1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leštění kanálků
Bubenik15>C.J.> a já bych ti přeleštil jednu z prava..;)
cením si toho, že děláš na tom vše sám, ale prostě takhle zprasit čízu je proti mému přesvědčení
2 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Leštění kanálků
Zkus si to někde najít tu teoretickou stránku proč tomu tak je určitě najdeš, kdo hledá najde..
Lepší něco přečíst
A) Zde je znázorněno prodění na lesklém povrchu - tedy ideálně rovném, bez hrbolů, nerovností, vrypů apod... Takové proudění se nazývá laminární. Těsně nad povrchem vzduch téměř stojí. Čím více se od povrchu vzdalujeme, tím roste rychlost proudění, až se v jednom okamžiku růst rychlosti zastaví na určité hodnotě. To je znázorněno šipkami - ty se odborně nazývají proudnice. Vrstva, kde rychlost stále roste se nazývá laminární vrstva - na obrázku je vyznačena tou malou kótou.
B) Zde je znázorněno proudění na matném povrchu - bez větších nerovností, ale ne ideálně hladký. Proudění těsně nad povrchem se nazývá turbulentní, na obrázku je vyznačena turbulentní vrstva. Tedy těsně nad povrchem a v určité vzdálenosti od něj se vzduch pohybuje turbulentně - na obrázku je vidět, že se proudnice různě vlní - pohyb rozhodně není takto hezky vlnitý, ale pro naše vysvětlení to stačí. V určité vzdálenosti od povrchu se proud ustálí v přímém pohybu a v plné rychlosti.
Závěr: záměrně jsem nenapsal velikosti laminární ani turbulentní vrstvy, protože to snad ani obecně nejde. Možná na to jsou nějaké vzorečky, ale já je neznám. Důležité je, že za určitých podmínek lze při matném povrchu dosáhnout lepších výsledků než u leštěného, tedy turbulentní vrstva bude menší než laminární. Těmi podmínkami mám na mysli zejména to, jak moc "hrubý" ten matný povrch bude. Určitě bude lepší zrcadlový povrch než povrch hrubý jako rašple, pak by byla laminární vrstva znatelně menší než turbulentní... Tedy leštěným povrchem se nic nezkazí, ale dá se získat ještě o ždibek více... Tak tolik teorie, hurá na praxi
PS: u těch vzdáleností se bavíme v řádech mikrometrů, rozhodně ne milimetrů apod.
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
1 reakcí na tento příspěvek Leštění kanálků
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 | Hovořak1 | 3 | 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1 |
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 | RockNRolenc | 11 | 21.9.2022 v 17:47 VGT |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |