globalmoto_kveten





Téma: !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!
 
18.6.2009 v 10:49
Teď mi zazvonila pošťačka s novým vydáním USA DirtBike. A směju se tu až se za břicho popadám - je tady článek který je nadepsaný tak jak je v názvu tématu: 10 BIGGEST LIES IN OFF-ROAD. Překládat vám to nebudu, tak alespoň názvy:
1. DESETIHODINOVÝ PÍST - že prej dost hysterie - u KX450F se doporučuje fakt interval 10mth, přičemž i takový Tim Ferry jezdí běžně 50mth.
2. SYNTHETIC OIL TABOO - tak to mně moc nezaujalo
3. ááá INTERVAL SEŘÍZENÍ VENTILŮ - píšou že je to taky taková malá hysterie
4. nepřekládám - pochopíte hned - THE SUPER-CLEAN FILTER - taky hysterie -myslí tím u vzduchového
5. THE EVIL PRESSURE WASHER - pro všechny škarohlídy co tvrdí že na motorku nelze s wapkou
6. ZAJÍŽDĚNÍ - mýtus "10 hodin an max půl plynu" je podle DirBike blbost. Dnešní motory to prý nepotřebují
7. MAZÁNÍ ŘETĚZU - také prý nepomůže býti úzkoprsým
8. a něco spešl pro čechy - HLUK ZVYŠUJE VÝKON - nepřekládám - nádherná věta: Not true! If it were, straight pipes would rule and the multimilion dollar aftermarket pipe industry would be replaced by slight upsurge in hacksaw sales.
9. DOTAŽENÉ JE LEPŠÍ! - jsde jim o šroubky - ale to že je to kravina asi víme všichni - méně je lépe a připlatit raději za loctite
10. OIL CHANGE HYSTERIA - krom jiného že měnit filtr s každou výměnou oleje je kravina na kvadrát! Hlavně u strojů s dělenými náplněmi - jeden filtr stačí na tři náplně.

Super počtení! Jako balzáááám!!!!

Naposledy editováno 18.06.2009 10:52:33
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 10:57 | Nahoru | #1
a pointa?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 10:58 | Nahoru | #2

FiZzeR>a pointa?



pointa? prolistuj si to tady - stačí pár vlákýnek a jsi-li bystrým, dojde ti to

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:01 | Nahoru | #3
diky za uklidneni (nevim zda tobe, bathede, ci tomu casaku:) )
asi jsem bystry super

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:04 | Nahoru | #4
No mě nejvíc zaujalo Synthetic oil taboo a Mazání řetězu..To jako že srát na mazání a za vyhozený prachy za čističe a podobně raději koupit nový řetěz, nebo naopak neojebávat to mazání..No a s tím olejem to jsem nepobral..Píšou jako že to jak všichni valí že musí být stopro syntetika je blbost?

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:05 | Nahoru | #5
njn ale pro jistotu to radeji vymenim a jezdim s klydnym srdcem ale s prazdnou peneženkou

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:06 | Nahoru | #6
Ad 4) - myslím, že tam dokonce psali, že to měřili na brzdě a ne zcela nový filtr měl lepší výsledky. Možná tím ale mysleli, že olej na filtru musí "zavadnout". Už si to nepamatuju, ale taky jsem si hned vzpomněl na některá "flame" témata tady na fóru.

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:08 | Nahoru | #7
Celkem dost bloumám po amerických fórech a je pravda že jsou to pedanti jak svině,
je tam hoodně velký procento lidí co mění olej v ultra krátkých intervalech, třeba po dvou jízdách, běžně i po každé jízdě.
Vzduch filtr perou téměř všichni po každý jízdě.

Já sám filtr peru až když je špinavej, zatím se mě dovnitř žádnej prach nedostal.
Lenny má teorii že by se nemělo jezdit s jedním filtrem dýl jak pár dní, i když bude čistej, protože ten olej trochu oschne - co si o to myslíš ty? Mě se to zatím nepotvrdilo.

A s olejem jsem teď taky trochu nejistej, do 450 EXC 07 leju Motul 300V (za tři kila litr :( ) a měním tak po 15ti hodinách. Bohužel u mě 15 hodin dělá tak 300 km, protože jezdím pomalu :) Říkal jsem si co používat levnější olej jako Motul 5100 ester a nebo interval natáhnout? Motoru moc nedávám, jen to lechtám a vytáčím jen příležitostně
Nechci tu motorku nějak šidit, ale zároveň bych nerad mrhal penězma zbytečně. Máš pro mě nějakou radu?

Naposledy editováno 18.06.2009 11:12:48

1 reakcí na tento příspěvek !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:12 | Nahoru | #8
radu? Zdravý rozum

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:19 | Nahoru | #9
bathed> myslel jsem jestli nemáš nějakej tip k tomu oleji.

Například na DR-Z fóru chlapík udělal to že vzal vyjetý olej té a té značky, vzal do zkušebny na rozbor a tam mu řekli že by ještě najel 1000 km než by olej přestal dostatečně mazat.

Protože jsi takovej odborník na 4T KTM tak jsem si říkal jestli nemáš nějaký podobný informace

1 reakcí na tento příspěvek !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:22 | Nahoru | #10
Ještě jsem někde četl že u KTM se pozná čas na výměnu oleje v okamžiku kdy začne vrzat spojka..?

1 reakcí na tento příspěvek !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:23 | Nahoru | #11
Vespa> u nas vsichni 4Taktari menili po cca. 500 - 1000km (tipuju, ze jedime podobny veci - po lese, vyjezdy a takovyhle srandy, obcas MX trat, obcas naky hobby CrossCounty). Taky tu mame mrdala, ktere by furt misto jezdeni jen steloval ventily, menil olej a podobne, ale vsichni kluci co trosku neco jezdej by ani nemel casi menit po 300km (to sou 2 dny poctivyho jezdeni)). Nechci Te srovnavat s nakym mrdalem, vim, ze mas neco najezdino a ses asi i sikovnej mechanik podle toho co sem od tebe videl/slysel, ale myslim ze kdyz ten olej budes menit po 600 km tak muzes zustat s klidnym svedomin u svy znacky a ten motor neosidis. I v KTM rekli kamaradovi, ze u hobbiku pocitaj 1 mth 70km a Cepelak rikal 1 nadrz = 1,2 mth (ty KTM merice, pocitaj podle nahodnu vod tacho a ne motoru, takze kamos ma na 530 EXC K10, 30 km = 1 mth), coz se mi zda uzkostlive prehnany spise bych se ridil tim co sem napsal vyse. Takze kdyz si spocitas ze na nadrz das treba 100 km > tak to vyhcazi na nakejch 800 km a podle servisu KTM 700 km. Takez pokud chces menit po 10 mth, tak je tech tvej 300 km zbytecne brzy (pokud si teda prave neprijel z Erzbergu a nepreipravujes se na WEC na Slovensko ). Tot muj nazor.

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:24 | Nahoru | #12

Vespa>Ještě jsem někde četl že u KTM se pozná čas na výměnu oleje v okamžiku kdy začne vrzat spojka..?



já už mám dělenou náplň a do převodovky a spojky liju ATF ne olej. Mám ho litr pod stovku ze sudu a měním ho podle zatížení, ale každopádně před a hned po dvoudenním závodě (třeba slovenský mistrák). Takže v tomhle u mně radu nehledej....

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:27 | Nahoru | #13
... Ogaři, já vám to asi ofotím, co?

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:27 | Nahoru | #14
jeste sem teda chtel zminit tech 500 patri pro naseho jezdce teoretika, kterymu by tam tel olej vydrzel s jeho jezdenim celej rok normalne kluci menej po 1000 km/15 mth

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:28 | Nahoru | #15
Uvalak> no paráda, to zní rozumně, dík
Jezdím fakt spíš pomalu a nezávodně, spíš radši těžší terén než rychlý tempo, na závodech se mě moc nedaří..
Moje motohodina podle KTM měřáku vychází na 22 km A to jezdím na místo srazu po silnici. Takže bych se z těch výměn nerad zesr*l

bathed> pravda, máme jiný stroje i jiný použití

ofocuj, ofocuj

Naposledy editováno 18.06.2009 11:29:34

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:29 | Nahoru | #16
ve stejnejch intervalech sem menil i prevoda na Gasovi

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:31 | Nahoru | #17

bathed>FiZzeR>a pointa?

pointa? prolistuj si to tady - stačí pár vlákýnek a jsi-li bystrým, dojde ti to



JO

1 reakcí na tento příspěvek !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 11:53 | Nahoru | #18
[img]

[img]

[img]

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:05 | Nahoru | #19
Tak to je mazec co se tam píše.. Já nemám ani an ten spray na řetěz!!! Nato kupovat hnedka nový místo mazání...

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:08 | Nahoru | #20
add3 .... mno nevim, pochybuji o tom, ze LC4 neserizena vydrzi dve vymeny oleje (2x 5tis)

1 reakcí na tento příspěvek !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:09 | Nahoru | #21
muze mi nekdo prelozit ty ventily

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:16 | Nahoru | #22
bathed> dík!

Desmo> Tam je asi řeč o moderních motorkách s titanovejma ventilama a podložkama.. co jsem tak vypozoroval tak ty se prakticky nehejbou a jak začnou tak už je to známka brzkýho konce

Co se týče LC4 a oleje, vždycky mě štvalo jak je možný že já na svý EXC budu měnit olej po 500 km a kámoš co jezdí to samý na LC4 až po 5000 Tady u těch motorek je podle mě trochu mýtus v tom že ten dlouhý interval platí i do terénu, měli byste si to spíš zkracovat :)
Třeba u DR-Z 400 vyšlo rozborem najevo že při jízdě v terénu je olej v 3000 km už "ojetej", přitom předepsaný interval je 6000 km

Naposledy editováno 18.06.2009 12:16:56

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:20 | Nahoru | #23
Vespa>
dikes )olej mi tolik nevadi ) ten vymenis skoro na poli (viz Beba nekde Mongu ze )

Mno uvidim az bude motor udelanej o kolik se ty ventily hly pri tech 5 tisicich

Jo a neni jizda v trenu jako jizda v terenu ... to co vetsinou jezdim ja pripomina D1

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:21 | Nahoru | #24

Vespa>bathed> dík!

Desmo> Tam je asi řeč o moderních motorkách s titanovejma ventilama a podložkama.. co jsem tak vypozoroval tak ty se prakticky nehejbou a jak začnou tak už je to známka brzkýho konce

Co se týče LC4 a oleje, vždycky mě štvalo jak je možný že já na svý EXC budu měnit olej po 500 km a kámoš co jezdí to samý na LC4 až po 5000 Tady u těch motorek je podle mě trochu mýtus v tom že ten dlouhý interval platí i do terénu, měli byste si to spíš zkracovat :)
Třeba u DR-Z 400 vyšlo rozborem najevo že při jízdě v terénu je olej v 3000 km už "ojetej", přitom předepsaný interval je 6000 km



nenasel si nekde podobne mereni oleje kterej moc nenajel ale je starej? ja menil loni na jare, najel na nej 1500km, interval je 6tis... pres zimu motorka stala v mistnosti s 23+C .... tak nevim jestli ho tam mam nechat nebo vymenit...

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:23 | Nahoru | #25

assassin>

nenasel si nekde podobne mereni oleje kterej moc nenajel ale je starej?



si delas kozy

!!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:26 | Nahoru | #26
... a ještě tu je nový Christini na KXF450... Mňamka ogaři! Ale jako fakt!

1 reakcí na tento příspěvek !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:34 | Nahoru | #27
mno to je docela síla to měnit po 300km, to by fakt člověk stravil polovinu času v garáži...
já byl nedávno v KTm a bavil se o EXC400 a kluci mi tam říkali, že je doporučeno po 20mth, ale že mění po 300mth, že to stačí, takže bych to viděl na těch 100km taky, ale zatím mám svý DRZ a to mám sezonu vystaráno, dokud nepůjde z domu (snad brzy )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:35 | Nahoru | #28

Lubin9>mno to je docela síla to měnit po 300km, to by fakt člověk stravil polovinu času v garáži...
já byl nedávno v KTm a bavil se o EXC400 a kluci mi tam říkali, že je doporučeno po 20mth, ale že mění po 300mth, že to stačí, takže bych to viděl na těch 100km taky, ale zatím mám svý DRZ a to mám sezonu vystaráno, dokud nepůjde z domu (snad brzy )



tam ale mělo být 30mth, ne?

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:36 | Nahoru | #29
assassin> to nevím, našel jsem to náhodou na DR-Z fóru

(reakce na) !!! 10 největších lží v off-roadu!!!!

18.6.2009 v 12:44 | Nahoru | #30
bathed> 300
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist