globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suchá skříň
 
2.7.2007 v 13:33
Zdarec, mohl by mi nekdo vysvetlit princip suche skrine? Asi sem debil, proste mi to neni jasne :lol:
Olej neni primo ve vane, ale v nejake externi nadobce nebo v ramu...v cem je teda potom vyhoda suche skrine?
A vypousteci sroubek je potom na nadobce, nebo porad klasicky na spodku motoru?
diky :shy:
Předchozí
1 2
Následující

Suchá skříň

2.7.2007 v 14:22 | Nahoru | #1
VÝHODA JE V TOM,ŽE ČERPADLO BERE OLEJ V JAKÉKOLIV POLOZE STROJE,olej je jak ve vaně,tak v nádobce a vypoušťák je jak na vaně,tak na nádobce :)

Suchá skříň

2.7.2007 v 14:23 | Nahoru | #2
při vetších náklonech jako když to hodíš na zadní tak se ti olej přeleje do zadní strany vany a nenaseje se ti olej proto dělaj ještě jednu nádobku do který se to přečerpává z vany a z tý nadobky se to čerpá do mazacích míst.

Suchá skříň

2.7.2007 v 21:22 | Nahoru | #3
kromě zmíněnejch výhod při náklonech bylo hlavním důvodem zavádění suchých klikových skříní v motosportu snížení ztrát při brodění kliky olejem (v další fázi se začly dělat klikový skříně válcovýho tvaru kvůli víření)

Suchá skříň

2.7.2007 v 22:39 | Nahoru | #4
tak jak tu psali kluci predemnou.... proto jsem si koupil dokonalou motorku se suchou klikovou skrini *yes*

presneji je to popsane v technicke rukoveti motocyklisty

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

3.7.2007 v 06:57 | Nahoru | #5
Combust> myslíš, že v mokré skříni se brodí klika v oleji? To by asi moc nejelo a dalo by se to použít jen u velmi pomaluběžných motorů. Nedokážu si představit ty ztráty co by tam byly, když se u sportovních motorů odsává i vzduch, aby se ztráty snížily a to si porovnej vizkozitu vzduchu a oleje.

Výhodu to má i ve snížení světlé výšky motorky bez výrazného zvýšení těžiště.
Běžně to mají endura a ze silniček si vybavuju tak Buell, Aprilie,

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

3.7.2007 v 10:13 | Nahoru | #6
gsx-roll: dobrá, blbě sem se vyjádřil, klika nebrodí olejem ale pohybuje se ve směsi rozcákanýho oleje a vzduchu která tam vznikne průvanem od kliky a od pístů
(jináč u některejch motorů ta klika skutečně brodí ale to je záležitost poněkud větších motorků) )

(reakce na) Suchá skříň

3.7.2007 v 10:33 | Nahoru | #7
GSX-Roll>Nechtěl jsi náhodou napsat ZVÝŠENÍ světlé výšky bez zvýšení těžiště? popř. snížení těžiště bez snížení světlé výšky.

(reakce na) Suchá skříň

3.7.2007 v 10:47 | Nahoru | #8
combust>to se spis pouziva u pomalubeznych motoru vetsich objemu. Ty ztraty brodenim jsou skutecne znatelne. Suche skrine obvykle najdes u motoru typu boxer, ale neni to pravidlo. V letectvi se vyskytuji invertne montovane 4T motory (napr. L40-Metasokol s preplnovanym Walterem M332) a ty maji "hodne" suchou skrin :D
Nicmene konstrukce motoru se suchou skrini je ponekud narocnejsi, jak z hlediska navrhu tak i provedeni. Ale pro vysokootackove motory a tam kde potrebujes nizsi zastavbu a teziste se to vyplati. Nak

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

3.7.2007 v 14:07 | Nahoru | #9
Peťas: jasně. Nějak jsem se do toho zamotal. To je taky když se dělá víc věcí najednou. díky za opravu.
Znatelný je i když se sníží tlak v klikové skříni např. na 0,3 baru. Dokáže to kompenzovat ztráty v převodech (vyzkoušeno)

(reakce na) Suchá skříň

3.7.2007 v 14:09 | Nahoru | #10
GSX-Roll>napr napojenim odvetrani motoru na sani? :) Nak

Suchá skříň

3.7.2007 v 14:18 | Nahoru | #11
Tak me napada, dela se u nejakych motoru odsavani vzduchu ze skrine pro snizeni odporu, nebo je to pichovina?

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

3.7.2007 v 14:26 | Nahoru | #12
Slávek: na sporotovních motorech se to dělá.

Nak: pod pojmem boxer se mi na prvním místě vybaví BMW. Ale nevím sakra kterej z těch jejich boxerů má suchou skříň. Myslím že žádnej. Teda přibližně žádnej. Snížení tlaku se dělá výfukem.

Suchá skříň

3.7.2007 v 14:50 | Nahoru | #13
třeba litrový géesyksero to má od (tušim) 04 - 05 vymáklý tak,že má spojovací kanálky mezi válcema,aby píst sám pod sebou nestlačoval vzduch

Suchá skříň

3.7.2007 v 21:25 | Nahoru | #14
Ten přefuck snižuje zrtáty kompresí a stejně každej víceválec má propojený spodní část všech válců. Jde mě spíš o snížení ztrát vířením, které při točkách kolem až 14 000 (a samozřejmě dnes i víc) jsou opravdu značný.
Něco třeba zde: http://www.r1-forum...wthread.php?t=146129

Suchá skříň

3.7.2007 v 21:49 | Nahoru | #15
Dostali jste se opravdu daleko ve fylozofií suché skříně.
Běžně se délá u motorů které pracují ne vždy ve vodorovné poloze a hrozí nasátí vzduchu do sacího koše tzv.odlití oleje.
Konstrukčně je to složitější protože potřebujete dvě čerpadla,potrubí mezi klikovou skříní a nádržkou oleje.
U motocyklů to nemá takovývelký význam,neboď většina má společnou náplň pro převodovku a ta pokud nemá tlakové mazání potřebuje hladinu oleje.
Rozstřikem ještě před časem mazala Husqvarna.Proto neměla ráda dlouhé jízdy po silnici.

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

3.7.2007 v 22:02 | Nahoru | #16
no mel sem aprilii tuareg 350 Wind a ta skřín tam taky byla (suchá) a olejíček pekně mazal nahoru do rámu kde nahříval rám a zároven se chladil , nasával se do čerpadla a pěkne to promazával a stékal na sitko kde ho čerpadlo o5 odsávalo nahoru, celkem v poho systém akorát při té vyměne holt člověk musel povolovat dva vypouštáky :cool:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suchá skříň

4.7.2007 v 09:01 | Nahoru | #17
Mirek12>

No...........možná bych mohl zmínit, když jsem poprvé kontroloval hladinu oleje u TRX 850 a netušil jsem, že u suché klikové skříně není za studena v okénku nic vidět. Výsledkem bylo, že v jednu chvíli bylo v motoru 8 litrů oleje a v okénku pořád ani kapka :lol: . Njn chybama se člověk učí, ale čuměl jsem na to tehdá pěkně divně :)

(reakce na) Suchá skříň

4.7.2007 v 09:02 | Nahoru | #18
Plejba jr.> :lol: :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

4.7.2007 v 09:09 | Nahoru | #19
Plejba jr.> :D to uz ti muselo tyct prepadem z nadoby na olej.

(reakce na) Suchá skříň

4.7.2007 v 09:42 | Nahoru | #20
GSX-Roll>ja mel na mysli treba motory od porsche a tak... Nak

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

4.7.2007 v 13:21 | Nahoru | #21
Nak: Aha, tak do aut nevidím už vůbec. A co Alfy?

(reakce na) Suchá skříň

4.7.2007 v 13:30 | Nahoru | #22
Slávek-TDM>>
No právě že nikde nic neteklo. Chvíli jsem myslel, že je v motoru schovaná černá díra. Ale když jsem zkušebně protočil motor přes startér s otevřeným nalejvacím otvorem, parádně mi to během těch pár otočení nahodilo celou stěnu garage :lol:

(reakce na) Suchá skříň

4.7.2007 v 16:42 | Nahoru | #23
GSX-Roll>netusim, ale zkusim se zeptat Belfa. Ten alfu ma :) Nak

2 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

5.7.2007 v 10:26 | Nahoru | #24
Plejba jr> potřeboval bych majinko poradit, máš nějakej jednoduchej postup jak zjistit kolik kolik tam toho voleje vlastně je? Páč si nejsem uplně jistej, že to kontroluju dobře a systém pokus omyl, by vyšel asi dost draho :puke:

(reakce na) Suchá skříň

5.7.2007 v 10:31 | Nahoru | #25
marwin3>>
zahřeješ motor na provozni teplotu, vypneš motor a pak kukáš do okýnka, hladina musi byt mezi ryskama.

Množství oleje:
Pravidelná výměna - 3,5 litru
Pravidelná výměna včetně filtru - 3,6 litru
Celkové množství (při půleni motoru) - 4,2 litru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suchá skříň

5.7.2007 v 12:33 | Nahoru | #26
marwin3>>
No tak na to pozor, neaplikovat Ladův postup !!!

Motor na provozní teplotu zahřej, to je samozřejmé, ale pak ho hlavně vypni!!! (Já kontroluji vždy, když uklízím po jízdě do garage. Hlavně nekontrolovat při chodu!!! Nech to trošíčku ustát, ideálně tak na cigárko a pak zkontroluj hladinu v okénku. Motorka samozřejmě musí být rovně, ne na bočním stojanu, ale to považuji za logické.

(reakce na) Suchá skříň

5.7.2007 v 12:37 | Nahoru | #27
Plejba jr.>>
No tak na to pozor, neaplikovat Ladův postup !!!

Motor na provozní teplotu zahřej, to je samozřejmé, ale pak ho hlavně vypni!!! (Já kontroluji vždy, když uklízím po jízdě do garage. Hlavně nekontrolovat při chodu!!! Nech to trošíčku ustát, ideálně tak na cigárko a pak zkontroluj hladinu v okénku. Motorka samozřejmě musí být rovně, ne na bočním stojanu, ale to považuji za logické. [/quote]
jo sem to uz dopsal, jasne ze při vypnutem motoru :)

1 reakcí na tento příspěvek Suchá skříň

5.7.2007 v 17:37 | Nahoru | #28
marwin3> jinak bych dodal, ze prave diky tomu, ze nadoba je nad motorem, je mozny do ni nalit vice oleje a nic se nestane. Jelikoz tyto dvouvalce olej rady zerou, v TDMku jsem pro sichr meril olej na bocnim stojanu - takze na hlavnim byla hladina nad horni ryskou. Ikdyz jsem jel daleko, mel jsem jistotu, ze to nezadru. *yes* Radeji vic nez min. Pri vymene i s filtrem jsem se docetl ne 3.6 jak psal Lada.s, ale 3.9 litru a tak jsem tam klidne hvizdnul ctyrlitrovej kanistr.

Suchá skříň

6.7.2007 v 11:16 | Nahoru | #29
Fajn díky. Mě tam hlavně šlo vo tu prodlevu, když to chcipnu, než se to ustálí a než to začne zase někam stejkat.
Slávek> to že ráda papá volejíček sem už zjistil :puke: Takže si ani nedokážeš představit to nadšení, když sem zjistil, že mi z toho taky teče. :D Páč to znamená že mi ho to nežere litr na tisíc, ale možná jenom třičtvrtě :lol:

(reakce na) Suchá skříň

6.7.2007 v 11:18 | Nahoru | #30
Slávek-TDM>>
aha, ja jsem to vyčetl nekde na netu.
Jinak jsem to delal stejne s kontrolovanim na bocaku, trocha vic oleje nevadi, a jak rikas na delsi cety to bylo lepsi *yes*
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist