globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka jako neutrál? je to možný?
 
28.10.2009 v 22:59
Zdravím, možná dost blbý dotaz, ale je u nás o kolí hodně dlouhý kopec dolů a jezdim tudy zkoro každý den...moje motorka má 6kvaltů a neutrál klasika jen mezi 1-2 a tak když jedu z kopce a mám tam vytočenou 6 tak bych rád tam měl neutrál (brzdí mě motor bez plynu) ale je blbost tam kopat neutrál, to by převodovka brečela, tak se chci zeptat zda by nák neškodilo držet celej kopec dolů spojku. asi blbý dotoz, ale zkusím se zeptat:)

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 11:01 | Nahoru | #61
Je teda fakt,že když jedeš tak je spotřeba l/km a když stojíš,tak jsou l/h. Nicméně tohle jsou problémy s autama a to mě nijak netejrá.Jediný co mě těší je fakt,že na motce si můžu nastavit buď l/km nebo kolik km najedu na 1L

2 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 11:17 | Nahoru | #62
Nevím jak u omegy, ale u těch škodovek jsem to práve zkousel. Takže si to běž zkusit, a pak nám můžeš sdělit jak jsi pochodil. Jestli vyfotíš u octavie tacho jak jedeš třeba 50km/h a ukazuje ti spotřebu v L/h tak ti pošlu flašku Vodky, nebo Tuleňa podle toho co piješ

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 11:24 | Nahoru | #63

Dave81>Zkus se projet nějakym modernim autem, pak třeba ten hlad dostaneš taky.

No můj passat 2006 si myslím,že moderní už je A takováý BMW 750i 2007 taky... A VŠUDE se ukazuje spotřeba l/h, ještě sem neviděl při zařazenym neutrálu spotřebu na l/km... Co to je za kravinu? Fakt meleš z hladu...

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 11:25 | Nahoru | #64

racek>Nevím jak u omegy, ale u těch škodovek jsem to práve zkousel. Takže si to běž zkusit, a pak nám můžeš sdělit jak jsi pochodil. Jestli vyfotíš u octavie tacho jak jedeš třeba 50km/h a ukazuje ti spotřebu v L/h tak ti pošlu flašku Vodky, nebo Tuleňa podle toho co piješ



KAždopádně si myslím, že si panáček plete momentální a průměrnou spotřebu, to by se pak vysvětlovalo, že to máš v l/Km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 11:27 | Nahoru | #65
Dave81> No popravdě řečeno, pokud tam máš neutrál tak tě zajímá spotřeba na l/h, ne? Na co by ti byla spotřeba l/km, když třeba stojíš v koloně a chceš vědět jak dlouho ještě vydrží benzín

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 11:29 | Nahoru | #66

Dave81>Maradonna> vidíš, a mě pitomá fábka ukazuje spotřebu v závislosti na rychlosti, a dokonce i pozná, jestli stojí, nebo jede. Buď je chyba v tvym oplu, nebo v tobě. Myslim, že když jedeš, zajímá tě spotřeba na 100 km, a ne na hodinu, co myslíš??



Protože je to jen pitomá fabka Přece jenom v lepších autech, ten počítač je chytřejší a ví, že pokud stojíš na neutrál tak spotřeba je l/h a ne l/km, takže ti to i přepne jednotky na l/h...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 11:32 | Nahoru | #67

racek>Nevím jak u omegy, ale u těch škodovek jsem to práve zkousel. Takže si to běž zkusit, a pak nám můžeš sdělit jak jsi pochodil. Jestli vyfotíš u octavie tacho jak jedeš třeba 50km/h a ukazuje ti spotřebu v L/h tak ti pošlu flašku Vodky, nebo Tuleňa podle toho co piješ

Ale o to právě jde, že v těch moderních autech se ti to přepne, při vyřazení na neutrál, ať jedeš nebo ne... U passatu je pořád l/km, ve chvíli kdy zařadím neutrál (ať stojím nebo ne) tak momentální se ukazuje v l/h, takže tu nemelte něco o moderních autech, když to srovnáváte ve fabii, nic proti škodovce, ale AUdiny měli už před 20 lety pomalu lepší výbavu než dnešní fabie,apod...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:07 | Nahoru | #68
Tomáš_GSR> Asi si to nepochopil, tomu auto (jako myslim tu blbou fabku) je jedno jestli tam má neutrál, nebo rychlost. Když jedeš máš to v l/100km, když stojíš tak v l/h, okamžitou a průměrnou spotřebu se nepletu, mluvim o okamžitý. Svoji fabku sem uvedl jako příklad. Doufám, že teď už chápeš, že i v tý koloně mi to jasně ukáže kolik hodin tam můžu stát :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:14 | Nahoru | #69
Dave81> Tak ale v tom případě jestli to tak opravdu je, to je naprd... Protože na ten neutrál stejně nikam nepojedeš max. z kopce ,nebo kousek po rovině a nepojedeš pořád stejnou rychlostí, takže ukazovat spotřebu l/km při zařazeným neutrálu je podle mě blbost, spotřeba je konstantní v l/h, prostě ta spotřeba se nemění zůstává stejná ať jedeš nebo stojíš. U mě se spotřeba v l/h ještě mění při zapnuté klimatizaci, apod. pak narůstá jinak mám 0,7 l/1h

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:16 | Nahoru | #70
jedna plnej , dvě plnej - neutrál a jedu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:18 | Nahoru | #71

Dave81>Tomáš_GSR> Asi si to nepochopil, tomu auto (jako myslim tu blbou fabku) je jedno jestli tam má neutrál, nebo rychlost. Když jedeš máš to v l/100km, když stojíš tak v l/h, okamžitou a průměrnou spotřebu se nepletu, mluvim o okamžitý. Svoji fabku sem uvedl jako příklad. Doufám, že teď už chápeš, že i v tý koloně mi to jasně ukáže kolik hodin tam můžu stát :)



pojď na pivo

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:21 | Nahoru | #72
Tomáš_GSR> Ten počítač totiž nezajímá co máš zařazeno, zajímaj ho jen dně věci - kolik dává jednotka v tu chvíli benzinu a jakou jedeš rychlostí, z toho počítá spotřebu. Když je rychlost nula, vyhodí spotřebu v l/h. Přijde mi to logický. Jinak ten ukazatel okamžitý spotřeby teda stejně nemá moc vypovídací hodnotu. Ale určitě si vyzkoušej, jestli ses nespletl, s passatem i audinou už sem taky jezdil, myslim, že ten palubák fungoval úplně stejně jako ve fábce.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:24 | Nahoru | #73
dva_hrnce> dneska?

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:25 | Nahoru | #74
třeba hned

Naposledy editováno 29.10.2009 12:25:42

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:34 | Nahoru | #75

dva_hrnce>C:J: warťas měl volnoběžku na všech kvaltech a ještě k tomu vypínací a zapínací

jj, když dneska vezu nějakýho mlaďase Trabukem, tak se docela diví jak sem vyřadil aniž bych se dotknul řadičky



Pokud si vzpomínám, tak jsem kdysi žasnul nad vychytávkama trabanta, kde mi kámoš (jezdil s ním a miloval ho) vysvětloval proncip mechanického upravování předstihu v závislosti na otáčkách motoru - odstředivou silou se předstih posouval na vyšší hodnotu - geniální Dneska se o toto snaží řídicí jednotka

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:40 | Nahoru | #76
jj, tam k tomu stačily 2 pružinky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 12:47 | Nahoru | #77
1100Virago> který ložiska máš na mysli, nějak tomu moc nerozumím. myslíš např. ložiska na hřídeli v převodovce, kterou zadní kolo roztáčí rychlostí např. 100km/hod ale mazací tlak odpovídá stání případně pomalý jízdě? nebo ještě nějaký další ložiska?

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 13:00 | Nahoru | #78
Koukám,že jsem byl jen slabej odvar na začátek

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 16:01 | Nahoru | #79
Matess727x> já bych zase řekl že to blbost je,jezdím s kamionem,a jsem automechanik. Takže pokud nejezdíš ve škodovce nebo jiným technickým zázraku komunistickýho bloku,tak ve chvíly kdy jedeš z kopce a necháváš tam rychlost,má motor nulovou spotřebu. Když vyřadíš bere si něco kolem litru na hodinu běhu. Není to moc ale je to argument. Mimo to,když vyřadíš,auto se z kopce rozjíždí samovolně,takže stejně pak pod kopcem zařadíš,a nejspíš i přibrzdíš,aby jsi zvládl zatáčku. Takže ve finále z hlediska hospodárnosti je blbost vyřazovat. Ale vyřazovat u motorky,vyjma dvoutaktu s mixérem je podle mě blbost. Konec konců,pokud to nedoporučuje výrobce,ani tu spojku u dvoutaktu bych nevymačkával,zbytečně se namáhá a pokud se dvoutakt jen točí bez spalování,nepotřebuje píst tak silný mazání,jako pod plynem kdy se olej ve válci pálí. Ale jak říkám pokud to nedoporučuje výrobce,o čemž pochybuji.

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 16:41 | Nahoru | #80
jen takovej postřeh...podle mě nanic přidávat plyn z kopce ma (2T) pokud má mixér....olej tam jde v závislosti na otevření plynu, ale podle mího i v závislosti otáček kliky..... takž plyn může bejt zavřenej... nebo kecám?
pokud mažu směsí tak je to jasný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 17:52 | Nahoru | #81
Tomáš_GSR> nema to cenu se hadat, oni totiz nepochopi, ze pri zarazenem neutralu je uplne jedno jestli auto jede nebo stoji a motor si bere uplne stejne v obou případech a proto to ukazuje v litrech na hodinu...

zkuste se rozjet na 100kmh vyřadte, podivej se kolik to ukazuje a pak pribrzdi prudce na 50kmh, zdvojnásobí se ti hodnota??? Asi tezko!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 17:53 | Nahoru | #82
Němec: jj, ložiska hlavního a předlohového hřídele převodovky. Nejvíc je zatěžováno výstupní ložisko. A nejšílenější nápad je při jízdě z kopce na neutrál ještě vypnout motor, aby se tak šetřilo palivo. Protože pak nejsou kluzná ložiska mazaná vůbec.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 18:08 | Nahoru | #83

cccp>jen takovej postřeh...podle mě nanic přidávat plyn z kopce ma (2T) pokud má mixér....olej tam jde v závislosti na otevření plynu, ale podle mího i v závislosti otáček kliky..... takž plyn může bejt zavřenej... nebo kecám?
pokud mažu směsí tak je to jasný...



Jde oto, že každej motor s karburátorem, i při režimu brždění motorem pouští palivo u 2T s olejem..Takže maže..jenže ho tam pouští asi tolik kolik by stačilo na volnoběh, jenže ten motor může mít 5,6,7,8,9 atd.. tisíc otáček..Ale i tak je tam něakej film a ten se po 100metrech brždění neotře..Další věc u 2T je když ho dlouho držíš furt pod krkem, jak bylo řečeno olej se víc pálí a hodně ho taky vylítá s nezpáleným benzínem a válec se taky zase až tak dobře nemaže..Takže když dlouho brzdíš motorem, nebo když ho dlouho držíš pod krkem stačí jemně parkrát protočit..U vtřiků je to jasný nic si to nebere a brzdit z kopce taky potřebuješ, buď před tebou jede něakej jarda co za každou cenu nesmí překročit 90km/h nebo zase nemůžeš nechat rozpálit auto na 90ce na 130cet..Když jedu z kopce a furt mi to při pátým kvaltu zrychluje hodím za 4, stejně tak když potřebuju přibrzdit a 5ka už je podtočená hodím za 4..Ale brzdím motorem furt..Na motorce z kopce furt přes kvalt, stejně má motorka tak malou váhu že to zpomaluje dost ikdyž vymáčkneš spojku..A vymáčknou, pak pustit zrychlit pak vymačkout, za chvíli jedeš 90,85,80 zase pustit a zrychlit je kokotina přeci ne?

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 18:13 | Nahoru | #84
Vyřazovat na neutrál má cenu asi v tomto případě : nic kolem nejede, nikdo mě nebude zpomalovat, já nebudu nikoho brzdit..Seš někde na kopci máš tam kilo a víš ,že pod kopcem je kilometr rovinka (na konci např. 50km/h) a za ní další kopec dolů (pod ním např. 90km/h) za ním další rovinka kde na konci rovinky máš 50km/h a akorát vjíždíš do vesnice

Naposledy editováno 29.10.2009 18:15:38

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 18:29 | Nahoru | #85
Taky bych se nezlobil, kdyby moje motka měla ještě jeden neutrál nahoře. Byl jsem z fíka taky zvyklý z prudšího kopce vyřazovat. Nevím jak je to u ostatních dvác, ale Blata brzdí po ubrání plynu jak traktor. Auta přede mnou mi šajnujou do ksichtu brzdovkama a já na 6ku jen trochu uberu. Při klidnější jízdě mimo obec bych tam kolikrát rval sedmičku. Na 6ku točí při padesátce 4500ot/min. Za lanko škrtící klapky musím tahat prakticky stejně, ať jedu do kopce nebo z kopce.
Proto jsem sháněl o zub větší řetězové kolečko. Zatím teda bezvýsledně. Chtěl bych ho alespoň zkusit, kdyžtak vrátit původní převod. Snad by klesla spotřeba, přestože je moc dobrá. Obavu mám akorát z dálnice, kde to chce přeci jen sílu na překonání odporů. Holt by se muselo víc lítat na 5ečku.

Jinak spojku bych raději netrápil. Nejde jen o lamely, ale taky o vypínací ložisko. Mohla by se rychle rozštelovávat vůle lanka a bod záběru.

2 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 18:55 | Nahoru | #86
Tady se to rozjelo...

U aut se vyrazuje pokud by mne motor brzdil/zpomaloval. Neustale pridavani plynu nebo nasledny rozjezd vyjde totiz draz. Tedy hlavne mirna klesani, roviny a dojezd do daleka. Overeno a zmereno. Plati hlavne u tezsich vozidel nebo u vozidel s nizkym vykonem na jednotku hmotnosti (motor nepracuje v optimalnim rezimu a musi pro rozjezd dostat napit).

Jasne, ze pokud naopak potrebuju brzdit, tak nevyrazuju. Ba naopak, podradim, aby napriklad motorovka mela otacky a tim padem i vykon. Plati hlavne pro klesani, ale bacha v zime a obecne na kluzkem povrchu, brzdi to jen na hnane napravy. Hlavne timhle nenamaham provozni brzdy, ktere mozna pred zatackou budu potrebovat neunavene/neprehrate.

Moderni motory, vsechny, pokud jedete se zarazenou rychlosti a nemate nohu na plynu od urcitych otacek (ochrana proti zhasnuti motoru) vypinaji davkovani paliva. Palubni pocitace u stojicich vozidel obvykle udavaji spotrebu v l/h a ne v l/km, obvykle na tuto funkci konstrukteri prisli selskym rozumem sami. Obvykle jezdim novymi Mercedesy, ale snad je tohle normalni i jinde.

Na motorce pokud neni neutral mezi 5 a 6 nebo proste nejvyssim a kvaltem hned po, bych nevyrazoval, tedy pokud vyrobce nedoporucuje jinak. Nebo se nekomu chce tam kopat X kvaltu nahoru a dolu pres roztocene hridele nesynchronizovane motocyklove prevodovky? Chudak mala.

Drzet spojku, neni pro loziska stavena pro radialni zatizeni a jen kratkodobe axialni zatizeni taky nic moc. Klika. To je podobny pripad jako startovani studeneho motoru s vymacknutou spojkou. To to navic jeste vubec nemaze. Tohle plati hlavne pro automobilove motory stavene na vysoke km probehy. Dnesni elektricke spoustece spalovacich motoru a maziva jsou na ponekud jine urovni nez byly u Schade 100 v 70tych letech. Diky bohu.

Vsechno se hodi ale vzdy do urcitych podminek, teorie na papire je dobra jako podklad pro praxi. Bez praxe je to cele na nic. O tom co se kde hodi musi premyslet ridic. U profesionalu se to pozna na spotrebe a rychlosti.

Bych se ale vratil k motocyklum. Nevymyslejte kraviny a jezdete. Kdyz Vam neco prijde divne, asi to je divne a nema se to delat.

Edit: Souveti.

Naposledy editováno 29.10.2009 18:57:54

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 19:00 | Nahoru | #87
MarioV2> Se vším souhlasím

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 19:12 | Nahoru | #88
ja v aute davam neutral kvuli tomu, ze dal dojedu a ne ze to min zere (coz je blbost)
proste mi vadi ze ve 130 se to auto brzdi, kdezto na neutral drzi rychlost nebo jeste zrychluje (s kopce ).

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 19:36 | Nahoru | #89

1100Virago>Němec: jj, ložiska hlavního a předlohového hřídele převodovky. Nejvíc je zatěžováno výstupní ložisko. A nejšílenější nápad je při jízdě z kopce na neutrál ještě vypnout motor, aby se tak šetřilo palivo. Protože pak nejsou kluzná ložiska mazaná vůbec.


Ale dvoutakty přece tlakový mazání nemají, nebo jo?
Já měl zato že tam se maže jen tím jak se kola brodí v oleji

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 20:19 | Nahoru | #90
No to je mi teda dotaz !!! Když budeš dlouho držet spojku a ještě k tomu za jízdy, bude tim trpět spojková kulička, lamely a já nevim co ještě.
Na druhou stranu neni taky vůbec vhodný jet rychle s vytočeným motorem se zavřeným plynem - to by jsi taky mohl krásně ten motor zadřít . To platí jen u 2taktu .....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist