Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?
Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Nejvetsi blabol tu napsal POLY ze prej motor neni na brzdeni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
MartasUS>Roberto>> jojo maj pravdu, na offroadku taky nesaham vubec na predni to je pravda, ale na silnici pred zatackou hodne predni a do toho to tam kopu dolu s meziplynama a to je fofr jak clovek zpomali. Pred naklopenim uz tam musis mit ten spravnej kvalt a uz si to drzet jenom plynem. Za zatackou 4ka 5ka a jses zase v riti
Nejvetsi blabol tu napsal POLY ze prej motor neni na brzdeni
cece ma to neco do sebe... treba antihop spojka je zrizeni ktery omezi moment jakym motor brzdi tzn pokud by bylo to brzdeni motorem zadouci za vsech situaci tak nema ntihop smysl,
dalsi vec nouzove brzdeni.. brzdis brzdama vic nez brzdi motor, tzn bys vlastne brzdil i ten motor... takze se motor "odpoji" vymacknutim spojky... u automtickych prevodovek u aut casto taky nejde brzdit motorem a dokonce se delali i vlnobezky na nektere (nebo jen posledni) rychlost... vsechno tohle jsou tak trosku argumenty podporujici rypave zvolani "motor neni na brzdeni"
assassin>cece ma to neco do sebe... treba antihop spojka je zrizeni ktery omezi moment jakym motor brzdi tzn pokud by bylo to brzdeni motorem zadouci za vsech situaci tak nema ntihop smysl,
dalsi vec nouzove brzdeni.. brzdis brzdama vic nez brzdi motor, tzn bys vlastne brzdil i ten motor... takze se motor "odpoji" vymacknutim spojky... u automtickych prevodovek u aut casto taky nejde brzdit motorem a dokonce se delali i vlnobezky na nektere (nebo jen posledni) rychlost... vsechno tohle jsou tak trosku argumenty podporujici rypave zvolani "motor neni na brzdeni"
tak pokud tam mas 5ku a jedes 40km/h a slapnes na brzdu tak budes brzdit brzdama i motor. To mas pravdu. Clovek musi zhodnotit situaci a podle toho brzdit, bud motorem nebo brzdama. Pokud letis do zatacky a mas tam treba kilo a krapnes tam 4ku na 80ti trojku tak je to v poradku . Na silnicnich bajkach je to jinak. Maji vysokootackove motory a na jednicku muzes letet i kilo
Lepší než se učit v provozu a pak to poslat někam pod auto
Naposledy editováno 07.04.2010 18:17:08
jinak tak nejak jak pises nahore pri rychle jizde zadni brzda zbytecna, motor brzdi dost jak odradis a tuknes do zadku hned se blokuje zadek ON OFF
ja zadni brzdu moc nevyuzivam. A jak jedu kochacku tak ani skoro nebrzdim motor toho ubrzdi dost....
Jak pise výše o kruh nebo nejaky letiste ci placek a vyzkusat at vis co odni cekat
Naposledy editováno 07.04.2010 18:26:03
2 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Danielos>Pročti si vlákno a krizovém brzdění
Dawe02 radi pouzivat jen predni ale vetsina zdroju uvadi ze zadni brzda nejakych 10% ubrzdi.
racek>a tím plynem si brnkni pred podrazením,nez po
Tak Keith Code to radi delat najednou
MartasUS>Podle toho jak se SVSkritek zeptal tak si myslim ze zatackou jede pomalu skoro v pravym uhlu.
Tak to zase ne. Se zatáčkami výrazné problémy nemám. Akorát musím myslet na to abych držel hlavu rovně a koukal kam chci jet.Rider-Ozzi>Když se Ti bude chtít, přijeď kouknout a svízt se do Sosnový
Jo taky mne to napadlo ale je to 140km. A vozejk nemam. Zatim jsem ujel 100 km v kuse a stacilo mi to. Ale mame tady u nas letiste tak to tam zitra asi pujdu zkusit. Nejspis se teda na tu zadni brzu vykaslu no. Nebo pouzivat jen lehce. Vetsina z vas od toho odrazuje a je pravda ze to motorem brzi opravdu hodne.
Naposledy editováno 07.04.2010 18:39:03
SVSkritek>Jo taky mne to napadlo ale je to 140km. A vozejk nemam. Zatim jsem ujel 100 km v kuse a stacilo mi to. Ale mame tady u nas letiste tak to tam zitra asi pujdu zkusit. Nejspis se teda na tu zadni brzu vykaslu no. Nebo pouzivat jen lehce. Vetsina z vas od toho odrazuje a je pravda ze to motorem brzi opravdu hodne.
Psali mi i kluci, ze prijedou, kteri jsou 300km odtamtud. To je ale na kazdem zvlast. Co se tyce toho brzdeni, tak tu toho uz dost byl receno. Nicmene za me: Ja v provozu pouzivam i zadni brzdu, ale uplne s minimalnim tlakem na ni - velmi citlive. Jak na na japonsky sestce, tak na litrovy Dukarne, ktera ma kompresi jak blazen.
Naposledy editováno 07.04.2010 18:46:02
saly.pce>Prosím tě napiš do Moto GP, že brzdit jen přední je blbost, že jim to radíš Promiň, ale jsou věci, které fungují a když někdo plácne takovou kravinu, tak si další možná tak rozbije čumák...
Ale co já vím, že jo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
SVSkritek>Dawe02 radi pouzivat jen predni ale vetsina zdroju uvadi ze zadni brzda nejakych 10% ubrzdi.
Nikomu jsem, pokud vim neradil co do pouzivani brzd.
Svuj prvni prispevek jsem uvedl slovy: "Pokud jde o me" a dale se jen vyjadroval co do technicke stranky veci.
Ale docela me zajimaji ty zdroje, ktere jsi mel na mysli (pokud mozno primarni vc. podkladu z kterych vychazely prosim).
Používání obou brzd do zatáčky: vždy první zadní. DŮVOD: pokud použijete první přední, tak si odlehčíte zadní kolo a brzdit pak zadní přináší pády. Když použijete první zadní brzdu, tak je zadní část motorky přitlačená a nehrozí tak podklouznutí, zadní kolo lépe sedí.
Používání přední: bývá prioritní a důležitější než zadní. motorka se lépe ovládá.
Jsou systémy C-ABS hodna, které kombinují brždění obou kol, a to i v případě, že zmáčkeš jenom jednu brzdu, ale vždy je bržděná jako první zadní brzda a se zpožděním přední.
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
PS: zdroj předchozího info C-ABS Honda - supermoto únor 2009 ... před 5 minutami na WC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Dawe02>Nikomu jsem, pokud vim neradil co do pouzivani brzd.
Svuj prvni prispevek jsem uvedl slovy: "Pokud jde o me" a dale se jen vyjadroval co do technicke stranky veci.
Ale docela me zajimaji ty zdroje, ktere jsi mel na mysli (pokud mozno primarni vc. podkladu z kterych vychazely prosim).
Jo sorry mluvil jsi za sebe jsem to cetl uz nekdy driv. Ne kazdy umi natolik brzdit ze ma zadni kolo vetsinu casu ve vzduchu. Zdroje kniha "Dokonalá jízda".Jeste pohledam ted musim pryc.
Edit: I v tom twist of the wrist pisou o tom ze se da pouzit. Pri jejim zmacknuti driv zatizis predni kolo.Strana 62.
Naposledy editováno 07.04.2010 19:27:19
slanecek>jasne takze plyn musi byt porad naplno aby se nahodou nepribrzdilo motorem
Naplo určitě ne - ale motor by měl "brzdit" v optimálních otáčkách a to jsou určitě ty který pak chceš záhy po zatočení využít k průjezdu vinglu. Když jsi výš, je to nebezpečnější a vyžaduje to ciltivější práci s plynem. Mlže se ti stát že budeš muset řadit abys mohl akcelerovat. Když jsi níž, nemáš výkon který potřebuješ k projetí zatáčky a ke stabilizaci motorky. Podřazuje se kvůli přípravě motoru na akceleraci v zatáčce a ne kvůli brždění!
Já brzdím prostě všim a je každýho věc jak se to na svym stroji naučí optimálně využít a co pro něj funguje. Mě funguje nasledující postup:
- začít jemně přední i zadní
- současně podřazuji s meziplynama na rychlostní stupeň na který chci zatáčku projet a to tak aby to podřazení minimálně ovlivňovalo motorku (eliminovat rázy při pouštění spojky, správně pracovat s meziplynem při brždění)
- v průběhu přidávám na intenzitě brzd - hlavně přední. Čím víc přední, tím míň si můžu dovolit brzdit zadní.
- když jsem blízko místu a okamžiku kdy budu klopit/zatáčet přední uvolňuju až do chvíle než jsem nakloněněj tak jak potřebuju k projetí danýho vinglu.
- v tuhle chvíli už nebrzdim a plynule akceleruju zatáčkou - náklon i směr je stanovenej a motorka to prakticky projede sama...
DONE!
Někdo zadní používá, někdo ne. Záleží jak ji kdo dokáže využít... Na mokru je to podle mě nutnost a proto je podle mě vhodný si ten cit budovat v normálních podmínkách, když neni mokro - pak má člověk ten návyk jak vůbec zadní lze použít a jakej je účinet.Prozkoumá kdy se mu blokuje kolo atd při různé intenzitě brždění přední, rychleji si pak vybuduje cit kdy se začíná zadní kolo blokovat na mokru.
Naposledy editováno 07.04.2010 22:08:19
Diamonds_T.>Já používám jenod přední, nejsem jinak zvyklý a už to ani jinak dělat nebudu. Vím, že to jde i lépe, ale už jsem tak zvyklý.
PS: zdroj předchozího info C-ABS Honda - supermoto únor 2009 ... před 5 minutami na WC
ja zas vycetl z casopisu (ten nevim ze ktereho, ale nejspis taky nektere supermoto, pac vetsinou nic jineho nekupuju), ze to neni proto aby zadek nepodklouzl, ale aby predek mel mensi tendenci se blokovat... at brzdis jakou chces brzdou, tak vzdycky motorka zatezuje predek, jak kolo tak vidlici.. zabrzdis zadkem, zadni kolo zpomaluje, ale zbytek motorky vcetne ridice ma porad tendenci "letet dopredu" (setrvacnost) a zatezuje tak predni kolo a pritlaci ho k asfaltu.. a tady pak u CBS (nebo C-ABS) nastoupi predek, a zacne brzdit kdyz je predni kolo uz vic zatizeny, a tak se na nej muze poslat vetsi brzdny ucinek s mensim rizikem toho ze se blokne a podklouzne...
Naposledy editováno 07.04.2010 21:53:38
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
a ty se dívíš, představ si, že učíš nějakýho maníka, kterej v životě neseděl na motorce(není tvůj případ) a grajdne ti na přední v zatáčce myslím, že tohle je situace, které se chce každý učitel autoškoly vyhnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
seitown>Neměli by ti zodpovědět podobný mechanický dotazy v autoškole? Tak dlouho z ní zas nejsi venku, abys to zapomněl
nevim ja u vas, ale u nas se clovek v autoskole nauci velky hovno, a jeste ho kolikrat krmej nesmyslnyma bludama typu - zasadne zadni brzda, do zatacky se nenaklapi ale ridi riditkama... a tak podobne
Dina>já před zatáčkou zmačknu spojku a brzdím jen zadní brzdou !!
A kufa DINA..., fčileg uš fim z čeho zje tagi vytřjepany, to je z te chranate gumy jak brzdyš enem Mtu nohovu brzdu z fymačgnutu spojku!!! Musyš občjas zchoblofad ty rofne plošky na gumje do gulata to je jeDINA sprafna možnosť jag se občas fajně zajezdjyt, bez vybytych subu.