PRO TY CO BY CHTĚLI JEN REJPAT A NÉ ČÍST:
Zatím to je jen návrh! Motorek a "svátečních" plechovek co v zimě na sníh nevyjedou se to pravděpodobně týkat nebude a právě to se mi na tom zdá rozumné...
návrh
edit: tu poslední odpověď ankety můžete brát taky jako "já jsem ze sněhu na cestě tak podělanej že jezdim radši sockou"
Naposledy editováno 03.02.2010 03:01:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zimní pneu povinně i bez značky ???
Zimní gumy samozřejmě existují,ale nepoužívají se u nás,ani u sousedů a ne z důvodu šetření,ale jak bylo napsáno-v teple je hned po nich.Tím je myšleno to,že můžu v ČR a D jet na sněhu,ve Francii už se otepluje a ve Španělsku svítí sluníčko.Takže ty gumy by nevydržely 150000 km,ale (a teď popřemýšlím) třeba 30000.A to je tak 2,5 měsíce.
Zimní gumy se používají např.ve Skandinávii,existují tam dokonce i pneu s hřeby,ale ty auta tam jezdí opravdu po sněhu.
PROSÍM,nenechte se ukecat a nepřidávejte se k davu lidí,kteří tvrdí,že kamiony mají letní gumy.Jsou celoroční,ale když mám za sebou 40 tun a kopec je pokrytý uježděným sněhem a někdy stačí i vyšší vrstva břečky,tak mi nepomůže nic!Stejně tak prázdný kamion-má to prostě moc kol,na které se tam prázdná váha rozloží a pak se to nezakousne a nejede a kola se točí a točí,ale na místě...
samozřejmě uzávěrka diferenciálu+
u naloženého auta:
-přifouknout měchy na zadku tahače=zvedlý zadek tahače a předek návěsu=víc zatížená zadní náprava tahače
-zvednout přední nápravu návěsu=míň náprav na zemi a návěs si víc lehne na tahač=opět víc zatížená hnaná náprava (bohužel má spousta návěsů zvedání nápravy automatické a když je návěs naložený,tak zvednout nejde)
u prázdného auta:
-no,asi nic.Když je to prázdné,tak můžu zvedat a přifukovat cokoliv,ale chybí tam ta váha nákladu
Takže paradoxně je náročnější jezdit na sněhu s prázdným autem,ale na druhou stranu,když u naloženého všechno selže,tak už je to nejspíš na vyprošťovák.
Jezdím pár let v Anglii,mám 3-osý tahač (celková 44 tun),takže tady pomáhá ještě zvednout i tu druhou nápravu na tahači.V ČR jsou 3-osé některé sklápěčky,ale z dálkových nikdo.
A když kopec klouže a ještě silnice trochu klopená ke kraji,tak brzo začne ta prokluzují náprava klouzat ke kraji a s takovou soupravou zalomenou do hezkého L se nedá dělat opravdu nic,protože každé další sklouznutí,sune zadek tahače přímo do pangejtu.
Tak proto ty kamiony tak často blokujou kopce a nedivte se,že když někde zůstane viset,tak je to na dlouho.
Jinak samozřejmě zimní gumy na osobák ANO!!!Pokud někdo říká,že je nepotřebuje,že prostě v zimě "přizpůsobí rychlost,atd..."jsou to kecy.První přizpůsobení se zimě,je správné obutí.V letních botkách si taky lépe rozbijete hubu než v pěkných pohorkách