PRO TY CO BY CHTĚLI JEN REJPAT A NÉ ČÍST:
Zatím to je jen návrh! Motorek a "svátečních" plechovek co v zimě na sníh nevyjedou se to pravděpodobně týkat nebude a právě to se mi na tom zdá rozumné...
návrh
edit: tu poslední odpověď ankety můžete brát taky jako "já jsem ze sněhu na cestě tak podělanej že jezdim radši sockou"
Naposledy editováno 03.02.2010 03:01:01
1 reakcí na tento příspěvek zimní pneu povinně i bez značky ???
Osobně bych v tom viděl lobby skupinky politiků nebo výrobců.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zimní pneu povinně i bez značky ???
Zimní gumy samozřejmě existují,ale nepoužívají se u nás,ani u sousedů a ne z důvodu šetření,ale jak bylo napsáno-v teple je hned po nich.Tím je myšleno to,že můžu v ČR a D jet na sněhu,ve Francii už se otepluje a ve Španělsku svítí sluníčko.Takže ty gumy by nevydržely 150000 km,ale (a teď popřemýšlím) třeba 30000.A to je tak 2,5 měsíce.
Zimní gumy se používají např.ve Skandinávii,existují tam dokonce i pneu s hřeby,ale ty auta tam jezdí opravdu po sněhu.
PROSÍM,nenechte se ukecat a nepřidávejte se k davu lidí,kteří tvrdí,že kamiony mají letní gumy.Jsou celoroční,ale když mám za sebou 40 tun a kopec je pokrytý uježděným sněhem a někdy stačí i vyšší vrstva břečky,tak mi nepomůže nic!Stejně tak prázdný kamion-má to prostě moc kol,na které se tam prázdná váha rozloží a pak se to nezakousne a nejede a kola se točí a točí,ale na místě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zimní pneu povinně i bez značky ???
Fugo>assasin: ASC můžeš nechat i při použití samosvoru, není to nic proti ničemu, BMW ještě dělá verzi ASC+T což je klasické ASC plus ještě protáčející se kolo přibrzdí brzdičem daného kola tím se vlastně přenese výkon na kolo druhé, je to vlastně "elektronický samosvor", když namontuješ samosvor tak se taky nic neděje.
jj mam ASC + T .. kdyby slo oboje povypint zvlast bylo by to OK, problem je ten ze to krom toho ze pribrzduje protacejici se kolo zavira plyn.. tzn kdyz jedes zatacku pod plynem a odlehci to kolo tak ho to pribrzdi - to je ok- jako samosvor - le zaroven to zabrani "hrabani" tim ze ubere plyn.. k nicemu:)
taky je blby na snehu kdyz stojis... srovnava to rychlost kol vsech a kdyz stojis tak to nebrzdi to protacejici se kolo a nehrabe to obema.. ale protaci se furt jedno... tzn se samosvorem se rzjedes, s timhle ne...
myslel sem to samo tak ze tam prijde samosvor a tu elektroniku budu vypinat, ze se nemusi vyhazet vim...
jen jeste premejslim co kde za kolik.. jetej origo samosvor bude zralej na repas ... tak premejslim nad novym torsenem od quaife ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zimní pneu povinně i bez značky ???
Dáš dvě mega a 100 t.měsíčně na 48 měs. a máš to i s pojistkou a požitek z jízdy máš zajištěn!
samozřejmě uzávěrka diferenciálu+
u naloženého auta:
-přifouknout měchy na zadku tahače=zvedlý zadek tahače a předek návěsu=víc zatížená zadní náprava tahače
-zvednout přední nápravu návěsu=míň náprav na zemi a návěs si víc lehne na tahač=opět víc zatížená hnaná náprava (bohužel má spousta návěsů zvedání nápravy automatické a když je návěs naložený,tak zvednout nejde)
u prázdného auta:
-no,asi nic.Když je to prázdné,tak můžu zvedat a přifukovat cokoliv,ale chybí tam ta váha nákladu
Takže paradoxně je náročnější jezdit na sněhu s prázdným autem,ale na druhou stranu,když u naloženého všechno selže,tak už je to nejspíš na vyprošťovák.
Jezdím pár let v Anglii,mám 3-osý tahač (celková 44 tun),takže tady pomáhá ještě zvednout i tu druhou nápravu na tahači.V ČR jsou 3-osé některé sklápěčky,ale z dálkových nikdo.
A když kopec klouže a ještě silnice trochu klopená ke kraji,tak brzo začne ta prokluzují náprava klouzat ke kraji a s takovou soupravou zalomenou do hezkého L se nedá dělat opravdu nic,protože každé další sklouznutí,sune zadek tahače přímo do pangejtu.
Tak proto ty kamiony tak často blokujou kopce a nedivte se,že když někde zůstane viset,tak je to na dlouho.
Jinak samozřejmě zimní gumy na osobák ANO!!!Pokud někdo říká,že je nepotřebuje,že prostě v zimě "přizpůsobí rychlost,atd..."jsou to kecy.První přizpůsobení se zimě,je správné obutí.V letních botkách si taky lépe rozbijete hubu než v pěkných pohorkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zimní pneu povinně i bez značky ???
TomElefant750>Deadman> Hele nějak se mi teď nechce dohledávat ty kategorie vozidel v tom návrhu zákona, ale minimálně ta značka "Zimní výbava" co platí teď pro motorky neplatí, předpokládám že to bude obdobný.
Čau, Tom
Já vím. Jenže to je jen otázka času, než si toho nějaký aktivní úředník všimne, nebo než se někde v TV objeví záběr z Elefantů nebo jiné podobné akce. Pak hned ježdění motorek na sněhu zakážou, protože je to samozřejmě ještě výrazně méně bezpečné než jet v autě na letňácích. A úředník nebo "odborník" samozřejmě ví lépe než já, co je pro mě nejlepší.
Deadman>Já vím. Jenže to je jen otázka času, než si toho nějaký aktivní úředník všimne, nebo než se někde v TV objeví záběr z Elefantů nebo jiné podobné akce. Pak hned ježdění motorek na sněhu zakážou, protože je to samozřejmě ještě výrazně méně bezpečné než jet v autě na letňácích. A úředník nebo "odborník" samozřejmě ví lépe než já, co je pro mě nejlepší.
no.. moh bys tou motorkou v tech 40kmh co jedes po snehu nekoho zabit.. treba nakyho urednika v A8 ... nebo spis maminku s kocarkem...
2LEKO>assassin>... kup si Bentley a tam si můžeš vše vypínat,zapínat a přepínat a je to vyřešeno!
Dáš dvě mega a 100 t.měsíčně na 48 měs. a máš to i s pojistkou a požitek z jízdy máš zajištěn!
cece nejsem si jistej ze muzes v bentley vypinat jedntlive prvky stabilizacniho systemu.. zvlast abs, zvlast protiprokluz, zvlast brzdeni kol atd... ja to taky muzu vypnout ale protiprokluz vcetne elektronicke uzaverky a ne zvlast... ale jak rikam, ja sem zastance jednoduchejch reseni.. pujde tam mechanickej samosvornej differak a sbohem elektroniko:)
třeba:Těžká nákladní M+S pneumatika Continental HDW2 Scandinavia Winter 295/80 R22,5 152/148M
[img] je zrovna obutý a s tím ubýváním v létě to není tak horký,možná jsou o malinko lepší než klasika ale michelin má celoroční gumy,záběrový i předkový,vodící na oko to má lamely jako zimák a nájezd 300 tisíc na předním balonu,na zadku tak polovina ale na sněhu uplně jiná liga je to michelin XFN 2,když jsem to viděl poprve,nevěřil jsem že to je celoroční předek,používám je už asi 4 roky a fakt dobrý,zadek vypadá podobně,jen je jemnější a samozřejmě 315
Naposledy editováno 03.02.2010 19:36:53
Jinak jsem jezdil dřív nonstop na zimních, kvůli úspoře na protektorech od PNEU VRANÍK (jsou lepší než z OBI apod) a dojezd tak 30000km.
Naposledy editováno 03.02.2010 19:34:33
1 reakcí na tento příspěvek zimní pneu povinně i bez značky ???
... pak je to na kazdem soudruhovi, jak se zachova.
... apropo na moje auto me 4 nove zimni Continentalky TS 195/65/15 staly v akci cca 1.400,- penez jedna i s montazi (max speed 190 km/h - v zime vic nepotrebuju) a vydrzi mi zase 3 zimy...
Chodím aji teď v zimě v teniskách, nosím zimní ponožky, takže mi zima není, víc to klouže, než když jdu ve sněhulách, ale tak s tím snad počítám a neběhám po zledovatělým chodníku ne? Tady píšete o selským rozumu a tento zákon tomu má pomoci? Třikrát hurá.
A diskutovat tady o tom s pneuservisákem je taky dost přínosný
1 reakcí na tento příspěvek zimní pneu povinně i bez značky ???
Dle mého názoru je současný postupný tlak na to, aby bylo nějakým způsoben uzákoněno používání zimních pneu výsledkem lobbingu ze strany výrobců pneumatik. Smozřejmě, že mají svůj pohled na věc podložen mnoha "seriózními měřeními", viz např. poslední test Autoklubu ČR, což je v podstatě PR firmy Continental. Tato měření jsou prováděna v podatatě reguréleně, ovšem jejich vyhodnocení (zejména např. v plátku Svět Motorů) je asi tak objektivní, jako různé průzkumy ekoaktivistů k výstabě nových dálnic - jedná se účelou manipulaci s naměrěnými údaji. Pokud se od těchto propagandistických blábolů odprostíme, vyjde nám nasledující: Na suché silnici při teplotách kolem -7 jsou si zimní a letní pneu v důležitých paremetrech (brzdná dráha, ovladatelnost) v podstatě rovnocené, hlučnost a odpor zimních pneumatik je ovšem vyšší. Je třeba připustit, že suchá vozovka v mínusových teplotách u nás není častý jev, důležitější je proto, jak se gumy chovají v mínusových teplotách na vlhké silnici, což je u nás v zimě asi nejčastější stav - potom mají zimní pneumatiky navrch, ale nikterak výrazně, rozdíl v brzdné dráze nebo v rychlosti, kterou lze projet zatáčku daného poloměru je do 10%. Dál je tady situace, že na silnici je sníh, nebo dokonce led - a tady letní pneu propadají na celé čáře.
Když se tedy nad tímto zamyslíme, vyjde nám, že pokud někdo jezdí pouze po městě, nebo pokud najezdí přes zimu jen málo km a v případě sněhové kalamity si může dovolit využít jiný způsob dopravy a nechat auto doma, nemá pro něj smysl přezouvat na zimní pneu. Míru, od kolika km ujetých přes zimu se mi na "zimáky" vyplatí přezout, si musí určit každý sám. Stejně tak je na každém z nás, pokud se rozhodne jezdit na letních celý rok (pokud při +35 jedete na zimních, má to na brzdnou dráhu asi stejný vliv, jako když jedete při -7 na letních).
Závěrem bych volbu, zda přezout či nepřezout, popřípadě zda a na jakou silnici se v zimě s letními plášti vyd