bmw_r1300gs_cartec





Téma: TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
edit: dříve se to jmenovalo "kdy prodat a koupit motorku? a jaké enduro vybrat?", postupně se to tu ale vykrystalizovalo v diskusi jestli TA650 nebo 1100GS, popř. jiné enduro (Strom? jiné?)
Otázka zní, jaké cestovní enduro by jste mi doporučili v ceně 60-90 tisíc Kč. Díky všem za rady

-----
ahoj, už delší dobu uvažuji o výměně motorky, o přechodu na cestovní enduro.
budu mít asi nějaké peníze v létě
co myslíte, že je lepší

a) prodat motorku v létě a koupit následně, třeba na podzim?
b) půjčit si peníze hned, koupit enduro hned a prodat mou na jaře
c) půjčit si peníze na podzim/v zimě, koupit enduro a mou motorku prodat až na jaře 2011?
možná že část pěněz bych si mohl půjčit bezúročně (v rodině)

Jinak prodat chci Hondu NT650V Deauville r.2001, koupil jsem ji v r.2005 za 110 tis. ale podle cen tipuji, že za 50 tis. by byl úspěch
(ale beztak to bude méně, možná o dost.... sice je technicky ve 100% stavu, pravidelně ji dávám do servisu a ještě ani jednou neměla žádnou poruchu, ale pěkně vypadá jen zprava viz foto 1 , zleva ty plasty vypadají jak po bitvě, holt jsem ji v r.2008 v Bulharsku v jedné zatáčce položil... viz foto 2, foto 3 ty zadní větší víka jsou z jíné motorky, koupil jsem je už bourané, originál zelené jsou ok)
a koupit chci nějaké cestovní enduro (jetě nevím, TA, 1100GS,..) a finančně asi za 70-90 tisíc

No a proč to dělám?
Pár výletů v zahraničí mě přesvědčilo, že cestovní enduro je na cestování tou nejlepší volbou, když chybí na cestě asfalt, abych se tam netrápil na jedničku přes spojku a kamarád na enduru byl už dávno někde fuč a taky i proto, že jsem narazil v zahraničí na pár míst, kde bych na enduru pokračoval dál (např. výjezd na nějaký kopec) a i jinak mě to tak nějak táhne mimo asfalt. A láká mě spíš východ, než západ...
Jo a taky chci, aby moje výlety byly ještě dobrodružnější
viz moje stránky: www.koprivnicti-motorkari.xf.cz

Prostě kdyby mě to netáhlo k enduru, tak bych moji milou Deauvillku nikdy neprodal a na truc všem, co říkají že je motorka po 50 tisících po smrti, bych na ni najel třeba i 200 tisíc km

edit: tipuji že tak polovinu km procestuji sám a polovinu s přítelkyní, nebo možná že s ní i většinu.


Naposledy editováno 28.03.2010 22:42:41
Anketa: Tak kdy prodat a koupit?
prodat až budu mít prachy a následně koupit
55%
31
půjčit si, koupit hned a prodat na jaře
34%
19
půjčit si pak, koupit po sezoně a prodat 2011
2%
1
je to úplně jedno
9%
5

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:31 | Nahoru | #481

naprcccs>Kdy tě mám čeka v Havířově, Romane?
včera jsem ti byl dokonce zalepit defekt, který tam nakonec nebyl
prostě jsem vytáhl hřebík z gumy, bylo to píchlé spíš ve vzorku, tak jsem se modlil at to není v duši.. vytáhnu, nasliním tu dírku a malé bublinky se dělaly.. říkam super, zas lepit.. dojedu do servisu a prý.. vždyt tam žádný defekt není tak frajer říkal, že to muselo být jen do pláště a ze žam je místo mezi gumou a duší, tak proto se dělaly bublinky.. takže 130kč za zjištění



nejdříve tak někdy odpoledne příští týden, nebo nějak o víkendu, ale to se ještě domluvíme přes PM, rozhodně si ti nenechám ujít
Tedy původně jsem myslel že bych vás všechny nahnal na jedno místo, např. do Bravantic, projeli by jsme se někde kousek, zkusil bych si to někde po polní cestě a pak by jsme ještě u birellu/kofči pokecali, to by možná bylo lepší, projet se po stejné cestě na všech hned po sobě ale nevím jestli to klapne, tak budu rád když se projedu i zvlášť
těch 130 Kč za klid na duši je ještě dobrá cena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:33 | Nahoru | #482

Fidži.V-Strom>a náklady konkrétně?
Nyní mám spotřebu většinou 4,5 (3,5 až 4,5 , vyjímečně po dálnicích nad 130 do 5).
Jednou za 18-20 tis. km nové pneumatiky s výměnou do 5 tisíc Kč
Každých 6 tis. km zaplatím kompletně servis, 1 tisíc Kč
Každých 18 tis. km 500Kč za filtr, každých 24 tis. km 1000Kč za ventily
A ještě brzdové destičky po 30000km za 500.
Kromě těchto xxx položek už nic, nic, nic.



ještě řetězovku, ne?
Jinak ještě si to přepočítám, ale asi je to kandidát na nejmenší spotřebu. Ještě chci ověřit od Trinidada jestli fakt mění olej až po těch 9-11 tisíc a kolikrát to po sobě udělal...

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:34 | Nahoru | #483

Sema>TA má servis po 12000 km, stejně jako Deauvillka. V gumách zaplatíš nejmíň na TA (levnější gumy+největší životnost), na Stroma a GS jsou gumy stejné, možná u GS budou o málo rychleji mizet díky větší váze a krouťáku-to ale dost záleží na stylu jízdy.



to mě zajímá, proč jsou nejlevnější?
protože je to nějaký rozměr, ve kterém je větší výběr, větší konkurence a jsou nižší ceny?

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:35 | Nahoru | #484

Peacemaker>Fidži.V-Strom> mne tourancka predek 33 do hola, zadek uz musel byt menenej. tedka mam pres 20 na e07, predek doskakanej, zadek jeste pouzitelnej. ale mne gumy vydrzi na vsem, jsem kochac.



20 tisíc bohatě stačí, prostě jedny gumy na sezonu

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:35 | Nahoru | #485

3X>5 z 5ti lékařů je doporučuje vždy po jízdě měnit

edit: písmenko



to asi myslíš jinou gumu, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:40 | Nahoru | #486
Roman2bk> Řetěžovku jsem zapomněl, máš pravdu... Jinak já bych měnil olej podctivě po 6000km. Filtr je předepsaný po 18000, takže ho vždycky nutně měnit nemusíš. Výměna oleje bez filtru je cca. na 5-10min.

Naposledy editováno 30.03.2010 22:42:59

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:43 | Nahoru | #487

3X>otázka je, kolik stojí 1x servis ve 12 000 pro TA a 2x servis po 6000 na DL?



porovnání nákladů na servis u TA650 vs. DL650:
(bez řetězovky, gum a brzdového obložení)

DL650:
6 tis.km = 1000,-Kč
12 tis.km = 1000,-Kč
18 tis.km = 1000,-Kč + 500,-filtr
24 tis.km = 1000,-Kč + 1000,- ventily
-----------------------------------------
celkem... = 5500,-Kč

(nevím jestli je v tom práce nebo ne, co Fidži ? )

TA650 - tipuji podle své NT650V Deauville
12 tis.km = cca 4500,-Kč
24 tis.km = cca 4500,-Kč
-----------------------------------------
celkem... = cca 9000,-Kč

(je to cena, jakou platím v soukromé servisu, je v tom vše = olej, filtry, svíčky, náplně jak je třeba a práce)

takže na první pohled z toho vyšlo DL vítězně, skoro 2x levněji, ale ať ještě Fidži doplní to info o té práci (i když pokud to je bez ní, tak olej bych si taky mohl měnit sám, že jo).

Pak je otázka, o kolik jsou gumy na DL dražší, než na TA.

Naposledy editováno 30.03.2010 22:46:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:46 | Nahoru | #488

Fidži.V-Strom>Roman2bk> Řetěžovku jsem zapomněl, máš pravdu... Jinak já bych měnil olej podctivě po 6000km. Filtr je předepsaný po 18000, takže ho vždycky nutně měnit nemusíš. Výměna oleje bez filtru je cca. na 5-10min.



s těmi filtry, myslíš to tak, že po 18ooo vzduchový a každých 6ooo olejový ?

TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:46 | Nahoru | #489
1000Kč je s prací v neautor. servisu samosebou. Filtr je cca. 180Kč. Já si to teda dělám sám.

Naposledy editováno 30.03.2010 23:24:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:47 | Nahoru | #490
Roman2bk> Vzduchový i olejový je po 18000, ale olejový bych měnil osobně po 6000(počítal jsem to tak i do té kalkulace s olejeme)

Naposledy editováno 30.03.2010 22:51:17

1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 22:57 | Nahoru | #491
Jo a ještě jsem zapomněl svíčky po cca. 25-30tkm 400Kč. Předepsaných je 18000, ale po 18 jsou stále jako nové.

1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

30.3.2010 v 23:26 | Nahoru | #492
Roman2bk> V rychlosti jsem mrknul na ceny gum

pro TA máš 90/90/21 a 120/90/17
sada např e07 za 2200 obecně i jiné gumy lze sehnat do 3000 bez problémů

pro DL máš 110/80/19 a 150/70/17
co jsem se tak díval tak sada cca od 3600 do 4500

jinak v tom porovnání servisních cen nevím co všechno tam je/není zahrnuto a jaká je cena servisu - tedy když bys dal Stroma do toho servisu jako Deauvillku?

pokud tě zajímají celkové náklady např. na 50t km tak by servis měl zahrnovat všechny úkony a spotřebák - olej, filtry, svíčky, chladicí kapalinu, brzdovou kapalinu, tlumičový olej, brzdové destičky, řetězovka + práci ...víc by snad toho nemělo být potřeba s tím, že u těhle dvou strojů to bude dost srovnatelné

1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 01:03 | Nahoru | #493
Me se trochu zda blbost resit cenu za servis a takhle ji porovnavat,kdyz to Roman stejne dava po 12 tis. nekomu udelat za 4500Kc, tolik me nestal servis na GS asi na 30 tis. km - oleje,svicky,palivovy filtr, remen altiku a brzdovka,nic vic nebylo potreba.
Jinak ja bych z tehle koupil urcite GS,jak jinak kdyz ho mam zejo ale tak nejak si myslim, ze tobe bude vic sedet japonec kor kdyz ti staci malej vykon. Ono na GS si musi clovek zvyknout a dostat ho do ruky,v terenu to s tim nejdriv taky neni uplne jednoduchy, prvni svezeni muze spis i odradit. Ja treba se svez nejdriv na 12GS a se slovy co je to za predrazenej kram jsem odjel z bazaru hold japonec je neco jinyho.

2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 05:40 | Nahoru | #494
Žeby jsme se nakonec přece jen dostali k té DL?
Romane a ještě asi nejzásadnější otázka- ptal jsi se partnerky kterou ti vybrala? AŤ se tady lidi zbytečně nesnaží.
A jak už psal 3X -kdy je termín?
K řetězu a kardanu- měl jsem obojí, řetěz není takový vopruz. Chce to hlavní stojan, a mě na 1400 vydržel přes 50 000t- ne to není přelklep, pravda pak po cestě z většího výletu trochu házel s motorkou, ale to je životnost některých součástí kardanů.
Svez se na DL od Tarabyse a uvidíš, ne nadarmo to vyhrává všechny testy. Nebo si kup Jawu jak píše 3X a Yeoup.

3 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 07:13 | Nahoru | #495
U stroma než se dostaneš k ventylům tak je to práce na půl dne než to odstrojíš,kde je broušení podložek atd. Je možné že někdo to rozebírá jak jawu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 07:21 | Nahoru | #496

petr_t>U stroma než se dostaneš k ventylům tak je to práce na půl dne než to odstrojíš,kde je broušení podložek atd. Je možné že někdo to rozebírá jak jawu

Já nevím jak ostatní,ale já se za mladých klukovských let naučil kolo obrátit na sedadlo a řidítka a vklidu štelovat přehazovačku s přesmykáčem

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 07:39 | Nahoru | #497

motoblb>Já nevím jak ostatní,ale já se za mladých klukovských let naučil kolo obrátit na sedadlo a řidítka a vklidu štelovat přehazovačku s přesmykáčem



tak s takovou metodou bys byl u toho smrčka v řiťy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 08:40 | Nahoru | #498

petr_t>U stroma než se dostaneš k ventylům tak je to práce na půl dne než to odstrojíš,kde je broušení podložek atd. Je možné že někdo to rozebírá jak jawu

Ale houbelec. U předního válce povolíš 4 šrouby a vyvěsíš chladič a jsi u u předního válce a zadní je přístupný po povolení jednoho šroubu a odklopení nádrže. Je to složitější než u boGSeru, ale na půl dne to rozhodně není.

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:12 | Nahoru | #499

Fidži.V-Strom>Roman2bk> Vzduchový i olejový je po 18000, ale olejový bych měnil osobně po 6000(počítal jsem to tak i do té kalkulace s olejeme)



fatk?
takže se tam nalije 3x nový olej a až pak se mění olejový filtr? jsem myslel, že u všech motorek je to současně...
jinak by mě zajímalo, čím to je, že v TA se olej může měnit co 12 tis. a v DL co 6 tis., že by to bylo tím, že se ten motor "rád vytáčí" a je to jen kvůli těm, co jezdí pořád ve vyšších otáčkách? (aneb jak ten Trinidad psal, že jej mění co 9-11 tis.)

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:13 | Nahoru | #500

Fidži.V-Strom>Jo a ještě jsem zapomněl svíčky po cca. 25-30tkm 400Kč. Předepsaných je 18000, ale po 18 jsou stále jako nové.



tak to mám podobnou zkušenost, svíčky mám měnit co 12 tis., ale vypadaly prakticky stejně, tak mi to tam jednou mechanik nechal, zkusili jsme 24 tis., nic se nestalo a tak to tak dělám.
jen mě tady tobig varoval, že se mu jednou svíčka rozpadla a udělalo mu to paseku v motoru...

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:18 | Nahoru | #501

Honza-TA>Roman2bk> V rychlosti jsem mrknul na ceny gum

pro TA máš 90/90/21 a 120/90/17
sada např e07 za 2200 obecně i jiné gumy lze sehnat do 3000 bez problémů

pro DL máš 110/80/19 a 150/70/17
co jsem se tak díval tak sada cca od 3600 do 4500

jinak v tom porovnání servisních cen nevím co všechno tam je/není zahrnuto a jaká je cena servisu - tedy když bys dal Stroma do toho servisu jako Deauvillku?

pokud tě zajímají celkové náklady např. na 50t km tak by servis měl zahrnovat všechny úkony a spotřebák - olej, filtry, svíčky, chladicí kapalinu, brzdovou kapalinu, tlumičový olej, brzdové destičky, řetězovka + práci ...víc by snad toho nemělo být potřeba s tím, že u těhle dvou strojů to bude dost srovnatelné



díky za info o cenách, vzhledem k tomu prvnímu rozdílu v ceně servisu (co jsem narychlo nastřelil, tj. 4,5 tisíce za 24 tis.km ve prospěch DL650), se ten rozdíl zmenšuje, řekněme o 1-1,5 tisíce...
Jinak to co jsi napsal (olej, filtry, svíčky, chladicí kapalinu, brzdovou kapalinu, tlumičový olej,...) tak zezačátku jsem nechal udělat vše, asi 2x po sobě a pak mi některé náplně měnil až napodruhé, myslím např. chladící kapalinu, lae nevím, musel bych se podívat (tj. až po 24 tis.)

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:20 | Nahoru | #502

xavier>Me se trochu zda blbost resit cenu za servis a takhle ji porovnavat,kdyz to Roman stejne dava po 12 tis. nekomu udelat za 4500Kc, tolik me nestal servis na GS asi na 30 tis. km - oleje,svicky,palivovy filtr, remen altiku a brzdovka,nic vic nebylo potreba.
Jinak ja bych z tehle koupil urcite GS,jak jinak kdyz ho mam zejo ale tak nejak si myslim, ze tobe bude vic sedet japonec kor kdyz ti staci malej vykon. Ono na GS si musi clovek zvyknout a dostat ho do ruky,v terenu to s tim nejdriv taky neni uplne jednoduchy, prvni svezeni muze spis i odradit. Ja treba se svez nejdriv na 12GS a se slovy co je to za predrazenej kram jsem odjel z bazaru hold japonec je neco jinyho.



taky zajímavý názor
jinak tu 1150GS má jak starou (popř. kolik najeto), taky ta nízká cena za servis může být ještě tím, že je třeba skoro nová a u nějaké "běžné" 1100GS by mi to tak krásně zas nemuselo vyjít....

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:26 | Nahoru | #503

Waltr>Žeby jsme se nakonec přece jen dostali k té DL?
Romane a ještě asi nejzásadnější otázka- ptal jsi se partnerky kterou ti vybrala? AŤ se tady lidi zbytečně nesnaží.
A jak už psal 3X -kdy je termín?
K řetězu a kardanu- měl jsem obojí, řetěz není takový vopruz. Chce to hlavní stojan, a mě na 1400 vydržel přes 50 000t- ne to není přelklep, pravda pak po cestě z většího výletu trochu házel s motorkou, ale to je životnost některých součástí kardanů.
Svez se na DL od Tarabyse a uvidíš, ne nadarmo to vyhrává všechny testy. Nebo si kup Jawu jak píše 3X a Yeoup.



s přítelkyni jsem si zatím sedl jen na výstvě na TA700, zalíbilo se ji, jak to pruží a chci se s ní svézt na každé. Výběr ale nechám na sobě (kdyby mi chtěla zaplatit půlku, tak pak by to byla jiná )
Termín jsem už psal, v létě chci začít nabízet Deauvillku na prodej a koupit chci nejpozději před jarem 2011, takže pokud rychle prodám, mám přes 1/2 roku na výběr, to je myslím dost.
K tomu řetězu - zatím to beru tak, že kardan není při výběru na 1.pozici, určitě hraje nějakou roli, ale ne prvořadou (kdyby jo, tak TA a DL z výběru rovnou smažu a budu vybírat mezi 1100GS 97-98 a třeba 1100GS do r.96
Jawa - nikdy jsem na Jawě bohužel nejezdil, kamarád by mi možná půjčil starou 250 a chtěl bych na ni nějaký výlet podniknout, ale jen kratší, ne do zahraničí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:27 | Nahoru | #504

petr_t>U stroma než se dostaneš k ventylům tak je to práce na půl dne než to odstrojíš,kde je broušení podložek atd. Je možné že někdo to rozebírá jak jawu



to je taky zajímavá informace
ale taky se musí říct, že TA se kontrolují nebo dělají ventily každých 12 tis. a u DL650 jestli je to co 24 tis. tak je to 2x méně.
Zeptám se na tohle mého mechanika, určitě už ty všechny 3 motorky dělal, tak zjistím jaký má na to názor (resp. kolik si bere za servis těchto tří motorek)

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:28 | Nahoru | #505

Fidži.V-Strom>Ale houbelec. U předního válce povolíš 4 šrouby a vyvěsíš chladič a jsi u u předního válce a zadní je přístupný po povolení jednoho šroubu a odklopení nádrže. Je to složitější než u boGSeru, ale na půl dne to rozhodně není.



takže to vyjde asi nastejno, jak u TA, tam se taky musí sundat nádrž

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 09:53 | Nahoru | #506

Roman2bk>to je taky zajímavá informace
ale taky se musí říct, že TA se kontrolují nebo dělají ventily každých 12 tis. a u DL650 jestli je to co 24 tis. tak je to 2x méně.
Zeptám se na tohle mého mechanika, určitě už ty všechny 3 motorky dělal, tak zjistím jaký má na to názor (resp. kolik si bere za servis těchto tří motorek)



na to se hlavně zeptej protože jsem tak nějak od fochu máme BMW,zrovna jsem dodělal ventily na stromu. To je jedno ,jestli chceš brát v úvahu provozní náklady ,tak by ses měl zajímat o to co když ti něco klekne venku.tady se to vždycky nějak splácá.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 10:16 | Nahoru | #507
petr_t>Peťo to je fajn pro tebe, Roman rozhodně není samodomo- viz jeho otázky na oleje atd. A taky hlevně napiš jak ty ventily vypadaly- nevěřím že je na Suzuki třeba dělat před 40t km. A podle mě jsou prostě podložky co do funkce lepší, to štelování je podle mého názoru hlavní důvod ,,potřeby štelovat BMW" Prostě nejaké opotřebování vahadel, nebo sedání do sedla je historie. To byla Kouskova- jak to vypadalo?
Romane zkus taky poptat na ceny jinde- nevím co ti mechanik dělá, ale možná snížíš provozní náklady na polovinu aniž by jsi to tušil.

(reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 10:35 | Nahoru | #508

Waltr>
Romane a ještě asi nejzásadnější otázka- ptal jsi se partnerky kterou ti vybrala? AŤ se tady lidi zbytečně nesnaží.



myslím, že tímhle je problém definitivně rozřešen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 10:46 | Nahoru | #509

Waltr> Romane zkus taky poptat na ceny jinde- nevím co ti mechanik dělá, ale možná snížíš provozní náklady na polovinu aniž by jsi to tušil.



přesně tak - osobně si myslím, že rozdíl v ceně servisu Stroma a Alpa bude minimální - všechna údržba bude cca stejná - chladicí kapalina, brzdovka, destičky, řetězovka, ventily bude na obou podobná jak materiálem tak prací

rozdíl by mohl být max. v oleji - měnit ho po 6ti nebo 12ti tkm

1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?

31.3.2010 v 10:59 | Nahoru | #510
romane na transalpu byla radost jezdit, ale na 1100GS je to ještě lepší.Alp šel do světa právě kvůli tomu že ve dvou lidech to byla pro mě otrava a nehledě na to že si pěkně sedne když jí i naložíš.Má docela měkký tlumiče.Servis je ale tuším po 10 tis km.Ale to je detail.
Navíc ve dvou se na tom docela máčká-ale dá se.Na 1100 Gs je místa habaděj a má o dost větší nosnost a ten krouťák je fakt super-moc neřadíš.Kardan je dobrá věc-řve to ale jak trakror .Prostě obě mašiny jsou super a už od začátku jako bys na nich jezdil pořad, ale bawec je ve většině vecí lepší.Jinak nevim jestli to tady někdo psal, ale u bmw jsou intervaly:olej po 10 tis., olej v kardanu a převodove po 20 tis,ventily po 20 tis.Jo a pneumatiky jsem tam dal mitasky-sice o cm užší takže musí být duše ale za předek a zadek dohromady 2200 kč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt


TOPlist