globalmoto_duben_nolan





Téma: Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
 
13.8.2009 v 22:37
Ahoj,
dodělávám si papíry na moto, dřív jsem se k tomu nějak neodhodlala, mám 11letého syna a tak byla práce hodně s ním, teď už si začínáme tak nějak užívat každý své "svobody" , já navýšila životní pojistku a hurááááá za splněním svých snů.
Jenže stojím před otázkou, jestli mám začít na slabším naháči, kterého,když položím,tak nenadělám takových škod ,nebo rovnou na CBR 600 F,kterou budu jednou chtít a když bych jí pořídila hned budu se jí pokoušet samozřejmě krotit pozvolna,nejsem bezmozek. Musím se opravdu nejdřív vyjezdit někde na letišti a pak každý den po práci, to je samozřejmé,potřebuju to trošku dostat do ruk.
Budu ráda za každý názor, poučeních jsem slyšela již hodně - včetně mé rodiny,jako že ať přepíšu na svého "milovaného" bratra barák, na druhého životní pojistku a tak - jsou vtipný - nebo ať si koupím babetu ...
Navíc mám problémy i s výškou, měřím 161cm a dělá mi problémy dosáhnout na zem takže zkušenosti,jestli jde nějaká líp snížit...
Zkrátka prosím o každou radu. Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 17:30 | Nahoru | #151
Deadman>Jestli je lepší 250 nebo 500/600 už se tady také probíralo. Mně osobně se na 250 dobře nejezdilo, na 500 to bylo úplně něco jiného. Osobně soudím že nějaká CBF 500 apod. je na rozježdění ideální, ale problém je, že to jsou opravdu motorky tak do města, eventuálně hodně blízko okolo komína. Na "hodných" šestistovkách jako je výše zmiňovaná CBF600 nebo třeba Kawa Er-6f/n se podle mého názoru dá začít v pohodě - tam holt je třeba ale zvážit tu výšku a hmotnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 17:50 | Nahoru | #152

Repulsion> - tam holt je třeba ale zvážit tu výšku a hmotnost.



Slečna sama píše že v autoškole z Horneta nedosáhne a když jí to instruktor nepodrží, tak spadne. A to nemluvím o síle, kterou potřebuješ k tomu donutit motorku ve všech situacích jet tam kam potřebuješ, když jí ještě neumíš přimět ji dělat to co chceš bez použití síly.

Začátečník, a to i zkušenější začátečník, potřebuje motorku, ze které při zastavení dosáhne na rovnou zem OBĚMA PATAMA, a jenom tak těžkou, aby ji rukama udržel za řidítka a narovnal ji, když se mu nakloní o 45 stupňů do strany. Tento soulad mezi fyzickými parametry motorky a fyzickými parametry jezdce je výhodný i pro zkušené jezdce.
Přestože mám na motorkách najeto 160.000km, do města nebo na úzké klikaté silnice beru ze své garáže raději lehkou motorku, než těžkou. Řídí se mi mnohem lépe a ve výsledku jsem i na slabší motorce rychlejší.

Z toho vyplývá, že CBF500 je jako první motorka vhodná pro minimálně průměrného chlapa, Hornet tak možná pro běžného vyhazovače.

1 reakcí na tento příspěvek Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 17:53 | Nahoru | #153
Dobrý den všem přeji
jsem ráda,když někdo dá vědět názor - od toho jsem zde to téma napsala.
Chtěla bych Vám napsat k tomu,že slabší - naučit se nejdřív naplno všechny způsoby (rovinka,zatáčky) a pak teprve silnější -
Do teď jsem si tohle myslela u slabší-silnější super sporty - jako že líbí se mi fároš,ale protože to neovládám koupím si 600rr, až jí "vyjezdím" naplno - což znamená až v zatáčkách budu vědět,že to jde ještě a už to vlastně nejde,tak pak ten litr ano - ale my tady řešíme naháče a kapotu - začátek - neřeším zde supersporta - jestli bych jednou byla pevná v "sedle" a zvládla tohle vše,tak pak to 600rr cébero bych sedlala celá nejšťastnější!!! Ale vím,že jsem uslintánek a budu uslintánek co se týče motorky a tudíž proto koupím něco rozumnějšího,ale nemyslím si,že to rozumné je 250 - teda každopádně,ano,rozumné to je vždy,ale když jsou papíry rovnou na velkou a jezdí se na velké v autoškole,proč dělat krok zpět na slabší??? - to můžu ale rovnou na babetu,protože v tu chvíli zase se může říct,vždyť ta babeta je ještě slabší,tak když začít,tak úplně od začátku no a pak tady máme ale kolo - bez pohonu - to je začátek.
Já jsem opravdu ráda,když tady o tom píšem a ano,máte pravdu,člověk nic neumí,ale to samé budu říkat i za pár let - protože až po tolika letech řízení za volantem můžu říct,že to mám docela docela v nohou... Naopak létama říkám,že čím víc a líp něco dělám,tím větší respekt a úctu k tomu mám... a ať už je to auto nebo moto - stále je to silnice!!! stále je to provoz na komunikaci - stále je to face to face smrti... Jsme všichni na jedné lodi....

A mimochodem kluci,jeden dotaz,nedávno jsem jela od kámoše z Brna, bouřky jak blázen chvílema, byla noc a přede mnou v dálce nějaké stíny a občas světlo, tak už jsem zpomalila a až když jsem přijela blíž,vidím,že předemnou motorkář,kterému nesvítilo zadní světlo a před ním druhý,kterému svítilo - v tu chvíli mě málem švihlo - takže co dělat?????

-nechtěla jsem předjíždět a nějak upozorňovat,aby někdo třeba ze zadu přehlédl dotyčného bez světla,navíc stále pršelo... prostě kus jsem jela za ním,pak jsem zaplesala,když bylo zúžení na dálnici a tak jsem vjela vedle něj už v podstatě menší rychlosti no a v tu chvíli byl sjezd takže jsem neměla šanci upozornit... nechtěla jsem troubit,aby se nelekl, na probliknutí občasné nereagoval... tak věřím a doufám,že jeho noční jízda dopadla v poho...

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 22:29 | Nahoru | #154

Repulsion>......nějaká CBF 500 apod. je na rozježdění ideální, ale problém je, že to jsou opravdu motorky tak do města, eventuálně hodně blízko okolo komína. Na "hodných" šestistovkách jako je výše zmiňovaná CBF600 nebo třeba Kawa Er-6f/n se podle mého názoru dá začít v pohodě - tam holt je třeba ale zvážit tu výšku a hmotnost.



Proč by CBF500 měla být jenom do města nebo na ježdění okolo komína? Já ji mám jako cestovní motorku, je pohodlná a není problém ujet 500-600km za den. Nad 120 trochu víc fouká. Podvozek u CBF je výborný, rám je údajně ze staršího Horneta. Výkonově je na tom podobně (možná lépe) jako např. tvůj Transalp a všechny motorky využívající ten "transalpácký" véčkový motor. Přesto se o Transalpu nikde nepíše, že je slabý, pro začátečníky a na ježdění okolo komína. To je vůbec celkem paradoxní věc, ale asi je to dané tím, že CBF je "pouze" pětistovka, zatímco Transalp "velká" šestpade a lidi to většinou posuzují hlavně podle toho objemu.....

CBF600 a ER-6 jsou sice o něco výkonnější, ale ten rozdíl mi pro praktický provoz nepřijde zásadní. Nekoupil bych si je - zvuk (CBF600), design (ER-6).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 22:51 | Nahoru | #155
katynka7177> Moc jsem tvůj poslední příspěvek nepochopil. Původně šlo o rozhodování mezi 500 a CBR600F. Potom se objevil Hornet a teď CBR600RR a Fireblade. Takže to hrozí fakt velkým průšvihem . Je jasný, že koupit motorku, která se člověku nelíbí, není to pravé ořechové. Ale vybírat to jenom podle vzhledu, je extrém.

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 23:19 | Nahoru | #156
Deadman>
Ahoj,
slečna psala,že nepadá,když ji instruktor nepodrží, ale když první dvě hodiny slezl z motorky a nehleděl na mě,jak mám postavenou stabilitu či co s tou motorkou následně dělám...
Ale to bylo první 3hodiny - a jednou spadla na zem totál se mnou a podruhé jsem ji zachytla na stehně,i když ty řídítka druhý jsou fakt masakr..
Nicméně,kdybych měla brát motku,z které dosáhnu obouma nohama na zem pevně patama, mám asi opravdu skoro dětské odstrkovadlo - a upřímně,neznám moc holek,které dosáhnou tak dobře na zem.
Rozhodně beru názor - pětikilo lehčí - a pro to jsem se rozhodla - hornet dobrý i motor,ale jak píšete,těžké to je jak jak - no je těžká zkrátka...
děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 23:29 | Nahoru | #157
Brouk_Pytlík>

ahoj,
ta myšlenka o tom supersportu byla v tom,že jste tady psali,jak začít na nejslabší 250, že se nejdřív musí naučit ovládat a využívat možnost té motorky, že když si někdo vybere supersporta,nezvolí většinou hned litříka,ale jde do 600rr a pak je rozumné nejdřív vyjezdit to šestikilo do plnejch ve všech směrech a teprve potom ten fároš, já začínám pětikilem,naháčem,nebo chci - tak nemusím jít ještě níž,jak jsem psala,to bych mohla začít kolem.
ale každá motorka - teda teď myslím třídy motorek - má přece jiné vlastnosti, chceš od té motorky něco jiného - tudíž si z té své "kategorie" co mě bude vyhovovat si vyberu nějakou střední cestu, což jsem právě zvolilo buď to péťo nebo horneta a jen z toho důvodu,abych se "opadala" a moc mě to nestálo - jak jsem psala, Hornet je kravička těžká,pro mne ideál to pětikilo.
Opravdu,toto jsem si uvědomila,že na manipulaci a vše ostatní to na pár let vydrží - doufejme ve zdraví a hlavně nasbírám zkušenosti...

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

29.8.2009 v 00:17 | Nahoru | #158

katynka7177>Brouk_Pytlík> ...... že když si někdo vybere supersporta,nezvolí většinou hned litříka,ale jde do 600rr a pak je rozumné nejdřív vyjezdit to šestikilo do plnejch ve všech směrech a teprve potom ten fároš...



Tahle to zrovna moc nefunguje. CBR600RR je sportovní motorka, žihadlo, naprosto nevhodná pro začátečníka. To už je jedno, jestli se začátečník zabije na ní nebo rovnou na tom Firebladu. Přečti si diskuzi, jak jsem dával odkaz. Paní začala na 600RR, chvíli jezdila a za půl roku byl konec. Hornet je něco podobného, ale bez kapotáže.

Začít nahatým pětikilem je rozumnější volba. Jsou to většinou dvouválce, takže mají hezký zvuk, jsou spolehlivé, nenáročné na spotřebu a údržbu a dají se sehnat za dobré peníze ve slušném stavu. Nejsou to slabé motorky. Asi by se dalo říct, že jsou slabší z těch silných. Jsou úplně v pohodě pro normální ježdění. Z nuly na 100 udělají za 5-6s (Octavia 1,6 benzín, 115 koní to má za 12 - to jen tak pro srovnání, když máš zkušenosti z auta). Na výběr z pětikil máš:

Suzuki GS500 - vzduchem chlazená (menší výkon, ale stačí to), celkem malá, dobře brzdí, mohla bys ji zvládnout. Nedávno o ní uvažoval kamarád, tak jsem mu objel pár inzerátů a okolo 50000,- jsou už pěkné kousky z let 2001-04. Být tebou jdu do ní, jestli se ti aspoň trochu líbí. Akorát má kratší servisní intervaly (olej i ventily po 6000km) než ty následující vodou chlazené.
Honda CB500 - vodou chlazená, trochu větší výkon než GS, je dražší a je jich míň na výběr. Osobně se mi moc nelíbí.
Kawasaki ER-5 - nikdy jsem na ní nejel, ale motorově to bude podobné jako CB. Je menší, zhruba jako GS.
Honda CBF500 - nejnovější a nejhezčí z pětikil (ale nová už se taky neprodává, kvůli emisím). Má motor z CB500 a rám z Horneta, tj. stabilní podvozek se spolehlivým vyzkoušeným motorem. Jenom by na tebe byla moc těžká, asi jako ten Hornet. Je hodně pohodlná a má na rozdíl od ostatních vzadu 160ku gumu. To sice hezky vypadá, ale pro začátečníka to není výhoda (ovladatelnost).
Výhodou pětikil je taky nižší pojištění, cca 2000 ročně bez bonusů.

A proč by byla nejrozumnější nějaká 250? Jsou malé, lehké, snadno ovladatelné i pro ženskou a přitom taky docela jedou. Zhruba 100 se s nimi dá stabilně jezdit a pochybuju, že budeš chtít ze začátku jezdit víc. Spotřeba 3,5l a pojištění 800. Na výběr máš Hondy CBF250, VTR250 (je fakt skvělá do zatáček, ale nová je těžce předražená), Yamaha YBR250, Kawa Ninja 250. Obecně mi přijde, že 250 i ojeté jsou poměrně drahé. A nebo za 30-40000 koupit slušnou 2-3 roky starou čínu. Kdybys to někde zrušila, tak by to tolik nemrzelo. Některé choppery nebo endura jsou celkem bez poruch. Ale to by se ti kámoši na supersportech asi smáli....

125 a slabší jsou fajn do města nebo jako skútry, ale mimo město by tě předjížděly i kamiony a to není nic moc.

Tak šťastnou ruku při výběru.
P.S. Většina jezdců ani šestikilo nevyjezdí "do plnejch ve všech směrech" nikdy, i když už přešli třeba na toho litra. Stačí se podívat, jakým způsobem mají sjetý gumy.

Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

29.8.2009 v 13:40 | Nahoru | #159
Ahojky

téééda, to je román - ale naprsoto souhlasím!!! - I když jsem jelítko,které tomu samozřejmě tolik nerozumí... a proto jsem ráda za opravdu věcné a hlavně opravdové informace...
S těma pneu - znám tzv. "motorkáře",kteří se chlubí litránkama a jak jezdí po dálnici 300 - pro mne absolutní nesmysl... - ne že to není reálné,ale že právě takoví ani neuměj jezdit po silnicích a v zatáčkách a gumy mění jen,když nemají vzorek na středu...

Opravdu,vzala jsem Vaše zkušenosti a mé "nemožnosti" a to pětikilčo mi bude pasovat ještě nějaké úpravičky,abych ze začátku byla více jistá stabilitou a huráááááá do rozjedu ....

Vždyť nám všem jde o jedno - zajezdit si,dýchat čerstvý vzduch a po každé vyjížďce se vrátit do svých domovů...
Čím víc tíhnu k motorkám,tím víc vidím prasat v autě a je mi z toho vždy až úzko ...
Smekám před každým motorkářem,který i když jede na nejsilnější motce,tak pozdravý třeba starého páprdíka,který si to žene páděm na nějakém mopedu - když jede v nějakým luxusním autě borec,div nenajíždí na slabší auta aby uhnula a troubí jak dement a to je jen ten nejmenší případ...
Všichni jsme na jedné lodi zvaná silnice - všichni se chceme vracet ke svým bližním v pořádku - ohleduplnost vůči všem by měla být v každém z nás...
Děkuji všem za příspěvky

Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

31.8.2009 v 21:43 | Nahoru | #160
Ahoj,
koukám že řešíš výšku při výběru. Mám 162cm a taky vlastním CB500, teprve druhým rokem. Snížila jsem sedlo a je to hned lepší. Jinak jsem sní moc spokojená. Jede moc pěkně jak chci, taky moc nelítám. Je teda trochu těžší, ale nic lehčího a slušnýho jsem zatím neviděla. Přeju aby jsi vybrala dle svého přání a byla spokojená.

1 reakcí na tento příspěvek Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

31.8.2009 v 22:16 | Nahoru | #161
Nevim proc si vsichni mysli, ze petikila jsou vhodny akorat na jezdeni kolem komina. S CB450 (stavbou podobna CB500, jen trochu starsi) i GS500 vyrazim po Evrope bez vetsich problemu, bagaz to uveze, kdyz je vyvazena, neni to na ukor ovladatelnosti. Nejdelsi cestu na zatah sem dala 800km bez problemu.
Naopak, na jezdeni do mesta Hondu ani Suzu nemam moc rada, prestoze je obe v provozu zvladam, s mensi motorkou jsem si pri klickovani mezi autama jistejsi. Po ctyrech letech na petikilech uz se moc tesim, az poridim nejakou lehci 250ccm na vyblbnuti, GS500 necham na cestovani a "uzitkovy jezdeni".

Snizovani motorky vydlabanim sedla bych brala asi az jako posledni moznost. Mame takhle snizeny sedlo na CB450 a je to dost na ukor pohodli pri delsi jizde. Motorky s centralnim tlumicem jdou obvykle snizit prepakovanim, ale i tam jsou pak vhodny dalsi upravy, zejmena bocniho stojanu, ktery je pak moc dlouhy (to mam zase na GS500).
Pri mych necelych 160cm dam ze Suzy snizeny o 3cm bez problemu obe paty na zem. Z Hondy jen spicky. Pri pomaly manipulaci je tenhle rozdil opravdu hodne znat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

31.8.2009 v 22:31 | Nahoru | #162
Suzuveverka> Každý to má "hozené jinak" Mě se na pětistovce jezdilo dobře po městě, ale cestovat bych na tom opravdu nechtěl - ale je jasné, že holky to vidí zase všechno trošku jinak - kór, když jsou menšího vzrůstu - to se schovají za nádrž jsou vysmáté (pokus o vtip ). Dvěstěpadina mě ale srala neuvěřitelným způsobem - ve městě člověk musel furt řadit jak zjednaný, mimo město to nejelo, do kopce ve dvou do málem chcíplo... ja myslím, že člověk si musí vybrat i svou první motorku "tak akorát" - je chyba to předimenzovat i poddimenzovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

1.9.2009 v 08:07 | Nahoru | #163
Repulsion> No, predpokladam ze nemeris 160cm i s podpatkama, takze doporucovat drobny zene motorku dle Tveho vyberu mi prijde trochu z cesty.
Pokud jde o slabsi kubatury, zeny obvykle vazi o nejaky kilo min a malokdy vozi spolujezdce.
Dnes rano cestou do prace sem na to zrovna myslela a dost sem se soustredila na to, jak GS500 na klikaty okresce ridim, kolik sily na co potrebuju a tak... Pri normalni jizde pohoda, ale mam cestou par mist, ktery na tyhle motorce musim zvladat silou, nuceny doklopeni utazeny zatacky, zvlnenej asfalt na kruhovym objezdu,.. A to jsou vsechno veci, ktery v tech mistech cekam, protoze trasu mam najetou.
Porovnat muzu akorat se Simsonem, na tom tu cestu proletim ani nevim jak a jeste si blbnu, pri stejny rychlosti, protoze vic nez 60 tam na Suze nejezdim. Tim teda nechci rict, aby si zena do zacatku kupovala simsona, na to je to trochu moc sileny priblizovadlo

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

1.9.2009 v 11:12 | Nahoru | #164
Suzuveverka>Dyk jsem Katynce psal, že tu hmotnost a výšku musí posoudit sama - ale když chtěla jít do Horneta....

Naposledy editováno 01.09.2009 11:13:31

Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

1.9.2009 v 22:21 | Nahoru | #165
Tak katynko, moje vlastní zkušenost, teda prozatím: mám papíry asi 2 měsíce a jezdím suzuki gs 500. Zkoušela jsem i těžší,750 GSX od manžela, byla na mě fakt moc, na začátečníka, vláčela ona mě, ale s tímto géesem 500 jsme si padly hned do oka, rychle to ona jede, to jo,ale teď se testujeme v zatáčkách,v náklonu, v městském provozu, jsem z ní nadšená. Je potřeba se vyjezdit tak nějak bezpečněji, tak to cítím jako ženská, která nikdy předtím na ničem nejezdila, kromě řízení auta.

Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

9.9.2009 v 14:23 | Nahoru | #166
Caute,
sedlam Suzi GS500E druhou sezonu a nejakych 14tisic km. Je to hodna holka co dost odpusti. Vybiral jsem ji prave kvuli temto vlastnostem, nez se clovek vyjezdi. Nemam rad prehrsel teorie a nebudu vychvalovat ani shazovat. V ramcich moznosti tohoto stroje jsem max spokojen, letos se mnou odjela 5 tisic km na dovolene po Evrope a na svuj vek si zaslouzi respekt, nikde me nenechala

Ale k veci, kdyby ses chtela projet, muzem se domluvit, asi nemam problem stavit se v Kladne. Budu ji i prodavat, takze by byla moznost.. ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

9.9.2009 v 20:11 | Nahoru | #167

katynka7177>Windy>

Ahojky,
včera jsem obdržela knihu o teorii,technice a veškerých vychytávkách na mašině, čtu to s otevřenou pusinkou,je tam vše o motorkách,o jejich vlastnostích,o tom,jak zvednout motorku,jak zkoušet těžiště a milion dalších věcí!!! fakt super - a taky jak zvednout motorku hihiiii - to bude první,co budu zkoušet,až si ji koupím - jinak už asi to vyhraje ta 500


prosíím, jak se ta knížka jmenuje???
moc by se mi hodila

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

11.9.2009 v 12:40 | Nahoru | #168

Windy>prosíím, jak se ta knížka jmenuje???
moc by se mi hodila



Ahojky Windy -
kniha se jmenuje Dokonalá jízda na motocyklu
Pro někoho možná "hloupé",ale pro mne velmi velmi poučné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

4.11.2009 v 10:34 | Nahoru | #169
JyrkaFM> Můžeš uvést ty příklady? Já o GS přemýšlím právě kvůli té výšce (mám taky 160cm) teda nejen výšce taky cenně, ale kdo chce dát do první motorky 200 tis že jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

4.11.2009 v 12:29 | Nahoru | #170

Lena0662>JyrkaFM> Můžeš uvést ty příklady? Já o GS přemýšlím právě kvůli té výšce (mám taky 160cm) teda nejen výšce taky cenně, ale kdo chce dát do první motorky 200 tis že jo.



s touhle vyskou je idealni asi to GS, a mozna jeste Kawa ER-5.. CB od hondy je oproti nim o kousek vyssi a je to dost znat... vim o cem mluvim, na ER-5 jsem najel pres 10tkm, CBcko ma moje velice dobra kamaradka a taky jsem se na tom neco nahrkal.. GSo znam sice nejmin, ale mam ho dostatecne obhlidly a taky projety abych mohl srovnavat se zbylyma dvema konkurentkama...

kdyz je porovnam (nejen pro tebe, ale i pro ostatni lidi co shanej info...

GS500 + nejnizsi, nejlepsi brzdy
- nejslabsi motor, objektivne je nejhure vypadajici

ER-5 + vyborny motor, pohodli, nejhravejsi podvozek, subjektivne nejlepe vypadajici
- nejhorsi brzdy z trojice (ale brzdi taky dostatecne)

CB500 + nejvyssi max.vykon, nejlepsi stabilita pri vysokych rychlstech (nad 160)
- nejvyssi, nejtezsi, nejhure ovladatelna

jeste slovni dodatky:
motory - GS ma motor celkove nejslabsi (chlazeny vzduchem)... pak mame dva vodniky.. ER-5 jede lip odspodu, ma vyrovnanejsi prubeh vykonu i kroutaku.. CBcko ma trochu vic sily nahore, takze ma vyssi maximalku

podvozky - pri pouziti dobrych gum drzi tyhle motorky v naklonu bez problemu az na stupacku (na dobre silnici, pri zahratych gumach samozrejme), ale rozdily maji.. ER-5 je nejhravejsi, nejochotneji spolupracuje a nejrychleji meni smer, coz mi prijde pro zacatecnika celkem dost vhodny.. CBcko je naopak takove "traktorovitejsi", neni tak ochotne do zatacek, ale pri vyssich rychlostech je nejstabilnejsi (jak v primem smeru, tak v tahlych rychlych zatackach).. GS je tak nejak podvozkove neco mezi tim

kdyby mel jeste nekdo nejaky dotaz, klidne se ptejte

Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

5.11.2009 v 10:18 | Nahoru | #171
Mel sem stejnej problem ale zacal bych radsi na nejake 500.cbr neskrotis sednes na ni a jedes,po par dnech zacnes zjistovat kolik jede atd.Ja mel cb 500 a jezdilo se mi vyborne docela lituji ze jsem ji prodal

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

12.11.2009 v 19:04 | Nahoru | #172
Cosmogagy> Díky vyčerpávající info

Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

12.11.2009 v 19:13 | Nahoru | #173
Kup si Hondu Hornet 600 a uděláš nejlépe. Je to super ovladatelná motorka a hlavně ho vždycky prodáš za dobrou cenu.

1 reakcí na tento příspěvek Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

13.11.2009 v 12:09 | Nahoru | #174
Ahojky...podle mého můžeš začít i na té Cbře F ku..jestli se ti teda líbí! Není to takový rozdíl!
Ono taky hodně záleží jaky jsi typ! Jak se k té motce postavíš! Je takový, který sedne a fičí a nebo takový opatrný až ustrašený.
Musíš zatít zoubky a jet. Spadneš, tak znovu naskočit a jet!
Jinak bych ti taky doporučila spíše toho hORNETKA!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

13.11.2009 v 21:34 | Nahoru | #175

alisha>Ahojky...podle mého můžeš začít i na té Cbře F ku..jestli se ti teda líbí! Není to takový rozdíl!
Ono taky hodně záleží jaky jsi typ! Jak se k té motce postavíš! Je takový, který sedne a fičí a nebo takový opatrný až ustrašený.
Musíš zatít zoubky a jet. Spadneš, tak znovu naskočit a jet!
Jinak bych ti taky doporučila spíše toho hORNETKA!



rozhodne nesouhlasim s vetou "neni to takovy rozdil".. mezi pullitrem a ostrou sestkou je rozdil jako prase.. sam vim o cem mluvim, letos jsem prestupoval.. a tu sestku fakt nedoporucim nikomu na zacatek, a uz vubec ne male a malo vazici slecne... pokud by byla stokilovy 180cm chlap, tak by to mozna bylo neco jineho.. nejde jen o jizdu, ale taky o manipulaci s motorkou... a treba s takovou Suzou GS500 se teda manipuluje daleko daleko snaz nez s hornetem (a to nemluvim o CBR600f se kterym se manipuluje este o kapku hur).. a ne, nejsem zadnej ustrasenej typek ktery by se toho vykonu bal, gumy mam sjety do kraje a stupacky odreny o asfalt... ale na zacatek je u sestky toho vykonu (a taky vahy) proste zbytecne moc... a pokud ted od nekterych prijdou nazory ze ji pullitr prestane za pul roku bavit.. tak at prestane jezdit po rovinkach ja sem z pullitra presedl az sem dostaval jeho podvozek na hranu, stupacky z obou stran odreny, gumy sjety az uplne na hranu.. a porad mne to bavilo (ale na rovince teda chvilema nuda, to jo).. coz bylo nejakych 10 tisic km.. a sestka je uplne, ale uplne jinej level... btw, pokud je dobra trasa, tak se da jizdou zabavit i na 4T stopetadvace..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

14.11.2009 v 16:21 | Nahoru | #176
Cosmogagy> a já říkám, ať si každý pořídí to, na co se cítí, pětikilo,šestku nebo litra...hlavně ať svou jízdou pak neohrožuje ostatní... Ale abych pravdu řekla, taky jsem zastánce toho jít do slabší a trochu si to ošahat, i když jak mnoho lidí říká, pětikilo tě brzy omrzí, tak co-neni pak problém si další sezonu nebo i dříve pořídit něco silnějšího...

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

14.11.2009 v 18:31 | Nahoru | #177

Kanuni>Cosmogagy> a já říkám, ať si každý pořídí to, na co se cítí, pětikilo,šestku nebo litra...hlavně ať svou jízdou pak neohrožuje ostatní... Ale abych pravdu řekla, taky jsem zastánce toho jít do slabší a trochu si to ošahat, i když jak mnoho lidí říká, pětikilo tě brzy omrzí, tak co-neni pak problém si další sezonu nebo i dříve pořídit něco silnějšího...



jojo, souhlasim ze petikilo za nejakou dobu omrzi... ale tak aspon na jednu sezonu bych rekl ze je to na nauceni daleko vhodnejsi nez sestka (nebo kdyz uz sestku, tak neco hodnyho, treba XJcko, a ne stokonovou ludru ).. a za rok se to proda a koupi sestka.. ja to tak udelal, a za rok a ctvrt jsem pullitra prodal se ztratou 5tisic korun.. coz je krasny si myslim.. tyhle motorky uz na cene moc nepadaj..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

16.11.2009 v 10:37 | Nahoru | #178
Cosmogagy> Myslíš že CBR F je tak ostré!?No nevím! Ale podle mého se ona musí svezt a rozhodnout se sama na co má!?
Nikoho nemůžeš podcenovat. Třeba na to hupne, a pofičí jako drak!

Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

16.11.2009 v 11:10 | Nahoru | #179
Já jsem si kupoval před rokem prvního japonce. Dřív jsem jezdil na jawě 350, byla fajn, ale chtěl jsem něco lepšího. Hodně jsem uvažoval, co si koupit, už jsem chtěl brát diversiona 900, když jsem si to rozmyslel a koupil si suzuki GS500 s tím, že se na ní vyjezdím, za sezonu ji prodám a koupím něco silnějšího. I když jsem o tom před nějakou dobou uvažoval, rozhodl jsem se, že si pětikilo nechám. Začal jsem totiž mít na silnici strach a vím, že silnější motorka by mě jenom podněcovala k přeceňování sil. Takže já jsem příkladem toho, že ani pětikilo nemusí zcela nutně omrzet. Naopak o víkendu, kdy jsme se jeli projet, mě motorka příjemně překvapila, teda až na to, že nechtěla nastartovat Je to podle mě o tom, na co si člověk troufá a co je mu příjemné. Mě nejvíc vyhovuje klidnější jízda na příjemném dvouválci než zběsilé točení řvoucího vysavače až kdesi k 15ti tisícím.

Už jsem zažil pár krizovek a vím, že kdybych seděl na silnější sportovní motorce, dopadlo by to mnohem hůře, takže za mě slabší. O nic nejde, není problém pětikilo za rok prodat a koupit silnější. Ale zmrzačit se hned druhý týden na silnější, to už je konec s motorkama na celý život...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

18.11.2009 v 07:23 | Nahoru | #180

alisha>Cosmogagy> Myslíš že CBR F je tak ostré!?No nevím! Ale podle mého se ona musí svezt a rozhodnout se sama na co má!?
Nikoho nemůžeš podcenovat. Třeba na to hupne, a pofičí jako drak!



jsou i ostrejsi motorky, ale za tim co sem rekl si stojim, podle mne 100koni neni na zacatek vhodnych pro nikoho.. i z duvodu ktery napsal JyrkaFM, krizovky se daleko lip zvladaj na mensi a lehci masine... taky se na mensi masine clovek podle mne lip a rychlejs nauci a zazije si zakladni veci nez masine vetsi a vykonnejsi... a nejde jen o to jak je ostra pri jizde.. ale ze zacatku taky hodne (a rekl bych ze i hlavne) o manipulaci s tou motorkou na miste a pri malych rychlostech (otaceni, couvani, zastaveni v kopci atd..) ani ja se svyma 174cm nedosahnu z cebra idealne na zem (tzn obe dve paty na zemi), natoz holky ktery maj 160cm.. dosahnou lehounce na spicky a budou rady... a co s tou motorkou tak udelaji kdyz s manipulaci nemaji zadny zkusenosti??? myslim ze nic moc... pokud na takhle "vysokou" motorku sedne holka (nebo kluk) s nejakyma zkusenostma s manipulaci s motorkou, tak to bude zvladat daleko lip, i kdyz bude mit vyskovy deficit (prece jen to jde nacvicit i kdyz je clovek mensi, ale sama uznas ze logicky to jde na lehci a nizsi masine)...vim o cem mluvim, kdyz si moje byvala pritelkyne delala ridicak na masinu tak meli k dispozici jen starou Jawu 350 (tusim ze to byla 632??) a ta je pocitove zhruba stejne vysoka a tezka jako CBR600).. ona mela 162CM a dosahla z ni jen lehce na spicky.. zkusensti s manipulaci takrka zadny.. a jak to dopadlo? samozrejme stacilo jedno nepozorny zastaveni, zazmatkovani (u zacatecnika na motorce bezny jev) a pad na stranu - sice na miste, ale zbytecny.. kdyby to byla motorka mensi a nizsi, tak by se to nejspis nestalo....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist