globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje v kardanu
24.7.2009 v 22:21
Zdravím.
Potřeboval bych poradit. Chtěl bych vymenit olej v kardanu, ale v manuálu jsem našel jen množství (0,13L při vypuštění a 0,15L při demontáži), našel jsem také že to má být olej pro hypoidní převodovky SAE80, ale už jsem se nedočetl jak mám výměnu provést.
Přikládám obrázek.
S číslem 1 je označena zátka (jak je napsáno v manuálu) pro odvětrání. Nedá se nijak vyjmout, ani se nedá nic nalít. Když vymontuji šroub č.2 je vidět prevodové kolo a zřejmě slouží na kontrolu stavu oleje. Šroub s číslem 3 slouží zřejmě pro vypuštění oleje.
Otázka zní: jak tam mám ten olej nalít? Nebo natáhnout do velké stříkačky a postupně plnit šoubem č.2? Aby se tam dal olej rozumně nalít, musel bych motk položit na bok a to se mi zrovna nechce.
Díky za rady.

Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 22:25 | Nahoru | #1
Obrázek ještě jednou :)


Naposledy editováno 24.07.2009 22:28:50

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 22:37 | Nahoru | #2
fakt se ta zátka nedá vyjmout?To nedává smysl.Měnila jsem olej v kardanu nedávnu a u Viraga to vypadá podobně jako na tvém obrázku.Dole vypouštěcí sroub, tam kde máš 2) kontrolní šroub a nahoře jsem dolévala olej.Jo a koupila jsem do toho hypoidní SAE 80 Denicol, byl mi doporučen.Ta zátka musí jít nějak vyndat, to jinak není možný

Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 22:45 | Nahoru | #3
Tak jsem se dívala do toho manuálu a tam kloudně nic není Fakt tu zátku jedině nějak vyndat, jinak to tam asi nenaleješ.

(reakce na) Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 23:33 | Nahoru | #4

Heavy>....Ta zátka musí jít ven



Tak opravdu nejde. U předchozí motorky (VT 750 Custom) byla uplně stejná a taky nešla. Zkušel jsem to šroubováke, kleštěma, sikovkama ... :\

Naposledy editováno 24.07.2009 23:33:55

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 09:19 | Nahoru | #5
Ahoj,prostě nic neřeš.Nahoře je odvzdušnění č 1.Číslo dvě je kontrolní a plnící otvor!takže trojkou vypustíš nejlépe po jízdě až je to pěkně zahřátý,po odkapání zavřeš trojku a dvojkou leješ olej,co bude navíc necháš vytéct a pak uzavřeš.Ještě rada při vypouštění,nech dvojku zavřenou a trojkou vypusť,pokud olej pěkně poteče a nebude kloktat je vše ok,jen pro kontrolu odvzdušnění ju?

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 09:57 | Nahoru | #6
I z jednoduché věci de udělat těžká věda....tak jak říká karlos650

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 10:13 | Nahoru | #7
1- JE POUZE ODFUK ,2- SLOUZI K NALEVANI A ZAROVEN TAKY TE TO URCUJE MNOZSTVI OLEJE (INJEKCNI STRIKACKOU TAM TEN OLEJ NAPER A AZ BUDE VYTEKAT TAK JE TO OK),3- POUZE VYPUSTAK ,AT SE ZADARI - NENI NA TOM NIC SLOZITEHO

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 12:18 | Nahoru | #8
plni se to tvou dvojkou a je to zaroven i ukazatel hladiny oleje takze dopln do rysky a kdyz budes mit vice tak ti to v klidu vytece takze nemas co zkazit.Je to jako na deauville 650 tak zatim cus

Výměna oleje v kardanu

26.7.2009 v 17:26 | Nahoru | #9
Ok, díky všem. Marek

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 09:52 | Nahoru | #10
Zdar, u Viraga 1100, mi měnili olej v kardanu a když jsem přijel zjistil jsem že z odfuku u kardanu kape olej a ta zátka odfuku je trochu nadzvedlá, je to normální?

(reakce na) Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 10:37 | Nahoru | #11
drakar: Normální to není, nejspíš ti to udělali blbě. Vyšroubuj ten plnící otvor a mrkni, jestli tam není oleje nadbytek. Hladina by měla být po hranu toho otvoru, přebytek vyteče. A modli se, ať ti troubové, kteří to prováděli, neplnili kardan vrchem přes ten odvětrávací labyrint, protože jestli ho nějak násilím oddělali, bude z toho solidní problém.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 10:42 | Nahoru | #12
Jo dík, mrknu na to a mám tu zátku trochu zarazit? Servis mi dělali tady tak snad o tom něco věděj www.bybob.cz/index.php

(reakce na) Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 11:57 | Nahoru | #13
drakar: No, abych se přiznal, nevím. Můžeš to zkusit zarazit. Ale spíš bych dělal jedno po druhém - nejdříve to množství oleje. Pokud ho bude příliš, tak upustit a počkat, jestli to bude vrchem pořád kapat. Pokud jo, zkusil bych se s tím servisem domluvit na odstranění problému na jejich náklady. A pokud se s nimi nepůjde dohodnout, tak bych to zkoušel svépomocí, akorát je riziko, že se ten vršek poškodí. Ale dá se přinejhorším vyměnit, je to samostatná součástka.

Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 14:47 | Nahoru | #14
1100Virago: tak na olej jsem se díval ted tam bylo akorát, je možný že ho tam bylo hodně a tím odfukem to vylítlo,zátku jsem lehce zarazil a zatím to neteklo tak uvidím až vyjedu doufám že to bude v cajku,díky moc za rady i ty předchozí. Zatím.

Naposledy editováno 22.02.2010 18:27:09

Výměna oleje v kardanu

26.10.2020 v 10:53 | Nahoru | #15
Nazdar chlapíci! O tom, jak, kolik a kudy není pochyb, ale jaký olej, to je oč tu běží. V manuálu je SAE 80, ale četl jsem tu někde, že prý není k sehnání a tak tam chlapíci lijí všemožné jiné.... Já jeden našel - MOTUL GETRIEBEÖL SAE 80 GEAR MB MINERALISCH. Takže otázka je jasná - ano, či ne? A pokud ne, tak jaký a proč ne tento? Díky DUDUK

Výměna oleje v kardanu

3.11.2020 v 13:33 | Nahoru | #16
Zdar, já liju značku Lavio syntetiku 75W-80 EP a není problém. API MT-1/GL-5/GL-4+ atd. Kdyby někdo chtěl, vyfotím. Zdar Fiši
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda st pan european 1100 rok výro... Honda ST 1100 Pan European majo626 9 8.5.2024 v 12:46 fuchsotik
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Zhasínání motoru po zahřátí Honda ST 1100 Pan European bikerpuma 9 31.5.2023 v 11:19 ilicc
Rozměr pneumatik Honda ST 1100 Pan European aron1100 9 17.11.2020 v 18:19 Michi.RR
Vázání motorky pro transport [1, 2] Honda ST 1100 Pan European duduk 31 3.11.2020 v 13:39 Fishbonne


TOPlist