Téma: Předstih jawa 350
27.7.2009 v 14:34
Kdo umi seřídit pořádně předstih na mé 350?Někdo z okolí třince je tady?

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 14:43 | Nahoru | #1
Přijeď do Mladý bolky a já ti to pošteluju.. Jinak na tom nic neni.. Nejdřív pravej válec odtrh na 0,4 a předstih na 2,5 a pak levej to samý..

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 14:46 | Nahoru | #2
Ok ještě zkusím to co rikas.Mám tam trochu jiné hodnoty..

2 reakcí na tento příspěvek Předstih jawa 350

27.7.2009 v 15:00 | Nahoru | #3
nic na tom neni.
stačí ti jenom šuplera, žárovka a měrka.
nejdřív nastavíš odtrh, tzn že nejvetší mezera mezi kladivkama bude.... to už si nepamatuju, myslimže 0,3 mm, v originálním nářadí k motorce by měly byt dva tenký plíšky snýtovaný k sobě.
jeden kontakt je napevno, proti němu chodí kladivko, ten co je napevno je na šroubku, kterým se to šteluje.
a potom vlastní předstih:
najdeš si horní úvrať a píst pootočíš desítkou klíčem na klice o 3mm zpátky, tzn 3mm před uvrať. jako hlubkoměr do díry od svíčky použij šupleru. na žárovce musíš mít přiděláný dráty a jeden drát připevni na pevné kontakt, druhé na kladivko. píst máš před úvratí takže povol šroubky držící spodní desku která je na příslušné válec (myslimže na pravé) kde máš nastavené píst a pootáčením celou deskou najdeš místo, ve kterým se bude žárovka rozsvěcovat a zhášet, místo kontaktu kladivek. noa zatáhneš. seštelovaný, takže druhé válec a horní desku tim samým způsobem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 15:58 | Nahoru | #4
Odtrh by se měl dělat v horní úvrati. Nebo se pletu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 16:03 | Nahoru | #5

Millis>Odtrh by se měl dělat v horní úvrati. Nebo se pletu?



odtrh se dela na jeho maximalni hodnotu ne? nastavis v miste kde je nejvetsi na nakou hodnotu a pak celou desku natocis aby byl ok predstih.. nerekl bych ze u bateriovyho zapalka na tom odtrhu nejak extra zalezi...

BTW prorokuju ne zrovna dlouhe jezdeni na stroji jako je jawa350 cloveku co nenastavi predstih, to nemyslim zle, ale proste tyhle stroje "skoli" nove mechaniky:) to nebejva ve stylu lejt benzin a jezdit...

(reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 16:24 | Nahoru | #6
assassin> Ruku do ohně bych za to nedal, ale co si tak pamatuju bylo to snad v horní úvrati?! Dřív sem to dělával každý rok, ale je pravda, že už skoro 3 roky mi Jawička jezdí jak víno, aniž bych na ni musel šáhnout. Možná proto, že už je to jen na víkendové ježdění jako veterán. Další věcí je, že pokud sem neměl mazanou vačku a kus kladívka se obrousilo, dal se odtrh nastavit od oka a taky to jelo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 16:25 | Nahoru | #7
assassin> neviděl bych to tak černě jak ty, předstih šteluju po pěti tisícách km a když nepočítám měněný manžety na šavlách, měněné olej v převodovce, v šavlách, dvakrát měněnou žárovku ve světle, ztracenou segrovku ze stupačky, měněný plynový lanko, jednou čištěné karbec nebo zkratovanou kontrolku, mohl jsem fakt akorát dolívat benzín, tak doufám že se nezkazí
ona je tak jednoduchá že se na ní nemá co posrat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 16:28 | Nahoru | #8

memphis.unv>assassin> neviděl bych to tak černě jak ty, předstih šteluju po pěti tisícách km a když nepočítám měněný manžety na šavlách, měněné olej v převodovce, v šavlách, dvakrát měněnou žárovku ve světle, ztracenou segrovku ze stupačky, měněný plynový lanko, jednou čištěné karbec nebo zkratovanou kontrolku,



no me to tak prijde taky.. ale jsou lidi co nic na motorce neopravi a treba i ucpana volnobezna tryska je problem kterej by nikdy nevyresili....takovejm bych 350 nedoporucoval... ja sem s timahle strojema zacinal a je fakt ze sem nikdy nemel zadnej peknej, ze jsem mel same vraky co jsem dostal skoro zadarmo, ale vic sem se v tom hrabal nez jezdil...

(reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 16:30 | Nahoru | #9
Tak beru zpět, opravdu se jedná o maximální hodnotu. Holt už mi to nějak vypadlo z hlavy.

1 reakcí na tento příspěvek Předstih jawa 350

27.7.2009 v 16:39 | Nahoru | #10
Jawa předepisuje odtrh 0,3 až 0,4mm v horní úvrati. Mužeš ho nastavovat i v místě největšího zdvihu, ale pak to chce 0,5-0,6mm. Důležitost odtrhu je v tom, aby k rozepnutí kontaktu došlo v místě nejprudšího zdvihu vačky. Pokud by se kladívko rozpínalo pomalu, i přes přítomnost kondíku stihne narůst napětí na kontaktech rychleji a malá vzdychová mezera se prorazí. Pak to jiskří na kladívku a ne na svíčce.

Předstih motoru 638 je přepsán různě v různých příručkách od 2,4mm do 2,8mm. Mě se osvědčila hodnota 2,5mm. Na malý předstih to líp jede ve vysokých otáčkách (nelogicky) a v nejnižších taky, zato ve středních cestovních mi to pak hodně nepříjemně mravenčí - zřejmě vibrace od detonačního hoření. Na velký předstih to líp jede a méně vibruje ve středních otáčkách, ale v těch ostatních je to tupý, slabší.
Jenže při Jawácké přesnosti výroby posledních 30-ti let je každý motor originál, 2 kusy ze stejného týdne se liší v kompresním poměru klidně o celý stupeň, takže každý má rád něco jiného.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 16:58 | Nahoru | #11
assassin> to máš těžký, kde se to ty lidi maj naučit? navíc jawa je podle mě dobrej a levnej základ k tomu poznat svoji motorku, na čem jiným se naučit základní principy, jak co funguje a případně tu a tam si něco zkusit opravit rozebrat a složit, než na levný motorce typu jawa?

svoji první 175 jsem taky nerozuměl, maximálně uměl očistit svíčku, předstih za těch 20tis mi dělal jednou táta. pak jsem si koupil za 2500 rezavou 634 ze stodoly, celou ji rozebral, nastříkal a zase složil. když sem něco nevěděl, byla tady jawamanie, kde se člověk mohl/může zeptat na cokoliv a většinou dostane odpověď, takže technická podpora pokud jde o znalosti tady je, základna těch šikovnejch, co poraděj, je fakt široká.
pak už jen stačí chuť a trocha šikovnosti.
že to vždycky nevyjde? budiž..
ale pořád lepší, než si tyhle základy zkoušet na xnásobně drahý motorce, kde by si na to člověk vlastně už netroufnul a byl by odkázanej jen na servisy..

Carlos20VT - kup nebo si jinak sežeň knížku od Dočkala, tak máš všechno vysvětlený popsaný k čemu to je a jak se o to starat, no a když Ti něco není jasný, tak se ptej na www.jawamania.info a to by bylo, bys předstih nezvládnul sám.

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 17:10 | Nahoru | #12
Kdyby byl zájem o toho Dočkala tak prodám.. Kupoval jsem ho na výstavě ale vlastně jsem ho ani nepotřeboval.. Ale informací tam je fakt dost.. Jo a cenu nabídněte..

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 17:19 | Nahoru | #13
Jestli mas vakl na loziskach tak muzes stelovat jak chces a porad je to jinak - predstih dokaze preci seridit kazdej drobet zrucnejsi at se zadari

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 17:52 | Nahoru | #14
Predstih je ok ale stale mi to v nizkych otackach dusi..Muze to byt predstihem nebo mam hledat problem jinde?Ja bych nejlepe někoho kdo ma budiky a nastavil předstih na setinu.

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 18:18 | Nahoru | #15
Na setinu to stejně není podřeba.. do jedný desetiny nepoznáš rozdíl a desetinu s posuvkou trefíš určitě.. Jinak taky jsem řešil dušení u volnoběhu.. Vyfoukat karbec a pak ještě pořádně nasadit karbec do tý gumy aby nesál falešnej vzduch.. Bylo to OK

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 18:45 | Nahoru | #16
jestli se to dusí tak to fakt nebude předstihem

1 reakcí na tento příspěvek Předstih jawa 350

27.7.2009 v 18:46 | Nahoru | #17
To že motor typu 638 nemá pod 3000 otáček žádnou sílu, je vlastnost, ne závada.

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 18:48 | Nahoru | #18
Předstih už mam dobry startuje napoprve..Ale v nizkych otačkach stále dusi.Ještě mrknu na ten karbec jestli tam někde nesaje luft.

(reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 18:50 | Nahoru | #19
Deadman> No ale on má tendenci zdechnout..Musim držet ctvrt plynu aby nezdechnul.Když se dostane přes 3tis.tak je vše ok táhne dobře.

(reakce na) Předstih jawa 350

27.7.2009 v 20:28 | Nahoru | #20
assassin> to by ses divil

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 21:19 | Nahoru | #21
Jak řikám to je přesně ono.. Jinak na vzduchovim šroubku 2,5 otáčky asi máš viď??

Předstih jawa 350

27.7.2009 v 22:10 | Nahoru | #22
Jo jasně

Předstih jawa 350

28.7.2009 v 16:06 | Nahoru | #23
Chlapi splet se už někdo z vás a na válce dal menší písty než mají být?Třeba na prvni vybrus dal origo pisty?Jak se potom chove motor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předstih jawa 350

28.7.2009 v 16:18 | Nahoru | #24

Němec>assassin> to máš těžký, kde se to ty lidi maj naučit? navíc jawa je podle mě dobrej a levnej základ k tomu poznat svoji motorku, na čem jiným se naučit základní principy, jak co funguje a případně tu a tam si něco zkusit opravit rozebrat a složit, než na levný motorce typu jawa?

svoji první 175



jo to je pravda... ale mam dojem ze uz dneska moc lidi ktery bude zajimat jak to funguje a budou si to opravovat sami nebude...

(reakce na) Předstih jawa 350

28.7.2009 v 20:51 | Nahoru | #25
assassin> no..taky pravda :)

(reakce na) Předstih jawa 350

3.4.2018 v 23:09 | Nahoru | #26
memphis.unv>

Trochu mě zmatl stažený manuál, výtažek zde :
???? Chybička se vloudila???

B/ V této poloze nastavte vůli mezi doteky přerušovače na 0,3 mm. Můžete použít plíškové měrky dodávané v pohotovostním nářadí. Měrka o síle 0,3 mm prochází mezi doteky suvně, silnější 0,4 mm nesmí projít. V případě, že vzdálenost neodpovídá, seřiďte ji nastavením pevného kontaktu.

C/ + 0,3- 0,2 mm před horní úvrať. V této poloze se musí kontakty otevírat. Zjistíme to za pomocí použití kontaktní lampy zapojené na kontakty přerušovače nebo za pomocí tenké fólie (cca 0,05 mm) vsunuté mezi kontakty.

Naposledy editováno 04.04.2018 08:29:22

(reakce na) Předstih jawa 350

4.4.2018 v 08:34 | Nahoru | #27

Deadman píše: Jawa předepisuje odtrh 0,3 až 0,4mm v horní úvrati. Mužeš ho nastavovat i v místě největšího zdvihu, ale pak to chce 0,5-0,6mm. Důležitost odtrhu je v tom, aby k rozepnutí kontaktu došlo v místě nejprudšího zdvihu vačky. Pokud by se kladívko rozpínalo pomalu, i přes přítomnost kondíku stihne narůst napětí na kontaktech rychleji a malá vzdychová mezera se prorazí. Pak to jiskří na kladívku a ne na svíčce.

Předstih motoru 638 je přepsán různě v různých příručkách od 2,4mm do 2,8mm. Mě se osvědčila hodnota 2,5mm. Na malý předstih to líp jede ve vysokých otáčkách (nelogicky) a v nejnižších taky, zato ve středních cestovních mi to pak hodně nepříjemně mravenčí - zřejmě vibrace od detonačního hoření. Na velký předstih to líp jede a méně vibruje ve středních otáčkách, ale v těch ostatních je to tupý, slabší.
Jenže při Jawácké přesnosti výroby posledních 30-ti let je každý motor originál, 2 kusy ze stejného týdne se liší v kompresním poměru klidně o celý stupeň, takže každý má rád něco jiného.



Diky za praktickou radu, jak jsem psal v predchozim prispevku, :original: manual z netu rika "0,3-0,2mm"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Novou jawu 350/640? [1, 2] Jawa 350/640 jawa46 45 11.10.2019 v 19:35 jenor
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 Harry666 12 3.9.2019 v 09:56 Harry666
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Tachometr (rychloměr, počítadlo) Jawa 350/640 boš-trener 2 17.4.2019 v 13:05 Deyva
Destičky na 100 km [1, 2, 3] Jawa 350/640 expert217 66 11.4.2019 v 21:57 Deyva

TOPlist