bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: startování
30.10.2009 v 15:01
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak řešíte startování po delší době u ER5. Já jsem teď na ní neseděl asi 2-3 měsíce a při startování se nechytá. Má už pravda 11 let. Četl jsem něco o tom, že některé složky se z benzinu za tu dobu můžou odpařit a pak nastává takový problém. Pak něco o vypoušťěcím ventilu u karburátoru, kterým se ten zvětralý benzín dá vypustit. Samozřejmně jsem tomu v té době nevěnoval pozornost a proto teď nevím, jak na to. Dík za každou radu.

startování

30.10.2009 v 15:26 | Nahoru | #1
Dole na pl.komorách jsou šroubky(z každé strany je vidět jeden)ty povol a nech vytéct ten bordel.Musíš mít kohout nastavený na polohu PRI aby se tam dostal čistý benzín.Já je třeba takhle vypouštím když odstavuju motorku na zimu.

Naposledy editováno 30.10.2009 15:27:48

1 reakcí na tento příspěvek startování

30.10.2009 v 15:40 | Nahoru | #2
Když víš,že třeba delší dobu nepojedeš,tak zavři benzín a nech to dobublat.
Příjdeš,pustíš a jedeš.
Pokud tam už necháš starej,tak je dobrý ho vypustit (viz. jak píše kolega). Jinak PRI slouží k přeplavení a jak naskočí,je lepší to přepnout na normální polohu ON. Jo a někdo říká nestartovat na RES,páč voda když se usazuje,tak dole

startování

30.10.2009 v 16:39 | Nahoru | #3
Kdyz nebudes jezdit treba 2mersice tak si aspon zajdu 1-2do mesice do garaze a nastartuj to a nech ohrat na provozni teplotu a vytipni a hotovo... takhle to delam pres zimu... lepsi nez nechavat vypusteny karbece nebo to nechat uplne stat aby se tam pak treba udelala nejaka sracka apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování

30.10.2009 v 17:13 | Nahoru | #4

DědóchJinak PRI slouží k přeplavení



no to se mi snad zdá :\ ne

(reakce na) startování

30.10.2009 v 17:19 | Nahoru | #5

Jurawood>no to se mi snad zdá :\ ne


Jo sorry,aby samovolně natekl do karbců?

1 reakcí na tento příspěvek startování

30.10.2009 v 17:23 | Nahoru | #6
Ja nevim ale kdyz se da kohout na pri a necha stat tak pak chcije benzin ven ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování

30.10.2009 v 17:42 | Nahoru | #7
SensationBlaack> Když máš netěsný vstupní ventil na plovákách tak teče do airboxu.mě takhle natekly tři litříky benzinu do motor.olej přes airbox...

(reakce na) startování

30.10.2009 v 18:21 | Nahoru | #8
V2.forever> Ja to nezkousel na co to budu davat na ppri kdyz zadny kohout nemam nejlepsi je to chodit jednou za mesic nastartovat a nazdar...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování

30.10.2009 v 19:33 | Nahoru | #9

SensationBlaack>Ja nevim ale kdyz se da kohout na pri a necha stat tak pak chcije benzin ven ne?



nechčije ven ale nateče ti přes plovákový ventilky do motoru a to je můžeš mít klidně nový. Protože prostě ventilek o proměru 0,5cm neudrží třeba 15 litru benzínu. Tak stejně i u sacího ventilu dostane se to přes něj do spalováku tak jak tak. Pak přes píst do motoru. Muže to udělat pěknou škodu.....

(reakce na) startování

30.10.2009 v 21:16 | Nahoru | #10
Mišák-NSR> tak nejak nejsem az tak technicky zdatnej... udrzbu si udelam ale nejaky hlubsi vrtani necham na odbornikovi

startování

30.10.2009 v 22:19 | Nahoru | #11
nastartuj auto, dej kabely a toč. se sytičem. až to občas blafne a nic, tak chvilku toč bez sytiču a pak zase s a je.. bude to trvat třeba 5 minut točení. hlavně to nedrž furt a dělej přestávky. točit např. 10 vteřin a pauza.. a pokud je všechno ok, chytne. hlavně, když ti to nebude chtít chytit během první minuty, nekupuju hned nové svíčky, jak půlka expertů tady na foru svíčky dají v klidu 20, 30 možná víc tis km.

2 reakcí na tento příspěvek startování

31.10.2009 v 00:43 | Nahoru | #12
...... Má už pravda 11 let. Četl jsem něco o tom, že některé složky se z benzinu za tu dobu můžou odpařit.......

Ty tam máš ještě původní benzín ??????? Tak to si piš, že se Ti možná odpařil všechen.

(reakce na) startování

31.10.2009 v 01:55 | Nahoru | #13

MilanR1>...... Má už pravda 11 let. Četl jsem něco o tom, že některé složky se z benzinu za tu dobu můžou odpařit.......

Ty tam máš ještě původní benzín ??????? Tak to si piš, že se Ti možná odpařil všechen.

a zustal jenom nacuchly vzduch

(reakce na) startování

2.11.2009 v 13:41 | Nahoru | #14

MilanR1>...... Má už pravda 11 let. Četl jsem něco o tom, že některé složky se z benzinu za tu dobu můžou odpařit.......

Ty tam máš ještě původní benzín ??????? Tak to si piš, že se Ti možná odpařil všechen.



Jo vidím, že jsem to neposkládal moc chytře. Myslel jsem samozřejmně za ty 2-3 měsíce... Jinak taky to vždycky občas nastartuju, ale teď jsem to nějak zanedbal. Tak dík všem za rady, jdu to poléčit.

1 reakcí na tento příspěvek startování

2.11.2009 v 19:22 | Nahoru | #15
No, je fakt, že jsem ani jednou po zimním stání karbce nevypouštěl, a to se mi letos vymstilo...
ale..

Pokud delší dobu stojím, tak udělám tyto úkony:

1. Kohout do polohy PRI. To je by-pas. "Obchází" podtlakový ventil v kohoutu
2. Napočítám do cca 20
3. Přepnu kohout na On, či Res
4. Sytič
5. A nastartuju.

Nebyl zatím problém. Také záleží na stavu baterky.

startování

18.11.2009 v 10:46 | Nahoru | #16
hmmm... takže když mi dandyna stála 3 měsíce, tak to že mi nějak nejede nebude asi motorem, jak sem se dočetl.... jak to vypustím ten benzín, tak kam ho můžu vylét??? Aby mě nezavřely za znečišťování přírody

(reakce na) startování

18.11.2009 v 19:53 | Nahoru | #17

Mišák-NSR>bla bla bla.... Tak stejně i u sacího ventilu dostane se to přes něj do spalováku tak jak tak. Pak přes píst do motoru. Muže to udělat pěknou škodu.....



Tak tohle je teda pro mě docela nesmyslná odpověď....
Pouštení ventilků je bohužel pravda, ale při zavřeném kohoutu to neni v takové míře, jen minimálně...přes sací ventil se to dostat do motoru skoro nemůže, a pokud, tak to je vážně tak děsně minimální množství, že se to stačí odpařovat. Pokud ventil hodně pouští, tak to je na udělání sedel na serdi. Pokud je otevřenej, tak se to krásně odpaří, jak jsem psal.
Další co se mi nelíbí je, že i pokud přes srdce přenesu, že by se tam dostalo hodně benzínu na píst, tak aby to šlo dolů. To by jedině tam musel být nějaký tlak, který by to přetlačil přes kroužky. Pokud někdo bude namítat, že tam je atmosferický tlak, tak ten se vyrovná zespodu od kliky, protože ta je taky přes oddech otevřená. A pokud to opravu tak je a dostane se to dolů, tak ten motor nemůže snad ani jet a když, tak musí žrát oleje jako benzínu, protože jsou minimálně kruhy KO a v horším případě je vyrajtovanej válec....

1 reakcí na tento příspěvek startování

21.12.2009 v 21:37 | Nahoru | #18
Taky mám ted problémy..nechce chytnou,ale nejel jsem natom cca 2-3 měsíce..Daval jsem kohout na Pri ale ani neškytla,,jak jsem tady četl počítat do dvaceti a přepnout..Startoval jsem přes nabiječku,ale ani ťuk jak říkám..Skoušel jsem to cca 4x s přestávkami..Ale taky mám motorku dost v zimném místě,tak nebylo by lepší ji dát na nějakou hodku do tepla???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování

21.12.2009 v 22:34 | Nahoru | #19
zdend.a.> 4x je málo, 20x. znovu. hlavně to napoj na auto nebo něco, ať zbytečně nehutnuješ baterku.

(reakce na) startování

22.12.2009 v 16:45 | Nahoru | #20
Dolík....> díky vyzkouším ..stačí to napojit na nabiječku ne?

startování

30.12.2009 v 21:30 | Nahoru | #21
Trutnováček má pravdu Pak by neměl být problém.

startování

30.12.2009 v 22:02 | Nahoru | #22
ZXR 750 rv 95, chtěl jsem jí nechat spát do jara, ale nedalo mi to. když jsem ji zimoval, nechal jsem dojet vše z karbeců, to jest: vypnout přívod paliva, vypojit pumpu-je tam konektor hned na dosah a nechat dojet do chcípnutí. Trvá to pěkně dlouho, nevěřil bych kolik je v karbecích benálu. jinak jsem ji nastartil i v -10, ale nebylo to hned. asi na čtvrtý pokus. I to je si myslím úspěch.

(reakce na) startování

4.6.2010 v 12:19 | Nahoru | #23
Trutnovacek> Zdravim, kdyz si se takhle rozpovidal, delam vse tak jak mam a stejne ani neskytne pritom uz jsem na ni jezdil tuhle sezonu ale ted z niceho nic nejde. Myslím si, že by to chtělo novou svíčku, patří tam NGK DR 9 EA ? nebo mam dat nejakou jinou docetl jsem ze tyhle NGK za nic nestoji... muzes poradit dik ;)

startování

5.6.2010 v 20:16 | Nahoru | #24
ale er5 se kohout nedá vypnout má 3 polohy přímo z nádrže ,rezervu ,plnění
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 Včera v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist