Téma: elektornické mýtné i pro auta? na silnici 1.tř.?
 
17.3.2010 v 08:57
Co si o tom myslíte???

tady Zrušení vinět neprošlo. „Ďábelská krabička firmy Kapsch“ bude od ledna (2011)
(článek na idnesu, ze dne 16.3.2011)

píšou, že tisk nálepek nyní = 300 milionu ročně
polatek za ty el.krabičky firmě Kapsch = 800 milionu ročně

zajímavé je také to, že proti tomu zákonu, který by tohle zrušil, hlasovali hlavně poslanci čssd, viz výsledek hlasování http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=51944&o=5 Takže vlastně poslanci čssd chtějí, aby lidi za jízdu autem zaplatili navíc další poplatky... (nevím kdo uzavíral první smlouvy s Kapschem, asi právě čssd...)

jinak ještě 1.12.2009 na idnesu psali
Dálniční známky zůstanou, mýtné pro osobní auta je pro stát nevýhodné
jako že to nezavedli od ledna 2010 (fakt jsou hodní)

A co vlastně jde?
Jde totiž o zdražení a vlastně jde i o další skrytou daň

cena prý totiž bude 35 haléřu/km a to včetně všech silnic 1.třídy, kde jsou dne mýtné brány!!!!!
(viz ten druhý odkaz)

Spočítejte si to:
třeba takové denní dojíždění do práce nějakých 30km, např. z Turnova do Ml.Boleslavi:

tak dříve stačilo 1000,-Kč za známku, letos 1200,-Kč a příští rok ten člověk zaplatí 2100,-Kč!

(výpočet cca 100 dní, 60km x 100 = 2100,-Kč)
A to jen za cestu do práce! při cestě za koníčky, nákupy, na dovolenou,atd. to budou další prachy!

aneb jen 9 cest z Prahy do Brna bude taky dražší, než dnes
9x 400km = 3600 x0,35 = 1260,-Kč

a to nemluvím o tom systému Kapsch!
už při zavádění se psalo, že je to zastaralý systém, že už i EU doporučuje (pro nákladní dopravu) systém s GPS, aby byl do budoucna jednotný pro celou Evropu.
Jinak v Maďarsku člověk zaplatí za dálnici tzv. "virtuální vinětu", má jen doklad o zaplacení a jejich systém ví, že auto s konkrétní značkou zaplatilo a jejich kontroní brány (jako u nás mýtné, ale mají jich méně, jsou jen na dálnicích) dokáži rozpoznat spz-tku a v případě že nějaké auto nezaplatilo, tak systém dokáže informaci předat v reálním čase policii a na té je, jestli toho člověka zastaví a pokutuje. Osobně mě to přijde jako nejlepší, nemusí se vyrábět ani krabičkové viněty jak u nás, ani tisknout nálepky, chtěl bych vidět náklady, ale myslím si, že po pár letech se to vyplatí nejvíc.
Nebo třeba takové Německo... že jo...

a nemluvím o tom, že tak budou moci každého sledovat, resp. okruh známých/příbuzných od každého,
a nebo měřit úsekově průměrnou rychlost, posílat za to automaticky pokuty, atd.

a taky to odvede dost aut (dodávek, malých náklaďáčků,..) z dálnic a i ze silnic 1.tř. na boční silnice 2. a 3.tříd....

zhorší se tím kvalita bydlení na vesnicích, u těchto silnic.

a také se zdraží cestování, autobusy, rozvoz zboží a potravin do obchodů... atd...

prostě to odnesou zase ti nejchudší lidi....

Naposledy editováno 17.03.2010 14:03:53
Anketa: co si o tom myslíte?
jsem pro, kolik kdo najezdí, ať si zaplatí
3%
1
jsem pro, ať to zavedou i pro motorky!
3%
1
jsem proti, je to starý systém
0%
0
jsem proti, je to drahé pro lidi
3%
1
jsem proti,je to staré i drahé,všechno špatně
14%
5
politici jsou zkorumpované svi.., haj...,pi..
77%
27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektornické mýtné i pro auta? na silnici 1.tř.?

17.3.2010 v 09:50 | Nahoru | #1

Roman2bk>tak úspěšnost toho kterého starosty je zas věci jinou, určitě je plno prospěšných starostů bez ohledu na velikost města nebo vesnice, to zas jo.
I když to co popisuješ, je hodně velký vyjímka, tak jak píšeš.
Myslel jsem to ale jinak, že prostě velké města mají větší přínos z velkých firem a podniků, větší možnosti "dostat prachy" ze soukromého sektoru i jinou cestou než přes státní rozpočet, myslím legální způsoby a to jim nestačí, mimo to chtějí ještě více a více za každého občana města ze státního rozpočtu. Prostě ten nepoměr je příliš velký.



Ale zas to musíš brát tak, že třeba ta praha je holt hlavní město, a krom stálejch obyvatel jsou tam taky mraky turistů (tak to holt nějak musí vypadat), je tam spousta firem a podniků (kde nedělaj jen pražáci ale i mimopražští kteří se tam musej nějak dostat, krom toho je taky potřeba nějaký zásobování, že)... tak má asi prioritu oproti nějaký horní dolní, kde se jezdí po hlíně, když tam jednou za den projede traktor...

Nene, klíčovej problém není v tom přerozdělování, ale v tom nakládání s penězma. Na jednu stranu škrtěj kde to jde, a na straně druhý rozhazujou plnejma hrstma na nesmysly a pro kamarádíčky kamarádíčků apod...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektornické mýtné i pro auta? na silnici 1.tř.?

17.3.2010 v 10:01 | Nahoru | #2

FiZzeR>Ale zas to musíš brát tak, že třeba ta praha je holt hlavní město, a krom stálejch obyvatel jsou tam taky mraky turistů (tak to holt nějak musí vypadat), je tam spousta firem a podniků (kde nedělaj jen pražáci ale i mimopražští kteří se tam musej nějak dostat, krom toho je taky potřeba nějaký zásobování, že)... tak má asi prioritu oproti nějaký horní dolní, kde se jezdí po hlíně, když tam jednou za den projede traktor...

Nene, klíčovej problém není v tom přerozdělování, ale v tom nakládání s penězma. Na jednu stranu škrtěj kde to jde, a na straně druhý rozhazujou plnejma hrstma na nesmysly a pro kamarádíčky kamarádíčků apod...



jako jo, jasně, musí jít speciálně zvlášť peníze na všechny státní instituce, ministerstva, atd. protože to je důležité pro chod celého státu a ne jenom pro pražáky. a určitě dost dalších věcí.
Ta cyklostezka a opencard ale ukázalo, že kdyby Praha dostala o těch 800 milionu (nebo kolik) méně a neudělala tyto předražené projekty, tak by se to nikoho nedotklo.... že jo ale to je jen takové rýpnutí, takový výkřik do tmy....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist