globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka jako neutrál? je to možný?
 
28.10.2009 v 22:59
Zdravím, možná dost blbý dotaz, ale je u nás o kolí hodně dlouhý kopec dolů a jezdim tudy zkoro každý den...moje motorka má 6kvaltů a neutrál klasika jen mezi 1-2 a tak když jedu z kopce a mám tam vytočenou 6 tak bych rád tam měl neutrál (brzdí mě motor bez plynu) ale je blbost tam kopat neutrál, to by převodovka brečela, tak se chci zeptat zda by nák neškodilo držet celej kopec dolů spojku. asi blbý dotoz, ale zkusím se zeptat:)

2 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 18:55 | Nahoru | #1
Tady se to rozjelo...

U aut se vyrazuje pokud by mne motor brzdil/zpomaloval. Neustale pridavani plynu nebo nasledny rozjezd vyjde totiz draz. Tedy hlavne mirna klesani, roviny a dojezd do daleka. Overeno a zmereno. Plati hlavne u tezsich vozidel nebo u vozidel s nizkym vykonem na jednotku hmotnosti (motor nepracuje v optimalnim rezimu a musi pro rozjezd dostat napit).

Jasne, ze pokud naopak potrebuju brzdit, tak nevyrazuju. Ba naopak, podradim, aby napriklad motorovka mela otacky a tim padem i vykon. Plati hlavne pro klesani, ale bacha v zime a obecne na kluzkem povrchu, brzdi to jen na hnane napravy. Hlavne timhle nenamaham provozni brzdy, ktere mozna pred zatackou budu potrebovat neunavene/neprehrate.

Moderni motory, vsechny, pokud jedete se zarazenou rychlosti a nemate nohu na plynu od urcitych otacek (ochrana proti zhasnuti motoru) vypinaji davkovani paliva. Palubni pocitace u stojicich vozidel obvykle udavaji spotrebu v l/h a ne v l/km, obvykle na tuto funkci konstrukteri prisli selskym rozumem sami. Obvykle jezdim novymi Mercedesy, ale snad je tohle normalni i jinde.

Na motorce pokud neni neutral mezi 5 a 6 nebo proste nejvyssim a kvaltem hned po, bych nevyrazoval, tedy pokud vyrobce nedoporucuje jinak. Nebo se nekomu chce tam kopat X kvaltu nahoru a dolu pres roztocene hridele nesynchronizovane motocyklove prevodovky? Chudak mala.

Drzet spojku, neni pro loziska stavena pro radialni zatizeni a jen kratkodobe axialni zatizeni taky nic moc. Klika. To je podobny pripad jako startovani studeneho motoru s vymacknutou spojkou. To to navic jeste vubec nemaze. Tohle plati hlavne pro automobilove motory stavene na vysoke km probehy. Dnesni elektricke spoustece spalovacich motoru a maziva jsou na ponekud jine urovni nez byly u Schade 100 v 70tych letech. Diky bohu.

Vsechno se hodi ale vzdy do urcitych podminek, teorie na papire je dobra jako podklad pro praxi. Bez praxe je to cele na nic. O tom co se kde hodi musi premyslet ridic. U profesionalu se to pozna na spotrebe a rychlosti.

Bych se ale vratil k motocyklum. Nevymyslejte kraviny a jezdete. Kdyz Vam neco prijde divne, asi to je divne a nema se to delat.

Edit: Souveti.

Naposledy editováno 29.10.2009 18:57:54

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 19:00 | Nahoru | #2
MarioV2> Se vším souhlasím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 21:01 | Nahoru | #3
MarioV2> tak já třeba mám v manuálu nejeďte dlouho z kopce se zavřeným plynem - a jak toto chceš vyřešit, než vymačknutou spojkou?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist