globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: házení nových kotoučů
Ahoj, tak nějak potřebuji vyjádření odborníka k házení nových kotoučů. zakoupeny nové přední kotouče přes net, domlouvám se s obchodem jak postupovat dále, zatím mám čekat, zda je mám posílat zpět na reklamaci, nebo jsem neco udelal špatně.
poslal jsem mu toto video a fotky.
Nebudu zatím uvádět obchod, značku, zatím se mnou komunikují a tak čekám.
Měl jsem je namontované, jen destičky třely o kotouč nerovnoměrně, nešlo otočit rukou plynule kolem.
Kotouče jsem odmastil acetonem,jetli to teda není chyba? prý jsou lakované na povrchu brzdící plochya měli se zaběhnout.
Další věc je základna pro přišroubování - viz fotka. neopracovaná a je v ní drážka.
A ještě naměřená rovnoběžnost kotoučů s dosedací plochou????
Je to OK??


Naposledy editováno 08.01.2024 18:01:37
Předchozí
1 2 3
Následující

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:02 | Nahoru | #1
jo a jak sem mám vložit video??

1 reakcí na tento příspěvek házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:06 | Nahoru | #2
asi leda na youtube a pak odkaz na video...

co to je za kotouce? to asi nejsou zadne znackove? Od pohledu dost divnej ten unasec...

(reakce na) házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:09 | Nahoru | #3
assassin> ten unašeč by možná udělal kolega na fréze, na první pohled docela hnus

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:21 | Nahoru | #4
Jo značka je Tsuboss podle popisu se prezentují jako značková...

TsuBoss Brake Racing je Řecká společnost založená v roce 2000. Vyrábí brzdové systémy pro motocykly.

Neustálým výzkumem materiálů, výrobních procesů a technologií se jim podařilo stát se jednou z nejznámějších značek ve světě motocyklů. Kromě toho se jim od roku 2009 podařilo začít aktivně vyrábět brzdové systémy pro závodní vozy a zároveň pokračovat ve výzkumu svých produktů prostřednictvím technologických inovací.
přes ulož to . to právě už nejde
tak aspon fotka naměřených hodnot, jo a setiny už jsem neřešil....

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:25 | Nahoru | #5
Prostě po obvodě jeden cca 0,6 mm a příčně přes rotor rovnoběžnost se základnou 0,15 mm a druhej jen 0,3 po obvodě a přes rotor 0,15 mm. na mikrometr rovnoběžnost do setiny.

házení nových kotoučů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2024 v 18:26 | Nahoru | #6
svetoznama firma o ktere jsem nidky neslysel ale samo to neni dulezite. ta dosedaci plocha by mela byt rovna, z fotky nevypada, na hazivost jsou nejaky tolerance uvedeny v servisnim manualu - aftermarket kotouce by se mely vejit do stejnych.

ty namereny hodnoty jsou co zac a jak byly namerene? to je o kolik to hazi a mereno hodinkama? namotnovano na kole nebo v soustruhu?

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:26 | Nahoru | #7
ted se koukám tak příčně jsou tam i 0,3 mm....

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:29 | Nahoru | #8
namontované na kole to bylo 1/ 0,2 mm a 2/ 0,5 mm hodinkama s přípravkem. fotky už jsou na plotně položený a hodinkama na rovnoběžnost k základně pro přišroubování.

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:34 | Nahoru | #9
sem si i udělal takovej přípravek (klacek)

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:37 | Nahoru | #10
Jestě o sobě píšou ...
Proč investovat do vysoce kvalitního rotoru

Brzdové kotouče spolu s brzdovými destičkami jsou jádrem brzdových systémů. Rotory jsou při brzdění stejně důležité jako brzdové destičky. Abyste měli bezpečnost a výkon, který si zasloužíte, měli byste si vybrat ty nejlepší produkty v oboru. Brzdové kotouče TsuBoss Brake Racing jsou vyrobeny z materiálů nejvyšší kvality se sofistikovanými a pokročilými výrobními metodami. Nezapomeňte zkombinovat nejlepší brzdový kotouč s odpovídající směsí brzdových destiček pro váš styl jízdy, abyste dosáhli nejlepších výsledků.

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 18:42 | Nahoru | #11
V manuálu jsem hodnotu házení nenašel.. kolik se to pohybuje u jiných modelů?? 0.05 mm?

házení nových kotoučů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2024 v 20:10 | Nahoru | #12
U kotoučů z fotky bych vůbec házivost neřešil. Z takovou dosedací plochou unašeče by se výrobci vracely hned po vybalení. To na nábě nebude držet, případně ho dotažením šroubů zdeformuješ.

házení nových kotoučů

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2024 v 20:11 | Nahoru | #13
Když to hází milimetr, tak ujedeš pár desítek metrů, rozhodí to desky od sebe a na první pokus nezabrzdíš, až na druhý.

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 20:26 | Nahoru | #14
Takhle sem jako mladej chtěl ušetřit pár stovek a koupil řetězovku značky YBN, popis produktu zněl také světoznámě a po 10 tis. šel totálně vytahanej řetěz do šmelcu, včetně téměř do hladka ojeté blato rozety.

Nevím kolik ty kotouče vyšly, ale vypadají hrůzostrašně. Když sem řešil kotouče já, vyšly mě nejlépe nové kotouče značky NG. Cca 3 500 tis. kus a nebyl s nimi žádný problém.

házení nových kotoučů

8.1.2024 v 20:28 | Nahoru | #15
no tak cenově je to kolem 6 000,-, právě jsem zvažoval i ty NG

2 reakcí na tento příspěvek házení nových kotoučů

8.1.2024 v 20:42 | Nahoru | #16
Dobrý hnus pokud to jde vrať to. Kotouče ti třeba udělají u cz .cz mám na své moto a pohoda.
Jinak na Triumphu mám druhovýrobu SUNSTAR a také OK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

8.1.2024 v 21:22 | Nahoru | #17
kokoška.> taky doporučuju motokotouce. Minimálně tam zavolat nebo zajet, aby ti k tomu něco řekl.

(reakce na) házení nových kotoučů

9.1.2024 v 16:23 | Nahoru | #18
kokoška.> +1

1 reakcí na tento příspěvek házení nových kotoučů

Skvělá odpověď, děkuji! 9.1.2024 v 17:22 | Nahoru | #19
Měření házivosti na plovoucích kotoučích nemusí až tak vypovídat o tom, v jakém jsou stavu. Jestli jsou nýty příliš "napevno", pak jen těžko zjistit, v jaké jsou zrovna poloze a zda naměřená výchylka není jen posunutí v nýtu. Jestli dosedací plocha není rovná - opracovaná, broušená, pak nemá cenu nic měřit. Broušená plocha má být jak na kotouči, tak i na kole. Nesmí být montován přes barvu, což se někdy stává, když jsou nově lakovaná kola a lakýra je čuňas. Limit házivosti předních kotoučů bývá zpravidla od 0,05 do 0,1mm. Např. Yamaha R1M má 0,1mm měřeno namontované ve vidlici.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

9.1.2024 v 18:57 | Nahoru | #20
MilanR1> pochybuju, ze dosedaci plocha na alu unaseci nebo na alu kole je brousena… ono ani neni duvod, kdyz je kotouc plovouci, na to bohate staci triskove obrabeny povrch.

Kazdopadne tyhle kotouče vypadaji uz do pohledu dost bidne, doufam, ze ta zmíněna cenovka 6k je za oba - coz by odpovídalo a pro me by to bylo znameni abych sel od toho. 6k za jeden je cenovka za kotouc renomované firmy…

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 07:30 | Nahoru | #21

crestik píše: kokoška.> taky doporučuju motokotouce. Minimálně tam zavolat nebo zajet, aby ti k tomu něco řekl.



no ja s motokotouče.cz mám jen špatnou zkušenost. Na doporučení jsem si nechal jedny udělat a z plovoucích kotoučů mi udělali pevné. Všechny nýty neměly žádný prostor k pohybu. .. snýtovali to natvrdo a ještě se divili, že to reklamuji... Takže je potřeba hlídat co udělají

házení nových kotoučů

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2024 v 08:05 | Nahoru | #22
Takový kotouče bych jim hodil hned na hlavu, chápu že každý nemá technické vzdělání a právě proto by si měl koupit brzdy od značek co to umí a ne NoName. Brembo, NG, Ferodo, SBS, Galfer, PFM, AP Racing, Sunstar, Spiegler apod. tam u nákupu chybu neuděláš. Tohle jsou přesně blbě vyhozené peníze s riskováním života. Na gumách, brzdách a podvozku se nešetří, když selže motor tak se hovno děje, zastavíš. Když ti selžou pneu, brzdy, blbej podvozek (vychcaný či špatně nastavené tlumiče) tak to bolí, a někdy naposledy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 09:26 | Nahoru | #23

dakarista píše: no ja s motokotouče.cz mám jen špatnou zkušenost. Na doporučení jsem si nechal jedny udělat a z plovoucích kotoučů mi udělali pevné. Všechny nýty neměly žádný prostor k pohybu. .. snýtovali to natvrdo a ještě se divili, že to reklamuji... Takže je potřeba hlídat co udělají



Možná se pletu, ale myslím, že naprostá většina nýtovaných brzdových kotoučů pro přední brzdu motocyklu není axiálně plovoucí, ty nýtované spoje mezi unašečem a kotoučem jsou tam kvůli možnosti radiálního roztažení kotouče po zahřátí a jeho stažení po vychládnutí, bez toho, aby se při tom zkroutil - zvlnil. Ty nýtované spoje se zdají být úplně napevno, ale tu změnu průměru kotouče, podle jeho teploty umožňují.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 09:47 | Nahoru | #24
dakarista> a vyřešil to, nebo tě poslal někam? V tom bude rozdíl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 12:10 | Nahoru | #25

Maxipes_Fík píše: Možná se pletu, ale myslím, že naprostá většina nýtovaných brzdových kotoučů pro přední brzdu motocyklu není axiálně plovoucí, ty nýtované spoje mezi unašečem a kotoučem jsou tam kvůli možnosti radiálního roztažení kotouče po zahřátí a jeho stažení po vychládnutí, bez toho, aby se při tom zkroutil - zvlnil. Ty nýtované spoje se zdají být úplně napevno, ale tu změnu průměru kotouče, podle jeho teploty umožňují.



nýty musí dovolit kotoučům se pohybovat do stran (axiálně), nikoliv nahoru dolů (radiálně). to pak postrádá smysl plovoucích kotoučů.
jde o to, aby ti kotouč nerozhazoval desky a lépe to brzdilo.
Zde video mezi full floating a floating kotouči

(reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 12:12 | Nahoru | #26

crestik píše: dakarista> a vyřešil to, nebo tě poslal někam? V tom bude rozdíl



nejdříve nechtěli, ale nakonec udělali. Ty nýty měli pod sebou pružnou podložku, ale zmáčknutou až na doraz, takže se ten kotouč nehnul

házení nových kotoučů

10.1.2024 v 12:21 | Nahoru | #27
Já mám dobrou zkušenost s kotouči od firmy Arashi…než zkoušet české shopy co přeprodávají nebo hlídat české výrobce….

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 14:07 | Nahoru | #28

dakarista píše: nýty musí dovolit kotoučům se pohybovat do stran (axiálně), nikoliv nahoru dolů (radiálně). to pak postrádá smysl plovoucích kotoučů.
jde o to, aby ti kotouč nerozhazoval desky a lépe to brzdilo.
Zde video mezi full floating a floating kotouči



Mám na motocyklu vpředu dva brzdové kotouče, co jsou spojeny s unašeči pomocí nýtů a podložek, jsou plovoucí pouze radiálně, axiálně je to úplně bez vůle. Kotouče samozřejmě nerozhazují brzdové desky od sebe (protože nejsou křivé), to by při síle potřebné k zasunutí pístků do třmenu bylo asi těžko možné, spíš by se axiálně pohyboval plovoucí brzdový třmen, za speciálních zvukových efektů a samovolného přerušovaného brzdění. Ty dvě přední brzdy už tak fungují bezvadně spoustu let a 90000 km, s jednou výměnou brzdových desek.
Axiálně plovoucí kotouče se asi používají hlavně na motocyklech určených pro okruhové ježdění, nedovedu si představit, že bych s tím jel po dlážděné vozovce, to bych se musel stále dívat dozadu, jestli mi nějaký šprýmař nepřivázal k motocyklu asi sto plechovek a netáhnu je za sebou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 14:16 | Nahoru | #29
Maxipes_Fík> jenze ty mas evidentne plovouci brzdice... to je zalezitost offroad motorek a rozpoctovek...

sportovni stroje mivaj pevnej brzdic s pistkama na obou stranach... tam je plovouci, resp semi-plovouci kotouc da se rict nutnost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) házení nových kotoučů

10.1.2024 v 14:30 | Nahoru | #30

assassin píše: Maxipes_Fík> jenze ty mas evidentne plovouci brzdice... to je zalezitost offroad motorek a rozpoctovek...

sportovni stroje mivaj pevnej brzdic s pistkama na obou stranach... tam je plovouci, resp semi-plovouci kotouc da se rict nutnost...



Možná se zase pletu, ale pevné brzdové třmeny (s pístky na obou stranách) přece nevyžadují kvůli funkčnosti, axiálně plovoucí kotouče, tak to měla přece už i Hundrtka (Škoda 100), pevné třmeny, se dvěma písty (z každé strany jeden), ta měla plovoucí kde co, třeba zadní nápravu, ale brzdové kotouče byly pevné.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak
Spojka FZS 600 Yamaha FZS 600 Fazer Ondrus84 1 16.12.2023 v 00:28 Jirrri
Širší řídítka Yamaha FZS 600 Fazer... Yamaha FZS 600 Fazer Beny73 2 8.11.2023 v 11:21 rahul1


TOPlist