Olej neni primo ve vane, ale v nejake externi nadobce nebo v ramu...v cem je teda potom vyhoda suche skrine?
A vypousteci sroubek je potom na nadobce, nebo porad klasicky na spodku motoru?
diky :shy:
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
Výhodu to má i ve snížení světlé výšky motorky bez výrazného zvýšení těžiště.
Běžně to mají endura a ze silniček si vybavuju tak Buell, Aprilie,
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
(jináč u některejch motorů ta klika skutečně brodí ale to je záležitost poněkud větších motorků) )
Nicmene konstrukce motoru se suchou skrini je ponekud narocnejsi, jak z hlediska navrhu tak i provedeni. Ale pro vysokootackove motory a tam kde potrebujes nizsi zastavbu a teziste se to vyplati. Nak
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
Znatelný je i když se sníží tlak v klikové skříni např. na 0,3 baru. Dokáže to kompenzovat ztráty v převodech (vyzkoušeno)
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
Nak: pod pojmem boxer se mi na prvním místě vybaví BMW. Ale nevím sakra kterej z těch jejich boxerů má suchou skříň. Myslím že žádnej. Teda přibližně žádnej. Snížení tlaku se dělá výfukem.
Něco třeba zde: http://www.r1-forum...wthread.php?t=146129
Běžně se délá u motorů které pracují ne vždy ve vodorovné poloze a hrozí nasátí vzduchu do sacího koše tzv.odlití oleje.
Konstrukčně je to složitější protože potřebujete dvě čerpadla,potrubí mezi klikovou skříní a nádržkou oleje.
U motocyklů to nemá takovývelký význam,neboď většina má společnou náplň pro převodovku a ta pokud nemá tlakové mazání potřebuje hladinu oleje.
Rozstřikem ještě před časem mazala Husqvarna.Proto neměla ráda dlouhé jízdy po silnici.
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suchá skříň
No...........možná bych mohl zmínit, když jsem poprvé kontroloval hladinu oleje u TRX 850 a netušil jsem, že u suché klikové skříně není za studena v okénku nic vidět. Výsledkem bylo, že v jednu chvíli bylo v motoru 8 litrů oleje a v okénku pořád ani kapka :lol: . Njn chybama se člověk učí, ale čuměl jsem na to tehdá pěkně divně :)
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
No právě že nikde nic neteklo. Chvíli jsem myslel, že je v motoru schovaná černá díra. Ale když jsem zkušebně protočil motor přes startér s otevřeným nalejvacím otvorem, parádně mi to během těch pár otočení nahodilo celou stěnu garage :lol:
2 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
zahřeješ motor na provozni teplotu, vypneš motor a pak kukáš do okýnka, hladina musi byt mezi ryskama.
Množství oleje:
Pravidelná výměna - 3,5 litru
Pravidelná výměna včetně filtru - 3,6 litru
Celkové množství (při půleni motoru) - 4,2 litru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suchá skříň
No tak na to pozor, neaplikovat Ladův postup !!!
Motor na provozní teplotu zahřej, to je samozřejmé, ale pak ho hlavně vypni!!! (Já kontroluji vždy, když uklízím po jízdě do garage. Hlavně nekontrolovat při chodu!!! Nech to trošíčku ustát, ideálně tak na cigárko a pak zkontroluj hladinu v okénku. Motorka samozřejmě musí být rovně, ne na bočním stojanu, ale to považuji za logické.
No tak na to pozor, neaplikovat Ladův postup !!!
Motor na provozní teplotu zahřej, to je samozřejmé, ale pak ho hlavně vypni!!! (Já kontroluji vždy, když uklízím po jízdě do garage. Hlavně nekontrolovat při chodu!!! Nech to trošíčku ustát, ideálně tak na cigárko a pak zkontroluj hladinu v okénku. Motorka samozřejmě musí být rovně, ne na bočním stojanu, ale to považuji za logické. [/quote]
jo sem to uz dopsal, jasne ze při vypnutem motoru :)
1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň
Slávek> to že ráda papá volejíček sem už zjistil :puke: Takže si ani nedokážeš představit to nadšení, když sem zjistil, že mi z toho taky teče. :D Páč to znamená že mi ho to nežere litr na tisíc, ale možná jenom třičtvrtě :lol: