetsi blabol tu napsal POLY ze prej motor neni na brzdeni



cece ma to neco do sebe... treba antihop spojka je zrizeni ktery omezi moment jakym motor brzdi tzn pokud by bylo to brzdeni motorem zadouci za vsech situaci tak nema ntihop smysl,
dalsi vec nouzove brzdeni.. brzdis brzdama vic nez brzdi motor, tzn bys vlastne brzdil i ten motor... takze se motor "odpoji" vymacknutim spojky... u automtickych prevodovek u aut casto taky nejde brzdit motorem a dokonce se delali i vlnobezky na nektere (nebo jen posledni) rychlost... vsechno tohle jsou tak trosku argumenty podporujici rypave zvolani "motor neni na brzdeni"

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 17:24 | Nahoru | #64

assassin>cece ma to neco do sebe... treba antihop spojka je zrizeni ktery omezi moment jakym motor brzdi tzn pokud by bylo to brzdeni motorem zadouci za vsech situaci tak nema ntihop smysl,
dalsi vec nouzove brzdeni.. brzdis brzdama vic nez brzdi motor, tzn bys vlastne brzdil i ten motor... takze se motor "odpoji" vymacknutim spojky... u automtickych prevodovek u aut casto taky nejde brzdit motorem a dokonce se delali i vlnobezky na nektere (nebo jen posledni) rychlost... vsechno tohle jsou tak trosku argumenty podporujici rypave zvolani "motor neni na brzdeni"



tak pokud tam mas 5ku a jedes 40km/h a slapnes na brzdu tak budes brzdit brzdama i motor. To mas pravdu. Clovek musi zhodnotit situaci a podle toho brzdit, bud motorem nebo brzdama. Pokud letis do zatacky a mas tam treba kilo a krapnes tam 4ku na 80ti trojku tak je to v poradku . Na silnicnich bajkach je to jinak. Maji vysokootackove motory a na jednicku muzes letet i kilo

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 17:41 | Nahoru | #65
A vubec. Myslim ze je to zbytecne mu neco radit. Kazdej jezdi jinak a na necem jinym. Podle toho jak se SVSkritek zeptal tak si myslim ze zatackou jede pomalu skoro v pravym uhlu. Kyz sem prijde typek co jede zatackou na dvojku ve 140ti a skrta koleno tak ztoho bude mit infarkt. Spise by asi potreboval se s nekym svezt jako batuzek at vidi jak motorka reaguje na urcite ukony pri jizde, brzdeni a prujezd zatackou

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 17:58 | Nahoru | #66
zadni pouzivam maximalne tak kdyz si potrebuju trochu pribrzdit kdyz terba dojizdim kolonu aut... , brzdnej ucinek kdyz je potreba skoro nulovej a soustredis so o dalsi vec navic spojka plyn predni brzda a do toho jeste zadni a lehce se dostane zadni kolo do smyku. pouzivam ji spis na kraviny

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:12 | Nahoru | #67
Já třeba zadek používám, i když podřazuju s meziplynem.. ale fakt jen z lehka . nevím zda je to správně nebo ne, ale mě to tak vyhovuje..

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:16 | Nahoru | #68
Když se Ti bude chtít, přijeď kouknout a svízt se do Sosnový, to je ideální místo na to, kde se tohle všechno naučit ... správný okamžik podřezení, brždění atd.

Lepší než se učit v provozu a pak to poslat někam pod auto

Naposledy editováno 07.04.2010 18:17:08

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:17 | Nahoru | #69
U SV zadni brzda na nic hod dva kvalty dolu gumka sy zapíska a tradaaaaaa
jinak tak nejak jak pises nahore pri rychle jizde zadni brzda zbytecna, motor brzdi dost jak odradis a tuknes do zadku hned se blokuje zadek ON OFF
ja zadni brzdu moc nevyuzivam. A jak jedu kochacku tak ani skoro nebrzdim motor toho ubrzdi dost....
Jak pise výše o kruh nebo nejaky letiste ci placek a vyzkusat at vis co odni cekat

Naposledy editováno 07.04.2010 18:26:03

2 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:30 | Nahoru | #70

Danielos>Pročti si vlákno a krizovém brzdění


Dawe02 radi pouzivat jen predni ale vetsina zdroju uvadi ze zadni brzda nejakych 10% ubrzdi.

racek>a tím plynem si brnkni pred podrazením,nez po


Tak Keith Code to radi delat najednou

MartasUS>Podle toho jak se SVSkritek zeptal tak si myslim ze zatackou jede pomalu skoro v pravym uhlu.

Tak to zase ne. Se zatáčkami výrazné problémy nemám. Akorát musím myslet na to abych držel hlavu rovně a koukal kam chci jet.

Rider-Ozzi>Když se Ti bude chtít, přijeď kouknout a svízt se do Sosnový


Jo taky mne to napadlo ale je to 140km. A vozejk nemam. Zatim jsem ujel 100 km v kuse a stacilo mi to. Ale mame tady u nas letiste tak to tam zitra asi pujdu zkusit. Nejspis se teda na tu zadni brzu vykaslu no. Nebo pouzivat jen lehce. Vetsina z vas od toho odrazuje a je pravda ze to motorem brzi opravdu hodne.

Naposledy editováno 07.04.2010 18:39:03

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:44 | Nahoru | #71

SVSkritek>Jo taky mne to napadlo ale je to 140km. A vozejk nemam. Zatim jsem ujel 100 km v kuse a stacilo mi to. Ale mame tady u nas letiste tak to tam zitra asi pujdu zkusit. Nejspis se teda na tu zadni brzu vykaslu no. Nebo pouzivat jen lehce. Vetsina z vas od toho odrazuje a je pravda ze to motorem brzi opravdu hodne.



Psali mi i kluci, ze prijedou, kteri jsou 300km odtamtud. To je ale na kazdem zvlast. Co se tyce toho brzdeni, tak tu toho uz dost byl receno. Nicmene za me: Ja v provozu pouzivam i zadni brzdu, ale uplne s minimalnim tlakem na ni - velmi citlive. Jak na na japonsky sestce, tak na litrovy Dukarne, ktera ma kompresi jak blazen.

Naposledy editováno 07.04.2010 18:46:02

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:56 | Nahoru | #72

saly.pce>Prosím tě napiš do Moto GP, že brzdit jen přední je blbost, že jim to radíš Promiň, ale jsou věci, které fungují a když někdo plácne takovou kravinu, tak si další možná tak rozbije čumák...

Ale co já vím, že jo

co to je roberto zase za kokotinu oo bože, zadní brzdu ber jako nouzovou, tou nic neubrzdíš..a určitě nee pře zatáčkou.. bohužel někteří jedinci ti tu poradí i špatně..já na zadní šlápnu tak jednou dvakrát do roka... takže pře zatáčkou na brzdy(přední) muzes lupnout plynem, hodit o kvalt níž..projet zatáčku v klidku nebo to urvat záleží na tobě nebo si počkat na apex a pak tomu otočit(asi nejlepší možnost tam kde to neznáš) tak ať to jezdí..

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:58 | Nahoru | #73
myslim ze v motohouse sem cet taky clanek o brzdeni i kirzovim a zadni brzdu pouzivat nedoporucujou pepa srsen dela naky videa o bezpecny jizde tak se na ne kdyztak koukni urcite budou na youtube

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 18:59 | Nahoru | #74

SVSkritek>Dawe02 radi pouzivat jen predni ale vetsina zdroju uvadi ze zadni brzda nejakych 10% ubrzdi.



Nikomu jsem, pokud vim neradil co do pouzivani brzd.
Svuj prvni prispevek jsem uvedl slovy: "Pokud jde o me" a dale se jen vyjadroval co do technicke stranky veci.
Ale docela me zajimaji ty zdroje, ktere jsi mel na mysli (pokud mozno primarni vc. podkladu z kterych vychazely prosim).

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 19:00 | Nahoru | #75
Pokusím se ti to trochu rozluštit a všem ostatním možná taky:

Používání obou brzd do zatáčky: vždy první zadní. DŮVOD: pokud použijete první přední, tak si odlehčíte zadní kolo a brzdit pak zadní přináší pády. Když použijete první zadní brzdu, tak je zadní část motorky přitlačená a nehrozí tak podklouznutí, zadní kolo lépe sedí.

Používání přední: bývá prioritní a důležitější než zadní. motorka se lépe ovládá.

Jsou systémy C-ABS hodna, které kombinují brždění obou kol, a to i v případě, že zmáčkeš jenom jednu brzdu, ale vždy je bržděná jako první zadní brzda a se zpožděním přední.

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

7.4.2010 v 19:05 | Nahoru | #76
Já používám jenod přední, nejsem jinak zvyklý a už to ani jinak dělat nebudu. Vím, že to jde i lépe, ale už jsem tak zvyklý.

PS: zdroj předchozího info C-ABS Honda - supermoto únor 2009 ... před 5 minutami na WC

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 19:11 | Nahoru | #77

Dawe02>Nikomu jsem, pokud vim neradil co do pouzivani brzd.
Svuj prvni prispevek jsem uvedl slovy: "Pokud jde o me" a dale se jen vyjadroval co do technicke stranky veci.
Ale docela me zajimaji ty zdroje, ktere jsi mel na mysli (pokud mozno primarni vc. podkladu z kterych vychazely prosim).


Jo sorry mluvil jsi za sebe jsem to cetl uz nekdy driv. Ne kazdy umi natolik brzdit ze ma zadni kolo vetsinu casu ve vzduchu. Zdroje kniha "Dokonalá jízda".Jeste pohledam ted musim pryc.

Edit: I v tom twist of the wrist pisou o tom ze se da pouzit. Pri jejim zmacknuti driv zatizis predni kolo.Strana 62.

Naposledy editováno 07.04.2010 19:27:19

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 19:18 | Nahoru | #78
SVSkritek> Super knížka, viď. V ČR je jen pár originálů.

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 21:02 | Nahoru | #79
plná palba...před zatáčkou brzdíš přední..spojka..podradis ..trosku plynu a pustíš..vjedes si do te zatačky trosku víc.lehneš..zatačku pod mirnym plynem pomalu uzavíráš ke kraju a pridáváš a pridáváš...snad sem tu nic blbě neřek ale moje zkušenost je taková..se zadní brzdou moc nekontaktuješ,spíš vůbec..aspon já sem tak naučenej. Důkaz toho je že na předku už sou třetí brzdový desky a na zadku sou jeste puvodni.

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 21:25 | Nahoru | #80
Já se učím SV 650 a musím dát za pravdu většině názorů, že zadní je jenom na štěrk, kde bys třeba těžko řídil smyk předního kola. Včera jsem si pěkně jel na 4 kolem cca 80-90, pak jsem chtěk náhle a nečekaně odbočit, tak: spojka, meziplyn, trojka, spojka s citem pustit a v průběhu toho jsem šel na obě brzdy (normálně používám jenom přední). Vyšel z toho nádherný šmír a málem jsem se posr... On se člověk lekne. Už i malé SV brzdí motorem velmi dobře a zadní brzda to dokončila. Příště radši přejedu odbočku Nedokážu so představit RSV, TL, apod., mám z toho respekt.

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 21:25 | Nahoru | #81

slanecek>jasne takze plyn musi byt porad naplno aby se nahodou nepribrzdilo motorem



Naplo určitě ne - ale motor by měl "brzdit" v optimálních otáčkách a to jsou určitě ty který pak chceš záhy po zatočení využít k průjezdu vinglu. Když jsi výš, je to nebezpečnější a vyžaduje to ciltivější práci s plynem. Mlže se ti stát že budeš muset řadit abys mohl akcelerovat. Když jsi níž, nemáš výkon který potřebuješ k projetí zatáčky a ke stabilizaci motorky. Podřazuje se kvůli přípravě motoru na akceleraci v zatáčce a ne kvůli brždění!

Já brzdím prostě všim a je každýho věc jak se to na svym stroji naučí optimálně využít a co pro něj funguje. Mě funguje nasledující postup:
- začít jemně přední i zadní
- současně podřazuji s meziplynama na rychlostní stupeň na který chci zatáčku projet a to tak aby to podřazení minimálně ovlivňovalo motorku (eliminovat rázy při pouštění spojky, správně pracovat s meziplynem při brždění)
- v průběhu přidávám na intenzitě brzd - hlavně přední. Čím víc přední, tím míň si můžu dovolit brzdit zadní.
- když jsem blízko místu a okamžiku kdy budu klopit/zatáčet přední uvolňuju až do chvíle než jsem nakloněněj tak jak potřebuju k projetí danýho vinglu.
- v tuhle chvíli už nebrzdim a plynule akceleruju zatáčkou - náklon i směr je stanovenej a motorka to prakticky projede sama...
DONE!

Někdo zadní používá, někdo ne. Záleží jak ji kdo dokáže využít... Na mokru je to podle mě nutnost a proto je podle mě vhodný si ten cit budovat v normálních podmínkách, když neni mokro - pak má člověk ten návyk jak vůbec zadní lze použít a jakej je účinet.Prozkoumá kdy se mu blokuje kolo atd při různé intenzitě brždění přední, rychleji si pak vybuduje cit kdy se začíná zadní kolo blokovat na mokru.

Naposledy editováno 07.04.2010 22:08:19

Podřazování a brždění

7.4.2010 v 21:42 | Nahoru | #82
u 2 hrnku jde dobře brzdit i motorem....

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 21:52 | Nahoru | #83

Diamonds_T.>Já používám jenod přední, nejsem jinak zvyklý a už to ani jinak dělat nebudu. Vím, že to jde i lépe, ale už jsem tak zvyklý.

PS: zdroj předchozího info C-ABS Honda - supermoto únor 2009 ... před 5 minutami na WC



ja zas vycetl z casopisu (ten nevim ze ktereho, ale nejspis taky nektere supermoto, pac vetsinou nic jineho nekupuju), ze to neni proto aby zadek nepodklouzl, ale aby predek mel mensi tendenci se blokovat... at brzdis jakou chces brzdou, tak vzdycky motorka zatezuje predek, jak kolo tak vidlici.. zabrzdis zadkem, zadni kolo zpomaluje, ale zbytek motorky vcetne ridice ma porad tendenci "letet dopredu" (setrvacnost) a zatezuje tak predni kolo a pritlaci ho k asfaltu.. a tady pak u CBS (nebo C-ABS) nastoupi predek, a zacne brzdit kdyz je predni kolo uz vic zatizeny, a tak se na nej muze poslat vetsi brzdny ucinek s mensim rizikem toho ze se blokne a podklouzne...

Naposledy editováno 07.04.2010 21:53:38

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 22:09 | Nahoru | #84
Woko_O> slyšel jsem že frajeři před zatáčkou napodřazujou,nebrzděj ale projedou ji pod plnym...

Naposledy editováno 07.04.2010 22:11:15

1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění

7.4.2010 v 22:13 | Nahoru | #85
Neměli by ti zodpovědět podobný mechanický dotazy v autoškole? Tak dlouho z ní zas nejsi venku, abys to zapomněl

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 22:17 | Nahoru | #86
[quote]VeFeRák>když si vzpomenu, jak mně nutil učitel v autoškole používat jenom zadní brzdu a na předek vůbec nesahat a ani nemyslet...

a ty se dívíš, představ si, že učíš nějakýho maníka, kterej v životě neseděl na motorce(není tvůj případ) a grajdne ti na přední v zatáčce myslím, že tohle je situace, které se chce každý učitel autoškoly vyhnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 22:49 | Nahoru | #87

seitown>Neměli by ti zodpovědět podobný mechanický dotazy v autoškole? Tak dlouho z ní zas nejsi venku, abys to zapomněl



nevim ja u vas, ale u nas se clovek v autoskole nauci velky hovno, a jeste ho kolikrat krmej nesmyslnyma bludama typu - zasadne zadni brzda, do zatacky se nenaklapi ale ridi riditkama... a tak podobne

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 23:02 | Nahoru | #88
Cosmogagy> asi tak, za všechno co umim tak vděčim svýmu fotrovi a ne nějakejm dědkům v autoškole(neplatí pro všechny samo..)

(reakce na) Podřazování a brždění

7.4.2010 v 23:26 | Nahoru | #89

Dina>já před zatáčkou zmačknu spojku a brzdím jen zadní brzdou !!



A kufa DINA..., fčileg uš fim z čeho zje tagi vytřjepany, to je z te chranate gumy jak brzdyš enem Mtu nohovu brzdu z fymačgnutu spojku!!! Musyš občjas zchoblofad ty rofne plošky na gumje do gulata to je jeDINA sprafna možnosť jag se občas fajně zajezdjyt, bez vybytych subu.

Podřazování a brždění

8.4.2010 v 01:23 | Nahoru | #90
Nejlepší je, když si na to každej příjde sám, silnice není závodní dráha, není kam spěchat, a stačí jen si to je zkoušet a zkoušet a čím víc kilometrů člověk najede, tím to jde lépe , máme na to celej život, a když se jezdí s rozumem, snad bude i dlouhej...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist