globalmoto_kveten





Téma: Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
 
13.8.2009 v 22:37
Ahoj,
dodělávám si papíry na moto, dřív jsem se k tomu nějak neodhodlala, mám 11letého syna a tak byla práce hodně s ním, teď už si začínáme tak nějak užívat každý své "svobody" , já navýšila životní pojistku a hurááááá za splněním svých snů.
Jenže stojím před otázkou, jestli mám začít na slabším naháči, kterého,když položím,tak nenadělám takových škod ,nebo rovnou na CBR 600 F,kterou budu jednou chtít a když bych jí pořídila hned budu se jí pokoušet samozřejmě krotit pozvolna,nejsem bezmozek. Musím se opravdu nejdřív vyjezdit někde na letišti a pak každý den po práci, to je samozřejmé,potřebuju to trošku dostat do ruk.
Budu ráda za každý názor, poučeních jsem slyšela již hodně - včetně mé rodiny,jako že ať přepíšu na svého "milovaného" bratra barák, na druhého životní pojistku a tak - jsou vtipný - nebo ať si koupím babetu ...
Navíc mám problémy i s výškou, měřím 161cm a dělá mi problémy dosáhnout na zem takže zkušenosti,jestli jde nějaká líp snížit...
Zkrátka prosím o každou radu. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

27.8.2009 v 23:29 | Nahoru | #1
Brouk_Pytlík>

ahoj,
ta myšlenka o tom supersportu byla v tom,že jste tady psali,jak začít na nejslabší 250, že se nejdřív musí naučit ovládat a využívat možnost té motorky, že když si někdo vybere supersporta,nezvolí většinou hned litříka,ale jde do 600rr a pak je rozumné nejdřív vyjezdit to šestikilo do plnejch ve všech směrech a teprve potom ten fároš, já začínám pětikilem,naháčem,nebo chci - tak nemusím jít ještě níž,jak jsem psala,to bych mohla začít kolem.
ale každá motorka - teda teď myslím třídy motorek - má přece jiné vlastnosti, chceš od té motorky něco jiného - tudíž si z té své "kategorie" co mě bude vyhovovat si vyberu nějakou střední cestu, což jsem právě zvolilo buď to péťo nebo horneta a jen z toho důvodu,abych se "opadala" a moc mě to nestálo - jak jsem psala, Hornet je kravička těžká,pro mne ideál to pětikilo.
Opravdu,toto jsem si uvědomila,že na manipulaci a vše ostatní to na pár let vydrží - doufejme ve zdraví a hlavně nasbírám zkušenosti...

(reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F

29.8.2009 v 00:17 | Nahoru | #2

katynka7177>Brouk_Pytlík> ...... že když si někdo vybere supersporta,nezvolí většinou hned litříka,ale jde do 600rr a pak je rozumné nejdřív vyjezdit to šestikilo do plnejch ve všech směrech a teprve potom ten fároš...



Tahle to zrovna moc nefunguje. CBR600RR je sportovní motorka, žihadlo, naprosto nevhodná pro začátečníka. To už je jedno, jestli se začátečník zabije na ní nebo rovnou na tom Firebladu. Přečti si diskuzi, jak jsem dával odkaz. Paní začala na 600RR, chvíli jezdila a za půl roku byl konec. Hornet je něco podobného, ale bez kapotáže.

Začít nahatým pětikilem je rozumnější volba. Jsou to většinou dvouválce, takže mají hezký zvuk, jsou spolehlivé, nenáročné na spotřebu a údržbu a dají se sehnat za dobré peníze ve slušném stavu. Nejsou to slabé motorky. Asi by se dalo říct, že jsou slabší z těch silných. Jsou úplně v pohodě pro normální ježdění. Z nuly na 100 udělají za 5-6s (Octavia 1,6 benzín, 115 koní to má za 12 - to jen tak pro srovnání, když máš zkušenosti z auta). Na výběr z pětikil máš:

Suzuki GS500 - vzduchem chlazená (menší výkon, ale stačí to), celkem malá, dobře brzdí, mohla bys ji zvládnout. Nedávno o ní uvažoval kamarád, tak jsem mu objel pár inzerátů a okolo 50000,- jsou už pěkné kousky z let 2001-04. Být tebou jdu do ní, jestli se ti aspoň trochu líbí. Akorát má kratší servisní intervaly (olej i ventily po 6000km) než ty následující vodou chlazené.
Honda CB500 - vodou chlazená, trochu větší výkon než GS, je dražší a je jich míň na výběr. Osobně se mi moc nelíbí.
Kawasaki ER-5 - nikdy jsem na ní nejel, ale motorově to bude podobné jako CB. Je menší, zhruba jako GS.
Honda CBF500 - nejnovější a nejhezčí z pětikil (ale nová už se taky neprodává, kvůli emisím). Má motor z CB500 a rám z Horneta, tj. stabilní podvozek se spolehlivým vyzkoušeným motorem. Jenom by na tebe byla moc těžká, asi jako ten Hornet. Je hodně pohodlná a má na rozdíl od ostatních vzadu 160ku gumu. To sice hezky vypadá, ale pro začátečníka to není výhoda (ovladatelnost).
Výhodou pětikil je taky nižší pojištění, cca 2000 ročně bez bonusů.

A proč by byla nejrozumnější nějaká 250? Jsou malé, lehké, snadno ovladatelné i pro ženskou a přitom taky docela jedou. Zhruba 100 se s nimi dá stabilně jezdit a pochybuju, že budeš chtít ze začátku jezdit víc. Spotřeba 3,5l a pojištění 800. Na výběr máš Hondy CBF250, VTR250 (je fakt skvělá do zatáček, ale nová je těžce předražená), Yamaha YBR250, Kawa Ninja 250. Obecně mi přijde, že 250 i ojeté jsou poměrně drahé. A nebo za 30-40000 koupit slušnou 2-3 roky starou čínu. Kdybys to někde zrušila, tak by to tolik nemrzelo. Některé choppery nebo endura jsou celkem bez poruch. Ale to by se ti kámoši na supersportech asi smáli....

125 a slabší jsou fajn do města nebo jako skútry, ale mimo město by tě předjížděly i kamiony a to není nic moc.

Tak šťastnou ruku při výběru.
P.S. Většina jezdců ani šestikilo nevyjezdí "do plnejch ve všech směrech" nikdy, i když už přešli třeba na toho litra. Stačí se podívat, jakým způsobem mají sjetý gumy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist