globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě
 
11.1.2010 v 21:21
Zdravim, mám dotaz, setkali jste se na vlastní kůži s něčím podobným že v TP je např. 11/25kw ale reálný výkon motorky je poněkud jinde,jelikož je odškrcená, a stane se nehoda kde viník je druhá osoba, tudíž jste v tom nevinně a tudíž by vám měla vše zaplatit jeho pojistka. že se zkoumal reálný výkon, a jak se to dál řeší? policie, pojišťovna. Zajimalo by mě, jestli se může stát že přijdou na to že výkon není 25 ale 74kw a že mi nic nezaplatěj? :-/ díky za odpovědi

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

14.1.2010 v 17:54 | Nahoru | #331

ptaak>dewwil> a kdybych jel ve stejný rychlosti na něčem co mám papíry tak si sednout pujdeš...já tě jako chápu že si chceš zachránit prdel, ale zase co svědomí?



V tom případě pujdu sedět a zpytovat svědomí, v opačném případě z toho budu taky špatnej, ale ne zas tolik, protože jsi tam neměl co dělat. A jak by jsi se zachoval ty kdyby jsi jel na silnější moto na kterou nemáš papíry a já si expertizu nevyžádal a šel bych sedět??? To je podle tebe v pořádku, že? Nebo by jsi řekl, páni policajti, víte on za to ani nemohl, bo já na tuto podskupinu nemám ŘP??? Spíš si myslím, že by jsi sem napsal, kucííí v pohodě nic se neděje, ten vůl co to do mě nakouřil, šel na dva roky, zkurvil jsem mu život, vztah atd..a já vůbec neměl podskupinu na tu moto co jsem v době nehody řídil, jsem frajer, takže nic vám nehrozí a jezděte dál na silnějších strojích než na jaký legislativně můžete...

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

14.1.2010 v 17:55 | Nahoru | #332

motocvok>ty se chystáš naprosto vědomě jezdit bez not a oháníš se svědomím? Je to tvoje riziko,nemyslíš,zaplatíš



Přesně

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

14.1.2010 v 18:03 | Nahoru | #333
ona je jedna věc to že nemám papíry, ale druhá že sem tam neměl co dělat. jak sem říkal, pojedu podle předpisů 50km/h (to mužu jet i na simsonu) a chyba je v tom,že mi ty nedáš přednost ne že nemám papíry. pak bych měl čistý svědomí a určitě bych neřekl že nemám podskupinu........a kdyby byla vina na mé straně, nedokážu ted od stolu říct jak bych se zachoval, bylo by to individuální. Beru to s nadhledem, a proto tě chápu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

14.1.2010 v 18:06 | Nahoru | #334

motocvok>ty se chystáš naprosto vědomě jezdit bez not a oháníš se svědomím? Je to tvoje riziko,nemyslíš,zaplatíš


to svědomí ber trochu s nadsázkou, proto je tam i ten tlemící se smajlík a to že nemáš papíry neznamená že seš ty ten zločinec...neberu to z hlediska zákonu, tam je samozřejmě vina na té straně která nemá ŘP.....to jsem myslel tím svědomím, přiznat vinu když něco zavinim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

14.1.2010 v 18:38 | Nahoru | #335
ptaak> No o vině by stejně rozhodli poliši a já bych ji stejně chtě nechtě musel uznat, ale já bych to pak s tou expertizou otočil proti tobě a je jedno žes tam jel dejme tomu předepsaných 50km/h nebo 15km/h, protože v případě že řídíš něco na čem nemůžeš legislativně sedět tak tam logicky ani nemáš co dělat, proto to beru tak jako když vůbec nemáš papíry a vina je na tvé straně...tímto tu končím, jelikož už nevím jak bych ti to vysvětlil a přeju všem co maj ŘP do 25kW a jezděj na otevřenejch moto, aby se nikdy do těchto situací , které jsem tu nastínil nedostali a nemuseli zpytovat svědomí stylem, že já vůl na to lezl, teď jsem v prdeli a nepomůže mi ani svěcená voda, chudáci ty dva lidi co šli po krajnici, ale za deset let až vylezu tak už to neudělám....A moralista nejsem, kdo mě zná tak ví, že jsem taky párkrát udělal píč....ny, ale chybama se člověk učí, že...

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

14.1.2010 v 18:41 | Nahoru | #336
dewwil> jojo vždyť v poho, jen sme si vyměňovali názory jo asi bysme na tom já a x dalších neměli jezdit..tak hlavně nebourat.......

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

14.1.2010 v 20:25 | Nahoru | #337
každej ať si jezdí na čem chce mám kamaráda který má řidičák jen na 11kw a jezdí na otevřené sportovní 600 i v papírech, i já sem nejdřív měl moto a pak dodělával papíry tady to tak chodí

Naposledy editováno 14.01.2010 20:41:13

2 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

15.1.2010 v 10:03 | Nahoru | #338
Je to jednoduchý, nemáš na to papíry tak na to nelez. Znám lidi co mají kompletní "áčko" ale koupili si na začátek 125 hondičku a taky se na tom nechá vyblbnout, nejde o výkon ale o to jak na tom umíš a jak tu motorku ovládáš. Jeden kamarád měl řidičák do 25kw(tatínek koupil Yamahu R600), vezl druhého kámoše, u krajnice stálo auto a chlapec se nestihl vyhnout a spolujezdec trefil kolenem zadní blinkr. Řidiči se nic nestalo, spolujezdec měl sešroubovanou nohu, pár operací a víc jak rok neschopnosti.Policajti ani nepřišli na to že něměl na tý motorce co dělat, že na ní neměl skupinu takže by z toho neměl nic, pokud by teda měl zaplacený povinný ručení a na to dojel. Sice 20000,- je hovno pokuta za čtyři operace a zkurvenou nohu ale aspoň nějaká spravedlnost je, na každýho jednou dojde

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

15.1.2010 v 10:21 | Nahoru | #339
SLÁVA_VOE> tak není to moje první motorka....to že ty co maj neomezený áčko a maj dvácu to schvaluju.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

15.1.2010 v 12:43 | Nahoru | #340
SLÁVA_VOE> jasanec, každej je děsnej borec a pak sem chodí brečet "že kamarádovi sebrali papíry a jak mu to asi dopadne"

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

15.1.2010 v 14:56 | Nahoru | #341
dasik> A každej druhej s neomezeným áčkem je zase hroznej Mirek Dušín

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

15.1.2010 v 22:14 | Nahoru | #342
je problém v zákonech i lidech, nedávno jsem kupoval enduro TT 600, scháněl jsem se po kitu na omezení na 25kw. kamarád dělá v mari-moto řekl mi že kit se dělá, ale super extra českej stát narozdíl od evropský unie na něj sere a neuznává ho... když jsme se pak bavily celkově o kitech na motorky tak mi řekl že na většinu endur kit ČR neuznává, ale je zajímavý, že na většinu silniček ano, R1, MT-01 ale tam je rozdíl na výkonu obrovský. u TT-čka je to "jen" 10kW ale s restrikcí mi to na maximálce sebere 15-20 km/h takže takovej rozdíl to neni, ale kdybych byl bohatej blbeček a měl R1, tak by mě to lákalo to zkusit vymontovat a pořádně to rozjet, ale ten výkon je několikanásobný a tudíž se změní i chování motorky celkově... proto nechápu jak DEBILNĚ je nastavenej zákon, když už to kurva omezim na 25kW tak taky kurva schválím restrikce na všechny motorky abych snížil riziko ojebávání zákona... nebo shcválím hranici 35kW... protože se nemůžou divit, že hodně lidí má v papírech 25kW na starejch šesti-kilech... jinak moto mám na 25kW jen v papírech, aspoň člověk dává daleko větší pozor aby nenaboural... takhle se nic nevyřeší, psal jsem i na ministertvo, ale napsali mi, že přijali můj názor a proberou možnosti. takže nic

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 03:39 | Nahoru | #343
Williams> víceméně souhlasím až na toho bohatého blbhečka s r1 - r1čka se dá pořídit kolem 60ti tisíc, což není zrovna nedosažitelná cifra
A navíc - nejrizikovější skupinou nejsou motocyklisté-začátečníci(byť s psanými 25kW, ale reálnými 70+kW, nýbrž skupina motocyklistů ve věku 25-30 let zdrojem této informace je ministertvo dopravy - výroční zpráva o statistikách nehod motocyklů)
Ovšem co mne v uvedeném zdroji trápilo hodně byl fakt, že 75% nehod motocyklů bylo zaviněno řidičem motocyklu, což stojí za popřemýšlení!!!

2 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 10:55 | Nahoru | #344
Cau, ja pocet tak 7 stranek, je to porad dokola. Kazdopadne k mymu prispevku: nejni nahodou znacka, co udava nizkej vykon uz od vyroby. Tusim ze to dela bud KTM nebo Husaberg, nekde jsem o tom na netu videl nejakej clanek, pokud to najdu, tak to sem dam. Nebo jsem si to s necim splet a mejlim se? Proc by pak treba ctyrkilo enduro melo v papirech 8kW a ne 11/25kW?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 11:08 | Nahoru | #345
Wiblyz> měl jsem funglovku ktm 525 a měla 10kw v papírech,jela jako prase,myslím že 45 kw není moc mimo,nevím proč to tak dělaj

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 11:11 | Nahoru | #346
Wiblyz> pětikilo od enfieldu - je to nafťák a má 12kW(spotřeba pod 2 litry)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 11:26 | Nahoru | #347
motocvok> takze tam by byl typek, kterymu je 18 a ma papiry do 25kW z obliga, kdyz je to tak uz od vyrobce dodavany?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 11:33 | Nahoru | #348
Wiblyz> Z obliga by byl i kdyby měl škrcenou skutečně. Taky vím, že Yamaha a Kawasaki(u ostatních značek nevim) nabízí šestky ve verzi 25kW - je to myšlený tak, že si 18ti letý Jarda koupí 25kW mašinu a po získání A+ si ji nechá otevřít, což se také zapíše do TP(toť teorie - v praxi si takouvou mašinu koupí, hned ji odškrtí a potom střelí dalšímu, co těch 25 v TP potřebuje)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 11:48 | Nahoru | #349
--VinCenzo--> ja spis myslim, kdyz si nejakej typek 18 let a papiry do 25kW koupi treba 525 EXC, ktery ma od vyroby 14kW a pritom to je stejne jen v papirech, muze na to?

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 12:16 | Nahoru | #350
Wiblyz> samozřejmě, hraje se na ten údaj v TP

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 12:22 | Nahoru | #351

Wiblyz>--VinCenzo--> ja spis myslim, kdyz si nejakej typek 18 let a papiry do 25kW koupi treba 525 EXC, ktery ma od vyroby 14kW a pritom to je stejne jen v papirech, muze na to?

podle mě se moc nepočítá s tím,že si něco takovýho koupí někdo na normální ježdění,je to spíš sportovní náčiní

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 12:37 | Nahoru | #352
jasny, ale k ty nehode dojit muze klidne jen pri prejizdeni komunikace, jak by se pak k necemu takovymu postavili policajti a pojistovna?

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 13:15 | Nahoru | #353
sorry, nevěděl jsem že R1 je tak nízko s cenou... ale stejnak když tě chytí na husabergovi a změří výkon tak TP neodpovídá stavu mašiny... tak jak se to pak řeší?

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 13:19 | Nahoru | #354
Williams> to už se na jiném vláknu rozebíralo - nezměří ti výkon, pokud jim to nedovolíš, poněvadž ti nikdo nemůže nařídit, abys jim to hodil na brzdu, v případě nehody je to expertíza, což je něco jiného
to znamená, že pokud by měli pojízdnou brzdu tak tě mohou vyzvat ke změření výkonu, ty to odmítneš a esembáci ti mohou zadržet TP a ty budeš muset pak na stk, kde ti ovšem opět ten výkon nezměří

to jen stručně přepisuju jeden z názorů na tom vláknu, ale nejsem právotepec, takže to nemůžu potvrdit ani vyvrátit, na tomhle vláknu zase někdo psal, že čapli mladíka, mašinu odvezli na expertízu a už to jelo...

Naposledy editováno 16.01.2010 13:21:51

výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 13:33 | Nahoru | #355
a co pojišťovna? ta si to zjistí, jak tu mnoho lidí mnohokrát psalo

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 13:48 | Nahoru | #356

noend>Když to rozštípeš o nějaký auto, tak ti pak stačí jen zařídit aby motor nenastaroval (odpojit nějakej ten drátek)a nikdo ti nic nedokáže i kdyby chtěl..... Poškození v důsledklku nehody ,....... ale neber to moc vážně Je to jen teorie...



Poškození pohonné jednotky - motoru související s dopravní nehodou se řeší opravdu vážně a je to v podezřelosti na pojistný podvod na úrovní nepřímého střetu auto*motorka. Pak se řeší a zkoumá moc věcí....

2 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 14:07 | Nahoru | #357
Nečetl jsem celé vlákno, ale napíšu to, co vím ze své zkušenosti...

Pokud je nehoda na motorce řešená z POV vinníka DN, a neuplatňuje se poškození motoru právě v důsledku tohoto pádu, tak se to řeší ihned jako podezření na poj. podvod. Zkoumá se poškození obalu motoru a možná souvislost s poškozením vnitřních součástí.

Pokud se jedná jen o např. proražení karteru, apod., je to při střetu vozidel řešeno jako každá jiná pojistná událost, pokud samozřejmě motorka - její poškození odpovídá popisovanému neh. ději.

V případě nepřímého střetu se každé poškození motocyklu řeší důsledně, ne z toho, že chce pojišťovna ušetřit za každou cenu, ale z toho dle mého všem jasného důvodu, že se podvody a levý dělali, dělají a dělat budou a to i na motorkách. Upřímně, kdo si platí HAV na motorku, když ta cena za rok je běžně cca 1/3 ceny motorky....

Takže pokud bude jasný vinník třeba řidič osobáku, bude střet vozidel a nebude zrovna poškozený motor - vnitřní části, tak je šance na hlubší zkoumání minimální a to i bez účasti PČR ( pokud bude škoda do 100tis, bez zranění a škody třetí osobě ). Pokud by z nějakého důvodu zjistili, že poškozený motorkář nemá ŘP na zvýšený výkon nad uvedený v TP, je to jako z propadlou technickou - pojišťovna by musela prokázat, že toto bylo příčinou DN a může dát spoluvinu...

Naopak pokud bude motorkář viník DN a nebude vše růžové na první pohled tak v rámci šetření je reálné vypracování posudku na skutečný výkon motoru. Pokud by zjistili že výkon byl vyšší, než na který má motocyklista ŘP, nemusí to jít na PČR a po uhrazení škody poškozenému vozidlu z POV vinníka motorkáře bude vyveden postih 100% vyplaceného odškodnění na řidiče motorky....

(reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 16:08 | Nahoru | #358
Mousebird> vidim to tak nejak stejne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 18:02 | Nahoru | #359

Mousebird>
pojišťovna by musela prokázat, že toto bylo příčinou DN a může dát spoluvinu...


takže musí prokázat že zvýšený výkon je příčinou nehody? resp. dejme tomu že motorkář pojede předepsanou 50kou které by dosáhl i s 25kw a auto ho smete nebo mu nedá přednost pak je stále vina na straně auta a škoda se platí z jeho povinného ručení?

1 reakcí na tento příspěvek výkon v TP vs. reálný výkon po nehodě

16.1.2010 v 18:46 | Nahoru | #360
no takhle by to bylo spravedlivé - jak se tu psalo, že to automaticky otáčí vinu je dost nefér, ale neříkám, že to tak není v našem kocourkově
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist