globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr cestovního endura.
 
13.8.2009 v 12:31
Jen tak ze zajímavosti, a jednou snad i z důvodu koupě, si dělám takový teoretický výběrový test. Zjímaly by mě názory nejen majitelů, ale i názorý teoretiků. Pro mě jsou důležité následujicí priority. Cena, vzhled, komfort cestování, spolehlivost, spotřeba, celkový uživatelský komfort (možnost uchycení kufrů, kardan adt.) Vzhledem k tomu, že jsem vlastně nikdy na svých cestách nezabloudil do lesa, jsou v možnostech i motocykly (vlastně většina) fakticky neschopná jízdy v opravdovém terénu.
Předpokládám že se můj názor bude časem a s přibývajícími zkušenostmi bude vyvíjet (měnit) a až jednou půjdu s naditou šrajtoflí pro vyvolený stroj, vše si zpětně pročtu a snad mi to pomůže vybrat spávně.
Pokud bude mít někdo ještě jiný tip, doplním.Jedná se o stroje nad litr, a v případě Suzuki historii.
Díky za příspěvky.

Uzavřeno 06.07.2010 v 17:16 uživatelem Waltr
Anketa: Který motocykl by byl vaše volba
BMW R1200 GS
51%
72
Moto Guzzi Stelvio 1200
6%
8
Triumph Tiger
11%
16
Honda Varadero
13%
18
KTM 990 SM-T KTM
5%
7
Suzuki DL- 1000
12%
17
Ducati Multistrada
3%
4

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 11:18 | Nahoru | #1
Waltr> Nechtěl jsem se do toho zapojovat,ale už mi to nedalo.Kus pravdy má 3X.To že se na fóru BMWGS řeší poruchy,není ani tak o spolehlivosti,jako o tom že v ČR v podstatě žádný servis neexistuje,takže se vše řeší svépomocí,nebo pomocí lidí kteří to mají jako koníček.Na webu potom shánějí info,jak na to.Další věc je to,v jakých podmínkách se motorky provozujou,protože to má na poruchovost (u kardanu zvlášť) velký vliv.Když někdo lítá třeba po Libavé (jako já ),nebo řádí někde v horách Rumunska či Ukrajiny ,nemůže se divit že se časem odporoučí ložisko (a).Je to dané kostrukcí (letmáč)I tak jsem poprvé ložiska měnil po 80tis km.Pravda je,že GS 1200 bych si nekoupil protože je to předrátovaná a ořezaná potvora,takové pojaponštělé BMW což mu na trvanlivosti nepřidalo.Pravda ale je,že jede pěkně.
Když se podíváš na stránky Varadera,taky tam najdeš pár věčně se opakujících závad,Vstrom taky není bez poskvrnky a tak by se dalo pokračovat do nekonečna.Rozdíl je v tom,že to nemusí nikde řešit,ale dají to do servisu.To u BMW dost dobře nejde,protože není kam.
Nehodlám BMW bůhvíjak bránit.Lidi co mě znají vědí,že jsem si na tuhle značku zanadával xxx krát,ale na druhou stranu mi vadí to neustále vrtání od lidí,kteří by BMW moc chtěli,ale nemaj na něj.Tak to aspoň poplivou.(tohle neber osobně,to se týká jiných entit tady na fóru )

Kdysi jsem vybíral stejně jako ty a je pravda že se vybírá moc těžce,protože motorek které by se daly označit jako univerzální moc není.Některé se tak sice tváří,ale stačí se projet a člověk přijde o iluze.

Když jsem vybíral ,tak ve finále zůstalo GS a Triumph Tiger 955.Nakonec vyhrál bramborák,protože Triumpha jsem nemohl sehnat.

Takže abych to shrnul.Když vybereš BMW-nejlépe GSA1150,můžeš počítat s motorkou která má bytelný základ a proveze tě místy kde by se některé jiné rozpadly na prvočinitele.Budeš ale muset počítat s tím,že když začneš jezdit terén,bude potřeba častější servis.Obvykle se jedná o jednu a tutéž věc a nakonec se ji naučíš opravovat sám.Perfektní podvozek,nízké těžiště,spotřeba jako nějaká pětistovka,mraky doplňků,které člověk sice moc nepotřebuje,ale udělají radost a motor který nenutí člověka jezdit rychle.Jako mínus je dostupnost a kvalita servisu a reakce některých pitomců,kteří se na majitele BMW dívají skrz prsty.(malý český závistivec obecný)
Trochu jsem se rozepsal,ale najel jsem na GS za 3roky bez mála 80tis km (na rozdíl od jiných "znalců") a myslím že k tomu mám co říct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 11:26 | Nahoru | #2
restore> už jste se zase s bramborou udobřili a nechceš kupovat lc8 jak si vyhrožoval?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura.

16.8.2009 v 13:24 | Nahoru | #3
restore> ale jo, ja to takhle beru ... jen by me zajimalo, kolik majitelu GS s tim jezdi v terenu ? .. 10% ?? .. ostatni jsou pozeri a imageovka, protoze vlastnit BMW je dnes strasne khuul .. a never, ze vam to nekdo zavidi, protoze jete GS koupis za stejny prachy jako zanovni DL - takze je to o volbe: bezproblemovy stroj s kvalitnim servisnim zazemim a rozumnejma cenama, nebo neco "radoby extra" jehoz kvality za ty prachy nejsou adekvatni a s naprostym diletantstvim CR zastoupenim
Téma je zamknuto


TOPlist