globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kterou Jawu 350?
Čau, rozhodl jsem se, že prodám Čezetu a pořídím si Jawu 350/640. Hledal jsem na ní na fóru nějaký názory a našel jsem dost negativních, tak mě napadlo, jestli nakonec nebude lepší nějaká starší třistapadesátka, ty většinou lidi chválí. Tak co myslíte? Díky.

Edit: Tak už jsem se rozhodl - pro J350/640.


Naposledy editováno 09.11.2009 21:19:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 13:15 | Nahoru | #31

curdaracer>DMC.motobiker> ...jo a kdyz pises ze si steloval karbce tak JAWKA ma jen jeden....


Nepovídej , to jsou mi ale novinky , ne neboj, byl to překlep , neměl jsem přestavbu na dva...

Jinak ta tvoje přestavba Jawa 350 Café to je nádhera! Opravdu moc povedená, a tu 500 OHC ti přímo závidím , je v moc krásném stavu, ta musí mít ale zvuk, táta mi o ní vyprávěl a prej jezdila lépe jak Norton , škoda že komanči jim to zatrhli, byl to vývoj správným směrem! A ten tvůj Nortoník asi netřeba komentovat , paráda! Také máme pár adetpů na renovaci, ale bohužel není čas...

Naposledy editováno 02.11.2009 13:17:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 13:18 | Nahoru | #32

jawar640> ...Vypadá jako velká motorka a krouták vcelku slušnej...


Počkat, aby nedošlo k mejlce, do Jawek 350 se krouťák nemontoval...

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 13:37 | Nahoru | #33
DMC.motobiker> pulitra sem letos prodal po 13 letech a moc moc km a ted delam dalsiho ale ten uz ma majitele jinak srovnani s nortonem: na es2 sem nejel tak nemuzu posuzovat motor ale ram jo pac je stejnej jak o dominatora a vtom srovnani pulitr prohrava na plny care no vono i to moje stary cb. ram je proste uzasnej no a motorove to pulitr taky projizdi nerovna se dvouvalci vod nortona ani po kotniky.myslim ze pulitr je dost nedotazena motorka a hlavne jako vsechny stary jawky straslive predrazena . jo OHC ma zvuk opravdu krasnej a nezamenitelnej ...

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 13:44 | Nahoru | #34
curdaracer> No tak jasně, Featherbed je Featherbed , a půlitr s rámem z Péráka se mu rovnat nemůže , navíc pokud je ještě dole rozdělenej jestli si dobře vzpomínám, ale o to asi u veterána nejde ne? A možná byl dost nedotaženej, ale byla to od Jawy první velká moderní poválečná motorka a tak je jasné že by to určitě dohnali u dalších 4T modelů, ke kterým už ale bohužel nedošlo , a na jednobuch z Nortona ES2 ten motor prej svojí pružností a živostí měl , spolehlivostí a kvalitou už ale asi ne...

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 13:52 | Nahoru | #35
DMC.motobiker> jako veteran je zajimavej ale to je tak asi vsechno. presto sem ho mel moc rad a bavilo me na nem jezdit. jeste mam kozenej mundur prislusnika SNB ve kterym sem ho prohanel

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 14:44 | Nahoru | #36
curdaracer> Tak to musela být podívaná...

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 14:46 | Nahoru | #37
já bych bral 639 v originálním stavu tak jak má byt. aby to mělo kotouč a přitom 640 bývají dražší navíc se mně ta klasika líbí víc
na přestavby jsem se nikdy nedíval, vypadá to na vyblití.
a kladivek bych se taky nebál, nevidím důvod montovat bezkontakt. když se to udělá pořádně tak to seřízení vydrží 5000 km a aji s rozděláním a složením to zabere čtvrt hodiny.
já mám 632, je dobrá, ale je tam znat že má menší výkon oproti novějším motorům, hlavně do stoupání je to znat. 640 se mně nezadržitelně vzdalovala. já mám maximálku 120 protože se mně motor dál nevytočí a kamošova 639 jezdí 140. ten dvouklíčové buben vepředu neni nic moc, dá se to ale přece jenom kotouč je kotouč a ona ta třipade něco váží, o polovinu víc než mz
jinak já se postavím k těm kteří na jawu nemůžou říct křivý slovo, je to bezproblémová motorka, je strašně vděčná. já jsem za ty tři roky co ju mám nedojel akorát jednou, a to když nechápu jak se mně ulomil držák uhlíků. teda dojel bych, jenomže jsem zrovna byl u kamoša 150km a se svítícím dobijením bych asi takhle daleko nedojel.
na ježdění je strašně příjemná a svým projevem vezme fakt za srdce. taková traktorovitá ale o to je ta jízda lepší. a nejlepší je na ní ten zvuk. ale s dvoukomoráčama zní jak trabant.
jestli jawu někdo kritizuje tak je to většinou člověk co na ní nikdy nejel a má nosánek nahoru

2 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 15:08 | Nahoru | #38
memphis.unv> Tak musíš nastavit jinak předstih a pak bude točit víc , hrál jsem si s tím na Panelce, a když jí dáš větší tak to mělo obrovskej krouťák a hrabalo to na asfaltu jak nic, ale na dvojku to jelo jenom 60 Km/h a pak konec, jako kdyby měla omezovač, prostě to začalo dělat nenene a nic, tak jsem tam dal zase pro změnu menší předstih, a pak to vůbec netahalo, nemělo to krouťák a musel si to roztáčet aby to jelo, ale na dvojku jsem z toho vymačkal 80 Km/h a šla pořád, ještě kdybych dal pod dynamo místo simeringu klapku která by se pak dala otevřít a přisálo by si to vzduch, tak by to tahalo jak raketa! Ale ideál je někde uprostřed, aj krouťák, aj výkon, na Jawě 350 jsem to už ale nezkoušel, tam jsem byl rád že to alespoň chvilku jelo , další věc je ale ta že do toček se to dá na čtverku dostat jedině z kopce, po rovinkách to už docela ztrácí a do kopce na to prostě už nemá výkon, jinak ten motor je ale hrozně podladěnej, od paralelního 2T dvouválce bych čekal bez potíží 10 tisíc RpM jak nic, ale ono to má dost už při 5ti , z Monstera jsem vymačkal 11500 otáček a to je to masivní traktorovitej 4T dvouventil s dvojnásobným obsahem... Jak řikam, když Jawu tak jedině pod r.v. 1970, tam byli ještě na světový úrovni, novější mě sklamaly, a to říkam jako majitel dvou Jaw 350, na kterých jsem jezdil víc jak rok, a opravdu nemám co na ní pochválit...

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 15:33 | Nahoru | #39
DMC.motobiker> to když je předstih větší nebo menší znám, rozmezí je 2,8-3,2 a já dávám ty 3.
když je předstih malé, ta motorka se rozjíždí od volnoběhu skoro aniž bys přidával plyn, motor je strašně pružné, má úplně sametové chod, na dva a půl tisíca ti vyjede každé kopec, ale taky vůbec nejde do otáček a je to nahoře mrtvola. jednou se mně stalo že se mně předstih posunul za jízdy, nechápu jak, ale jelo to 120 do kopca kde se fichtl nechytal s dvojkou a po rovině to potom dál zrychlovalo! jelo to přes 130 a já jsem povolil plyn když motor byl pod šesti tisícama, přičemž jsem se za jízdy nikdy jinak přes 5 nedostal. rád bych věděl na kolik by to až šlo, ale byla tam zatáčka. jenomže pak když jsem zastavil tak ten předstih byl tak velké že to pod dvouma tisícama zdechalo. jinak já bych ocenil na rovince pětku, protože čtverka je přetočená, motor by chtěl ještě dál ale ten kvalt tam neni, jakoby se ztratil, protože tam potřeba je. jo, celá ta mašina je traktorovitá a ten motor to podtrhuje to je vlastně dvoutakt co je tak podladěné že se chová jako čtyřtakt taky je ten motor kurevsky těžké, jak pohyblivý části tak celek, váží nějakéch 50 kilo.
ale krouťák má, rozjede se od volnoběhu a za jízdy utáhne neskutečný věci. akorát je to líná lemra, ale tu silu má
a parametrama je ten motor dobré

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 16:02 | Nahoru | #40

DMC.motobiker>Počkat, aby nedošlo k mejlce, do Jawek 350 se krouťák nemontoval...



Hhe dobrej joke ..Ten krouťák jsem myslel v rámci možností samozřejmě

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 16:05 | Nahoru | #41
docela přemejšlím nad Jawkou...634 se mi líbí nejvíc, ale 640 bude asi nej volba, ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 16:31 | Nahoru | #42

jawar640>Hhe dobrej joke ..Ten krouťák jsem myslel v rámci možností samozřejmě


Jasně , já to chápu , jen že se to tak nabýdlo tak jsem musel...

memphis.unv> No takovej úplně 4T projev mají starý 250 (můj nejoblíbenější je model 353 a pak Panelka, to je myslím 559, jedna z nejherčích motorek té doby a pro mě nejlepší Jawa všech dob ) který se chovají opravdu jako 4T v celém rozsahu otáček, odspoda až do vrchu a mají i takovej pěknej bublavej zvuk , tyhle mašiny prostě nemají chybu, teda až na ten modro bílej kouř co se z nich line... Ale moje 350 ty už tak pěkněj chod neměly, zaprvně ten krouťák tam podle mě jakoby ani nebyl, spíš se to muselo držet v otáčkách, a vrch také nebyl nic extra, nevím, možná mám zkušenosti jen s těma rozhašenýma, ale ten průběh výkonu mě nikdy nějak moc nebavil, a o krouťáku bych v souvisloti s Jawou 350 ani nemluvil , přišlo mi že ten stroj je na ten motor až moc velikej a těžkej aby to mohlo táhnout jak má, nevím no, mě osobně prostě moderní Jawa 350 k srdci nikdy nepřirostla, zato ty starší 250 mě bavily fakt moc a baví a budou mě bavit pořád! Akorát mě dost mrzí že jsem neměl možnost si ozkoušet i staré 350ky z 50tých a 60tých let, ale věřím že to budou také skvělé stroje stejně jako ty 250! Jinak motor z třipade má 50Kg jo? To mě překvapuje, já jsem ho několikrát nesl do druhého patra a nepřišel mi zase tak moc těžkej, hádal jsem že má tak 30Kg maximálně... Jo jinak jak si říkal že se ti jednou během jízdy rozhodil předstih, tak mě se to stávalo tak jednou týdně, ale né naráz, ale postupně, prostě jsem to seřídil, a jezdilo to dobře, a po třech dnech už se to zase hádalo, tak znova a tak pořád dokola, dokonce jsem kvůly tomu měnil i celou tu kulisu na který jsou kladívka, ale stejně to nepomohlo, jednou se mi dokonce stalo že ten motor šel tak proti sobě že i když oba válce běžely, tak to na rovince neutáhno 2ku, divná věc, na 250kách (měl jsem jich 5) jsem to seřídil jednou za čtvrt roku a lítalo to pořád bez potíží , možná by tomu pomohlo to Vape, ale k tomu jsem se už nedostal...

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 16:51 | Nahoru | #43
DMC.motobiker> Jo panelka tu mám taky ze všech jawiček nejradši, byla to první silnější motorka na který jsem jel, to byl traktor táhnulo to pěkně odspodu a nikdy se nám jí nepovedlo vytočit až do konce ten motor pořád táhnul a ten zvuk to byla rajská hudba

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 16:59 | Nahoru | #44
posmen> Jo , cítím to úplně stejně , přesně taková ona je , prostě skvělá!

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 17:34 | Nahoru | #45
jawar640> je tam 32Nm a je to znat. ten motor je sice líné a jeho pružnost je opravdu tragická, ale silu má. tzn nevytáčí se, v z nižších otáček se mu nechce zrychlovat ale třeba do kopca se udrží aji v hodně nízkéch otáčkách aniž by padaly a motoru by to dělalo problémy. a jak se dostane na 3,5 tis tak je z něho drak

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 17:38 | Nahoru | #46
VeFeRák> motor 634 má daleko hladší chod, má vyšší životnost , je tišší.
motor 638 je výkonejší, tvrdší je jak chod tak zvukovej projev.
a nevim čim to ale rozdíl převodovek 634 a zbytku je nebe a dudy, a to se chová jinak aji 632 která by měla byt stejná. 634 řadí aniž by o tom člověk věděl, to je jemňoučký že by člověk nevěřil. zbytek škrčí, dělá rany, je potřeba "nebát se toho" a já nevim co všechno

3 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 17:41 | Nahoru | #47
Díky všem, tak jsem rozhodnutej pro typ 640, Tramp by nebyl špatnej, ale je drahej. Starší 350 budou taky dobrý za super cenu, ale už na ně u nás nemají díly.
Chtěl bych nějakou v původním stavu, s padacím rámem, dvoukomoráčema, a zapalování klidně i kladívkový. A co oilmaster, je spolehlivej?

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 17:44 | Nahoru | #48
DMC.motobiker> z klasiky 250 se mně nejvíc líbí 592.
a ten kouř neni chyba, spálený m2t voní nádherně a já tim mám vždycky provoněné pokoj když přijedu dom a oblečení si tady v pokoju pověsím
dunnn-dunnn-dunnn.... asi už se nikdy nebude vyrábět dvoutakt co by bral tři litry
však taky 638 váží skoro 160 a 632 skoro 180 a jediným rozdílem je ten motor, takže to bude asi ten zakopané pes
je to zvláštní, ta má byla vždycky spolehlivá a bezproblémová

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 17:47 | Nahoru | #49
blue-flash> 640 se stejně dělaly už akorát s bezkontaktem
akorát si rozmysli co se ti bude hodit, tohle jsou krouťáky s dvoukomoráčama a klasikou

a s dílama bych se vůbec nebál, na to se dělá snad všechno, ještě jsem nenašel věc kterou bych na to nesehnal a to v jednom obchodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 17:51 | Nahoru | #50
memphis.unv> dvoukomoráče budou v grafu asi červeně, ne?

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 18:06 | Nahoru | #51
oil master je v pohode u 640 se daval japonskejjen .tam nesmis lejt m2t ale predredenej olej pro to urcenej. kamos ho ma u 250 vodnik a parada najeto ma cca 65000km .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 18:11 | Nahoru | #52
memphis.unv> Ahoj, musim te jenom trochu poupravit...350/640 se rozhodne vsechny s bezkontakt. zapalovanim nedelaly, sam sem takovou mel (r.v. 93) a Vape jsem tam teprve daval ...ohledne dilu te taky trochu opravim, uz jsem tady psal konkretne o tech alternatorech. Shanel jsem je pred trema rokama a musim rict ze nez jsem sehnal tak to docela trvalo, uz se pry nevyrabi a shani se opravdu tezko. Sezenes posledni kusy ruzne po byvalych mototechnach po republice. Sam p. Ruzicka (hlavni a jediny servis v Praze je ruzne shani aby je vubec mohl prodavat. Reseni je jedine porizeni drazsi verze bezkontaktu od Vape, ktera pouziva altiky vlastni

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 18:32 | Nahoru | #53
náhradou za původní altíky ja právě Vape - kompletní sada obsahující jak zapalování, tak alternátor...

nehledě na to, že původní 12v altík má taky svoje vrtochy, kdežto Vape už z konstrukčního principu ne-e

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 18:33 | Nahoru | #54
blue-flash> tak tak

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 18:36 | Nahoru | #55
Lombi> to je snad jedno kdo to vyrábí jestli je to kvalitní, vím že vape alternátory má

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 18:43 | Nahoru | #56
memphis.unv> v tom případě by my víc vyhovovaly klasický vejfuky, ale ty laďáky se zdají hezčí

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 19:02 | Nahoru | #57
blue-flash> to seš asi první

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 19:13 | Nahoru | #58
Měl jsem obě dva typy. 640 na loukoťových kolech s dvoukomoráčeme r.v.94 a pak o rok později klasicku červenou 639 r.v.91. Jsou to až na vzhled a trošku posez stejné motorky, ale mě se kupodivu jezdilo lépe na 639. Dvoukomorové výfuky mají divný zvuk, doutníky jsou klasické jawácké brumendo. Na každé jsem najel kolem 12000tis. km. Obě dvě byly spolehlivé..drobnost typu prasklé lanko od spojky nepočítám. Jen to chce dávat kvalitní olej do benzínu a občas to zkouknout. Dodnes na obě dvě rád vzpomínám. Tak že co koupíš je jedno..zaleží na stavu a co se ti víc líbí.

Naposledy editováno 02.11.2009 19:13:59

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 20:24 | Nahoru | #59

DMC.motobiker>memphis.unv> Tak musíš nastavit jinak předstih a pak bude točit víc , hrál jsem si s tím na Panelce, a když jí dáš větší tak to mělo obrovskej krouťák a hrabalo to na asfaltu jak nic, ale na dvojku to jelo jenom 60 Km/h a pak konec, jako kdyby měla omezovač, prostě to začalo dělat nenene a nic, tak jsem tam dal zase pro změnu menší předstih, a pak to vůbec netahalo, nemělo to krouťák a musel si to roztáčet aby to jelo, ale na dvojku jsem z toho vymačkal 80 Km/h a šla pořád, ještě kdybych dal pod dynamo místo simeringu klapku která by se pak dala otevřít a přisálo by si to vzduch, tak by to tahalo jak raketa! Ale ideál je někde uprostřed, aj krouťák, aj výkon, na Jawě 350 jsem to už ale nezkoušel, tam jsem byl rád že to alespoň chvilku jelo , další věc je ale ta že do toček se to dá na čtverku dostat jedině z kopce, po rovinkách to už docela ztrácí a do kopce na to prostě už nemá výkon, jinak ten motor je ale hrozně podladěnej, od paralelního 2T dvouválce bych čekal bez potíží 10 tisíc RpM jak nic, ale ono to má dost už při 5ti , z Monstera jsem vymačkal 11500 otáček a to je to masivní traktorovitej 4T dvouventil s dvojnásobným obsahem... Jak řikam, když Jawu tak jedině pod r.v. 1970, tam byli ještě na světový úrovni, novější mě sklamaly, a to říkam jako majitel dvou Jaw 350, na kterých jsem jezdil víc jak rok, a opravdu nemám co na ní pochválit...



Motor z 350 je postavený jako nízkootáčkový dvoutakt - čili výkon a kroutící moment v nízkých otáčkách - tzn. velké setrvačné hmoty kliky, velký zdvih vůči malému vrtání - nadčtverec - obdelník - ...a aby si z toho dostal větší výkon, musel by si z toho udělat čtverec nebo podčtverec - zvětšit vrtání, vyrobit více přefukových kanálů a všechny je správně načasovat, vyrobit subtilnější kliku, zvýšit horní a samozřejmě i spodní kompresi (vyvložkovat klikový prostor) a tak dále a tak dále...mnohem lepší je koupit si RD 350

Hlavním nešvárem Jawy 350/63x jsou velké vibrace (nic nového, to každý majitel dobře zná) - jenže v důsledku těch vibrací nejvíce trpí elektrika, což bylo na mé 639 to jediné, s čím jsem měl problém - jednu dobu jsem měl problém, že mi jela jenom na jeden válec - prostě jeden vynechával - pěkně to škubalo - pořád jsem za boha nemohl přijít čím to bylo, vyměnil jsem kladivka (ano, samozřejmě k ničemu)...a pak se koukám - měl jsem zlomené kablíky od kondíků . Nebo mi na ni permanetně hořela pojistka - najel jsem na ni určitý počet km a pak shořela...veškerá elektrika proměřená, po kraťasu ani vidu ani slechu ...kdybych si příště kupoval 350, tak bych všechny dráty natahal znova - a to můžu doporučit všem. Hlavně ty dráty neletovat cínem - to se zaručeně po nějaké době uklepe - koupit fastony a krempovací kleště a udělat to pěkně na sucho - tak se to má správně dělat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 21:34 | Nahoru | #60

blue-flash>memphis.unv> v tom případě by my víc vyhovovaly klasický vejfuky, ale ty laďáky se zdají hezčí



Právě že jse mna grafy taky dal a 7 let jezdíl s klasikama, které už ale nějak ztratily šmrnc, pár pádu ze stojanu a začaly rtezivět, navíc strašně často se vysypaly ty klingeritové těsnící kruhy uvnitř výfuků, muselo se to čistiot, prtože se to zanášelo.. NAkonec jsem sehnal za dobrou cenu dvoukomoráče a rozdíl je obrovský, je to mnohem lepší Sice díra kolem 4tis fakt byla, ale trochu jsem upravil předstih a změnil polohu jehly a jede to fakt citelně mnohem lépe.. Koncovky jsme nechal upravit v TK Moto, zvuk je naprosto výborný a nemá se to jak zakarbonovat, takžte za mě určitě dvoukomoráky (Jen spotřeba šla o 0.5l nahoru, ale je to i tím jinak nastaveným karbcem a halvně to za toho půl litru stojí )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist