globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: házení nových kotoučů
Ahoj, tak nějak potřebuji vyjádření odborníka k házení nových kotoučů. zakoupeny nové přední kotouče přes net, domlouvám se s obchodem jak postupovat dále, zatím mám čekat, zda je mám posílat zpět na reklamaci, nebo jsem neco udelal špatně.
poslal jsem mu toto video a fotky.
Nebudu zatím uvádět obchod, značku, zatím se mnou komunikují a tak čekám.
Měl jsem je namontované, jen destičky třely o kotouč nerovnoměrně, nešlo otočit rukou plynule kolem.
Kotouče jsem odmastil acetonem,jetli to teda není chyba? prý jsou lakované na povrchu brzdící plochya měli se zaběhnout.
Další věc je základna pro přišroubování - viz fotka. neopracovaná a je v ní drážka.
A ještě naměřená rovnoběžnost kotoučů s dosedací plochou????
Je to OK??


Naposledy editováno 08.01.2024 18:01:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 14:35 | Nahoru | #31
Maxipes_Fík> tam ale byly tluste litinove kotouce - u motorky je tenkej nerezovej kotouc a dalsi vec je, ze na sportovni motorce potrebujes pokud mozno konstantni pocit na pacce - kontakt desek s kotoucem by mel nastat idealne pri kazdem zabrzdeni ve stejne poloze packy... u skodovky je torchu fuk, jestli zmacknes brzdu o 5mm vic nebo min pri dalsim slapnuti na brzdu...

tzn, me z hlavy nenapada zadnej beznej stroj co by mel pevne brzdice a pevne kotouce...

(reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 16:32 | Nahoru | #32
assassin> souhlasím, ono stačí opracovaná plocha, tyhle ji ani nemaj. A cena je za oba dva. Jako kolem +- 6 se prodavají i ty NG a za 7 Arashi, akorát jsem blbě vybral.

(reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 20:30 | Nahoru | #33
assassin> MZ 150 už nie je bežný stroj, ale tak to mala.

házení nových kotoučů

11.1.2024 v 05:58 | Nahoru | #34
Čau, staré mašiny to tak mali. Boli mrenšie kotúče, a pevný strmeň, piestiky vyliezali z oboch strán. tak to má Yamaha RD 350 LC YPWS.

3 reakcí na tento příspěvek házení nových kotoučů

11.1.2024 v 08:10 | Nahoru | #35
"plovoucí kotouč" co nemá vůli v nýtech do boku je k hovnu. Kolikrát jsem viděl ty nýty snýtované tak pevně, že to postrádalo smysl, to mohli udělat celý z jednoho kusu. Prostě u Semi floating kotouče musí být vůle do boku jinak to při zahřátí nemá kam uhnout a zkroutí se. Já mám na TL full floating kotouče (i vzadu) a už bych neměnil, nešuchrá to o desky, brzdí to super, akorát ty dlažky ve městě je rozcinkaj, ale na to se dá zvyknout jako na suchou spojku u Ducati... Spousta NoName výrobců to prostě nejtuje moc na pevno. Já si kupuju nýty do kotoučů na Webike.cz a tam si i díky podložkám můžu určit boční házivost jakou chci.

Naposledy editováno 11.01.2024 08:11:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 08:51 | Nahoru | #36

assassin píše: Maxipes_Fík> tam ale byly tluste litinove kotouce - u motorky je tenkej nerezovej kotouc a dalsi vec je, ze na sportovni motorce potrebujes pokud mozno konstantni pocit na pacce - kontakt desek s kotoucem by mel nastat idealne pri kazdem zabrzdeni ve stejne poloze packy... u skodovky je torchu fuk, jestli zmacknes brzdu o 5mm vic nebo min pri dalsim slapnuti na brzdu...

tzn, me z hlavy nenapada zadnej beznej stroj co by mel pevne brzdice a pevne kotouce...



Měl to třeba Wartburg, a ve čtyřpístkovém provedení. Dnešní "běžná" auta mají plovoucí třmeny, aby kotouč byl blíž kolu, protože rejdový čep (nebo lépe pomyslná rejdová osa u McPherson apod.) byl blíž kolu

(reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 08:59 | Nahoru | #37
dewwil> Důležité je, aby kotouč mohl s teplotou dilatovat na průměru a nebyl spojený napevno s unašečem, tj. nebylo to z jednoho masivního kusu. Jak moc to má možnost plovat do strany už nemá na zkroucení vliv, spíš jen na tu funkci.

1 reakcí na tento příspěvek házení nových kotoučů

11.1.2024 v 09:49 | Nahoru | #38
>> zrovna jsem to teď dělal o víkendu, nýty po rozhýbání se jenom protáčejí,
žádná axiální ani radiální vůle není přítomna. ( hýbání rukou)

(reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 10:04 | Nahoru | #39

Krautkopf píše: Měl to třeba Wartburg, a ve čtyřpístkovém provedení. Dnešní "běžná" auta mají plovoucí třmeny, aby kotouč byl blíž kolu, protože rejdový čep (nebo lépe pomyslná rejdová osa u McPherson apod.) byl blíž kolu



jj proto jsem to napsal jak jsem to napsal. Vim, ze je par exotu jak u aut i u motorek ktere maji pevne brzdice i kotouce...

(reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 12:17 | Nahoru | #40

Krautkopf píše: Měl to třeba Wartburg, a ve čtyřpístkovém provedení. Dnešní "běžná" auta mají plovoucí třmeny, aby kotouč byl blíž kolu, protože rejdový čep (nebo lépe pomyslná rejdová osa u McPherson apod.) byl blíž kolu



Tie isté brzdy ako Wartburg mali Škoda Garde,Škoda Rapid, a čuduj sa svete aj Moskvič 2140 , všetko som mal. Jeden okruh brzdil predok a druhý okruh druhý pár piestikov vpredu a zadok. Tri odvzdušňováky to malo vpredu.

(reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 12:28 | Nahoru | #41

_pat_ píše: >> zrovna jsem to teď dělal o víkendu, nýty po rozhýbání se jenom protáčejí,
žádná axiální ani radiální vůle není přítomna. ( hýbání rukou)



Čau, no vŕtačkou by som to nerobil. Ja som to vyčistil čističom na brzdy , potom jemne rukou rozhýbal kotúč voči unášaču a po uvolnení šli nity pootočiť prstami. Po rozhýbaní som to nakonzervoval streknutím , ale len do špáry medzi nitom a kotúčom, sprejom na reťaz . Čo bolo mimo špáru som zotrel handričkou. Teraz sa mi pekne jemne pohybuje kotúč na unášači, pohybuje sa do strán. Po uvolnení kotúčov nebol problém na STK, merajú tam súmernosť účinku brzdy. Keď som mal zadrbané tie nity , zahrdzavené a nepohyblivé tak to malo na STK hraničné hodnoty. Po uvolnení a vyčistení nitov OK. Ale nie vŕtačkou pretočiť, akurát tam vyrobíš zádery ako sa nit točí voči kotúču. Nit je mäkký oprot kotúču a unášaču. i

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 12:32 | Nahoru | #42

dewwil píše: "plovoucí kotouč" co nemá vůli v nýtech do boku je k hovnu. Kolikrát jsem viděl ty nýty snýtované tak pevně, že to postrádalo smysl, to mohli udělat celý z jednoho kusu. Prostě u Semi floating kotouče musí být vůle do boku jinak to při zahřátí nemá kam uhnout a zkroutí se. Já mám na TL full floating kotouče (i vzadu) a už bych neměnil, nešuchrá to o desky, brzdí to super, akorát ty dlažky ve městě je rozcinkaj, ale na to se dá zvyknout jako na suchou spojku u Ducati... Spousta NoName výrobců to prostě nejtuje moc na pevno. Já si kupuju nýty do kotoučů na Webike.cz a tam si i díky podložkám můžu určit boční házivost jakou chci.



Čau, ako nituješ tie kotúče? Lebo dajú sa kúpiť kotúče bez unášačov, sú lacnejšie ako komplet s unášačmi a chcel by som , teda keď sa toho dožijem si urobiť na ine tie full floating kotúče.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 13:55 | Nahoru | #43

dewwil píše: "plovoucí kotouč" co nemá vůli v nýtech do boku je k hovnu. Kolikrát jsem viděl ty nýty snýtované tak pevně, že to postrádalo smysl, to mohli udělat celý z jednoho kusu. Prostě u Semi floating kotouče musí být vůle do boku jinak to při zahřátí nemá kam uhnout a zkroutí se. Já mám na TL full floating kotouče (i vzadu) a už bych neměnil, nešuchrá to o desky, brzdí to super, akorát ty dlažky ve městě je rozcinkaj, ale na to se dá zvyknout jako na suchou spojku u Ducati... Spousta NoName výrobců to prostě nejtuje moc na pevno. Já si kupuju nýty do kotoučů na Webike.cz a tam si i díky podložkám můžu určit boční házivost jakou chci.



Kotouč se při ohřátí o pár set stupňů roztáhne, to je fakt, to tady snad nikdo nerozporuje, ale jeho tloušťka se při tom zvětší odhadem o pár setin mm, na průměru to už bude třeba několik desetin mm, kdyby byl ten kotouč z jednoho kusu materiálu, tak se tím roztažením zvlní, nejvíc na největším průměru, proto je kotouč jen jako mezikruží spojen s unašečem pomocí nýtů, toto spojení, i když vypadá jako pevné, dovolí dilataci mezikruží kotouče na průměru bez jeho zvlnění. Takže i když někdo vidí nýty "snýtované tak pevně", tak to rozhodně není jako z jednoho kusu, nepostrádá to smysl a je to funkční a desítkami let ověřené konstrukční řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 19:27 | Nahoru | #44

krokoš píše: Čau, ako nituješ tie kotúče? Lebo dajú sa kúpiť kotúče bez unášačov, sú lacnejšie ako komplet s unášačmi a chcel by som , teda keď sa toho dožijem si urobiť na ine tie full floating kotúče.



Takhle
Mají je v různých barvách

Naposledy editováno 11.01.2024 19:28:38

(reakce na) házení nových kotoučů

11.1.2024 v 19:33 | Nahoru | #45

Maxipes_Fík píše: Kotouč se při ohřátí o pár set stupňů roztáhne, to je fakt, to tady snad nikdo nerozporuje, ale jeho tloušťka se při tom zvětší odhadem o pár setin mm, na průměru to už bude třeba několik desetin mm, kdyby byl ten kotouč z jednoho kusu materiálu, tak se tím roztažením zvlní, nejvíc na největším průměru, proto je kotouč jen jako mezikruží spojen s unašečem pomocí nýtů, toto spojení, i když vypadá jako pevné, dovolí dilataci mezikruží kotouče na průměru bez jeho zvlnění. Takže i když někdo vidí nýty "snýtované tak pevně", tak to rozhodně není jako z jednoho kusu, nepostrádá to smysl a je to funkční a desítkami let ověřené konstrukční řešení.



Jasný, mě jde spíš o to jak ty "napevno" snýtované drhnou o destičky, viz. video výše. Prostě se setrvačností nevycentrujou a furt šuchraj, někde jsem četl, že to sežere až 1-2 koně výkonu...
E: tak oprava 5-10 km/h z maximálky...

Naposledy editováno 11.01.2024 20:10:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

12.1.2024 v 05:30 | Nahoru | #46
dewwil> dík za radu, to je paráda, žiadne nitovanie dám segerku a hotovo.

(reakce na) házení nových kotoučů

12.1.2024 v 07:51 | Nahoru | #47

Maxipes_Fík píše: Kotouč se při ohřátí o pár set stupňů roztáhne, to je fakt, to tady snad nikdo nerozporuje, ale jeho tloušťka se při tom zvětší odhadem o pár setin mm, na průměru to už bude třeba několik desetin mm, kdyby byl ten kotouč z jednoho kusu materiálu, tak se tím roztažením zvlní, nejvíc na největším průměru, proto je kotouč jen jako mezikruží spojen s unašečem pomocí nýtů, toto spojení, i když vypadá jako pevné, dovolí dilataci mezikruží kotouče na průměru bez jeho zvlnění. Takže i když někdo vidí nýty "snýtované tak pevně", tak to rozhodně není jako z jednoho kusu, nepostrádá to smysl a je to funkční a desítkami let ověřené konstrukční řešení.



lepší výrobci kotoučů tam vždy mají cca 1mm chod. Jde i o to, aby ti nerozhazoval desky a mohl se volně pohybovat

házení nových kotoučů

12.1.2024 v 07:58 | Nahoru | #48
A ti nejlepší výrobci nemají chod 1mm jen do stran, ale mají ho i po obvodu



Naposledy editováno 12.01.2024 08:05:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

12.1.2024 v 08:16 | Nahoru | #49

krokoš píše: dewwil> dík za radu, to je paráda, žiadne nitovanie dám segerku a hotovo.

přesně tak, třeba NG už má taky ségrovky, některé SBS taky a u nich lze taky upravit boční házivost. Já mám na origo kolech vpředu FF kotouče Spiegler a vzadu originální a na kolech PVM mám FF kotouče SBS a vzadu FF PVM. Ty ségrovky jsou super, žádný nýtování a je to rozebiratelný

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

12.1.2024 v 10:27 | Nahoru | #50
dewwil> čau, mám ešte otázku. Môžem na Suzuki GSX 750 Inazuma nechať pôvodný unášač a kúpiť len kotúče? Samozrejme aj tie nity. Potrebujem to urobiť, lebo čo som jazdil na Yamahe 350 RD, tak to som dokázal v pohode postaviť na predné koleso aj takto ísť, tak na ine som tak akurát dokázal jebnúť o zem. Cítim sa na tom ako debil. Síce mám tam ešte aj hnusné origo hadice, dúfam, že sa na tom nezrakvím a podarí sa mi to urobiť. ( som lenivé prasa )
Ešte jedna otázka, prečo si dal plávajúci aj dozadu? aký tam bol problém? Ja tam mám vzadu kotúč pevný a plávajúci strmeň ( teda už neviem či tam nie je pevný a to som menil dosky, senilita) a celkom sa to pekne točí, predok pribrzďuje, síce trošku ale sa mi to nepáči.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

12.1.2024 v 11:19 | Nahoru | #51
krokoš> K tomu, aby ti Inazuma vic brzdila, ti asi plovoucí kotouče nepomůžou, ne? To chce pořádnou údržbu. Případně jiný desky, hadiče, brzdiče, pumpu,...podle toho jakej má být výsledek.

Plovoucí kotouče jsou dobrý k tomu, aby kolo nebrzdilo, když brzdit nemá. Což bych na Inazume fakt moc neřešil. Ono asi není moc potřeba si u této tvojí motorky brát příklad z dewwila a jeho potuněných mašin.

Vyčistil bych nýtky kotoučů, který tam jsou. Rozdělal třmeny a pořádně vyčistil drážky gumiček (ty drážky zarůstají a pak tlačí gumičky na pístky, který se obtížně vrací). Případně koupil i nový gumičky. A musí to fungovat naprosto dostatečně vzhledem k zaměření stroje. Sice budou desky pořád jemně šudlat kotouč, ale ty fakt nepotřebuješ, aby se to kolo točilo úplně bez odporu.

Naposledy editováno 12.01.2024 11:27:15

(reakce na) házení nových kotoučů

12.1.2024 v 12:36 | Nahoru | #52
Koudy01> čau, no ono tie doštičky mi stále jemne , ako píšeš šudlají kotúč. To ma trošku serie. Tie plávajúce kotúče , samozrejme tie nity čo mi poradil dewill som uvažoval až pri výmene kotúčov. keby som ich menil, tak to bude lacnejšie meniť len kotúče bez unášačov. Tak by som to mal lacnejšie a bolo by to full floating. To by riešilo šudlanie kotúčov. keď sa naseriem, a to sa naseriem furt , keď mám tu motku na hlavnom stojane a potočím predným kolesom. Keď vidím to šudlanie tak sa naserem pohýbem s tými úbohými strmeňmi a .....potom to už nešudlá. To, že to brzdí , tak ako to brzdí, budem riešiť výmenou hadíc a doštičiek. Doštičky už mám kúpené asi rok, alebo pol roka. Chyba je to to, že som kúpil blbý dom beez garážu, som si myslel, že už budem len užívateľ. Tak teraz len onanujem pri klávesnici.

(reakce na) házení nových kotoučů

12.1.2024 v 18:06 | Nahoru | #53

krokoš píše: dewwil> čau, mám ešte otázku. Môžem na Suzuki GSX 750 Inazuma nechať pôvodný unášač a kúpiť len kotúče? Samozrejme aj tie nity. Potrebujem to urobiť, lebo čo som jazdil na Yamahe 350 RD, tak to som dokázal v pohode postaviť na predné koleso aj takto ísť, tak na ine som tak akurát dokázal jebnúť o zem. Cítim sa na tom ako debil. Síce mám tam ešte aj hnusné origo hadice, dúfam, že sa na tom nezrakvím a podarí sa mi to urobiť. ( som lenivé prasa )
Ešte jedna otázka, prečo si dal plávajúci aj dozadu? aký tam bol problém? Ja tam mám vzadu kotúč pevný a plávajúci strmeň ( teda už neviem či tam nie je pevný a to som menil dosky, senilita) a celkom sa to pekne točí, predok pribrzďuje, síce trošku ale sa mi to nepáči.



Ještě jedna docela zásada u Full Floating kotoučů je, aby vpředu bylo aspoň 8 a více nýtů, když jich je třeba šest tak se dříve vymačkají nýty a častěji je musíš měnit, aby jsi někdy nezabrzdil a nevylítaly nejty, ale to už by ti asi bylo jedno Vzadu ho mám proto, že byl i s kolem jako bonus A suzuzki má vzadu pevný dvoupístkový třmen...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

17.1.2024 v 13:34 | Nahoru | #54
assassin> pochybovat můžeš, ale obě plochy jsou na dobrých motorkách broušeny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

17.1.2024 v 13:39 | Nahoru | #55
Maxipes_Fík> tak to bude přesně naopak. Axiální pohyb je žádoucí, radiální ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

17.1.2024 v 16:33 | Nahoru | #56

MilanR1 píše: Maxipes_Fík> tak to bude přesně naopak. Axiální pohyb je žádoucí, radiální ne.



Pokud bude zamezena radiální dilatace kotouče s rostoucí teplotou, například tím, že bude z jednoho kusu tenkého materiálu, tak se zvlní. Proto tam jsou ty nýtované spoje, které umožní pracovní části kotouče, toho mezikruží, zvětšení průměru při zahřátí a zmenšení průměru při zchládnutí. Tak to funguje i v Ostravě.

(reakce na) házení nových kotoučů

17.1.2024 v 16:48 | Nahoru | #57

MilanR1 píše: assassin> pochybovat můžeš, ale obě plochy jsou na dobrých motorkách broušeny.



Nevím úplně přesně, o kterých broušených plochách píšeš, ale pokud myslíš dosedací plochy na náboji kola a plochy na unašeči brzdového kotouče, tak u nich není jediný relevantní strojařský požadavek na broušení, s velikou rezervou přesnosti tvaru, polohy a drsnosti povrchu tady stačí běžné obrábění (soustružení nožem). Pokud bychom uvažovali ty axiálně plovoucí kotouče, tak potom by stačilo i ruční obrábění pilníkem, tam už by nějakých pár desetin mm nakřivo nevadilo.

(reakce na) házení nových kotoučů

17.1.2024 v 17:19 | Nahoru | #58

Maxipes_Fík píše: Pokud bude zamezena radiální dilatace kotouče s rostoucí teplotou, například tím, že bude z jednoho kusu tenkého materiálu, tak se zvlní. Proto tam jsou ty nýtované spoje, které umožní pracovní části kotouče, toho mezikruží, zvětšení průměru při zahřátí a zmenšení průměru při zchládnutí. Tak to funguje i v Ostravě.



Tady u Ostravy jsme asi jiný úkaz. Měl jsem NTV Revere, po prvním roce jsem začal řešit hendikep jednoho kotouče, který je napevno ke kolu. Takže to šlo na přerovnání, kde se ubral materiál i z unašeče a kontrolu házivosti. Udělal jsem repas třmenů, pumpy, pancéřovky a měkké desky. Troufnu si tvrdit, že to brzdilo líp než dvoukotouč bez údržby a dvěmi prsty jsem dostal párkrát kolo do bloku. Byl jsem s tím několikrát v Mýtě, někdy před 4mi lety, takže žádné výletování. Brzdilo to pořád perfektně, na danou sestavu, dokonce jsem uvařil nějakou obyč brzdovku. Původní kotouč byl po další 3 roky, co jsem to měl, uplně v pořádku.
Asi máte v těch Pňovicích jiné pňutí.

házení nových kotoučů

17.1.2024 v 22:05 | Nahoru | #59
Mam doma novou sadu celkem drahých kovaných kol OZ Piega R - tak vyfotim dosedacku. To same muzu udelat s kotoucema braking a galfer(origo KTM supermoto kotouc)

házení nových kotoučů

17.1.2024 v 22:57 | Nahoru | #60
Taky jsem ještě neviděl na kolech broušenou dosedací plochu na kotouče, a to mám origo kola ve výstavce z Hondy RCV co jezdila MotoGP s Hiroshi Aoyamou, kovaný magnesium Marchesini Racing. Ani unašeč kotouče není broušenej, mám racingový litinový Spieglery a SBS, po brusu ani památky, pouze po soustruhu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak
Spojka FZS 600 Yamaha FZS 600 Fazer Ondrus84 1 16.12.2023 v 00:28 Jirrri
Širší řídítka Yamaha FZS 600 Fazer... Yamaha FZS 600 Fazer Beny73 2 8.11.2023 v 11:21 rahul1


TOPlist