globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zimní pneu povinně i bez značky ???
 
3.2.2010 v 02:53
Že by na ministerstvu konečně začali přemýšlet? Dříve než začnete spekulovat tak si to prosím přečtěte, mě to připadá naprosto jasné, logické, rozumné a přínosné.

PRO TY CO BY CHTĚLI JEN REJPAT A NÉ ČÍST:
Zatím to je jen návrh! Motorek a "svátečních" plechovek co v zimě na sníh nevyjedou se to pravděpodobně týkat nebude a právě to se mi na tom zdá rozumné...

návrh

edit: tu poslední odpověď ankety můžete brát taky jako "já jsem ze sněhu na cestě tak podělanej že jezdim radši sockou"

Naposledy editováno 03.02.2010 03:01:01
Anketa: přezouváte plechovku na zimu?
jasně
87%
119
né, jsem frajer jezdím na letních
9%
13
v zimně jezdím jen na motorce
4%
5

1 reakcí na tento příspěvek zimní pneu povinně i bez značky ???

4.2.2010 v 01:23 | Nahoru | #1
Nedá mi to, abych nepřispěl se svou troškou do mlýna:
Dle mého názoru je současný postupný tlak na to, aby bylo nějakým způsoben uzákoněno používání zimních pneu výsledkem lobbingu ze strany výrobců pneumatik. Smozřejmě, že mají svůj pohled na věc podložen mnoha "seriózními měřeními", viz např. poslední test Autoklubu ČR, což je v podstatě PR firmy Continental. Tato měření jsou prováděna v podatatě reguréleně, ovšem jejich vyhodnocení (zejména např. v plátku Svět Motorů) je asi tak objektivní, jako různé průzkumy ekoaktivistů k výstabě nových dálnic - jedná se účelou manipulaci s naměrěnými údaji. Pokud se od těchto propagandistických blábolů odprostíme, vyjde nám nasledující: Na suché silnici při teplotách kolem -7 jsou si zimní a letní pneu v důležitých paremetrech (brzdná dráha, ovladatelnost) v podstatě rovnocené, hlučnost a odpor zimních pneumatik je ovšem vyšší. Je třeba připustit, že suchá vozovka v mínusových teplotách u nás není častý jev, důležitější je proto, jak se gumy chovají v mínusových teplotách na vlhké silnici, což je u nás v zimě asi nejčastější stav - potom mají zimní pneumatiky navrch, ale nikterak výrazně, rozdíl v brzdné dráze nebo v rychlosti, kterou lze projet zatáčku daného poloměru je do 10%. Dál je tady situace, že na silnici je sníh, nebo dokonce led - a tady letní pneu propadají na celé čáře.
Když se tedy nad tímto zamyslíme, vyjde nám, že pokud někdo jezdí pouze po městě, nebo pokud najezdí přes zimu jen málo km a v případě sněhové kalamity si může dovolit využít jiný způsob dopravy a nechat auto doma, nemá pro něj smysl přezouvat na zimní pneu. Míru, od kolika km ujetých přes zimu se mi na "zimáky" vyplatí přezout, si musí určit každý sám. Stejně tak je na každém z nás, pokud se rozhodne jezdit na letních celý rok (pokud při +35 jedete na zimních, má to na brzdnou dráhu asi stejný vliv, jako když jedete při -7 na letních).
Závěrem bych volbu, zda přezout či nepřezout, popřípadě zda a na jakou silnici se v zimě s letními plášti vyd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zimní pneu povinně i bez značky ???

4.2.2010 v 14:30 | Nahoru | #2
JohnnyS08> s tím souhlasím, čím víc legislativy, tím míň svobody a víc buzerace ze strany státu - mají vznikat jen ty nutné zákony a ne aby mi stát určoval i poloměr díry do hajzlu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist