bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Fazer-svícení obou světel
30.9.2007 v 21:57
zajímá mě, co obnáší úprava (zda-li je proveditelná) na Yamaze FZ6S Fazer, aby svítila obě světla.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Fazer-svícení obou světel

30.9.2007 v 22:02 | Nahoru | #1
všechno jde otázkou je jak moc chceš zasahovat od vedení, myslím že jsem nějakou diskuzi na tohle téma někde četl a je potřeba kromě dvojtého propojení svetel silnější pojistka ale zase je to na ukor drátů vedených ke světlům dimnezovenych na odběr jedné žárovky , potom by se museli natáhnou silnější dráty , otážkou jak bude stíhar regulátor, jak se bude zahřívat atp, jednoduché navržení složitější provedení :|

Fazer-svícení obou světel

30.9.2007 v 22:02 | Nahoru | #2
myšlen rok výroby 04 a výše...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fazer-svícení obou světel

30.9.2007 v 22:03 | Nahoru | #3
Mirek12>jde o to, že jedna parabola sviti výš (dálková), musely by se tam dát dvouvláknové žárovky, tedy jiná patice... je to vůbec proveditelné?

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

30.9.2007 v 22:06 | Nahoru | #4
lukfa>aha, no to by mohl bejt problem s přesnym umístěním žerovky za její patici aby to potom svítilo jak má , no nevím nevím

2 reakcí na tento příspěvek Fazer-svícení obou světel

30.9.2007 v 22:48 | Nahoru | #5
Řešil jsem to u 2001.Nevím jestli je to stejné.
Na náš trh byla k vůli předpisům dodávána tato motorka bez zapojeného jednoho světla.Pouhé propojení světel je chyba.Jde o to,že když zapneš dálkové,tak by mělo jedno tlumené světlo zhasnout.Svícením obou vláken by mohlo dojít k přehřátí a prasknutí světla.
Takže,pod nádrží je u 2001 prázdný konektor.Z něho je třeba vyvést kabel ke druhému světlu.Tím dojde ke správné funci a správnému přepínání(a zhasínání) světel. Jak je to u tvého nevím.Snad ti to nějak pomůže jako vodítko.

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 06:16 | Nahoru | #6
kov> jenze v tom jsou preci jednovlaknove zarovky H1 pokud se nepletu, aby mohly svitit obe svetla musely by byt dvouvlaknove H4, samozrejme ze bude svitit jen jedno vlakno...

otazka tu je: lze seridit prava parabola (mmt je dalkova-takze snizit), lze tam napasovat dvouvlaknove zarovky? Elektrika je asi to posledni...

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 08:33 | Nahoru | #7

kov píše: Řešil jsem to u 2001.Nevím jestli je to stejné.
Na náš trh byla k vůli předpisům dodávána tato motorka bez zapojeného jednoho světla.Pouhé propojení světel je chyba.Jde o to,že když zapneš dálkové,tak by mělo jedno tlumené světlo zhasnout.Svícením obou vláken by mohlo dojít k přehřátí a prasknutí světla.
Takže,pod nádrží je u 2001 prázdný konektor.Z něho je třeba vyvést kabel ke druhému světlu.Tím dojde ke správné funci a správnému přepínání(a zhasínání) světel. Jak je to u tvého nevím.Snad ti to nějak pomůže jako vodítko.


Hale jak vypadá ten konektor? Respektive jaký tam jsou dráty jestli nějáký. Mám to zapojený jen propojením žárovek a jak říkáš svítí obě vlákna při dálkových a mám trošku popraskaný sklo asi z toho hice :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 09:28 | Nahoru | #8
Pozor jsou tam v každé parabole upln ějiné žárovky. V jedná H1 v druhé H4. potkávačka je H1 dálková H4. Zapojení aby svítili obě světla je uplně jednoduché. Prostě do té H4 zavedeš drát paralerně z té H1. Musíš,ale do té patice H4 koupit pin do konektoru. Kontektor H4 je totiž osazen pouze jedním pinem a to na dálkové vlákno. Ten pin koupíš normálně v GES nebo GM elektronic. Zapojení jednoduché,S regulátorem by problém být neměl. Problém bude spíš s relé na světla(nedíval jsem se na jaký proud je dimenzován) a s drátama - tak yjsem nekoukal jaký tam sou. Plánuju to udělat kamošovi na FZ6S.Tak pak poreferuju.

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 09:56 | Nahoru | #9
mira xj>Přesně tak jak popisuješ jsem to udělal i já. A za dva roky ježdění naprosto žádný problém.Fakt ale je, že ty světla trochu rozdílně svítí. Ale hlavně že je tě vidět a i ty ty lépe vidíš.

1 reakcí na tento příspěvek Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 10:07 | Nahoru | #10
Ja budu svitit radeji jenom levym ocickem, jak to tak ctu. Ze zacatku se me to nelibilo, ale uz jsem si zvyknul .)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 10:40 | Nahoru | #11
Ozz> 2001-ka je udělaná z výroby na svícení oběma světlama. Jenže u nás platí nějaký debilní předpis, že jednostopé vozidlo musí mít jen jedno světlo, a tak se pro náš trh pouze vyhodí jeden drát, aby jedno tlumené nesvítilo. Tak mi to bylo vysvětleno jedním chlapíkem, co se v tom na rozdíl ode mě vyznal. Zřejmě to tak je, protože ten volný konektor po tom drátu tam fakt je a stačí tam ten drát opět vrazit a jedno tlumené při přepnutí na dálkové fakt zhasne. Nechal jsem si to zapojit při nějaké opravě v servisu a oni to první jen propojili z jednoho světla do druhého s čímž jsem nesouhlasil, protože mě dotyčný před touto chybou varoval.
No a když svítí obě je to za 1. pěknější a za 2. to podstatně líp večer svítí. Tzn. je to bezpečnější!
Ale jak jsem napsal -jak je to u jiných ročníků nevím.
No a k doplnění-žárovky jsem měnit nemusel.

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 11:18 | Nahoru | #12
Mno mam ke svymu 04 a dal servisak, tak tam nahlidnu. Ale jak rikam, uz jsem si zvykl, tak to neresim.

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

1.10.2007 v 12:14 | Nahoru | #13
kov>repete: Hale jak vypadá ten konektor? Respektive jaký tam jsou dráty jestli nějáký. Mám to zapojený jen propojením žárovek a jak říkáš svítí obě vlákna při dálkových a mám trošku popraskaný sklo asi z toho hice lol :)

Fazer-svícení obou světel

2.10.2007 v 18:47 | Nahoru | #14
tak jakej teda? dneska sem na to koukal a řádnej takovej konektor sem tam neviděl

Fazer-svícení obou světel

3.10.2007 v 09:12 | Nahoru | #15
haloooo Kove jeden kovanej, ptám se tě na životně důležitou záležitost :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fazer-svícení obou světel

3.10.2007 v 10:21 | Nahoru | #16

kov píše: Ozz> 2001-ka je udělaná z výroby na svícení oběma světlama. Jenže u nás platí nějaký debilní předpis, že jednostopé vozidlo musí mít jen jedno světlo, a tak se pro náš trh pouze vyhodí jeden drát, aby jedno tlumené nesvítilo. Tak mi to bylo vysvětleno jedním chlapíkem, co se v tom na rozdíl ode mě vyznal. Zřejmě to tak je, protože ten volný konektor po tom drátu tam fakt je a stačí tam ten drát opět vrazit a jedno tlumené při přepnutí na dálkové fakt zhasne. Nechal jsem si to zapojit při nějaké opravě v servisu a oni to první jen propojili z jednoho světla do druhého s čímž jsem nesouhlasil, protože mě dotyčný před touto chybou varoval.
No a když svítí obě je to za 1. pěknější a za 2. to podstatně líp večer svítí. Tzn. je to bezpečnější!
Ale jak jsem napsal -jak je to u jiných ročníků nevím.
No a k doplnění-žárovky jsem měnit nemusel.


Ja bych rekl ze neni zadnej predpis o tom ze motorky maji svitit jen jednim svetlem. Jako treba JAWA 650 DAKAR na potkavacky sviti dve krajni a na dalkove sviti krajni podkavacka a prostredni dalkova a takle je to primo z vyroby zdarec

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

3.10.2007 v 11:58 | Nahoru | #17

dakarista650 píše: [quote=kov]Ozz> 2001-ka je udělaná z výroby na svícení oběma světlama. Jenže u nás platí nějaký debilní předpis, že jednostopé vozidlo musí mít jen jedno světlo, a tak se pro náš trh pouze vyhodí jeden drát, aby jedno tlumené nesvítilo. Tak mi to bylo vysvětleno jedním chlapíkem, co se v tom na rozdíl ode mě vyznal. Zřejmě to tak je, protože ten volný konektor po tom drátu tam fakt je a stačí tam ten drát opět vrazit a jedno tlumené při přepnutí na dálkové fakt zhasne. Nechal jsem si to zapojit při nějaké opravě v servisu a oni to první jen propojili z jednoho světla do druhého s čímž jsem nesouhlasil, protože mě dotyčný před touto chybou varoval.
No a když svítí obě je to za 1. pěknější a za 2. to podstatně líp večer svítí. Tzn. je to bezpečnější!
Ale jak jsem napsal -jak je to u jiných ročníků nevím.
No a k doplnění-žárovky jsem měnit nemusel.


Ja bych rekl ze neni zadnej predpis o tom ze motorky maji svitit jen jednim svetlem. Jako treba JAWA 650 DAKAR na potkavacky sviti dve krajni a na dalkove sviti krajni podkavacka a prostredni dalkova a takle je to primo z vyroby zdarec [/quote]
Ale to tu vůbec teď neřešíme. :D Já chci ten konektor :P

1 reakcí na tento příspěvek Fazer-svícení obou světel

3.10.2007 v 14:24 | Nahoru | #18
ja vim to jsem psal KOVovi :D

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

3.10.2007 v 18:01 | Nahoru | #19
dakarista650>>
No a na mě sere jak na placatej kámen :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Fazer-svícení obou světel

4.10.2007 v 12:28 | Nahoru | #20
?

Fazer-svícení obou světel

4.10.2007 v 13:01 | Nahoru | #21
Pokud ta parabola na to neni dělaná už od výroby aby svítily obě tak ti to bude stejně svítit na h.....o

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fazer-svícení obou světel

4.10.2007 v 13:10 | Nahoru | #22
simisim>Chlape ty mě honíš.Mám motorku v garáži kousek od domu,spoustu nějakého lítání a nemám čas se jít na ten konektor podívat. :shy:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fazer-svícení obou světel

4.10.2007 v 15:57 | Nahoru | #23
Ty svetla propoj dratem a je to. To ze budou svitit obe je skvely, vzdyt ruku na srdce: motorka s rozsvicenym jednim svetlem vypada blbe. Zadny predpis o sviceni jednoho svetla na motce neexistuje. Pri stani v kolone nebo popojizdeni v ni svetla prepinam na parkovacky nebot se nechladi lampy a muzou prasknout.

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

4.10.2007 v 16:03 | Nahoru | #24
Verdan>jenze fazera 04 a vys neprepnes na parkovacky... sviti porad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fazer-svícení obou světel

4.10.2007 v 18:59 | Nahoru | #25
Verdan>>
Pokud nezapneš dálkové,tak svíti jen dvě tlumené,ne? Pokud zapneš i dálkové,tak natává problém s přehříváním co jsem o něm psal.
Na parkovačky? To jako za jízdy otočíš klíčkem do polohy parkování? :D ;)

1 reakcí na tento příspěvek Fazer-svícení obou světel

14.10.2007 v 22:08 | Nahoru | #26
tak jsem to vyresil, ze jsem svetla propojil pres vypinac, tedy kdyz budu chtit jezdit na dalkovy v noci, jednoduse to vypnu do puvodniho stavu a H4 nebude sviti na obe vlakna.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fazer-svícení obou světel

15.10.2007 v 19:22 | Nahoru | #27
lukfa>>
Nějak si nedovedu představit jak budeš v noci přepínat na dálkové,abys neoslňoval... ;)

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

15.10.2007 v 20:30 | Nahoru | #28
Mirek12>je to jak píšeš. obecně je potřeba vyměnit silovou větev k žárovkám za silnější drát (1,5mm průřez) + nějaké vhodně dimenzované diody a není co řešit. Pak už jenom sledovat, jestli po projížďce nastartuješ nebo ne:))))

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

16.10.2007 v 08:01 | Nahoru | #29
kov>Tak co ty s tim konektorem? Pátrám pátrám nic nenacházim na mým 01 Fazerovi. Akorát sem našel jeden konektor kde je drát navíc, ale na straně která vede někam dopředu, čili uplně obráceně než já potřebuju :lol:
Jo a zjistil sem další poznatek co to dělá když máš spojený ty světla jen drátkem z druhýho světla. Pokud rozsvítíš dálkový a tim pádem svítěj obě vlákna v pravý žárovce a jedno v levý, tak po zapnutí výstražných blinkrů už nezbejvá šťáva na napájení budíků a klesnou na nulu :D Teda většinou jen při prvním zabliknutí. Tak by mě celkem ten konektor zajímal abych to mol předělat ;)

(reakce na) Fazer-svícení obou světel

16.10.2007 v 08:51 | Nahoru | #30
kov>za jedno moc v noci nejezdím, a když pojedu, prostě ten vypínač vypnu a jsem v základním provedení, tedy jedno tlumené, jedno dálkové.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak
Spojka FZS 600 Yamaha FZS 600 Fazer Ondrus84 1 16.12.2023 v 00:28 Jirrri


TOPlist