globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr cestovního endura.
 
13.8.2009 v 12:31
Jen tak ze zajímavosti, a jednou snad i z důvodu koupě, si dělám takový teoretický výběrový test. Zjímaly by mě názory nejen majitelů, ale i názorý teoretiků. Pro mě jsou důležité následujicí priority. Cena, vzhled, komfort cestování, spolehlivost, spotřeba, celkový uživatelský komfort (možnost uchycení kufrů, kardan adt.) Vzhledem k tomu, že jsem vlastně nikdy na svých cestách nezabloudil do lesa, jsou v možnostech i motocykly (vlastně většina) fakticky neschopná jízdy v opravdovém terénu.
Předpokládám že se můj názor bude časem a s přibývajícími zkušenostmi bude vyvíjet (měnit) a až jednou půjdu s naditou šrajtoflí pro vyvolený stroj, vše si zpětně pročtu a snad mi to pomůže vybrat spávně.
Pokud bude mít někdo ještě jiný tip, doplním.Jedná se o stroje nad litr, a v případě Suzuki historii.
Díky za příspěvky.

Uzavřeno 06.07.2010 v 17:16 uživatelem Waltr
Anketa: Který motocykl by byl vaše volba
BMW R1200 GS
51%
72
Moto Guzzi Stelvio 1200
6%
8
Triumph Tiger
11%
16
Honda Varadero
13%
18
KTM 990 SM-T KTM
5%
7
Suzuki DL- 1000
12%
17
Ducati Multistrada
3%
4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 17:30 | Nahoru | #61

Waltr>Repulsion>To už jsou víc motrky na blbnutí, stejně jako to KTM a Dukna. Já hledám něco s čím se bude dát jet do Alp, Skotska atd.

s KTM do Alp nedojedu??

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 19:33 | Nahoru | #62
qwert>Dojedeš, ale to i na Jawě. Myslím v max možném komfortu
No06> Nejsem, psal jsem někde že ted to vypadá....ale mám vlastně přehled jen o BMW zajímají mě názory, a chyby. Ty bohužel z majitelů jiných značek nikdo nedodal.
Stroma jsem sám doporučil kamarádovi který původně toužil po Gs 650 od BMW Líbí se mi a věřím že je dobrá, ale pro mě slabá.
K tomu DL 1000 moje chyba,měl jsem si zjistit jak to je s SV nicméně rok prodejů 04 není 07 a nevěřím že kdyby jim to za to stálo pokračují.
Aprilka tady není protože jsem o ní nikdy neuvažoval, nějak se mi nelíbí.
Varadero že je staré jsem myslel, jako koncepčně váha, výkon adt. Musím říci, že se mi ale líbí. Proto je ve výběru.
Asi jsem měl spíš požádat o nějaké adresy na fora a kluby a pročíst.
Tak tedy pokud někdo něco máte.
Varany si najdu, GS mám, zajímá mě Tigry (našel jsem jen něco kolem prodejce v OL) A KTM určitě žádné stránky nemají, když pořád cestují
Nebo nějaký tip na neutrální enduro stránky, ty budou asi nejobjektivnější.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 20:19 | Nahoru | #63
Waltr> KTM stránky nějaké jsou třeba www.KTM-ADVENTURE.cz nebo www.flare.cz nevím jaký max.komfort máš na mysli ale v naprosté pohodě jsem projel Tureckem,Marokem i lesama Finska.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 20:32 | Nahoru | #64
Waltr> tak se mi zdá, že pro tebe je cestovního endura škoda. Kup si SUV od BMW nebo Varana a budeš spokojenej. Ono je cestování a Cestování.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

14.8.2009 v 22:19 | Nahoru | #65
Bejt tebou, dal bych si tu práci a tři nejžhavější kandidáty si pořádně projel, jinak tě uhlodá červíček pochybností
Měl jsem možnost projet Stelvio, 12ku GSo i Tigera a za mě bych šel taky do Triumpha, protože nabízí nejsportovnější svezení při srovnatelným komfortu (snad jen vyšší štítek) a mimo silnice nejezdím. Pokud ti neklepe důchod na dveře, nedostatek výkonu ti bude vždycky chybět a lhát do kapsy si vydržíš jen chvíli Jinak Báwo mě překvapilo dobrou ovladatelností, ale chybí mu poníky a design je pro mě nezkousnutelnej Ač mám značku MG v oblibě, Stelvio se bohužel moc nepovedlo - těžký a vysoko těžiště, malá nádrž a průběh výkonu

Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 01:42 | Nahoru | #66
Hoj!
Máš před sebou těžkou volbu :\
Já osobně(202cm) bych volil Ducati Multistrada, jízní vlastnosti na asfaltu
Ale seděl jsem na ní jenom jeden den, ale i tak to bylo celkem hodně vzrušo.
Na cestě jak silný naked a celkem i sranda v komenského sadech na trávě, ale paskov jsem jel ofafrně, ať to neporýpu, protože obutí bylo ryze asfalt
Jen dizaj. . . . . asik při kreslení byli v itošce trochu zhulení
Servis prý trochu problém, ale víc nevím, bo jí komplic při prvním problému prodal.

.
sem se rozkecal

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 06:42 | Nahoru | #67
Dunric> díky, nějak takhle s půjčením počítám, jenže zatím si to sumíruji. Řekl bych že mám podobný názor, jestli se nedozvím o nějakých problémech Tigra. Asi bych to rosekl mezi ním a GS. Vyhovuje mi záběr od spodu, což třeba Stelvio a Ktm bohužel nemá a Varan ztrácí všude.A taky spotřeba.
Je fakt že ty rozdíly asi nejsou až tak bizardní jak to popisuji, nicméně něco tam bude.
Duknu asi ne, nelíbí a to co u KTM, MG.
qvert>Ty jsi tam jel po ose?
Ludvais>Nejsem divočák, jen občas se prostě provětrar chci. A to mi asi Varan dopřeje mín než GS a Tiger.
Měl jsem klasiku, a bojím se že by mi chybělo občas sportovnější svezení.

Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 08:25 | Nahoru | #68
kup Tigra a nebudeš litovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 09:27 | Nahoru | #69
Waltr>Tak to jsem si myslel taky, ale jen než jsem koupil KTM, před tím jsem taky jezdil na klasice. Až když zjistiš jaký má tahle motorka přednosti, začne tě asfalt nudit a začneš si užívat volnosti. Pak i ty cestovatelský cíle přehodnotíš a najednou se misto do Alp jede do Rumunska, na Ukrajinu anebo do Afriky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 09:48 | Nahoru | #70
Ludvais> všude tam může i s Tigrem 955i

(reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 11:48 | Nahoru | #71
Waltr> ano jel jsem tam po ose,jen do Maroka jsem to vezl v dodávce do Španělska at si šetřím špunty..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 12:11 | Nahoru | #72
Pegos> tam kde jezdíme my rozhodně ne, to mi věř. Jedíná motorka která zvladne totéž co LC8
je Africa. Tiger tam dojede , ale víc než šotolinu na něm nedáš.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 15:06 | Nahoru | #73
Waltr>
pokud máš příčtí víkend volno, možná by Ti prospělo se z hlediska výběru mrknout do Sudoměřic u Strážnice na setkání majitelů cestovních endur...

(reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 16:29 | Nahoru | #74
Ludvais> nevím kde jezdíte ale to co vyjede afrika tam jsem vyjel a projel na Tigru také a jezdila tam i LC8 nebo HP.Věř že někdy to není ani tak o motorce ale kdo na tom sedí.A šotolina pro mě není terén tudíž tady píšu jezdil jsem s Tigrem v terénu.

Naposledy editováno 15.08.2009 16:31:09

1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 17:37 | Nahoru | #75
Jestli se k tomu můžu připojit,taky řeším jakou další motorku bych si vybral a je to oříšek.Já ale míchám úplně jabka s hruškama ikdyž možná ne až tolik.Honda VFR 800 vs. Triumph Tiger 1050.Což se dá říct jsou obojí cesťáky.U Tigra se mi líbí ten 3 vál,VFR zase 4 vál do V.Honda USER FRIENDLY a o kvalitě se asi moc rozepisovat nemusím.Tiger je podle mě motorka s charizmem,prostě má koule a osobní kouzlo.Zkrátka je to těžký.Toť můj osobní boj a názor na Tigra

Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 18:07 | Nahoru | #76
Mládenci, už tu akademickou debatu nemůžu číst. Kdo zvládá cizí jazyky, přečtěte si srovnávací testy. Ostatně už i tady se loni probíraly. Ani zkušební jezdci se neshodli, každá má něco do sebe, každá je v něčem o kousíček lepší než ostatní. Ale všechny jsou výborné, jen každá jinak. Názor je ale vždy subjektivní, já jsem na pořadí v testech nedal a jsem více než maximálně spokojen.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 21:16 | Nahoru | #77

Cowy>Jestli se k tomu můžu připojit,taky řeším jakou další motorku bych si vybral a je to oříšek.Já ale míchám úplně jabka s hruškama ikdyž možná ne až tolik.Honda VFR 800 vs. Triumph Tiger 1050.Což se dá říct jsou obojí cesťáky.U Tigra se mi líbí ten 3 vál,VFR zase 4 vál do V.Honda USER FRIENDLY a o kvalitě se asi moc rozepisovat nemusím.Tiger je podle mě motorka s charizmem,prostě má koule a osobní kouzlo.Zkrátka je to těžký.Toť můj osobní boj a názor na Tigra



Proti VFRku má Triumph v nabídce typově spíš Sprinta ST, kterej má ještě o nějakých 10 kW větší výkon než Tiger a kapoty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

15.8.2009 v 22:39 | Nahoru | #78
Waltr> BMW má prodaných přes 100tis GS, s tímto číslem se Tiger nebo Strom a možná i další nemohou v historii srovnat. S tím taky souvisí množsví motorek, které jezdí v ČR a jejich majitelé se pohybují na GS fóru. Když mají problém, obrátí se o radu v konkrétní sekci daného typu. Nebudou tam zakládat vlákna, že ujeli za rok 20 000km, cestování je pohodlné, výkonu dostatek, atd...

a nedočetl jsem se tam, že jeden napíše "problém s kardanem" a další 100 tam podobně brečí. Proč někomu vydrží řetězovka na motorce 15tis a jinému 30tis km? Pokud bude GS jezdit stejný offroad, jako LC8, tak se kardan pos.re. LC8 má zase jiné mouchy. A kolik těch lidí má moto z druhé ruky a neví, co vyváděl původní majitel? Až bude tady jezdit stejný počet Tigrů, tak pak porovnej počet závad. Jinak nesmrtelná kultovní motorka Afrika Twin má závad kupu a pořád je v kurzu. To samé platí o BMW. Proč nepadá u starších kusů cena, když jsou tak "poruchové"?

Jak tu už někdo napsal, vždy to tady bude subjektivní vyjádření přítomných. Každý má jinou představu o cestování, o pohodlí, o designu, o výkonu, o jízdních vlastnostech, o... a pak hraje značnou roli cena, kterou bohužel u nás ovlivňuje z té největší míry kurz eura.

Letošní litrové sporty koupíš taky pomalu za 400tis, což je o 20% více než loni.

..a víš, že až do toho půjdeš, tak ti držím palce, ať si dobře vybereš a jsi spokojený

A vo tom to je.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 06:37 | Nahoru | #79
3X>Nemůžu s tebou souhlasit, ale musím to udělat nějak opatrně. Jsem už totiž podezříván z BMWporuchománie. Tiger nabo DL rozhodně tolik kusů prodaných nemá, ale jsou jiné motorky a ty mají počty stejne, a neřekl bych že mají stejně poruch. V tomhle je fajn Bazarservis na ojetiny v ČMN. u některých prostě vypsané slabiny nenajděš. Za druhé, u řetězu je díky machanickému opotřebení výměna pochopitelná a rozdíl je ůdržbou a stylem jízdy, kardan je dáván jako ,,navěky" a bezůdržbový. Za třetí prohlášení šéfa BMW v anglickém tisku ke kvalitě ve stylu ,,bylo pár problémů budeme to řešit" Za čtvrté, neočekávám stejnou kvalitu u motorek s dvakrát vyšší cenou. (DL) Přesto zrovna ta DL v zminované článku neměla závažnější problémy, co do poruch. GS je nesporně etelon, a to taky znamená poměřování. Testy a tisíce kupujících taky něco znamenají, ale já si vše řádně proklepnu-mám dost času.

Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 10:13 | Nahoru | #80
no jelikoz prislusenstvi a pod. ma nejbohatsí BMW tak bychvolil to nebo Aprilku, urcite bych se vyvaroval exotik typu motomorini,triumf... az budes vybirat jukni na servisni zastoupeni v zemich kam chces drandit protoze shanet v USA pist na DNepra nebude to pravy orechovy

Naposledy editováno 16.08.2009 10:14:15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 11:18 | Nahoru | #81
Waltr> Nechtěl jsem se do toho zapojovat,ale už mi to nedalo.Kus pravdy má 3X.To že se na fóru BMWGS řeší poruchy,není ani tak o spolehlivosti,jako o tom že v ČR v podstatě žádný servis neexistuje,takže se vše řeší svépomocí,nebo pomocí lidí kteří to mají jako koníček.Na webu potom shánějí info,jak na to.Další věc je to,v jakých podmínkách se motorky provozujou,protože to má na poruchovost (u kardanu zvlášť) velký vliv.Když někdo lítá třeba po Libavé (jako já ),nebo řádí někde v horách Rumunska či Ukrajiny ,nemůže se divit že se časem odporoučí ložisko (a).Je to dané kostrukcí (letmáč)I tak jsem poprvé ložiska měnil po 80tis km.Pravda je,že GS 1200 bych si nekoupil protože je to předrátovaná a ořezaná potvora,takové pojaponštělé BMW což mu na trvanlivosti nepřidalo.Pravda ale je,že jede pěkně.
Když se podíváš na stránky Varadera,taky tam najdeš pár věčně se opakujících závad,Vstrom taky není bez poskvrnky a tak by se dalo pokračovat do nekonečna.Rozdíl je v tom,že to nemusí nikde řešit,ale dají to do servisu.To u BMW dost dobře nejde,protože není kam.
Nehodlám BMW bůhvíjak bránit.Lidi co mě znají vědí,že jsem si na tuhle značku zanadával xxx krát,ale na druhou stranu mi vadí to neustále vrtání od lidí,kteří by BMW moc chtěli,ale nemaj na něj.Tak to aspoň poplivou.(tohle neber osobně,to se týká jiných entit tady na fóru )

Kdysi jsem vybíral stejně jako ty a je pravda že se vybírá moc těžce,protože motorek které by se daly označit jako univerzální moc není.Některé se tak sice tváří,ale stačí se projet a člověk přijde o iluze.

Když jsem vybíral ,tak ve finále zůstalo GS a Triumph Tiger 955.Nakonec vyhrál bramborák,protože Triumpha jsem nemohl sehnat.

Takže abych to shrnul.Když vybereš BMW-nejlépe GSA1150,můžeš počítat s motorkou která má bytelný základ a proveze tě místy kde by se některé jiné rozpadly na prvočinitele.Budeš ale muset počítat s tím,že když začneš jezdit terén,bude potřeba častější servis.Obvykle se jedná o jednu a tutéž věc a nakonec se ji naučíš opravovat sám.Perfektní podvozek,nízké těžiště,spotřeba jako nějaká pětistovka,mraky doplňků,které člověk sice moc nepotřebuje,ale udělají radost a motor který nenutí člověka jezdit rychle.Jako mínus je dostupnost a kvalita servisu a reakce některých pitomců,kteří se na majitele BMW dívají skrz prsty.(malý český závistivec obecný)
Trochu jsem se rozepsal,ale najel jsem na GS za 3roky bez mála 80tis km (na rozdíl od jiných "znalců") a myslím že k tomu mám co říct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 11:26 | Nahoru | #82
restore> už jste se zase s bramborou udobřili a nechceš kupovat lc8 jak si vyhrožoval?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 11:51 | Nahoru | #83

qwert>restore> už jste se zase s bramborou udobřili a nechceš kupovat lc8 jak si vyhrožoval?



Nene.Bude LC8,jenom se to trošku odkládá,protože okolnosti mě donutily teď investovat do bydlení.Nedá se svítit.Člověk míní a život mění.Ale když bude všechno klapat jak má,tak někdy na jaře by se to mohlo podařit.

Naposledy editováno 16.08.2009 11:51:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 12:10 | Nahoru | #84
restore> budu se těšit..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 12:38 | Nahoru | #85
qwert> Co ty? Jak pokračuješ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 12:46 | Nahoru | #86
restore> čekám až mi plastici povolí rehabilitaci.chci se letos ještě povozit..

(reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 12:53 | Nahoru | #87
Waltr> nechceš snad srovnávat DL a GS, co do poruchovosti, že? Protože tam, kde jezdí GS se DL jen z dálky dívá. A pravdu má restore s těmi servisy, jenom Súza má na Sev. Moravě značkové 3. A je taky fakt, že pokud do terénu či větší šotolinu nevjedeš, tak i DL na cestování bude stačit. Zadek po 10h jízdy tě bude bolet na všem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 13:07 | Nahoru | #88

qwert>restore> čekám až mi plastici povolí rehabilitaci.chci se letos ještě povozit..

Čoveče,ty jsi nezmar.

(reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 13:11 | Nahoru | #89

Waltr>3X> Za čtvrté, neočekávám stejnou kvalitu u motorek s dvakrát vyšší cenou. (DL) Přesto zrovna ta DL v zminované článku neměla závažnější problémy, co do poruch. GS je nesporně etelon, a to taky znamená poměřování. Testy a tisíce kupujících taky něco znamenají, ale já si vše řádně proklepnu-mám dost času.



Nerad bych ti kazil radost,ale přímo na stránkách Vstrom visí dlouhodobý test DL1000 a nedá se říct,že by z něj vyšel čistý jako květ lilie.
Tady

Naposledy editováno 16.08.2009 13:12:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 13:24 | Nahoru | #90
restore> ale jo, ja to takhle beru ... jen by me zajimalo, kolik majitelu GS s tim jezdi v terenu ? .. 10% ?? .. ostatni jsou pozeri a imageovka, protoze vlastnit BMW je dnes strasne khuul .. a never, ze vam to nekdo zavidi, protoze jete GS koupis za stejny prachy jako zanovni DL - takze je to o volbe: bezproblemovy stroj s kvalitnim servisnim zazemim a rozumnejma cenama, nebo neco "radoby extra" jehoz kvality za ty prachy nejsou adekvatni a s naprostym diletantstvim CR zastoupenim
Téma je zamknuto


TOPlist