2 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?
U aut se vyrazuje pokud by mne motor brzdil/zpomaloval. Neustale pridavani plynu nebo nasledny rozjezd vyjde totiz draz. Tedy hlavne mirna klesani, roviny a dojezd do daleka. Overeno a zmereno. Plati hlavne u tezsich vozidel nebo u vozidel s nizkym vykonem na jednotku hmotnosti (motor nepracuje v optimalnim rezimu a musi pro rozjezd dostat napit).
Jasne, ze pokud naopak potrebuju brzdit, tak nevyrazuju. Ba naopak, podradim, aby napriklad motorovka mela otacky a tim padem i vykon. Plati hlavne pro klesani, ale bacha v zime a obecne na kluzkem povrchu, brzdi to jen na hnane napravy. Hlavne timhle nenamaham provozni brzdy, ktere mozna pred zatackou budu potrebovat neunavene/neprehrate.
Moderni motory, vsechny, pokud jedete se zarazenou rychlosti a nemate nohu na plynu od urcitych otacek (ochrana proti zhasnuti motoru) vypinaji davkovani paliva. Palubni pocitace u stojicich vozidel obvykle udavaji spotrebu v l/h a ne v l/km, obvykle na tuto funkci konstrukteri prisli selskym rozumem sami. Obvykle jezdim novymi Mercedesy, ale snad je tohle normalni i jinde.
Na motorce pokud neni neutral mezi 5 a 6 nebo proste nejvyssim a kvaltem hned po, bych nevyrazoval, tedy pokud vyrobce nedoporucuje jinak. Nebo se nekomu chce tam kopat X kvaltu nahoru a dolu pres roztocene hridele nesynchronizovane motocyklove prevodovky? Chudak mala.
Drzet spojku, neni pro loziska stavena pro radialni zatizeni a jen kratkodobe axialni zatizeni taky nic moc. Klika. To je podobny pripad jako startovani studeneho motoru s vymacknutou spojkou. To to navic jeste vubec nemaze. Tohle plati hlavne pro automobilove motory stavene na vysoke km probehy. Dnesni elektricke spoustece spalovacich motoru a maziva jsou na ponekud jine urovni nez byly u Schade 100 v 70tych letech. Diky bohu.
Vsechno se hodi ale vzdy do urcitych podminek, teorie na papire je dobra jako podklad pro praxi. Bez praxe je to cele na nic. O tom co se kde hodi musi premyslet ridic. U profesionalu se to pozna na spotrebe a rychlosti.
Bych se ale vratil k motocyklum. Nevymyslejte kraviny a jezdete. Kdyz Vam neco prijde divne, asi to je divne a nema se to delat.
Edit: Souveti.
Naposledy editováno 29.10.2009 18:57:54